Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.10.24 0 0 809

https://www.dagbladet.no/nyheter/ansatt-omkom-trist/82129429

 

Norvégia, sziklaomlás, siklás, a mozdonyvezető meghalt.

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.10.22 0 0 808

Walesben összeütközött két személyvonat, egy ember meghalt, 15 megsérült.

 

A helyszín Llanbrynmair falu közelében történt, Machynlleth állomás és Talerddig forgalmi kitérő között. Az okokat vizsgálják.

 

https://www.express.co.uk/news/uk/1965240/wales-train-crash-llanbrynmair-one-dead

 

Érdekesség: a vonalon ERTMS/ETCS L2 üzemel.

TWdoktor Creative Commons License 2024.09.20 0 0 807

Itt nem nagyon lesz ártatlan senki... az álló piás volt, aki nekiment, az vagy meghaladt valami tilosat, vagy szar volt a biztosító berendezés. Vagy a pálya, lásd: Keleti.

Előzmény: Zugbegleiter (806)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.09.19 -1 0 806
Előzmény: Zugbegleiter (805)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.09.19 -1 0 805
jbaal Creative Commons License 2024.09.19 -1 0 804

Árvíz miatt vót' ez is...

Előzmény: Ashi Valkoinen (803)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.09.19 -1 0 803

A szokásos típusú esemény, ebből stabilan hoznak egyet évente.

Előzmény: RhB (802)
RhB Creative Commons License 2024.09.18 0 0 802
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.09.18 0 0 801

Jobban megnézve a képeket, Vysočany és Balabenka között történt az esemény a nyílt vonalon. A mentőegységek a Čuprova utcai felüljáró felől közelítették meg a helyszínt.

Előzmény: SÜNÖCSKe (800)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.09.18 0 0 800

Pontosabban az állomás közelében.

Előzmény: SÜNÖCSKe (799)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.09.18 0 0 799

Összeütközött két személyvonat Praha-Libeň állomáson, az egyik mozdonyvezetőnél pozitív lett az alkoholszondás vizsgálat eredménye.

 

https://www.origo.hu/nagyvilag/2024/09/vonatbaleset-praga-sok-serult

somytomy Creative Commons License 2024.07.30 0 0 798

Fú, mondjuk a videó leírása se semmi, csávókám kicsit elszállt magától...

Előzmény: Lovrin (797)
Lovrin Creative Commons License 2024.07.30 0 0 797

Ha a kutya se nézi a vonatos youtube csatornád, siklass ki egy vonatot a nézettségért - gondolta egy amerikai fiatal.

 

A nézettség össze is jött, apróbb hiba hogy egy biztonsági kamera is felvette ahogy a váltózárat feltöri és átdobja a váltót így vádat is emeltek azóta ellene. /Lásd youtube kommentekben/

 

https://youtu.be/q97XRpF6SZA

 

 

martinaxe7 Creative Commons License 2024.07.29 0 0 796

martinaxe7 Creative Commons License 2024.07.29 0 0 795
Fizolti Creative Commons License 2024.07.06 0 0 794

Köszönöm szépen.

Ez ugye a menetirányváltásos, Párkány felőli vég. 

A blokkszekrény alatti kallantyúk mik lehetnek, az lenne a jelzőállítás? 

A visszajelentőtáblán a kulcs meg a sorompó függéshez lehet? 

Előzmény: Tamasch (792)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.07.06 -1 0 793

Köszönöm. Most már többé kevésbé világos, mi történt. Technika hiánya és több ember egymást követő súlyos mulasztása.

Jó kérdés, hogy hibás-e a buszvezető is. Jogilag valószínűleg igen, bár gyakorlatban szinte mindenki vakon megbízik a berendezésekben, pedig adott esetben a fehér fénynél is meg kéne állni és meggyőződni, hogy nem jön-e semmi. Itt, ha megállt volna az átjáró előtt, kinézett volna a megfelelő pillanatban, valószínűleg észrevehette volna a vonatot.

