Meg van a hiba oka, és ez konstrukciós (de nem menti fel az eladót!).
A 4020-s motorvonat hajtott részében középen van a motor, és a két forgóvázat egy-egy irgalmatlanul hosszú acél kardántengely köti össze a motorral. A motor tengelyén, és a forgóvázak hajtócsigájának acél tengelyén egy eléggé nagy méretű, és vastag kardánpersely van, ez nem nagyon fog elrepedni. Viszont! Az acél kardánok végein - mindkettőn! - egy -egy kis műanyag fej van, ami illeszkedik a kardán perselyekbe. Na ezek az apró műanyag elemek repednek meg hossszában, így nem feszülnek az acél kardánra, a motor "üresben" fog forogni. Ebben a példányban mind a 4 ilyen alkatrész el van repedve.
Nem veszélyes a hiba, csak a modell nagyon nehezen szerelhető.
Lehetséges hogy egyedi eset, de nálam sajnos a tető vörös része csúnyán felpattogott, amikor jeleztem, a visszaküldés után, szó nélkül visszautalta az árát egy adott modellbolt.
Viszont ami számomra a legfurcsább, hogy ennyi év után a Széchenyi mozdonyén a repedés legkisebb nyoma sem látható, addig az Arancsapaté konkrétan már elhasadt.
Persze, ez minden olyan modellt fenyeget, aminél egy acél tengelyre egy műanyag alkatrészt - persely, fogaskerék, vagy a ROCO esetében az a kis "nyúlványos gömböcske" - húznak rá.
De ez nem menti fel az eladót a megkérdőjelezhető viselkedésével kapcsolatban...
OFF
A JC Taurusoknak nem ez a legnagyobbb baja, hanem a funkciók teljesen elhibázott kiosztása! Gyári állapotban - akár az NEM652, nyolc tűs, akár a 21-es MTC csatlakozón - az AUX1 tartalék funkció a reflektort kapcsolja fel, ha a világítás is be van kapcsolva. Viszont a zárfényeket nem lehet egyzserű eszközökkel tartalék fukcióra kötni! Ehhez mindenképpen be kall avatkozni az SMD panelen, és olyan, sima NEM652 dekódert használni, aminek van még két, teljes értékű AUX kimenete, pl. ZIMO MX630R. Csak így tudsz rendes ingavonati üzemet csinálni. Ellenkező esetben a zárfény világít, ha kell, ha nem.
Nos, a modell visszakerült a műhelybe, megpróbáljuk megjavítani.
Az eladó eltűnt, mint szürke szamár a ködben. Elérhetetlen.
Szóval, az elképzelhető, hogy nem tehet a hibáról, hogy a modell mozgásképtelen. De ezek szerint tudomása volt róla, és eladta, hibátlannak megfelelő áron. Dolog "apró" szépséghibája, hogy a hibás alkatrész nem kapható a gyártónál...
Az, hogy ez erkölcsös, tisztességes magatartás-e, az mindenki döntse el maga.
Javaslatom az, hogy ezzel az e-mail címmel a továbbiakban ne nagyon kössön üzletet senki:
Nem véd sajnos. De ezért kell óvatosan vásárolni friss nickektől. Ha rossz szándékú volt a faszi, akkor a mailcímet dobta, telefonszámot nem adott. De a nick törlése nem kifejezetten a jó szándékra utal.
Oh, ez nagyon szomorú. Ez ellen a személyes átvétel sem véd, hacsak nem cipelsz magaddal egy próbapályát egy akksival... Azért az emberünk egyéb azonosítója is meg kell legyen (email cím vagy telefonszám). Vagy már azokat is dobta?
Hibás a modell, amit eladott. Nem én vettem meg, csak nálam kötött ki, mert mind a két meghajtócsiga tengelyén közepes sebesség esetén elforog a kardántengely perselye, és megáll a modell a pályán. Csak "üresben forog" a motor.
