Keresés

Részletes keresés

Qqberci Creative Commons License 2012.08.31 0 0 300

Akkó' elmehetne a sanghaji körösztanyjához...

ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.30 0 0 292

A többihez hasonlóan ez is egy átláthatatlan katyvasz.Mondjuk ez volt a cél.

Előzmény: Törölt nick (291)
ax15 Creative Commons License 2012.08.30 0 0 290

Csíkvarsai-rét talán még alkalmas is lenne és messze sincs.

Esetleg oda is elmehetne a kisvasút.

Előzmény: Törölt nick (287)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.30 0 0 289

Sajnos sikerült a törvénykezést is megerőszakolni, illetve a saját céljaiknak átformálni.

Sajnos az alapítványok egy része a bevételének töredékét költi az eredeti célra, a többi "fenntartásra"megy el.

Nem sajnálom a PFLA-tól a lehetőséget, de ez már nem a jó cél érdekében történik. Tudom, több lábon kell állni, de itt kilóg a lóláb. Mind a négy.

Előzmény: Törölt nick (286)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.30 0 0 285

Ez a baj egyik forrása, mert van kire-prominens személyek- mutogatni.Erre, illetve ennek megakadályozására, de legalább korlátok közé szorítására alkalmas lett vola a 2/3-ad.

Fejtől és pártállástól függetlenül büdösödik a hal.

Előzmény: Törölt nick (282)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.30 0 0 284

Még egy dolog: Mi a társadalmi igazságosság? Jó kérdés. Az biztos nem, hogy valaki dolgozik egy hónapot, és a saját létminimumát sem keresi  meg, sem az, hogy egyesek azt mondják, csak ennyit ér a munkája. Ez szerintem nem igaz.

Előzmény: ápoló az opniból (283)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.30 0 0 283

Egyáltalán nincs rendben. Sem csuton, sem máshol.

Én itt arra gondoltam, hogy ha kis összeg forog, az nem érdekel, ha nagy -milliók,milliárdok -, ráadásul vastagon megrövidítve a közöst, az nagyon nincs rendben. Persze a sumákolást nem szeretem, de nem csak a 10k HUF elsumákolóját kell megdugni, hanem a nagy összegekkel summantót is. És felül kell kezdeni. Ezzel nem azt mondom, hogy a kicsi OK, de lehet hogy neki megélhetés miatt kell, a milliós-milliárdosnak nem arra kell. Az, hogy vagy figyelem a jogszabályok változását, vagy nem az nem befolyásolja az erkölcsi értékrendemet.

Tudod: lehet törvényes, de nem etikus. Ezen a szinten, ha ekkora lóalkatrész kilóg, az nem a bizalmat erősíti. Az egészhez hozzájön a társadalmat ás a környezetemet romboló pökhendiség, nagyképűség, harácsolás, mindent a hatalomért magatartás.

Előzmény: Törölt nick (281)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 280

Igaz. Ma már nem figyelem az adózási - legális - trükköket.

Nem is ez a fő baj, hanem a bizalomvesztés. Ha esetleg nincs suskus a dologban, a kisördög akkor is sugdolózik...Akkor a józan matek sem mindig döntő.Persze összeghatár függő.

Előzmény: Törölt nick (279)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 276

Persze, más kategoria.

Csak az a baj, hogy az összedobott pénz, ha kiderül hogy másra (is) lett használva, mint amire szánták, az összeg csökkenni fog. Ha a befizető cég mondjuk focira szánta a pénzt, és vasút, kastély,stb újul meg belőle, legközelebb mennyit fog fizetni? Nem fog megkeseredni a szájában a falat? Vagy úgy lesz vele, hogy mindegy hova fizetem, ígyis-úgyis ellopják, másra költik? Akkor nem csinál belőle könyvelési problémát és hajrá, lesz.rom.

Előzmény: Törölt nick (275)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 272

Jó kérdés:)

Annyi mindenre adták az emberek,cégek a pénzt,aztán fogalmuk sincs mire lett felhasználva.

Off

Kolontár, Devecser.

on

Előzmény: ax15 (270)
ax15 Creative Commons License 2012.08.29 0 0 270

Aki a focira adta támogatását, az tudja, hogy - többek között - egy kastélyt építenek újjá abból a pénzből?

 

Látványkastélyfelújítás?

Előzmény: ápoló az opniból (269)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 269

Legalább annyira mint az arborétum és a kastély felújítása, fenntartása.

