Jol irtad, csak meglepodtem. Eddig csak 1 hengeres es V2es Briggsekrol tudtam. Eszembe is jutott, epiteni kene boxert 2db 1hengeresbol. Kevesbe razkodik.
Ha nem a hajtorudfejnel log lehet a hajtorudszemnel is. Hajtorudszem es csapszeg kozt, csapszeg es dugattyu kozt. Vagy nem log, de beleer a hegerfejbe, vagy nem er bele, de uzem kozben detonal, stb.
A hajtókar másik végén a dugattyú csapszeg is lóghat és ezért a dugattyú belever a hengerfejbe. A gyertyafuraton dugj br egy pálcát a hengerbe nekitámasztva a dugó tetejének és közben kézzel előre-hátra forgatva a főtengelyt érzékelheted, ha ez a hiba...
Lenne egy érdekes problémám, alanya egy Briggs Cast Iron Sleeve boxer 16,5LE motor.
Kettő szerelő mondta eddig (egyik telefonon keresztül, másik élőben hallgatta) hogy a motor valószínűleg főtengely csapágyas, az oldal deknit leszedve azonban nincs vízszintes lógása a hajtókaroknak. (függőleges van egy minimális)
Olajat leengedtem előtte, mágnessel rámentem nulla fémreszelék van benne.
Alap probléma, hogy csattog a motor, és az egyik henger nem ment.
Szikra van mindkét hengerben. Olajdeknit leszedve semmi sincs elszabadulva, eltörve.
Mi lehet a baja, ha mégsem főtengely csapágyas?
(mintha az egyik hengerfejnél hallanám a csattanást 360' teljes fordulatnál, hengefejet még nem vettem le.)
Sziasztok! Nem feltétlenül ide tartozó kérdés, de nem találtam máshol ezzel kapcsolatban semmit. Adott egy Murray Sentinel fűnyíró traktor. Kaszaházam nincs. Tehetek rá másik kaszaházat, mely egy régebbi gépen volt? Sok vele a macera?
Briggs classic 35 fűnyíró indítás után hideg motornál fehér kékes füstöt okád 2-3 percig utána teljesen rendben megy. Előző leállítás után nem döntögettem a motort, és ez a jelenség egyik napról a másikra jött elő. Egyébként egy rántásra indul hidegen,melegen, olajfogyasztás nincs. Annyi, hogy 100-as tiszta benzint teszek bele és az utolsó
két tankolás a kanna alja került bele, de nem régi benzin.
Öööö... fehér. Inkább fehér mint fekete. Azt ismerem mikor beletolom valami küzdős gazba, kap terhelést, rádolgozik a regulátor, és megfeketedik a füst. Na, ez nem olyan.
Nem valami borzasztóan förtelmesen felhőben, de úgy .... már megláthatóan. Csak semmihez nem tudom kötni. Öreg, sokat ment, ha elkopott, azt értem. De teljesen random csinálja.
Azt gondolom, ha a kopás miatt tenné, akkor az állandó lenne, legalább egy adott motorhőfokon. De nem.
Meg akkor talán az olajfogyasztáson is észrevettem volna.
A videón az látszik, ennyire lötyög a szívócsövön. Csoda hogy nem gurult el róla. :)
A füstöléssel kapcsolatban: ha fehér színű akkor olajat éget és ha feketés akkor több üzemanyagot kap. A video talán jobb lett volna távolabbról, hogy jobban kivehető legyen a gázszektor mozgása. A gázszektort kettő darab tízes csavar fogja, ezeket kell ellenőrizni, a karburátor felfogását is kettő darab tízes csavar fogja, csak nem felcserélhetők!!! mivel a karburátoré más kialakítású. És nézd meg a karburátor jól csatlakozik-e a szívócsőre.
Ezt csak félig komolyan mondtam (ott a mosolyka a végén) mert igaz, hogy felmelegszik és hígul az olaj de nem kavarodik fel az esetleg lerakódott olajiszap. Szóval csak olyan gyenge félmegoldás...
Próbáld meg úgy, hogy kézzel áthajtod ahol fogja a kompresszió. Utána lendületet tud venni indításkor. Hátha beindul. Nekem ugyanez volt. Megnéztem az indításkönnyítőt, de az jó volt. A teljesen friss olaj megoldotta ezt a problémát. (Pedig az olajnak jó színe volt és mégis. Igaz azt nem én tettem bele. )
Kérdés, hogy milyen olajat raktak bele, illetve mennyit volt azóta használva.
Én ha motort veszek (még új motor esetén is) az az első, hogy lecserélem benne az olajat (és ha van olajszűrőt) - bármit is mondjon az előző gazdája, nem hiszek a "frissen cserélt" olajban. Mert ugyan miért cserélné le valaki eladás előtt az olajat? Miért költene rá, ha úgyis eladja?
Szóval az az 1-2 ezres olajcsere megéri még ha netán tényleg felesleges akkor is, mert biztosan tudod mikor volt és nem ennek az elmaradása okozza a motor tönkremenetelét...
Üdv.! A motorolajat mikor cserélted? Ha kicsit sűrűbb, akkor is csinál ilyet. Ezek a motorok indításkönnyítővel vannak ellátva. Esetleg az is lehet. De, ha melegen nem csinálja, akkor az olaj az oka. Előírt olaj kell bele, ami eléggé folyós hidegen is.
Nagyon azért még ne köszönd, mert a motor főtengelyének "megakadását", illetve annak okát még nem oldottuk meg, bár előfordulhat (jó kompresszió esetén), hogy a későn nyitó kipufogószelep miatt érzed megszorulni.
Ha kézzel forgatod majd időnként visszafelé is próbálod forgatni, akkor nem érzel/hallasz egy "kottyanást"?