Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Aircando Creative Commons License 1 napja 0 0 2418

és még néhány tető variáció Kim bácsitól.

Aircando Creative Commons License 1 napja 0 0 2417

Vászontetők..

Aircando Creative Commons License 1 napja 0 0 2416

Vászontető:

 

Aircando Creative Commons License 1 napja 0 0 2415

Vászontető:

Még néhány kép a katalógusból.

Aircando Creative Commons License 1 napja 0 0 2414

Sziasztok,

 

Felteszek ide néhány képet vászontetőkről amit Koreában Kim bácsi készít a Korandókhoz. Kim bácsi közel 80 éves, végtelenül szerény és ma is aktívan dolgozik kis műhelyében Seoul északi részén. Nem tudom látszani fog-e a képeken, de én elképedtem milyen minőségben készíti ezeket a tetőket. 

Rockaroundthetruck Creative Commons License 1 napja 0 0 2413

szia Hörömpöli! Meg kellett vennem a sablont,és a sàrvédőt arra készitette ugyanaz az üvegszàlas poliészterrel foglalkozó cég. A kèsz sàrvédő viszont a leszerelt darab külső  A belső részt a hegesztéseknél le kellett venni és àtcsavarozni,ragasztani az Üpe külső részre. Koràbban raktam fel képet a sablonról, később tudok felrakni képet az eredményről. Üdv.

AlterEggo Creative Commons License 2024.03.11 0 0 2412

Szia!

 

Szuper, köszi!

Előzmény: Aircando (2411)
Aircando Creative Commons License 2024.03.09 0 0 2411

Szia, küldöm a linket emailben.

Előzmény: AlterEggo (2410)
AlterEggo Creative Commons License 2024.03.08 0 0 2410

Hali!

 

Én már nem tudom letölteni, de ha még van rá mód, akkor megköszönném. 

 

Köszi.

Előzmény: Aircando (2406)
PartManus Creative Commons License 2024.02.25 0 0 2409

Nagy-nagy köszönet!!!

Előzmény: Aircando (2406)
Hörömpölil Creative Commons License 2024.02.25 0 0 2408

Köszönjük a nagyon hasznos infót.

Előzmény: Aircando (2406)
Hörömpölil Creative Commons License 2024.02.24 0 0 2407

Szia Rockaroudthetruck,

megvan még a kapcsoltatod a sárvédők legyártásához? Nekem is kellene...

Üdv: Hörömpölil

Előzmény: Rockaroundthetruck (2289)
Aircando Creative Commons License 2024.02.21 0 0 2406

KORANDO K széria alkatrész katalógusa

 

Sziasztok,

 

Közkinccsé teszem az egyik legfontosabb szerzeményem:

 

https://drive.google.com/file/d/12bW1QzZLlT8cgQpg-ubu_IqdHGcZmjfe/view?usp=share_link

 

Ez a teljes alkatrészkatalógus, nyitott és zárt Korandókhoz, termékkódokkal együtt. Pdf formátumban van, ezért keresni nem egyszerű benne, de ha rájöttök a rendszerre, hamar megérthető.

 

Töltsétek le, kb 100 mb. Remélem sokatoknak segít majd.

 

안녕하세요 (üdv): aircando

Aircando Creative Commons License 2024.02.12 0 0 2405

Szia,

 

Amit tudunk az az, hogy a hátsó híd Dana 44, amivel számos amerikai típust, illetve azok licencszelt változatait szerelték. Meglehet, hogy a te K9-esedet már valamelyik pl. Jeep modellből pótolták. De a Korando csonkállványai, csonk, fékrendszer, az koreai ugye.

 

Tudsz olyan képeket küldeni a hátsó hidakról amelyekből az említett különbségek megérthetők?

Éppen Koreában vagyok, találkozom veterán Korandósokkal a hétvégén. A listámon lévő sok kérdés alá ezt is odaírom, hátha kapok értékelhető választ.

 

Sajnos, féltengelyt hozni magam nem tudok, de a behozatal megszervezésében szívesen segítek.