Előzmény: ax15 (268)
ax15 Creative Commons License 2012.08.29 0 0 268

Szerinted normális, hogy egy fociakadémia épít vasutat?

Ha igen, akkor még mivel kell(ene) foglalkozniuk?

Költségvetés, eu támogatások szétosztása.... hol a határ?

Előzmény: Törölt nick (266)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 267

Bár nem nekem szólt, de az rendben van, hogy újjáépítünk, javítunk vasútvonalakat, de ahhoz, hogy értelme legyen azt ki is kellene használni.Elég sokat jártam az országban, és nagyon sok olyan vonatot láttam, amelyen néhány ember volt. Na, ez felesleges. A másik, hogy az bezárt vonalak egy része eléggé a település határában/szélén volt, oda kimenni meg szar, főként sok cuccal, egyszerűbb a busz, ami a főúton megy, és a településen két-három helyen is megáll.A vasút fenntartása az iszonyú pénz.

Előzmény: Törölt nick (266)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.29 0 0 266

Ez inkább szimbólikus jelentőségű....

 

Sajnos nagyon sok vasútvonalat bezártak, az enyészeté lettek, vagy épp most is pusztulnak.

 

2007 ben 2009 ben a "másik oldal" zárt be vonalakat.

 

Ebből kb 15 azóta is pusztul.

 

1968-1982 ig számos vonalat megszüntettek a szocializmusban.

 

Kb 1500 km hosszban.

 

Előtte 1968 előtt is volt megszüntetés.

 

Pl 1959 ben:

 

Szombathely-Búcsú

Harkányfürdő-Drávaszabolcs

Bácsalmás Katymár Ólegyen

Bácsalmás Csikéria

 

stb.

 

Minden újjáépült vonalnak szakasznak örülni kell...

 

Külön örülni kell ahogy az épületeket rendbe hozták!

Én bármennyire is támadják helyeslem, hogy rendbe hozzák ezt a volt vasútvonalat....

 

Előzmény: Törölt nick (110)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 265

A neve ismerős. Rengeteg ilyen kisebb falu vagy település van, ahol a múlt századi gazdasági érdekek miatt a vasút arra ment. No, meg a földesúr is megrendelte. Pont úgy mint a vasút hajnalán. Persze az is igaz, hogy annak idején nagyobb mennyiségű mezőgazdasági terméket máshogy nem lehetett gazdaságosan elszállítani.

Ez lett-többek közt- a múlt század közepén elkefélve, amikor az áruszállítást a közútra terelték.Az egy hatalmas bűn volt, szerte a világon. Most meg sokkal nehezebb visszaterelni.

Előzmény: Törölt nick (263)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 264

A videot betettem, aztán több cikk is volt, de nem emlékszem hol.

Ez a legutóbbi:

http://www.hirado.hu/Hirek/2012/08/29/20/Vasarnapra_vege_a_loszermentesites_miatti_vasuti_korlatozasnak.aspxIgazából Nem fegyvernek az, hanem ha hivatalosan nézed Fegyvernek-örményes. Fegyvernek a 4.sz. ut mellett van vasót az jó pár km-el délre van.Közös az állomás. 

Ez régebbi:

http://www.szolnoktv.hu/hirek/?article_hid=20296

http://www.szolnoktv.hu/hirek/?article_hid=20322

Szerintem azért sem került elő hamarabb, mert az állomás környéke nem sűrün lakott, emlékeim szerint, arrafelé pedig a MÁV nem nagyon turkált 100 cm. mélységben.Meg a feledékenység. Kihaltak az emberek.

Előzmény: Törölt nick (262)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 261

Nem csak az idegenforgalom, hanem a munkábajárás is lényeges szempontnak kell hogy legyen ott, ahol a busz nem alternatíva.

Előzmény: Törölt nick (257)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 260

http://www.rtlklub.hu/hirek/kulfold/video/176253

Ez németországi.

http://www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=145750

Velence tavi

http://www.hir24.hu/baleset-bunugy/2012/07/28/ujabb-bomba-a-balatonban/

Az egyik balatoni.

 

Arról nem beszélve, hogy a Balatonban és a Dunában rengeteg lőszer és hadianyag van.

Előzmény: Törölt nick (258)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 256

Bocsi, melyikre gondolsz?

Előzmény: Törölt nick (252)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.29 0 0 254

1979 ben a személyforgalom szűnt meg.

