Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.26 0 0 5934

Jol irtad, csak meglepodtem. Eddig csak 1 hengeres es V2es Briggsekrol tudtam. Eszembe is jutott, epiteni kene boxert 2db 1hengeresbol. Kevesbe razkodik.

Mint kiderult, ezt gyarilag megepitettek. :-)

Előzmény: zoliee81 (5933)
zoliee81 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 5933

Nekem a fekvő ikerhengeres motor az boxer.

Lehet más a megnevezés kisebb motorok esetében, ha így van elnézést kérek, ennyire nem vagyok benne.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (5931)
zoliee81 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 5932

Lekaptam a hengerfejeket, de nem lettem okosabb. 

Volt alatta retek rendesen, de nem volt megütve.

 

Csináltam pár képet, hátha azon látszik valami.

 

https://indafoto.hu/zoliee/briggs

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.26 0 0 5931

Boxer is van Briggsbol? Ma is tanultam uj dolgot.

Ha nem a hajtorudfejnel log lehet a hajtorudszemnel is. Hajtorudszem es csapszeg kozt, csapszeg es dugattyu kozt. Vagy nem log, de beleer a hegerfejbe, vagy nem er bele, de uzem kozben detonal, stb.

Előzmény: zoliee81 (5929)
Nobody1 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 5930

Szia!

 

A hajtókar másik végén a dugattyú csapszeg is lóghat és ezért a dugattyú belever a hengerfejbe. A gyertyafuraton dugj br egy pálcát a hengerbe nekitámasztva a dugó tetejének és közben kézzel előre-hátra forgatva a főtengelyt érzékelheted, ha ez a hiba...

Előzmény: zoliee81 (5929)
zoliee81 Creative Commons License 2021.09.25 0 0 5929

Sziasztok!

 

Lenne egy érdekes problémám, alanya egy Briggs Cast Iron Sleeve boxer 16,5LE motor.

Kettő szerelő mondta eddig (egyik telefonon keresztül, másik élőben hallgatta) hogy a motor valószínűleg főtengely csapágyas, az oldal deknit leszedve azonban nincs vízszintes lógása a hajtókaroknak. (függőleges van egy minimális)

Olajat leengedtem előtte, mágnessel rámentem nulla fémreszelék van benne.

Alap probléma, hogy csattog a motor, és az egyik henger nem ment.

Szikra van mindkét hengerben. Olajdeknit leszedve semmi sincs elszabadulva, eltörve.

 

Mi lehet a baja, ha mégsem főtengely csapágyas?

 

(mintha az egyik hengerfejnél hallanám a csattanást 360' teljes fordulatnál, hengefejet még nem vettem le.)

 

Megtisztelő válaszokat előre is köszönöm!

ocsike85 Creative Commons License 2021.09.11 0 0 5928

Sziasztok! Nem feltétlenül ide tartozó kérdés, de nem találtam máshol ezzel kapcsolatban semmit. Adott egy Murray Sentinel fűnyíró traktor. Kaszaházam nincs. Tehetek rá másik kaszaházat, mely egy régebbi gépen volt? Sok vele a macera?

szlaci_s70 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 5927

Sziasztok,

 

Briggs classic 35 fűnyíró indítás után hideg motornál fehér kékes füstöt okád 2-3 percig utána teljesen rendben megy. Előző leállítás után nem döntögettem a motort, és ez a jelenség egyik napról a másikra jött elő. Egyébként egy rántásra indul hidegen,melegen, olajfogyasztás nincs. Annyi, hogy 100-as tiszta benzint teszek bele és az utolsó

két tankolás a kanna alja került bele, de nem régi benzin.

 

Mi lehet a gond?

 

Köszi

 

egonca Creative Commons License 2021.08.19 0 0 5926

Köszönöm...

Előzmény: munahera (5923)
L_áma Creative Commons License 2021.08.17 0 0 5925

Nekem is hasonló jutott eszembe.... összeforog a hasítás, majd szétforog..... de itt meg is akadtam.

 

Azt hiszem, erről a hibáról most késő őszig nem veszek tudomást. De a lötyi karburátort muszáj lesz.

 

Majd leesik, azt mire észreveszem, nem tudom hol hagytam el. :)

 

Köszönöm. 

Előzmény: munahera (5924)
munahera Creative Commons License 2021.08.17 0 0 5924

Lehet az olajlehúzó gyűrű időnként szorul a dugattyú horonyban levő kosztól (égett olaj, koksz) Ez csak tipp de lehet más is

Előzmény: L_áma (5922)
munahera Creative Commons License 2021.08.17 0 0 5923

Több oka is lehet. A henger kopott, a gyűrűk kopottak vagy a szelepszárvezető persely kopott. Ezek lennének a fő jellemzök

Előzmény: egonca (5921)
L_áma Creative Commons License 2021.08.16 0 0 5922

Üdv.

 

Öööö... fehér. Inkább fehér mint fekete. Azt ismerem mikor beletolom valami küzdős gazba, kap terhelést, rádolgozik a regulátor, és megfeketedik a füst. Na, ez nem olyan.

Nem valami borzasztóan förtelmesen felhőben, de úgy .... már megláthatóan. Csak semmihez nem tudom kötni. Öreg, sokat ment, ha elkopott, azt értem. De teljesen random csinálja.

Azt gondolom, ha a kopás miatt tenné, akkor az állandó lenne, legalább egy adott motorhőfokon. De nem.

Meg akkor talán az olajfogyasztáson is észrevettem volna.

 

A videón az látszik, ennyire lötyög a szívócsövön. Csoda hogy nem gurult el róla. :)

Előzmény: munahera (5919)
egonca Creative Commons License 2021.08.16 0 0 5921

Szia

 

"ha fehér színű akkor olajat éget"

Ennek mik a fő okai?

