Balesetek a hazánkon kívüli vasutaknál, egykoron és most.
Szemléltető jelleggel, tájékoztatásul, akárhogy.
(A Balesetek a magyar vasút történelmében, http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121587 "testvéreként".)
Itt nem nagyon lesz ártatlan senki... az álló piás volt, aki nekiment, az vagy meghaladt valami tilosat, vagy szar volt a biztosító berendezés. Vagy a pálya, lásd: Keleti.
Jobban megnézve a képeket, Vysočany és Balabenka között történt az esemény a nyílt vonalon. A mentőegységek a Čuprova utcai felüljáró felől közelítették meg a helyszínt.
Ha a kutya se nézi a vonatos youtube csatornád, siklass ki egy vonatot a nézettségért - gondolta egy amerikai fiatal.
A nézettség össze is jött, apróbb hiba hogy egy biztonsági kamera is felvette ahogy a váltózárat feltöri és átdobja a váltót így vádat is emeltek azóta ellene. /Lásd youtube kommentekben/
Köszönöm. Most már többé kevésbé világos, mi történt. Technika hiánya és több ember egymást követő súlyos mulasztása.
Jó kérdés, hogy hibás-e a buszvezető is. Jogilag valószínűleg igen, bár gyakorlatban szinte mindenki vakon megbízik a berendezésekben, pedig adott esetben a fehér fénynél is meg kéne állni és meggyőződni, hogy nem jön-e semmi. Itt, ha megállt volna az átjáró előtt, kinézett volna a megfelelő pillanatban, valószínűleg észrevehette volna a vonatot.
Más esetekben sajnos még megállva sem látható be a pálya, ekkor elvileg ki kéne szállni a járműből, de közben jó eséllyel már belejön az autóba/buszba valaki hátulról, de legalábbis ledudálják az agyát. Egy íves pályán, nagy sebességnél pedig ezzel se menne az ember semmire, mert mire visszaül és elindul, már megint odaérhet a vonat.
A Pozsony-Párkány fővonalon azért nyilván van nyíltvonali térközös bizber, nem állomástávolsággal és fedezőjelzőkkel közlekednek.
Érsekújvár és Párkány között alapvetően állomástávolságban követhetik egymást a vonatok.
Az állomási berendezések között van SH térköz jellegű (vonalblokk-kapcsolóblokk) függés, de a vonalon térközőrhelyek nincsenek.
A vonal nagyobb részén a berendezés, jelzők kötött menetiránynak megfelelően működnek, a helytelen vágány felől általában nincsenek bejárati jelzők és előjelzők sem.
Ez alól kivétel a Muzsla-Sturovo Tranzit állomásköz, ami ki van építve menetirányváltásra és önműködő térköz jellegű berendezés van.
Illetve Udvard állomás az elmúlt években átépült, új biztosítóberendezést kapott, és a helytelen vágányok felől is megvannak már a jelzők, de az állomásközökben továbbra sincsenek térközjelzők.
hogyan lehetséges, hogy a bizber Vmax-ra engedélyt adjon?
Úgy, hogy nincs kiépítve a függés a vonali berendezés és a sorompó között. Ahogy itthon is ez volt az általános gyakorlat és sok helyen a mai napig így van most is.
Visszatérve az érsekújvári esetre még egyszer: odáig érthető, hogyha kiiktatták a bal vágányt és a sorompót. Azután felvették a forgalmat ismét, de a sorompót nem kapcsolták vissza. Viszont ilyen esetben, ha nem működik valamelyik sorompó, hogyan lehetséges, hogy a bizber Vmax-ra engedélyt adjon? A Pozsony-Párkány fővonalon azért nyilván van nyíltvonali térközös bizber, nem állomástávolsággal és fedezőjelzőkkel közlekednek.
Ha az IHO-s cikk alatti kommentekről van szó, akkor szerintem egy mozdonyvezetőről van szó.
egyszerre érkezik vonat, úgy a sorompó az első szerelvény elhaladasa után felnyilik (majd visszazár), a tilos jelzés azonban folyamatos.
Nem tudom, most erről van-e szó, de nálunk is van olyan, hogy az első menet elhaladása után elkezdenek nyílni a csapórudak, de még fehér fény megjelenése előtt a behatási pontra lép a másik vágányon jövő - szituációtól függ, hogy teljesen felnyílik e a csapórúd, vagy félállásban marad, majd elkezd visszazáródni.
Nem olyan végtelen marhaság az. A MÁV-nál is kikapcsolják a nyíltvonali sorompók behatási pontjait az elzárt vágányon, pont azért, hogy egy esetlegesen az elzárt vágányon lassan közlekedő, vagy az átjáró közelében megálló munkavonat ne küldje zavarba. Ilyenkor az elzárt vágányon közlekedő munkavonatot annak személyzete köteles fedezni az átjárókban (piros tárcsával vagy a sorompószekrény oldalán lévő nyomógombbal, ha van). Főleg kétvágányú pályánál érdekes ez, ahol ugye a szomszédos vágányon akár 120-szal is futkározhatnak a vonatok. Nem lenne jó, ha bármelyik sorompó random zavarba esne.
Gugli fordítóval egy szlovák vasútbarát azt írta valamelyik cikk alatt, hogy náluk, amennyiben több vágányon ~egyszerre érkezik vonat, úgy a sorompó az első szerelvény elhaladasa után felnyilik (majd visszazár), a tilos jelzés azonban folyamatos.
Ma az m1 egyik híradójában volt helyszíni jelentkezés, és a magyar tudósító onnan azt mondta, amit itt is olvashattunk. Hogy az egyik vágány üzemen kívül volt, azon jött a taroló, és nem lehetett volna ott. Ez eddig stimmel.
De.
Ott akkor azt is elmondta, azt derítették ki, hogy mivel az a vágány üzemen kívül volt, a fénysorompót sem vezérelte! Nyilván kiiktatták. Esküszöm ezt mondta. Tudom, tudom, ez végtelen marhaságnak hangzik, de ott a helyszínen ezt tudta meg, ezt jelentette. Ezért lett szabad a jelzés a másik vágányon elhaladó után, ezért ballagott be a busz a mészárszékbe.
Előzetes vizsgálati eredmények szerint emberi mulasztás okozhatta a csütörtöki szlovákiai vasúti szerencsétlenséget, amelyben egy autóbusz hét utasa életét vesztette, öt másik pedig megsebesült - közölte Jozef Ráz szlovák közlekedési miniszter pozsonyi sajtótájékoztatóján pénteken.
"A vizsgálat előzetes eredményei azt mutatják, hogy nem volt rendszerbeli vagy műszaki hiba, ami azt jelenti, hogy minden úgy működött, ahogy kell. Valószínűleg egyéni emberi hiba történt, amelynek következményeként a forgalom elől elzárt sínpáron jelent meg a vonat, vagyis ott, ahol nem lett volna keresnivalója" - jelentette ki Jozef Ráz, akinek szavait a TASR szlovák közszolgálati hírügynökség idézte.
Alexander Sako, a vasúti infrastruktúráért felelős Szlovák Államvasutak (ZSR) vezérigazgatója a tragédia körülményeit ismertetve elmondta: az ütközést megelőzően az egyik sínpáron egy személyvonat haladt el Érsekújvár irányába, majd ezután a sorompók felemelkedtek és az átkelőn áthaladt egy személygépkocsi, majd utána az autóbusz, amelybe viszont beleütközött a másik - elvben lezárt - sínpáron érkező nemzetközi gyors.