Keresés

Részletes keresés

Prof.Silverman Creative Commons License 2013.03.04 0 0 22

"És vérontást ne ajánljatok fel nekem többé; igen, hagyjatok fel áldozataitokkal és égő felajánlásaitokkal, mert egyetlen áldozatotokat és égő felajánlásotokat sem fogom elfogadni."

 

3 Nefi 9:19

 

ez Krisztus hangja.....

Prof.Silverman Creative Commons License 2013.02.24 0 0 21

 Nefi 13:42 "És eljön az idő, amikor kinyilvánítja magát minden nemzetnek, a azsidóknak is és a nemzsidóknak is; és miután kinyilvánította magát a zsidóknak és a nemzsidóknak is, akkor kinyilvánítja magát a nemzsidóknak és a zsidóknak is, és az butolsók elsők lesznek, és az celsők utolsók."

 

 

"Sok elsők pedig lesznek utolsók, és sok utolsók elsők." mk 10:31

 

"Hallgass rám Jákób és Izráel, én elhívottam, én vagyok az első és én az utolsó." Ézsaiás 48:12

 

 

A Mormon könyve másképpen használja ezt a kifejezést.

 

Jahve mondja, hogy ő az első, Jézus azt mondja utolsó leszel, és Jahve mondja ő az utolsó.

 

Jézus tehát Izrael istenét a legutolsó helyre teszi, és a démon el is fogadja ezt.

 

 

Prof.Silverman Creative Commons License 2013.02.21 0 0 20

kieg Heródes egyébként IV Arteas arab király lányát is elvette, ezek szerint ekkor még zsidó-arab barátság volt.

Előzmény: Prof.Silverman (19)
Prof.Silverman Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19

visszatérve a feltámadás fogalmára!

Heródes azt hitte hogy Keresztelő János tért vissza a halálból mk6:17-29

 

akkor a kereszt helyett egy szimpla lefejezés is megteszi a feltámadás fogalmán való elmélkedést?

 

Előzmény: babayi (7)
Prof.Silverman Creative Commons License 2013.02.20 0 0 18

"Készítsétek az Úrnak útját, tegyétek egyenessé ösvényeit"

1 Nefi 10:8

 

"készítsétek az Úrnak útát, ösvényt egyengessetek"

Ézsaiás 40:3

 

 

Nefi könyve, akárcsak a Máté evangéliuma szövegkörnyezetéből az derül ki, hogy a messiásról, prófétáról annak eljöveteléről keresztségéről stb van szó.

 

A probléma csupán annyi, hogy az Ézsaiás szöveg az Úrról azaz Jahvéról beszél, és nem egy messiásról vagy prófétáról.

 

MInd Nefi, mind pediglen Máté torzítja az Ézsaiás söveget, hogy saját mondanivalóját alá tudja vele támasztani.

 

Ráadásul a zsidó vallás szerint ez a Jahve egy és osztahatatlan Isten. Így az ószövetségi igehely, sehogyan se tud megfelelni egy emberre.

Prof.Silverman Creative Commons License 2013.02.20 0 0 17

az etikátlan itt az, hogy egy újszövetségi igehelyet felhasználnak úgy, hogy a szerint istent gyilkosságra való felbújtással vádolják meg.

Előzmény: Never Man (8)
Prof.Silverman Creative Commons License 2013.02.20 0 0 16

"Vannak k ö z é r d e k ü események amelyek az emberiség számára Égi Mondanivaló.Jelkép.Rejtély aminek a megfejtésén munkálkodni hasznos.Példázat.Tanitás."

 

MIndezek alapján akkor a Krisztus egy jelkép, és Jézus csak jelképesen lett keresztre feszítve?

 

 

 

"Ugye ha Jézus párnák között hal meg,akkor hogy jutott volna a figyelmünk előterébe a Kereszt  és a Feltámadás fogalma ?"

 

 

Ha Jézus párnák közt hal meg, akkor esetleg taníthatott volna még harminc évet.

Akkor esetleg ő maga írta volna le Isteni ihleésű tanítását, és nem az utókor aki nyilvánvalóan szerkeszti és modosítja Jézus tanításait.

 

A feltámadásról már beszltek az ószövetségi igehelyek is, tehát eszünkbe juthat a nélkül, hogy valakit kivégezzenek, Platonról nem is beszélve.

 

 

 

"És a Feltámadás ? Talán hogy többször élünk.Reinkarnáció."