Előzmény: munahera (5919)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.16 0 0 5920

Melyik a legnagyobb egyhengeres Briggs? Hany cm3?

munahera Creative Commons License 2021.08.16 0 0 5919

A füstöléssel kapcsolatban: ha fehér színű akkor olajat éget és ha feketés akkor több üzemanyagot kap. A video talán jobb lett volna távolabbról, hogy jobban kivehető legyen a gázszektor mozgása. A gázszektort kettő darab tízes csavar fogja, ezeket kell ellenőrizni, a karburátor felfogását is kettő darab tízes csavar fogja, csak nem felcserélhetők!!! mivel a karburátoré más kialakítású. És nézd meg a karburátor jól csatlakozik-e a szívócsőre.

Előzmény: L_áma (5918)
L_áma Creative Commons License 2021.08.15 0 0 5918

Üdv. Szép napot!

 

Régen jártam erre..... most ismét köhög a Briggs. Pontosabban nem köhög, füstöl. Csak furcsán.

Teljesen random munka közben elkezd füstölni. Vagy nem. Vagy percekig igen, aztán megint abbahagyja. Vagy nem. Nem tudom kötni semmihez. 

Olajfogyasztása érdemben nem változott. Kapott új légszűrőt. Nem a domboldalban, hanem teljesen vízszintes munkában. Terheléstől függetlenül.

 

Ez egy 5 lovas quantum XTE 50. Egy fűkaszát teker:

 

http://lama.blogsite.org/e107_images/custom/hirek/2016/jun/kasza3.jpg

 

Mikor levettem a burkolatot, hogy egy kicsit kitakarítsam alatta, ezt tapasztaltam:

 

https://youtu.be/vR5NDZ-rRw4

 

Ez így nagyon nem jó, tudom. Magyarázza is a "nehezebben indulást", de lehet köze a füstöléshez?

 

 

ocsike85 Creative Commons License 2021.08.14 0 0 5917

Nyugi. Értem a viccet... :)

Előzmény: Nobody1 (5916)
Nobody1 Creative Commons License 2021.08.14 0 0 5916

Ezt csak félig komolyan mondtam (ott a mosolyka a végén) mert igaz, hogy felmelegszik és hígul az olaj de nem kavarodik fel az esetleg lerakódott olajiszap. Szóval csak olyan gyenge félmegoldás...

Előzmény: ocsike85 (5915)
ocsike85 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 5915

Az is egy megoldás... :D

Előzmény: Nobody1 (5913)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 5914

Próbáld meg úgy, hogy kézzel áthajtod ahol fogja a kompresszió. Utána lendületet tud venni indításkor. Hátha beindul. Nekem ugyanez volt. Megnéztem az indításkönnyítőt, de az jó volt. A teljesen friss olaj megoldotta ezt a problémát. (Pedig az olajnak jó színe volt és mégis. Igaz azt nem én tettem bele. )

Előzmény: ocsike85 (5912)
Nobody1 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 5913

Ki kell tenni a napra és kora délután már "üzemmeleg" lesz... :)

Előzmény: ocsike85 (5912)
ocsike85 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 5912

Ezért is szerettem volna beindítani, hogy üzemmelegen leeresztettem volna az olajat. :)

Előzmény: Nobody1 (5910)
fireolto1 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 5911

Ú, basszus, ezt tényleg benéztem... Elnézést mindenkitől!

Előzmény: Nobody1 (5904)
Nobody1 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 5910

Kérdés, hogy milyen olajat raktak bele, illetve mennyit volt azóta használva.

Én ha motort veszek (még új motor esetén is) az az első, hogy lecserélem benne az olajat (és ha van olajszűrőt) - bármit is mondjon az előző gazdája, nem hiszek a "frissen cserélt" olajban. Mert ugyan miért cserélné le valaki eladás előtt az olajat? Miért költene rá, ha úgyis eladja?

Szóval az az 1-2 ezres olajcsere megéri még ha netán tényleg felesleges akkor is, mert biztosan tudod mikor volt és nem ennek az elmaradása okozza a motor tönkremenetelét...

Előzmény: ocsike85 (5909)
ocsike85 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 5909

Tavaly cserélve lett az előző gazdája elmondása alapján.

Előzmény: kaktusz 22 (5908)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.08.12 0 0 5908

Üdv.! A motorolajat mikor cserélted? Ha kicsit sűrűbb, akkor is csinál ilyet. Ezek a motorok indításkönnyítővel vannak ellátva. Esetleg az is lehet. De, ha melegen nem csinálja, akkor az olaj az oka. Előírt olaj kell bele, ami eléggé folyós hidegen is. 

Előzmény: ocsike85 (5902)
ocsike85 Creative Commons License 2021.08.12 0 0 5907

Nem szoktam se nem érzékelni, se nem hallani kottyanást.

Előzmény: Nobody1 (5906)
Nobody1 Creative Commons License 2021.08.12 0 0 5906

Nagyon azért még ne köszönd, mert a motor főtengelyének "megakadását", illetve annak okát még nem oldottuk meg, bár előfordulhat (jó kompresszió esetén), hogy a későn nyitó kipufogószelep miatt érzed megszorulni.

Ha kézzel forgatod majd időnként visszafelé is próbálod forgatni, akkor nem érzel/hallasz egy "kottyanást"?

Előzmény: ocsike85 (5905)
ocsike85 Creative Commons License 2021.08.12 0 0 5905

Köszönöm a válaszokat. Holnap akkor próbálok állítani a kipufogó szelephézagán. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!