Szia! Mielőbbi teljes felépülést!Én mivel az idő engedi bütykölöm a gépet,alvàzfestés,rugók szét össze zsirzàs.A vàltót szétszedtem összeraktam a hàz hegesztés miatt,de akkor màr cseréltem egy két csapàgyat szimmeringet,kapcsolókart felhegesztettem beköszörültem.Még az idén rakom vissza a kuplungot főtengely szimering csere utàn és megy vissza a vàltó.Lassan megismerkedem a tipussal. Üdv!
Boldog karácsonyt! A betegség szerencsére lekerülte a családot, egyedül én lábadozok egy térdszalag műtét után. Nálam most a fű sem nő! Annyi van, hogy lőttem a Jófogáson egy darab vadi új 235/85R16 Goodyear Wrangler terepgumit 25 ezerért, pótkeréknek. (Pont ilyen van rajta.)
Leírni kicsit hosszadalmas. Kellett hozzá a törött darab, egy jó rúdanyag és gépműhely, ahol esztergálni és bordát marni tudnak. A többi már egyszerű,otthon is megcsinálható. harminc-kilenc241hétnegyvennégy.
Sziasztok! Szeretném kérdezni,hogy a hàtsó féknél a kézifékkar a féktartó lemez hez tehàt befelé ,vagy a fékdob felé esik ?Az enyém belül volt,csak mintha jobb lenne és jobban szerelhető ha kivül lenne a fékpofàn.
Olyan segítséget szeretnék kérni hogy van egy 1995-ös korando k9-es háromajtós terepjáróm amin kitörött a bal első üveg ha esetleg van valakinél vagy komplett ajtó vagy tud valaki hol lehet beszerezni megköszönném.
Szia Johhnybàcsi!Segitek,ha tudok,bàr a tàvolsàg nem kevés.Az első kardànkarima mögötti szimmering 40x62x10/16,erre vàrok aztàn a terepvàltó is össze lesz rakva.Amugy nem tul bonyolult darab az egész,és ahogy koràbban is irtam csak az oldalrol leszerelhető hàtsó részben van a reteszelés.Készitek majd képeket hàtha segit valamit.üdv.
Nekem a hátsó féltengelyekkel van negatív tapasztalatom. A feleségem vezette amikor a bal hátsó tőben eltört, teljesen sima, egyenes úton. Az újat drágának találtam (vgy 10 éve 150e.) ezért kitaláltam egy javítási lehetőséget. Elmentem az egyetemre, véleményezzék. Azt mondták, hogy szabadalmaztassam... Igaz az anyagot ingyen kaptam, a többi 25e-ből megvolt! Volt a szervizben egy másik ugyanilyen, megkérdezték a tulajt bevállalja-e az én verziómat? Bevállalta, azt is megcsináltattam. Itt a korábbi hsz-k között is volt egy ilyen. Szóval gyárilag gyenge pont, de megoldható. Ezt azért írtam le, mert nem biztos, hogy a 160LE szeretné. Igaz, a leírtak a K9 '93 körüli gépre vonatkoznak.
Magam gondja miatt mentem 1 - 2 kört a FB-on. Egy magyart találtam, de többszöri keresésre sem jelentkezett. A másik amit találtam Portugáliában volt egy bontásra szánt darab. Készségesek voltak, csak kicsit messze...
Bocsánat a késői válaszért. Köszönöm a segítség ajánlatot. Igazából apróságokból kellett több minden.
Az írás után gondoltam várok egy kicsit, hátha ír ímélt vagy hív valaki. Semmi, de úgy kb 2 hétre rá valaki felhívott és úgy tűnik, hogy sikerült megtalálni a megoldást. Már csak el kell hozni. Igazából most is azért jutott eszembe ide visszanézni, mert covid gyanúsítottként házifogságra ítéltem magam. Azóta is látom, hogy szaporodtak a beírások, sok a gond, de elszánt a társaság. Mindenkinek jó munkát és jó autót kívánok!
Ez tök jó. Én nem találtam se váltószakit, se ezermestert, aki bevállalta volna a váltóm szétszedését és javítását. Ha nagyon belejösz , jópénzért javíthatod a váltóinkat:)
Sziasztok! Lassan összerakom a vàltót,gondoltam megosztok pàr csapàgy meg szimmering méretet.főtengely hàtsó szimmering 82x105x13 peremes, csapàgy 6203 2RS nyelescsapàgy a vàltóban 6208 2Rs .Van még a vàltóban 6204 , NJ22/28N, ezt ki akartam cserélni,de maradt, mert baromi dràga.Érdekes,hogy szinte az összes csapàgy a vàltóban gumitömitett.