Más esetekben sajnos még megállva sem látható be a pálya, ekkor elvileg ki kéne szállni a járműből, de közben jó eséllyel már belejön az autóba/buszba valaki hátulról, de legalábbis ledudálják az agyát. Egy íves pályán, nagy sebességnél pedig ezzel se menne az ember semmire, mert mire visszaül és elindul, már megint odaérhet a vonat.

Előzmény: Fizolti (791)
Tamasch Creative Commons License 2024.07.06 0 2 792

Lassan 20 éve volt szerencsém belépni a Muzslai I-es toronyba. 

 

https://indafoto.hu/Tamasch/image/20293567-47d7ed4d/460027

Előzmény: Fizolti (791)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.06 0 1 791

 A Pozsony-Párkány fővonalon azért nyilván van nyíltvonali térközös bizber, nem állomástávolsággal és fedezőjelzőkkel közlekednek.

 

Érsekújvár és Párkány között alapvetően állomástávolságban követhetik egymást a vonatok.

Az állomási berendezések között van SH térköz jellegű (vonalblokk-kapcsolóblokk) függés, de a vonalon térközőrhelyek nincsenek. 

A vonal nagyobb részén a berendezés, jelzők kötött menetiránynak megfelelően működnek, a helytelen vágány felől általában nincsenek bejárati jelzők és előjelzők sem. 

 

Ez alól kivétel a Muzsla-Sturovo Tranzit állomásköz, ami ki van építve menetirányváltásra és önműködő térköz jellegű berendezés van. 

Illetve Udvard állomás az elmúlt években átépült, új biztosítóberendezést kapott, és a helytelen vágányok felől is megvannak már a jelzők, de az állomásközökben továbbra sincsenek térközjelzők. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=YZ6_JaIjwiI

 

 

Előzmény: Zugbegleiter (787)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.07.06 0 1 790

Igen.

Előzmény: Zugbegleiter (789)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.07.05 -1 0 789

Tehát a sorompónak van egy állomási visszajelentése, de ha nem veszik észre, nem történik semmi?

Előzmény: r1232 (788)
r1232 Creative Commons License 2024.07.05 0 0 788

hogyan lehetséges, hogy a bizber Vmax-ra engedélyt adjon?

 

Úgy, hogy nincs kiépítve a függés a vonali berendezés és a sorompó között. Ahogy itthon is ez volt az általános gyakorlat és sok helyen a mai napig így van most is.

Előzmény: Zugbegleiter (787)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.07.05 -1 0 787

Visszatérve az érsekújvári esetre még egyszer: odáig érthető, hogyha kiiktatták a bal vágányt és a sorompót. Azután felvették a forgalmat ismét, de a sorompót nem kapcsolták vissza. Viszont ilyen esetben, ha nem működik valamelyik sorompó, hogyan lehetséges, hogy a bizber Vmax-ra engedélyt adjon? A Pozsony-Párkány fővonalon azért nyilván van nyíltvonali térközös bizber, nem állomástávolsággal és fedezőjelzőkkel közlekednek.

Előzmény: SÜNÖCSKe (784)
rm40 Creative Commons License 2024.07.03 -1 0 786
Fizolti Creative Commons License 2024.06.29 0 1 785

Ha az IHO-s cikk alatti kommentekről van szó, akkor szerintem egy mozdonyvezetőről van szó. 

 

egyszerre érkezik vonat, úgy a sorompó az első szerelvény elhaladasa után felnyilik (majd visszazár), a tilos jelzés azonban folyamatos. 

 

Nem tudom, most erről van-e szó, de nálunk is van olyan, hogy az első menet elhaladása után elkezdenek nyílni a csapórudak, de még fehér fény megjelenése előtt a behatási pontra lép a másik vágányon jövő - szituációtól függ, hogy teljesen felnyílik e a csapórúd, vagy félállásban marad, majd elkezd visszazáródni. 

