Kihagytam azt a proto Ikarus 435 öt ami angarszkba került végül, de próbaként temesváron is kipróbalták régebben. Nem vették meg. Oroszországba került.Bar valószinűleg rég selejt.
Egyszer egy buszsofőr barátomat megkérdeztem hazahozna egy buszt erdélyből, egy Ik.280 at.Azt mondta csak akkor ha meggyőződik hogy nem veszélyes a busz.Több mint 37 éves busz volt 1979 es,és 2016 ban mondtam neki..Vannak szegênyebb részek ott is ahol ez jelen volt akkor is.2015 ig mehetett, és 2016 elején lett barátom sofőr, nógrad megyében.Mondtam ha kimegy meglátogatni rokonait Marosvásárhelyen, visszafelé hozhatna a buszt .Egyébként azon a nyáron ment oda, de nem vállalta a busz hazahozatalát. Amúgy Erdély engem is lenyűgözött, bár a felsoroltat leszámítva nem sok Ikarus lehetett már ott.Most pláne nincs.
46 éves volt a legöregebb 280 as erdélyben, szóval nem egyedi a mondott jarmű.
Az utolsó 266 osok nálunk is 2017 ben lettek selejtezve, ott viszont előbb.
Egy 1979 es 256.50 2014 ig futott.
Volt pár 280 as ami lengőajtósan futott az ALT MARK nál.Ezekből 1 et 2015 ben láttam.
Összességében Erdély hasonló mint Magyarország busz szempontból.Rengeteg kohó szökevény, akár 40 + évet megélt 200 as(bár nálunk 35 éves volt a legöregebb, egy 260.32 , JGD 626 állitotta fel,amiről tudok.A kocsi 1977 és, 2012 ig közlekedett.Indonéz exportra készült )
Ez csemege nekem, hisz imádom ezeket a buszokat.
Szerencsére sok kép áll rendelkezésre, ami nem mondható el sok országról ahol voltak Ikarusok.
A barátom azóta is buszozik de azt a 280 ast nem vezette..
Szia.HR 01 ETE egy piros 256 os volt.,székelyudvarhelyen ,de Csíkszeredára is átjart.Nem mindig volt Erdélyi a busz,egy Gacsér Zsolt nevű ,sajnos már elhunyt buszsofőr ismerősöm Nógrad megyében is járt vele,persze csak kipróbalta.( Kedvêért hozták le).Azért hoztam fel.ő 36 évesen halt meg,2016 ban,szívbeteg volt.De kb.10 évig volt sofőr.Sajnos ez így volt.
Amúgy sok szép buszt őrzök Erdélyből is, lenyűgöző hely,csodaként éltem meg mikor ott voltunk,2 szer 1 hetet,ezt a jartál már erdélyben topicon olvashatjátok.perdze nem csak buszos vonatkozásai voltak az élményeknek,de ez itt OFF.
Zsoltival sajnos nem.voltunk ott közösen. De szerintem ő onnan származott.Hargitából.
Ami meglepett,hogy minden busz más szinű,és ez korábban az innen selejtezett,oda került ikarusokra is igaz volt.Bár nógradban is sok festéssel.jarnak ,jártak buszok.
Bocs hogy Zsoltit is felhoztam de mivel kipróbálta,van kis köze a buszhoz.Ilyen fiatalon szerencsére kevesen mentek el a szakmaból is,persze neki se kellett volna.
Az Ploiesti-ben a 2152 háziszámú 280.02-es volt, 2019 január elején állították le. Én 2018 október végén még utaztam rajta, 2018 év végéig még napi használatban volt.
Nem hiszem, hogy közlekedne már ilyen idős busz. Tudomásom szerint Ploiesten futottak legtovább Ikarus buszok 260, 280 típusok, de nemrég olyasmit olvastam egy fb bejegyzésben, hogy végleg kivonták forgalomból azokat is, amelyek még tartalék szerepet töltöttek be.
Erdélyben is és Románia más részein is, ami 260.32-es busz közlekedett, az mind ex. magyarországi volános busz volt. A legnagyobb arányban ex. szabolcs volános buszok voltak föleg itt Csíkban és a moldvai megyékben, de előfordultak ex. hajdus buszok is. Az ország nyugati részén ex. tiszás, körösös, gemences buszok voltak. Tudok 1 darab ex. zala volánosról, 1 darab ex. volánnbuszosról (Székelyudvarhely), 2 ex. kisalföldesről (Prahova megye). Persze voltak itt még 260.02, 260.06 példányok is. Szerintem ezekből ma egy sem közlekedik.
A HR01EVC Ikarus 256 bármennyire is furcsán hangzik de Csíkszeredában helyi járatot végzett, közbe beugrott 1-2 különjáratra is. Az ezeredforduló után nemsokkal eltünt egy Ikarus 255-ös társával együtt, ugyanis a helyi járatot végző cég jobb állapotú használt járművekre cserélte. Pontosan meddig közlekedett és mi lett a sorsa nem tudom. Ami az ablakokat illeti az lehetett amit te is mondasz. Még Kovászna megyében is közlekedett egy ilyen 256.
