Felteszek ide néhány képet vászontetőkről amit Koreában Kim bácsi készít a Korandókhoz. Kim bácsi közel 80 éves, végtelenül szerény és ma is aktívan dolgozik kis műhelyében Seoul északi részén. Nem tudom látszani fog-e a képeken, de én elképedtem milyen minőségben készíti ezeket a tetőket.
szia Hörömpöli! Meg kellett vennem a sablont,és a sàrvédőt arra készitette ugyanaz az üvegszàlas poliészterrel foglalkozó cég. A kèsz sàrvédő viszont a leszerelt darab külső A belső részt a hegesztéseknél le kellett venni és àtcsavarozni,ragasztani az Üpe külső részre. Koràbban raktam fel képet a sablonról, később tudok felrakni képet az eredményről. Üdv.
Ez a teljes alkatrészkatalógus, nyitott és zárt Korandókhoz, termékkódokkal együtt. Pdf formátumban van, ezért keresni nem egyszerű benne, de ha rájöttök a rendszerre, hamar megérthető.
Töltsétek le, kb 100 mb. Remélem sokatoknak segít majd.
Amit tudunk az az, hogy a hátsó híd Dana 44, amivel számos amerikai típust, illetve azok licencszelt változatait szerelték. Meglehet, hogy a te K9-esedet már valamelyik pl. Jeep modellből pótolták. De a Korando csonkállványai, csonk, fékrendszer, az koreai ugye.
Tudsz olyan képeket küldeni a hátsó hidakról amelyekből az említett különbségek megérthetők?
Éppen Koreában vagyok, találkozom veterán Korandósokkal a hétvégén. A listámon lévő sok kérdés alá ezt is odaírom, hátha kapok értékelhető választ.
Sajnos, féltengelyt hozni magam nem tudok, de a behozatal megszervezésében szívesen segítek.
Az előző hsz-ben leírt saját/donor Korandot hazahoztam Debrecenből.
Nem volt zavartalan az út, 55 km után eltört a féltengely.
Teljesen nem lepett meg, mert az eredetivel ez már megtörtént cirka 16 évvel ezelőtt.
A szervízben ahol foglalkoztak Korandókkal, volt egy másik is.
Ez tehát eddig három.
Mikor kiszereltük az út szélén, kiderült, hogy ez már egyszer törött volt...
Ez tehát most már negyedik!
Mindegyik a bal hátsó volt, nagyjából ugyanott, a csapágy mellett.
Ebből típushibára gondolok.
Másnak volt ilyen esete?
Hogyan oldottátok meg?
Ahogy írtam az előzőben, összesen három K9-ből próbáltam összehozni ezt az egyet.
Most, hogy így együtt vannak és szerelni kényszerültem, kiderült, hogy a 3 hátsóhíd háromféle.
Kettő még látszólag egyforma is, de csak látszólag, és nem cserélhetők benne a féltengelyek, és ennek folyományaként a fék is. A harmadik teljesen más.
Szeretjük a kihívásokat.
Annak idején, amikor folyamatosan használtuk az eredetit, csak az a féltengelyes gondunk volt, tehát nem kellett belemélyedjek. A közhasználat lepusztította, és most iszom a levét.
Ritkán írtam és látogattam ide, de őrizgettem a reményt, hogy lesz még nekem is egyszer Korandom. Volt is, csak félreállítottuk, közhasználatba adtam és nagyon lerohadt. Sok kicsi, és sok nagyobb alkatrész kopott le róla, amik nem könnyen beszerezhetők.
A lényeg, hogy reményeim szerint hamarosan vizsgás Korando K9-m lesz.
Ezután a két donornak begyűjtött darabból (K9) az egyik bontható lehet. Vagy egyben.
Az egyben úgy értendő, hogy a motor és váltó ki van szerelve.
Ha van érdeklődő valamilyen alkatrészre írhat az egboltos@egboltos.hu címre.
Huh, köszi a segítséget, már kb minden autót végignéztem és a Hyundai nem jutott eszembe. A jövőben ha valaki ilyet keres: zsu.hu-n és kovácsauto-n 25eFt körül kapni a főfékhengert.
Első gumi fékcsövek számát is tudod esetleg?
A gyári K5 tető lett levágva és visszacsavarozhatóra megcsinálva. Körben a kasznin nem nagy tudomány, a kabrio kasznira ponthegesztették fel a fix tetőt. Ezeket lefúrva/vésve (és pár merevitőt elvágva) nincs is több teendő csak néhány helyen csavarozni. A szélvédő fölött a vágás után a tetőre és a szélvédőkeretre is kellett hegeszteni egy-egy lezáró lemezt. A tetőn lévőre hegesztettük az anyákat és így a kabinból csavarozva. Persze nem ment ilyen egyszerűen, de kb ezek a lépések. Keresek/csinálok képeket majd.
Illetve még annyit, hogy mi szívtunk sokat a légtelenítéssel. Nem akart felkeményedni a pedál sehogyse. Pedig már mindent kicseréltünk (féknyergeket, csöveket cseréltük, fékezőszabályzót kitisztítottuk). Kiderült végül, hogy azért, mert ezt a típusú főfékhengert légteleníteni kell külön is, mielőtt beszereled az újat. A koreaiak ajánlották ezt a procedúrát. Angolszász környezetben ezt úgy hívják, hogy bench bleeding process (asztali légtelenítés). Legalább 70-szer kell kézzel rápumpálni!!!! Itt a video róla: https://www.youtube.com/watch?v=7TIQK6fWLOo
Főfékhenger: mi Unixnál vettük végül, mert a szerelő barátom ott szerződött partner. Úgy 61 ezer volt.
Amúgy, ha időd van játszadozni és ha nincs nagyon megkopva a főfékhenger öntvényháza belül (nem esik be a piston), akkor érdemes megpróbálnod felújítani először.
Jóféle ez a jeepesített dizájn a műszerfalra. Az egyedi keménytető megoldással is sok melód lehetett. Van esetleg még publikus képed arról, hogy hogyan oldottad meg a rögzítést? Üdv.
Tegnaptól én is teljeskörű tagja lettem e csoportnak (bár még nem teljeskörően, mert eredetvizsgán megjegyzésbe írták, hoy az egyedi azonosítói nem eredetiek - pedig azok, ráadásul másfél hete sem volt ez probléma...), de úgy látom pont akkor sikerült ez, amikor már lecsengett a korando "őrület". Aircando-nak külön köszönet, mert sokat segített, és sok kérdésemre válaszolt. A fórumot átolvastam, most gyűjtögetem azokat a hsz-eket, amelyek segíthetnek az úton a továbbiakban.
Szia. Néztem én is a kis bordó sárkányt. Szívesen elmegyek veled megnézni, díjazás nélkül, csak nekem a szombat nem jó. Vasárnap már alkalmas, vagy a jövő héten is jó. Ha ez így OK, akkor hívj, vagy írj: 70 ötnyolcvannyolc-huszonnégy-kilencvenhárom.