 

Feltámadnak a kárhozat feltámadására, azaz újraélnek itt a földön, hiszen a gnosztikus szférában ahol ezek a mondatok keletkeztek, maga a föld a kárhozat helye, az Istentől való testi szenvedés helye.

 

Előzmény: babayi (7)
Prof.Silverman Creative Commons License 2013.02.20 0 0 15

Egy gyilkosság mennyire közhasznú?

Pláne egy bölcs ember megölése?

Előzmény: babayi (5)
Prof.Silverman Creative Commons License 2013.02.20 0 0 14

Kajafásék mondata csupán azt az erkölcsi dilemmát veti fel, hogy megölhetsz-e azért valakit, hogy másokat megments vele.

Ilyen példa a vonatváltós is, az egyik váltón egy ember van a másikon 10 ember, elveheted-e az egy ember életét a tízért vagy nem?

és mi van ha 10 emer van az egyik oldalon és a másikon 100 embert ütne el a vonat

te vagy a váltó kezelője....

 

hogyan döntessz?

 

Nyilvánvaló-e az, hogy Jézus megölésével megmenkült Izrael???

 

A történelem az ellenkezőjét bizonyítja.

Előzmény: Never Man (4)
babayi Creative Commons License 2013.02.19 0 0 13

Néha megviccelem a tulságosan magabiztos hittestvéreket akik el vannak ragadtatva hogy mekkora hitük van,elkötelezettek és sziklaszilárdan.....megkérdezem ha hited van akkor mi a HIT KARIZMA ? Ha mindenkinek van hite aki benyeli az éppen trendi kiskatekizmust és hivatalos teologiát,ha inkviziciót élünk hát rőzsét gyüjt Isten szent nevében hadd égjen a mocsodék.....

nos akkor be kell szüntetni a karizmákat amiket Pál felsorolt !:)))

Előzmény: Never Man (12)
Never Man Creative Commons License 2013.02.19 0 0 12

Ha nem, hát nem :-)

Előzmény: babayi (11)
babayi Creative Commons License 2013.02.19 0 0 11

A hit nem "dolog" hanem inkább a hiszékenység műfaja hogy őszinték legyünk !

A valódi hit KARIZMA.

Ezért imádkozzuk azt hogy Istenem add meg nekem a Te hitedet ! Ámen !

A hit olyan  lehet mint költőnél az ihlet !

 

Előzmény: Never Man (10)
Never Man Creative Commons License 2013.02.18 0 0 10

bizony, nagy dolog a hit.

Előzmény: babayi (9)
babayi Creative Commons License 2013.02.18 0 0 9

Az állami itéletvégrehajtó a jogerően halálra itéltet kivégzi.Nem etikátlan.Sőt fizetést kap közhasznos munkájáért.

Ha ugyanazt a bünözőt a tömeg lincseli meg az vétkes és megfenyiti őket az állam.

Ez nem kettős mérce ! :)))

Az egységes szabály az hogy a Földön itélkezésre a BIRÓSÁG jogosult,az Égi itélet pedig Istené !

Ha én vágom bele a kést az bün,de ha a FELJOGOSITOTT mondjuk az orvos hogy meggyógyitsa hát ez is egyazonos mérce : a társadalom meghatározza a gyógyitásra jogosultak körét.

Ha Isten az egyetemes közérdeket szolgálja MI MÁST ?! :))) akkor ő az etika !Ezért mondják hogy nem személyválogató,nemis nemzetválogató,ugyanazt a törvényt alkalmazza minden létezőre és közösségre ő a T Ö R V É N Y .

Hogy olykor nem értjük ,na az aztán egy másik probléma :)))

Never Man Creative Commons License 2013.02.18 0 0 8

Természetesen lehetséges bármit gondolni a történésekről.

Kizárólag azért keltette fel a figyelmemet a topik kérdése, mert mostanában egy angol leckét hallgatgatok "double standard" (kettős mérce) címmel és tartalommal. A definíciója annyi, hogy  különböző szabály (elbírálás) alkalmazása azonos szituációkban. Konkrétan arról szól, hogy egy 55 éves nő randevúit a családja rossz szemmel nézi, míg a húgáét nem. Ennek kapcsán a narrátor beszél a különböző kultúrák kettős mércéiről, hogy ugyanazt a viselkedést mennyire másként ítélik meg ha nő csinálja vagy ha férfi, és a tradícionális társadalmakban ez erősebb mint az ipari társadalmakban. Jelen esetben akkor kettős a mérce a civil emberek és az isteni történések etikáját illetően.