Az ex. hajdú volános 260.32 Romániában HR03YSF rendszámmal közlekedett helyközi járatokat végzett Csíkszereda és környékén 2005-ig.
Az Ikarus korszaknak vége Romániában is lassan. Legalábbis Csíkszereda és környékén még 10-15 évvel ezelőtt a helyközi flotta jelentős részét Ikarus 256 tette ki (előfordultak a más típusok mellett, kisebb számban 250, 260, 266-os) jelenleg 1 db 256 van tartalékban. A szállító cégek az utóbbi években nyugat Európából szereztek be buszokat, merciket, setrákat, M.A.N. -t, bova stb, ezek járnak ma az Ikaruszok helyett, szerintem Románia más részein is ez a helyzet
hello.Pár kérdésem lenne román ikaruskkal kapcsolatban:
egy 256 os,HR 01 EVC rendszámú miért 260-280 ra jellemző ablakokkal járt,ez több kocsin is alkalmazták,vagy alkatrészhiány?Hajtó Bálint képén láttam.
Egy ex hajdú volános 260.32,BPY 221 is csíkszeredán járt,az előző 256 ossal egyetemben.Ez meddig járt? köszönöm,sziasztok.én 2015 ben voltam romániában,akkor 1 256 ost láttam csak,fehéren.gondolom megcsappant a számuk jelentősen.
"Nem használják Székelyudvarhelyen a BKV-tól kapott buszokat. A 4 db Ikarus 412 tavaly került az erdélyi városba, de azóta is egy telephelyen állnak, semmit nem dolgoztak"
2019. november 1-től megszűnik az aradi 15b villamos és ezzel a villamosközlekedés a Sere és CET közötti, csak műszakváltásokkor használt külső szakaszon, mert a korábban szintén ott közlekedő 16b és CET jelű járat sem jár már:
"CTP anunţă publicul călător că, începând cu data de 1 noiembrie 2019, se desființează linia de tramvai 15b. Urmare a acestui fapt, cursele aferentei acestei linii vor fi preluate de tramvaiele care circulă pe linia 15, capul de linie urmând să fie la Sere."
Ami biztos helyi közlekedésban Bukarestben vannak forgalomba még Ikarus 415 trolik. Ploiesten lehet, hogy van még forgalomban pár ikarus 260/280, vagy csak tartalékosok. Helyközi közlekedésben Csíkszereda környékén is mára csak 3 db Ikarus 256 maradt forgalomban, itt az utóbbi években rengeteg ikarust állítottak le, vontak ki forgalomból, helyettük Nyugat Európából vásárolt használt többnyire Setra, Bova, Man, Mercedes buszok vannak. A tavasszal Sepsiszentgyörgy aut. állomáson láttam két db. Ik 256-ost, Székelyudvarhely kapott pár Ik. 412-est, helyköziben is csak 1-2 256-os lehet. Még előfordulhat, hogy Bákó megyében is helyközi forgalomban lehet Ikarus, mert régebb ide is sok ex. volános Ikarus érkezett. A tény az, hogy itt is elfogyóban vannak az ikaruszok és nem jelenthető ki, hogy mostanság ex magyar volánoktól szereznek be buszokat, hanem nyugat európai országokból.
A nagyvárosok helyi tömegközlekedésében Romániában az utóbbi időszakban történt fejlődés, hol kisebb, hol nagyobb mértékben a járműállományban. A helyközi autóbuszos tömegközlekedést Romániában többnyire magáncégek végzik, lassubb ütemben zajlik a járműpark fejlesztése, legtöbb esetben csak használt nyugati járműveket vásárolnak. (Régebben az erdélyi megyékbe rengeteg ex. volános busz érkezett, de több éve nem Magyarországról, hanem más nyugati országból érkezik használt jármű).
A csíki régióban a menetrendszerint közlekedő Ikarus 266-osokat leselejtezték (pl. az ex. kisalföldeseket tavaly vágták szét, de már jó ideje kivonták öket forgalomból). Van egy Ik266-os, amely munkásokat szállított (ex. szabolcs volános) megfordult régebben Csíkszereda környékén, de régóta nem láttam, nem tudom mi a helyzet vele. Az udvarhelyi régióban közlekedtek ex. nográdos 266-osok, de az utóbbi időben, ahányszor arra jártam egy 266-ost sem láttam az autóbuszállomáson, azok helyzetéről bövebb információm nincs, igazából csak a csíki régió helyzetét ismerem.
Lehet, hogy a HR 641 rendszámú ik 266-os ex. Szabolcsos busz volt, hogy nálatok milyen rendszámmal közlekedett azt nem tudom, de anno a 2000-es évek elején Csíkszereda környékén végzett szerződéses járatokat, több mint tíz éve eltünk már innen is (lehet, hogy tovább adták vagy szétvágták már). Megjegyzem, hogy az illető cég, ahol a busz közlekedett, nemcsak Szabolcsból, hanem a ex. bács volános 266-osokat is szerzett be, valamikor 2000 környékén. Annyi bizonyos, hogy ma Csíkszereda és környékén egyetlen 266-os sem közlekedik helyközi forgalomban.