 

HM iparvágány kiágazás és Bicske, illetve Székesfehérvár Lovasberény között a pálya átépült és teherforgalom zajlott rajtuk, a bicskei olajrakodót a Magyar Néphadsereg, míg a lovasberényit a  "megszálló" "baráti"  Szovjet hadsereg használta Lovasberény Pátka között van egy iparvágány kiágazás az volt ami a laktanyába vezetett.

 

A pályát részben szétlopták a 1990 es években , így amikor megvette az alapítvány a földterületet, meg a maradék vasutat akkor nagy fába vágta a fejszét, az állomásépületek akkoriban már nagyon pusztultak.

Így legalább rendbe lesznek téve mind az épületek, mind a pálya egy része.

 

Amúgy a Moldova György Akit a mozdony füstje megcsapott könyvében külön fejezet foglakozik a egykori 6 os illetve régebben 36 os számú vonalal.

 

Előzmény: Törölt nick (48)
Lois Chasse Creative Commons License 2012.08.29 0 0 251

Pedig még Attila koporsója is előkerülhetne valahol. :)

Előzmény: ápoló az opniból (249)
Lois Chasse Creative Commons License 2012.08.29 0 0 250

Jó, nem leszek pesszimista. :)

Azon a vonalon a háború óta eltelt több mint 65 évben elment vagy egymillió vonat és semmi bajuk sem lett. Nem értem, mire akkor a nagy felhajtás. 

És ha ott 200 méteres körben vizsgálnak, akkor logikus lenne, ha az egészet végignéznék, ahol még nem tették, mert ha nem, akkor csak arról a 200 méterről mondhatják el, hogy biztos nincs ott valami bomba. Aminek semmi értelme.

Hogy nem vették észre, amikor a villamos vezetékeket építették a vasútnak?

Előzmény: Törölt nick (248)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 249

Ha megnézed, akkor a vagon repült a levegőbe.A közleményből az is kiderül, hogy egy csomó elszállt maradékot is összeszedtek.Ezen az alapon a teljes vasútvonalat, és a nagyobb városok állomásait is át kellene vizsgálni, mert azokat is támadták. Nincs értelme a valószínű határon túl bogarászni.A Balatonban és a Velencei tóban most is kerülnek elő cuccok, még sem búvárkodnak mindenhol.

Előzmény: Lois Chasse (247)
Lois Chasse Creative Commons License 2012.08.29 0 0 247

Az volt a közleményben, hogy 80-100 cm mélységben taáltak valami 2. világháborús lőszert a felújítás során, és 200 méteres körzetben át kell vizsgálni a környéket.

De mi van, ha 201 méternél van még másik lőszer? Vagy egy kilométer múlva? Nem kéne az ősszes vasúti pályát felszedni, és 2 méter mélységben árvizsgálni a pályák 200 méteres körzetét?

Előzmény: Törölt nick (241)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 246

Az az igazság, hogy az orzág tele van régi lőszerrel.Régen idő nem volt mentesíteni, aztán a feledés homályába merült. A mai napon is bel és külföldön egyaránt kerül elő maradék.(mai RTLKLUB hiradó)

Előzmény: Törölt nick (241)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 245

Igen és a horvát az teljesen új építkezés volt. Ha jól tudom MÁV kivitelezés, vagy ők is benne voltak.A kivitelezésben.

Előzmény: Törölt nick (239)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 243

Nem volt hírzárlat.

 

Előzmény: Törölt nick (240)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 236
Előzmény: Törölt nick (224)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 235

Fegyverneknél valóban találtal lőszereket,ezzel semmi baj.A szakasz felújításának költsége, na az horribilis.

Az intercityre is már kétféle jegy van, az egyik valódi, légkondis city, a másik normál pullman, csak feláras. Na, erre a pontatlan, összevissza valamire akarják átterelni az embereket a drágább buszjegy bevezetésével.

A csuti express pedig csak a pénzt fogja vinni, mert napi két vagon sem lesz tele. Jó, állítólag a PFLA tulajdona lesz, de.. és a kiskapu?

A pályát, vonatokat, személyzetet  fennt kell tartani, és az nem két fillér.Hacsak nem kiszuperált bocipullman fog közlekedni.Bár, ha a fradi és az ujpest megy oda akkor a pőrekocsi a legjobb.

Előzmény: Törölt nick (234)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!