Furcsa viselkedés, de szerintem mivel posta kizárva, ezért nem értem, hogy mi lenne az átverés. Rossz esetben egy utat bukik a vevőjelölt, de abból a feltételezett csaló nem profitál. Szóval igazad van, vannak furcsa dolgok. Esetleg ha a vevő erre téved, akkor megírhatja, hogy mi volt.
A modell elkelt, nem is olyan régen írta ki a Börze topicba a hirdetője, aki immár "törölt nick". Eddig nem volt az. Vajon miért? Eltűntetjük a nyomainkat?
Lutri az is csak legfeljebb kis mértékben. 2008 -óta ebayozok, eddig kétszer jártam úgy, hogy a felmerült probléma nem oldódott meg még a visszatérítéssel sem. Alapban jól használható, de szemét mindenhol van.
A megoldás az volt, hogy rábíztam az egészet a Postára. Csomagként (kb 500 g lett a vége) 17-18 ezer Ft lett volna a postaköltség, levélként 13 ezerben állt meg, ajánlottan, nyomkövetési számmal. Elmondtam, mi van a csomagban, és ott ők kitöltötték helyettem a CN22-es nyomtatványt. Mást nem kellett kitöltenem.
Mit szeretne a vevő? Ha mindent hivatalosan, megfizetve az esetleges vámot, költségeket stb akkor csináld úgy. Te kapod az eladási árat plusz posta és egyéb költségeket gondolom, viszonylag egyszerű a dolgod csak papírmunka.
A vám ügyintézéssel ő fog bajlódni, vagyis ugye fizetni.
Ha nem vevő, hanem cimbora, családtag stb és nem akar extra import költséget akkor "gift" megjelölés, Játék (toy) kategória és nézz utána, hogy mennyi a vámmentes US import összeg. Majd értéknek azt, vagy az alatt jelöld meg. Ezt az utóbbit állítólag (mert ilyet nem csinálunk ugye) akkor jó alkalmazni ha nagy összegért vette a vevő és nem akarja, hogy alaposan megvágják még vámmal is. Természetesen a postázás így az ő felelősségére megy ha elveszik vagy sérül a küldemény.
Nem tudom pontosan milyen vagonok, vagyis mennyiért cserélnek gazdát, ha nem egy eget verő összeg akkor csináljátok teljesen a nagy könyv szerint, az esetleges vám sem lesz magas.
Te mit ajánlasz az esetemben? 8 db kocsiról van szó, elektronika (kocsivilágítás) nélkül. Gondolom, itt az számít, hogy mekkora összeget tüntetek fel a korábban belinkelt papíron.
Szóval a részletes leírás mezőnél sem eszik olyan forrón a kását...
"Gift" azaz ajándékként küldve nem feltétlenül mentesül a címzett a vám alól, ugyanis azt nem az eladási ár, hanem az árú értéke után fizeti a címzett. Ez csak egy bevett gyakorlat, hogy eladási ár után fizettetik meg a vámot, automatikusan feltételezve, hogy az a tényleges érték.
Senkit nem akarok szabályszegésre buzdítani, főleg nem egy online, nyilvános térben, de ha ki akarod kerülni a vámot akár feladóként akár vevőként akkor valóban a "gift" ajándék megjelölést kell alkalmazni és árú értékeként a célországban érvényben lévő vámmentes összeg alatti összeget kell megjelölni. Így viszont ha biztosítást köt az ember az szinte semmit nem fog érni az alacsony érték miatt.
Láttam már olyat (nem itt hanem egy másik bolygón), hogy egy drága, hangos motorvonat Japánból volt rendelve. Az eladó 900USD-t fizetett érte. Ajándéknak volt feltüntetve, csomag értékének 10USD, tartalomnak "toy train" minden papír, cikkszám el volt tüntetve. A felek bevállalták így, kockáztatva, ha eltűnik, sérül a biztosítás csak 10USD összegre van kötve. De végül állítólag jól ment és egyszerúen csak csöngetett a postás a csomaggal.