 

Üdv,

 

Aircando

Előzmény: Égboltos (2404)
Égboltos Creative Commons License 2024.01.29 0 0 2404

Újra itt.

Az előző hsz-ben leírt saját/donor Korandot hazahoztam Debrecenből.

Nem volt zavartalan az út, 55 km után eltört a féltengely.

Teljesen nem lepett meg, mert az eredetivel ez már megtörtént cirka 16 évvel ezelőtt.

A szervízben ahol foglalkoztak Korandókkal, volt egy másik is.

Ez tehát eddig három.

Mikor kiszereltük az út szélén, kiderült, hogy ez már egyszer törött volt...

Ez tehát most már negyedik!

Mindegyik a bal hátsó volt, nagyjából ugyanott, a csapágy mellett.

Ebből típushibára gondolok.

Másnak volt ilyen esete?

Hogyan oldottátok meg?

Ahogy írtam az előzőben, összesen három K9-ből próbáltam összehozni ezt az egyet.

Most, hogy így együtt vannak és szerelni kényszerültem, kiderült, hogy a 3 hátsóhíd háromféle.

Kettő még látszólag egyforma is, de csak látszólag, és nem cserélhetők benne a féltengelyek, és ennek folyományaként a fék is. A harmadik teljesen más.

Szeretjük a kihívásokat.

Annak idején, amikor folyamatosan használtuk az eredetit, csak az a féltengelyes gondunk volt, tehát nem kellett belemélyedjek. A közhasználat lepusztította, és most iszom a levét.

Kapható belevaló féltengely?

Köszönöm

Égboltos Creative Commons License 2023.10.17 0 0 2403

Szép napot mindenkinek!

Ritkán írtam és látogattam ide, de őrizgettem a reményt, hogy lesz még nekem is egyszer Korandom. Volt is, csak félreállítottuk, közhasználatba adtam és nagyon lerohadt. Sok kicsi, és sok nagyobb alkatrész kopott le róla, amik nem könnyen beszerezhetők.

A lényeg, hogy reményeim szerint hamarosan vizsgás Korando K9-m lesz.

Ezután a két donornak begyűjtött darabból (K9) az egyik bontható lehet. Vagy egyben.

Az egyben úgy értendő, hogy a motor és váltó ki van szerelve.

Ha van érdeklődő valamilyen alkatrészre írhat az egboltos@egboltos.hu címre.

Talán ezzel segítek valakin, vagy többeken.

Üdvözlettel

LakeV8 Creative Commons License 2023.10.11 0 0 2402

Huh, köszi a segítséget, már kb minden autót végignéztem és a Hyundai nem jutott eszembe. A jövőben ha valaki ilyet keres: zsu.hu-n és kovácsauto-n 25eFt körül kapni a főfékhengert.

Első gumi fékcsövek számát is tudod esetleg? 

A gyári K5 tető lett levágva és visszacsavarozhatóra megcsinálva. Körben a kasznin nem nagy tudomány, a kabrio kasznira ponthegesztették fel a fix tetőt. Ezeket lefúrva/vésve (és pár merevitőt elvágva) nincs is több teendő csak néhány helyen csavarozni. A szélvédő fölött a vágás után a tetőre és a szélvédőkeretre is kellett hegeszteni egy-egy lezáró lemezt. A tetőn lévőre hegesztettük az anyákat és így a kabinból csavarozva. Persze nem ment ilyen egyszerűen, de kb ezek a lépések. Keresek/csinálok képeket majd.

Aircando Creative Commons License 2023.10.11 0 0 2401

Illetve még annyit, hogy mi szívtunk sokat a légtelenítéssel. Nem akart felkeményedni a pedál sehogyse. Pedig már mindent kicseréltünk (féknyergeket, csöveket cseréltük, fékezőszabályzót kitisztítottuk).  Kiderült végül, hogy azért, mert ezt a típusú főfékhengert légteleníteni kell külön is, mielőtt beszereled az újat. A koreaiak ajánlották ezt a procedúrát. Angolszász környezetben ezt úgy hívják, hogy bench bleeding process (asztali légtelenítés). Legalább 70-szer kell kézzel rápumpálni!!!! Itt a video róla:
https://www.youtube.com/watch?v=7TIQK6fWLOo

Előzmény: Aircando (2398)
Aircando Creative Commons License 2023.10.11 0 0 2400

Főfékhenger: mi Unixnál vettük végül, mert a szerelő barátom ott szerződött partner. Úgy 61 ezer volt.