 

Én annyit tennék hozzá, hogy - szvsz - a kettős mérce nem a szituációban van benne, hanem az elbírálóban. Tehát ha valaki a Kajafás mondta megállapítást másféle etikai mérce alapján mérlegeli mint a másik emberét, akkor a kettős mérce a "valakinek" az elméjében és viselkedésében van. Most már az is világos, hogy az elején miért nem értettem az egészet - mert az én elmémben ezzel kapcsolatban nincs kettős mérce.

Előzmény: babayi (7)
babayi Creative Commons License 2013.02.18 0 0 7

Vannak k ö z é r d e k ü események amelyek az emberiség számára Égi Mondanivaló.Jelkép.Rejtély aminek a megfejtésén munkálkodni hasznos.Példázat.Tanitás.

Ugye ha Jézus párnák között hal meg,akkor hogy jutott volna a figyelmünk előterébe a Kereszt  és a Feltámadás fogalma ?

A golgotai történet konkrétan brutális,azonban az emberiség történelmét ismerve nagyszabásu különlegesség nem történt,csak a Szpartakusz féle rabszolga felkelés leverését követőn ezreket feszitettek fel megtorlásképpen.

 

MINDENKINEK megvan a maga keresztje.

Jézus ezt illusztrálta.

És a Feltámadás ? Talán hogy többször élünk.Reinkarnáció.

 

Miközben életünkben  általában a szabadság érvényesül,szabad akarat,gondolat,érzés,képzelet,magatartás.....azonképpen más tekintetben motivál Isten olykor késztet és kényszerit.

Jézus története az ő egyéni szintjénél magasabban helyezkedik el : K Ö Z S Z E R E P ! és ezért a megtervezettsége magasabb foku.Képzeld el hogy Isten eltervezi a kereszthalál misztériumát,de közbejön valaki egy kósza hős és kimenti Jézust :))) HÁT EZ HOGY LEHETNE ? Sehogy......

Előzmény: Never Man (6)
Never Man Creative Commons License 2013.02.18 0 0 6

Tehát Kajafás szája isten akaratát mondta - úgy is fogalmazhatnék, hogy ha kényszeres volt, akkor maga isten szólt vele. Ha ezt mondja a hit akkor nem lehet vitatni. Szvsz.

Előzmény: babayi (5)
babayi Creative Commons License 2013.02.18 0 0 5

Jézus története k ö z h a s z n o s jelentőségü ezért Égi megtervezettségü.

Nem a zsidó főpapság itélte el saját vallása védelmezése céljából.Isten eleve ugy tervezte  el ahogyan végülis megtörtént és mindegyik szereplő sugalmazott sőt KÉNYSZERES volt !

Never Man Creative Commons License 2013.02.18 0 0 4

Nincs ebben véleményem se + se - , de azt sem értem, hogy mitől volt az egyik isteni eredetű, amikor egy ember mondta azt is.  Kajafásék szava isteni eredetű?

Előzmény: Prof.Silverman (3)
Prof.Silverman Creative Commons License 2013.02.18 0 0 3

a kereszténység szerint Jézus isten, és ezzel a mondattal ítélik el, ugyanakkor ugyanezt a gondolatmentet használja nefi könyve egy testvérkivégzéshez alapul.

 

ha szerinted a testvérkivégzés is isteni eredetú abban az esetben persze nem változott át.

Előzmény: Never Man (2)
Never Man Creative Commons License 2013.02.02 0 0 2

Hogyan változik át istenivé az Isten ellenes mondat?

 

- Miért? Isten ellenes volt és istenivé változott?

Előzmény: Prof.Silverman (-)
Sparlock,harcos varázsló Creative Commons License 2013.02.02 0 0 1
Érdekes az új topik címe.Mit akarsz belőle kihozni?Megvallom,nem egészen értem...
Előzmény: Prof.Silverman (-)
BaGira-79 Creative Commons License 2013.02.02 0 0 0

M0rm0n

Előzmény: Prof.Silverman (-)
Prof.Silverman Creative Commons License 2013.01.31 0 0 topiknyitó

"Jobb, ha egy ember vész el, minthogy egy nemzet süllyedjen és vesszen el a hitetlenségben." Nefi első könyve 4:13

 

 

"jobb nékünk, hogy egy ember haljon meg a népért, és az egész nép el ne vesszen."

János 11:50

 

 

A Nefi könyvében a jogos gyilkosságot az Úr támogatja ezzel a mondattal, míg a János ev-ban Kajafásék ezzel a mondattal ítélik el Jézust.

 

Hogyan változik át istenivé az Isten ellenes mondat?

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!