Ez a baj egyik forrása, mert van kire-prominens személyek- mutogatni.Erre, illetve ennek megakadályozására, de legalább korlátok közé szorítására alkalmas lett vola a 2/3-ad.
Fejtől és pártállástól függetlenül büdösödik a hal.
Még egy dolog: Mi a társadalmi igazságosság? Jó kérdés. Az biztos nem, hogy valaki dolgozik egy hónapot, és a saját létminimumát sem keresi meg, sem az, hogy egyesek azt mondják, csak ennyit ér a munkája. Ez szerintem nem igaz.
Én itt arra gondoltam, hogy ha kis összeg forog, az nem érdekel, ha nagy -milliók,milliárdok -, ráadásul vastagon megrövidítve a közöst, az nagyon nincs rendben. Persze a sumákolást nem szeretem, de nem csak a 10k HUF elsumákolóját kell megdugni, hanem a nagy összegekkel summantót is. És felül kell kezdeni. Ezzel nem azt mondom, hogy a kicsi OK, de lehet hogy neki megélhetés miatt kell, a milliós-milliárdosnak nem arra kell. Az, hogy vagy figyelem a jogszabályok változását, vagy nem az nem befolyásolja az erkölcsi értékrendemet.
Tudod: lehet törvényes, de nem etikus. Ezen a szinten, ha ekkora lóalkatrész kilóg, az nem a bizalmat erősíti. Az egészhez hozzájön a társadalmat ás a környezetemet romboló pökhendiség, nagyképűség, harácsolás, mindent a hatalomért magatartás.
Igaz. Ma már nem figyelem az adózási - legális - trükköket.
Nem is ez a fő baj, hanem a bizalomvesztés. Ha esetleg nincs suskus a dologban, a kisördög akkor is sugdolózik...Akkor a józan matek sem mindig döntő.Persze összeghatár függő.
Csak az a baj, hogy az összedobott pénz, ha kiderül hogy másra (is) lett használva, mint amire szánták, az összeg csökkenni fog. Ha a befizető cég mondjuk focira szánta a pénzt, és vasút, kastély,stb újul meg belőle, legközelebb mennyit fog fizetni? Nem fog megkeseredni a szájában a falat? Vagy úgy lesz vele, hogy mindegy hova fizetem, ígyis-úgyis ellopják, másra költik? Akkor nem csinál belőle könyvelési problémát és hajrá, lesz.rom.
Bár nem nekem szólt, de az rendben van, hogy újjáépítünk, javítunk vasútvonalakat, de ahhoz, hogy értelme legyen azt ki is kellene használni.Elég sokat jártam az országban, és nagyon sok olyan vonatot láttam, amelyen néhány ember volt. Na, ez felesleges. A másik, hogy az bezárt vonalak egy része eléggé a település határában/szélén volt, oda kimenni meg szar, főként sok cuccal, egyszerűbb a busz, ami a főúton megy, és a településen két-három helyen is megáll.A vasút fenntartása az iszonyú pénz.
A neve ismerős. Rengeteg ilyen kisebb falu vagy település van, ahol a múlt századi gazdasági érdekek miatt a vasút arra ment. No, meg a földesúr is megrendelte. Pont úgy mint a vasút hajnalán. Persze az is igaz, hogy annak idején nagyobb mennyiségű mezőgazdasági terméket máshogy nem lehetett gazdaságosan elszállítani.
Ez lett-többek közt- a múlt század közepén elkefélve, amikor az áruszállítást a közútra terelték.Az egy hatalmas bűn volt, szerte a világon. Most meg sokkal nehezebb visszaterelni.
Szerintem azért sem került elő hamarabb, mert az állomás környéke nem sűrün lakott, emlékeim szerint, arrafelé pedig a MÁV nem nagyon turkált 100 cm. mélységben.Meg a feledékenység. Kihaltak az emberek.
HM iparvágány kiágazás és Bicske, illetve Székesfehérvár Lovasberény között a pálya átépült és teherforgalom zajlott rajtuk, a bicskei olajrakodót a Magyar Néphadsereg, míg a lovasberényit a "megszálló" "baráti" Szovjet hadsereg használta Lovasberény Pátka között van egy iparvágány kiágazás az volt ami a laktanyába vezetett.
A pályát részben szétlopták a 1990 es években , így amikor megvette az alapítvány a földterületet, meg a maradék vasutat akkor nagy fába vágta a fejszét, az állomásépületek akkoriban már nagyon pusztultak.
Így legalább rendbe lesznek téve mind az épületek, mind a pálya egy része.
Amúgy a Moldova György Akit a mozdony füstje megcsapott könyvében külön fejezet foglakozik a egykori 6 os illetve régebben 36 os számú vonalal.
Azon a vonalon a háború óta eltelt több mint 65 évben elment vagy egymillió vonat és semmi bajuk sem lett. Nem értem, mire akkor a nagy felhajtás.
És ha ott 200 méteres körben vizsgálnak, akkor logikus lenne, ha az egészet végignéznék, ahol még nem tették, mert ha nem, akkor csak arról a 200 méterről mondhatják el, hogy biztos nincs ott valami bomba. Aminek semmi értelme.
Hogy nem vették észre, amikor a villamos vezetékeket építették a vasútnak?
Ha megnézed, akkor a vagon repült a levegőbe.A közleményből az is kiderül, hogy egy csomó elszállt maradékot is összeszedtek.Ezen az alapon a teljes vasútvonalat, és a nagyobb városok állomásait is át kellene vizsgálni, mert azokat is támadták. Nincs értelme a valószínű határon túl bogarászni.A Balatonban és a Velencei tóban most is kerülnek elő cuccok, még sem búvárkodnak mindenhol.
Az volt a közleményben, hogy 80-100 cm mélységben taáltak valami 2. világháborús lőszert a felújítás során, és 200 méteres körzetben át kell vizsgálni a környéket.
De mi van, ha 201 méternél van még másik lőszer? Vagy egy kilométer múlva? Nem kéne az ősszes vasúti pályát felszedni, és 2 méter mélységben árvizsgálni a pályák 200 méteres körzetét?
Az az igazság, hogy az orzág tele van régi lőszerrel.Régen idő nem volt mentesíteni, aztán a feledés homályába merült. A mai napon is bel és külföldön egyaránt kerül elő maradék.(mai RTLKLUB hiradó)
Fegyverneknél valóban találtal lőszereket,ezzel semmi baj.A szakasz felújításának költsége, na az horribilis.
Az intercityre is már kétféle jegy van, az egyik valódi, légkondis city, a másik normál pullman, csak feláras. Na, erre a pontatlan, összevissza valamire akarják átterelni az embereket a drágább buszjegy bevezetésével.
A csuti express pedig csak a pénzt fogja vinni, mert napi két vagon sem lesz tele. Jó, állítólag a PFLA tulajdona lesz, de.. és a kiskapu?
A pályát, vonatokat, személyzetet fennt kell tartani, és az nem két fillér.Hacsak nem kiszuperált bocipullman fog közlekedni.Bár, ha a fradi és az ujpest megy oda akkor a pőrekocsi a legjobb.