Előzmény: TorzónBorzAlom (783)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.06.29 0 5 784

Nem olyan végtelen marhaság az. A MÁV-nál is kikapcsolják a nyíltvonali sorompók behatási pontjait az elzárt vágányon, pont azért, hogy egy esetlegesen az elzárt vágányon lassan közlekedő, vagy az átjáró közelében megálló munkavonat ne küldje zavarba. Ilyenkor az elzárt vágányon közlekedő munkavonatot annak személyzete köteles fedezni az átjárókban (piros tárcsával vagy a sorompószekrény oldalán lévő nyomógombbal, ha van). Főleg kétvágányú pályánál érdekes ez, ahol ugye a szomszédos vágányon akár 120-szal is futkározhatnak a vonatok. Nem lenne jó, ha bármelyik sorompó random zavarba esne.

Előzmény: V.Gy. (782)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.06.28 0 0 783

Gugli fordítóval egy szlovák vasútbarát azt írta valamelyik cikk alatt, hogy náluk, amennyiben több vágányon ~egyszerre érkezik vonat, úgy a sorompó az első szerelvény elhaladasa után felnyilik (majd visszazár), a tilos jelzés azonban folyamatos. 

Előzmény: V.Gy. (782)
V.Gy. Creative Commons License 2024.06.28 0 0 782

Ha marhaságot mondok, arról nem én tehetek. :-/

 

Ma az m1 egyik híradójában volt helyszíni jelentkezés, és a magyar tudósító onnan azt mondta, amit itt is olvashattunk. Hogy az egyik vágány üzemen kívül volt, azon jött a taroló, és nem lehetett volna ott. Ez eddig stimmel.

 

De.

 

Ott akkor azt is elmondta, azt derítették ki, hogy mivel az a vágány üzemen kívül volt, a fénysorompót sem vezérelte! Nyilván kiiktatták. Esküszöm ezt mondta. Tudom, tudom, ez végtelen marhaságnak hangzik, de ott a helyszínen ezt tudta meg, ezt jelentette. Ezért lett szabad a jelzés a másik vágányon elhaladó után, ezért ballagott be a busz a mészárszékbe.

Előzmény: Yorg365 (781)
Yorg365 Creative Commons License 2024.06.28 0 0 781

Emberi mulasztás okozhatta a szlovákiai vonatbalesetet

 

Előzetes vizsgálati eredmények szerint emberi mulasztás okozhatta a csütörtöki szlovákiai vasúti szerencsétlenséget, amelyben egy autóbusz hét utasa életét vesztette, öt másik pedig megsebesült - közölte Jozef Ráz szlovák közlekedési miniszter pozsonyi sajtótájékoztatóján pénteken.

 

"A vizsgálat előzetes eredményei azt mutatják, hogy nem volt rendszerbeli vagy műszaki hiba, ami azt jelenti, hogy minden úgy működött, ahogy kell. Valószínűleg egyéni emberi hiba történt, amelynek következményeként a forgalom elől elzárt sínpáron jelent meg a vonat, vagyis ott, ahol nem lett volna keresnivalója" - jelentette ki Jozef Ráz, akinek szavait a TASR szlovák közszolgálati hírügynökség idézte.

 

Alexander Sako, a vasúti infrastruktúráért felelős Szlovák Államvasutak (ZSR) vezérigazgatója a tragédia körülményeit ismertetve elmondta: az ütközést megelőzően az egyik sínpáron egy személyvonat haladt el Érsekújvár irányába, majd ezután a sorompók felemelkedtek és az átkelőn áthaladt egy személygépkocsi, majd utána az autóbusz, amelybe viszont beleütközött a másik - elvben lezárt - sínpáron érkező nemzetközi gyors.

Zugbegleiter Creative Commons License 2024.06.28 0 1 780

Itt az Új szó friss híre sajnos nőtt az áldozatok száma az éjjel. A cikk szerint elhaladt egy vonat, és utána felnyílt a sorompó, miközben jött az EC. 

 

TRAGÉDIA: Hétre nőtt az érsekújvári vonat- és buszbaleset áldozatainak száma | Új Szó | A szlovákiai magyar napilap és hírportál (ujszo.com)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!