 

Amúgy, ha időd van játszadozni és ha nincs nagyon megkopva a főfékhenger öntvényháza belül (nem esik be a piston), akkor érdemes megpróbálnod felújítani először. 

 

Előzmény: Aircando (2398)
Aircando Creative Commons License 2023.10.11 0 0 2399

Jóféle ez a jeepesített dizájn a műszerfalra. Az egyedi keménytető megoldással is sok melód lehetett. Van esetleg még publikus képed arról, hogy hogyan oldottad meg a rögzítést? Üdv.

Előzmény: LakeV8 (2397)
Aircando Creative Commons License 2023.10.11 0 0 2398

Főfékhenger: Hyundai Galloper 1991, 2.5D

Bárdinál és Unixnál is akad, horror áron. Viszont stimmel bele, a fékcsövek kúpos csatlakozói is. 

Előzmény: LakeV8 (2397)
LakeV8 Creative Commons License 2023.10.11 0 0 2397

Sziasztok!

 

Sok év után újra műszakit kapott az autó!

 

Ui: Valaki tudja, hogy milyen főfékhenger stimmel nekünk? 

AlterEggo Creative Commons License 2023.10.08 0 0 2396

Köszönöm!

Biztos lesz majd :)

Előzmény: Rockaroundthetruck (2395)
Rockaroundthetruck Creative Commons License 2023.10.07 0 0 2395

Gratula a verdàhoz.Az alvàzszàmon nem csodàlkozom,az enyém nincs 17karakter,de úgy gyàri.Ha kérdés van írj, ha tudok segitek.

Előzmény: AlterEggo (2394)
AlterEggo Creative Commons License 2023.09.20 0 0 2394

Tegnaptól én is teljeskörű tagja lettem e csoportnak (bár még nem teljeskörően, mert eredetvizsgán megjegyzésbe írták, hoy az egyedi azonosítói nem eredetiek - pedig azok, ráadásul másfél hete sem volt ez probléma...), de úgy látom pont akkor sikerült ez, amikor már lecsengett a korando "őrület". Aircando-nak külön köszönet, mert sokat segített, és sok kérdésemre válaszolt. A fórumot átolvastam, most gyűjtögetem azokat a hsz-eket, amelyek segíthetnek az úton a továbbiakban.

AlterEggo Creative Commons License 2023.09.15 0 0 2393

Megnézve a pár napja a műszaki vizsgán készült képeket, nem igazán érzem azt a 'húdekellene, idegyorsan" feelinget :-/  

 

Holnapig publikus az e-mail címem, így ha esetleg rápillantanál, akkor átküldöm a fotókat.

 

Előzmény: Aircando (2392)
Aircando Creative Commons License 2023.09.14 0 0 2392

OK, rendben. Én Biatorbágyról jövök. Csörögjünk össze vasárnap mielőtt megyünk. Üdv: Aircando

Előzmény: AlterEggo (2390)
AlterEggo Creative Commons License 2023.09.14 0 0 2391

menék=mennék...

Előzmény: AlterEggo (2390)
AlterEggo Creative Commons License 2023.09.14 0 0 2390

Szia!

Hú, ez nagyszerű lenne! Akkor vasárnap menék, már írtam is az eladónak. Neki csak a hétvége jó, és csak 17 után.

 

Előzmény: Aircando (2389)
Aircando Creative Commons License 2023.09.14 0 0 2389

Szia. Néztem én is a kis bordó sárkányt. Szívesen elmegyek veled megnézni, díjazás nélkül, csak nekem a szombat nem jó. Vasárnap már alkalmas, vagy a jövő héten is jó. Ha ez így OK, akkor hívj, vagy írj: 70 ötnyolcvannyolc-huszonnégy-kilencvenhárom.

Előzmény: AlterEggo (2388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!