A modellvasút olyan kategória, hogy az értékének megállapításához benne kell lenni a hobbiban, azaz érteni kell hozzá ellentétben sok más árúval. Eredeti csomagolás, papírok, cikkszám stb, hiányában nincs az a vámtiszt aki megállapítja, hogy mennyit is érhet fóleg ha kis szériás modellről van szó.
A kitöltési útmutató szerint a gyártó országot kell megjelölni származási helyként. A legjobb ajándékként küldeni, mert így a címzett mentesül a vám- vagy áfa fizetés alól (bár ehhez a részéhez nem értek, nem ástam bele magam a vámszabályok értelmezésébe). Ajándék esetében elvileg szükség lehet ajándékozási nyilatkozat küldésére a címzettnek, de esetemben eddig ilyet még nem igényelt senki. Ha ennek hiányában nem kapja meg az árut, akkor jelezni fogja, hogy szüksége van rá. Ez a posta honlapján valahol megtalálható, letölthető és emailben el tudod küldeni.
Ezeket a használt vagonokat - nyilván - Németországban gyártották (valamikor), de pl. itthoni modellboltban szereztem be anno. Akkor ilyenkor melyik a származási ország?
Illetve "Gifts" vagy "Sales of goods"? Csak mert amikor Kínából rendelek Ebayen keresztül valamit, és fizetek érte, azok is úgy érkeznek, hogy "gift", gondolom, hogy elkerüljenek bizonyos költségeket.
Néha szoktam küldeni apróságokat EU-n kívülre, eddig mindig elég volt egy CN22-es vámáru nyilatkozatot kitöltenem. Ezt feladáskor a postán kérheted, segíteni is tudnak a kitöltésében.
Sziasztok, USÁ-ba (NY) kellene küldenem néhány használt vagont. Magánszemélytől magánszemélynek. Részemről miként zajlik a vámügyintézés? Olyat olvastam, hogy valami proforma számlát kell kiállítanom, és fuvarlevelet. Ez akkor is így van, ha a csomag tartalma "gift"?
Vagy csak bebattyogok a Magyar Postához, és ott minden szükséges nyomtatványt megkapok?
Et félig legenda, no meg legtöbben úgy kérik, hogy családtagnak ajándékba utalás vagy mi, mert akkor nincs jutalék. Ja, de vevő védelem sem. Ennek ellenére Ebayes eladókkal és boltokkal is szívtam már meg ezen a csoda biztonságos PayPalon különböző verziókban. Nem azt küldte, eltűnt az eladó amint fizettem, estébé. Nehéz ügy.
Ne vedd rossz néven, de én az ilyen adás-vétel dolgokat teljesen máshogy kezelem. Ha valaki nem hajlandó a személyes találkozásra úgy, hogy még soha nem találkoztunk akkor az már nálam kizáró ok. Áruljon bármit is. Ha valaki normális ember, akkor azzal meg lehet egyezni. Ez nem egy nagy ország ezért simán megoldható a személyes találkozás. Pár óra alatt el lehet jutni autóval, vagy vonattal bárhova, csak akarni kell. Én pl. elkocsikáztam Pestről Balatonlellére a szép gőzösömért, mert még nem ismertem az illetőt. Ő sem ott lakott, de ez felelt meg mindkettőnknek. Beszélgettünk, ittunk egy kv-t, és legközelebb már fizetnék neki előre mert láttam, hogy milyen ember. De van olyan ember is akinek a 20.találkozás után sem adnék 5-ft sem előre. Aztán volt olyan is aki Veszprémből vonatozott el hozzám, hogy megvegyen egy mozdonyt.
A lényeg, hogy előre nem utalunk csak úgy a semmire. Főleg ismeretlennek nem, hiszen a csalók pont ebből élnek.