1. Tegnap bérletet próbáltam venni az aquincumi hév megállóban található automatából. Valamennyire elindult a processz, majd egyre lassabb és lassabb csigatempóban folytatta, majd annyira lebénult, hogy magától kiléptetett. Gratula a fejlesztőknek.
2. Miért nem lehet arra a béna bérletre egy olyan QR kódot nyomtatni, ami tartalmazza az össz infót, ember odamenne az automatához, odatartaná: igen, még egy ilyet kérek, dátumválasztás, fizetés, kész.
Nem igaz. 2013-ban és még 2014-ben is árusított a BKK évszám nélküli értékcikkeket, 10 db-os gyűjtőjegyet is. A lilla színű, 3000 forintos, BKK logós évszám nélküli gyűjtők használhatóak.
Idezet az utfelujitasokrol szolo irasbol (bkk.hu):
"A XVII. kerületben a Keresztúri út (Hajdúcsárda utca – Pesti út közötti szakaszon)
A Keresztúri út egyik legrosszabb állapotban lévő, repedezett és megsüllyedt, 100 méternyi szakasza, valamint a vízelvezetési rendszer és az út pályaszerkezete is megújul, illetve egy 60 méter hosszúságú szakaszon elvégzik a teljes pályaszerkezet-cserét"
Ez eliras lenne? Azon a szakaszon - a ket sarkot leszamitva - mit akarnak csinalni? Az az egy resz jo kozel-tavol..
A 100 meter is eleg vicces, legalabb 1,5 km-en katasztrofalis a burkolat.
Tudtátok, hogy a Budapesti Közlekedési Központnak nincs beleszólása a Budapest határain belül a sajátjain kívül közlekedő és megálló helyközi (elővárosi) járatok közlekedési rendjébe?
Határidő előtt megérkezett a BKK válasza az " Elővárosi járatok Budapest határain kívül és belül " című levelemre. A levelet a társaság közérdekű adatigénylésként kezelte, ennek fényében és, hogy nem találtam semmi tiltó figyelmeztetést, egy az egyben közlöm a[...] Bővebben!Tovább »
Magyarul akkor, ha nincs évszám, akkor tuti nem jó. A sorszámból meg egyszerű földi halandó nem tudja beazonosítani, hogy mikori. Nem örülök, de szerencsére csak pár darabról van szó.
Ha minden igaz, akkor 2013-tól csak évszámmal ellátott jegyeket árusítanak. Persze elképzelhető, hogy valamilyen tévedés vagy visszaélés folytán mégis hozzájuthattál 2013-ban, de attól még nem lesz érvényes. A már idézett forrás szerint: …az ár vagy évszám nélküli gyűjtőjegy szelvények […] 2013. december 31-éig voltak […] utazásra felhasználhatók.
Igen, ezt én is néztem, ezért szeretném tudni, hogy az enyém mikori. Az biztos, hogy 2014 márciusa előtt vettem, mivel azóta nemigazán jártam Pesten. De ha 2013-as, amire van esély, akkor az még jó. Sokkal régebbi sem lehet, mert akkoriban sűrűn utazgattam. Valahogy biztosan be lehet azonosítani. BKK felirat van rajta, hologramos csík is, meg QR kód is.
Az az általános elv, hogy amikor áremelkedés van, onnantól még egy évig érvényes a jegy, majd plusz három hónapig visszaváltható a régi áron. A te esetedben nincs rajta évszám, azoknál a 2013-as árváltozáskor indult az 1 év + 3 hónap. (Forrás)
Van pár régebbi gyűjtőjegyem, de nem tudom pontosan mikor vettem. Évszám nincs rajta, csak valami sorszámok: 036 2368.... Miként lehetne beazonosítani, hogy érvényes-e még? A pénztárosnak nem feltétlen hiszek.
Ne essünk át a ló túloldalára! Nem jó örülni más kárának, de a villamoson történt vita kis híján verekedésbe torkolt. Ha az utas lett volna a hunyó, akkor őt ítélem el.
Én is voltam már ideges, ki is akasztottak, de mindig ura voltam a helyzetnek. Ha nem statuálnak példát, akkor akár még követői is lehetnek az ellenőrnek. Akkor aztán jól néznénk ki...
A férfi azt mondta, aznap már két másik utas is agresszív volt vele, emiatt idegesebb volt, ezért reagált úgy a 49-es villamoson utazó utasra. Munkáltatója szerint elfogadhatatlan ez a viselkedés, azonnali hatállyal kirúgták. Tovább »
Szépen megépült és át is adták az új busz-végállomást a Keleti pályaudvar Kerepesi úti oldalán.
Ma reggel nagy dudálásokra érkezem oda:
Egy 80-s troli a Kerepesi út felöl várja, hogy beférjen. Egy 73-s és egy 76-s az ellenkező irányban álldogál.
Az ok: egy 30-s várja az indulási idejét, egy másik mögötte várakozik, emiatt egy 20-s eltorlaszolja az utat, mert nem fér be!
Aztán nagy nehezen a 20-s tolat egy kicsit, bejön a 73-s , 76-s trolik sávjába, tesz egy tiszteletkört és így a trolik számára végre felszabadítja az utat.
76-s troli vezetője egy másik BKV-s dolgozónak panaszkodik jó hangosan: "Ezek miatt a buszok miatt már 8 perc késében van"!
Ami meg március óta furcsa számomra: A Rottenbiller utcáról kikanyarodó troliknak miért a belső sávban kell haladniuk a Baross téren? Emiatt a Festetich utca után mindig meg kell várniuk, amíg valaki engedi őket sávot keresztezni a megálló előtt. Aztán a megálló után újabb sávkeresztezés mielőtt befordulnak a pályaudvarhoz a végállomásra...
Ma kerékpárral kereszteztem Váradi utcánál a Vörösvári utat. A frissen felújított villamos vágányai mintegy 5 cm-rel magasabbak az aszfaltútnál, jó nagyot zöttyent a bringa.
Szánalmas, hogy ennyi pénzért ilyen minőségben készült el.
Amúgy az összes többi beruházás is.
Erzsébet téren megsüllyedt, mozog, hiányos a díszburkolat.
Tegnap az új csoda BKK automatából szerettem volna bérletet vásárolni. Szar döntés volt. Miután kiválaszottam, hogy nem természetes személyként (micsoda balfasz megfogalmazás) kérem a havibérletet, és a QR kódot is megmutattam a gépnek - és ki is írta a munkáltatóm nevét, címét - jóváhagytam és fizettem, kiírta, hogy ÁFÁs számla nem adható ki. Persze a pénzt leemelte a kártyámról. És ez így van jól...
Persze a bérletpénztárból elhajtanak, miért is lenne már közük az automatához.
Rumbach Sebestyén utcába kellett bemennem, ahol nem tudták visszaváltani a nem természetes személynek kiadott bérletet, mert nincs róla számla. Felvették a jegyzőkönyvet az esetről, és majd az automata memóriájában megnézik, hogy igazat mondok-e.
Hogy adhat ki az automata nem természetes személynek szánt bérletet számla nélkül? Miért nem sztornózta az egészet azonnal? Miért kell bármilyen vizsgálatot folytatni a fenti gondolatmenet alapján, ha számla nélkül ilyen bérlet nem lenne kiadható?
Ki és mennyi pénzt zsebelt be ezért a bughalmazért? (leírhatnám még azt is, hogy mennyire nehézkesen használható, logikátlan, igénytelen megvalósítás is ez az automata)