Johnnybàcsi ,ha javasolhatom a terepvàltó javitàshoz érdemes először azt a részt leszerelni amin az első kihajtàs van.Ezt külön hat csavar fogja és ebben vannak a kapcsolóvillàk és csak ott van reteszelés is a terepvàltóhoz.Persze elengedheti màstól is az összkereket .Ezt is le kellett szerelnem,mert a kihajtàs mögötti szimmeringet is cserélnem kell.A tengelyt rögzitő anyàt nem sikerült lelazitanom, majd a légkulcs letekeri.
Hello! A jeepalkatresz.hu_n nézz utàna a gömbcsuklóknak. Én onnan vettem néhàny éve koreait,de a cj7-é is ugyanaz,ha. Jól emlékszem a biztosító gyűrűt nem lehet csak dísznek ràtenni,mert nút nincs rajta.
Hello Machines! Amit leirtàl az olvasva egy normàl tàrcsa,kétoldalàn ferrodollal ha jól értelmezem.Vettem egy újat Isuzu Trooper szerintem ugyanaz, csak 6 helyett 4 csillapitó rugó van az bordàshüvely körül. A kinyomócsapàgy is Isuzu. A vàltó darabokban csapàgyak katalógus méretűek.
Bocs, hogy ilyen későn válaszolok, de kiment a fejemből a mérés. Most, hogy visszaolvastam a beírásokat, jutott az eszembe.
A pontos mérete 9,05mm. De! Van egy kis gond! Az a tárcsa, amelyik nekem van gyári dobozban, elég érdekes! Úgy néz ki, mintha az lenne, de van egy furcsaság. Ez kettő tárcsa egymáson és a két tárcsa között van egy hullámos rugó tárcsa. Szóval amikor megmérem így kirugózott állapotban, akkor annyi, mint fent leírtam. Viszont össze tudom nyomni a két tárcsát és akkor olyan 8.5mm lehet. Lehet, hogy ez a tárcsa mégsem belevaló? Vagy valami utolsó szériák módosított (finomított) tárcsája? Ami nálad van, az is ilyen?
Szia Johnnybàcsi! Köszönöm a vàlaszt,jó ötlete volt Machinessnek!Ez a repedés akkor jellemző a típusra?
Azt szeretném kérdezni,hogy mennyi lenne a vàltó àra,illetve hol tudom megnézni, és ha megegyezünk megvenni?
Ha nem akarod itt írni ez a mail címem, jozsef.nagy@man.eu.
Amúgy szétszedésben van tapasztalatot?Kuplung felől làtok egy ablakot meg az alu rész utàn egy szétszedési lehetőséget,gondolom ott kell megkezdeni,a kulissza így kívülről úgy tűnik középen az acélhàzban van.
Kérdezted egy koràbbi részben, mi a dupla kuplungozàs vàltàskor.Ezt a fajta vàltàst a régi tolókerekes vàltóknàl,mint pl a Csepel tgk, kellett alkalmazni, felkapcsolàsnàl kuplung kinyom üresnek tesz,kuplung felenged,újra kuplung ,felkapcsol,kuplung felenged.visszakapcsolàs hasonló,csak az üres helyzetben kell egy gàzfröccs,utàna kuplungozàs és visszakapcs Mivel fogaskerekek kapcsolódnak egymáshoz,a kerületi sebességeket kell azonosra hozni a reccsenésmentes kapcsolàshoz. A szinkronvàltónàl szögsebesség azonossàg kell,ezt biztosítja a szinkrongyűrű,nem tudom,nem próbáltam,hogy fentiek segítenek e ennél a vàltónàl.
Szia. Van 2 váltóm, az egyiken gyári az öntvény, a másikon hegesztett. Mindkettő öntvény jó. Amúgy szinkronhibásak.
A gyári öntvényes az eredeti váltóm, a másikat bontottan vettem, az volt egyszer felújítva, akkor hegesztették meg.
Namost, a gyári váltómhoz ragaszkodok, mert abban van egy jó alkatrész, ami a többiben nincs. Még a jelenlegi "harmadik" váltómban sem. Nevezetesen a 4H mechanikája (nem tudom az alkatrész pontos nevét). És az a tervem, hogy azt az alkatrészt valahogy még felhasználom, mert zavar, hogy kidobja a 4H-t. Szóval, igen, van egy váltóm, aminek tudnád használni az alu öntvényét.
Szia Johnnybàcsi!Van még esetleg rossz vàltód és ha igen eladó? Az enyémen is olyan a jel mint amit felraktàl,csak repedt a perem mentén,erre kéne egy cseredarab.