Manuális Mamiya gépekről tech infók, közös tudásbázis, diskurzus, adás-vétel.
Főleg a középformátumú gépeivel szerzett hírnevet a márka, de lehet a kisfilmesekkel kapcsolatban is kérdéseket feltenni, infókat megosztani.
van 2 RH8-asom, azok gyorsfelhúzósak de azok se szűzlányok
mind rámegy az RB-re, de a 6x8-asokat nem használom hozzá mert nem olyan az Rb vázam (igazából még ki se próbáltam őket, de asszem jók lesznek mert megszereltem egy kurvanagy késsel ami nem volt jó :-))
az rh8-asok főleg sinarral szerepelnek majd adapterrel, illetve a fagépemhez csináltatok majd egy fagép-sinar adaptert, és akkor azzal is
Vonnegut jó fiú volt
főleg a macskabölcső meg a szuperjég
rosszat még nem olvastam tőle
pár éve egy antikváriumban megvolt egy csomó könyve, akkor még nem voltak ezek újranyomva, igazi kincsek voltak
mindet megvettem aztán kölcsönadtam :-)
én már olvastam őket előtte is, csak "meglegyen"
persze hogy nem kaptam vissza, de ez + visszajelzés
hova is rakosgatnám?
mi az a slider? milyen kereső nem fér el és hol? milyen kereső nem fér az Rb kazi mellé?
a regi graflex kazik kompatibilisek az rb-vel, es forditva, ha valamire graflex megy akkor arra ra lehet izgatni az rb kazikat, mas kerdes hogy ahol a graflex kazi elfer ott nem biztos hogy a mami is el fog az joval nagyobb oldal iranyba. pl a sliderekre felmegy az rb kazi ami egy nagy csabero csak akkor eselyes hogy a kereso nem fer fel melle.
Mamiya Sekor C 4,5/180, gumi napellenző, első-hátsó kupak, szép is és jó is, a frontlencse köré vésett 180-as feliratban van némi esztétikai hiba -mintha valaki belekarcolt volna az 1-es számba. Az üveg és a blende, meg a zár hibátlan. Eladás oka: Inkább a 140-es makrót használom mióta az is van. RZ-vel is működik állítólag, de máshol van a végtelen (megvan vele, az RZ laposabb/rövidebb kicsit) Ára 25000Ft, alkudható (24999-ig :-). Útban van és nem használom.
Mamiya RB67 régifajta 645-ös kazetta
Nem tökéletes, de kicsit se. Nyugdíjas Mamiya szerelő 2x cserélt benne szivacsokat, így is megy bele fény ha nem továbbítom rögtön a filmet, és rásüt a nap. Nincs kedvem tovább vacakolni vele meg tesztelgetni-2 éve rakosgatom. (A 2. rossz film után vettem egy másik –újabb SD szögletes-645-ös kazit ) A továbbítás tökéletes, kinézetre tökéletes, a szivacsozás is KINÉZETRE tökéletes, de mivel úgyse jó, beletettem egy kicsit girbegurba síbert, amit amúgy egy tökéletesen működő másik 645 kaziból szedtem ki, tehát nem amiatt ereszt fényt. Cserélhető is bármi fölösleges vacakra hasonló értékben, vagy pedig 5000Ft az ára. Ha nem kell így se senkinek, szeptemberben 1 korsó Guinness lesz az ára (+ lélekemelő beszélgetés).
OFF _Reámegyen! –Múltkor a Soós Bandi csak nézett, hogy a Graflex RH8 rámegy az RB-re?- kicsit büszke voltam, hogy újat mutattam a Soósnak. Na nem baj, nem bízom el magam. Régen, réges régen –állítólag- voltak a királyoknak meg a császároknak beépített embereik, akik egy nagyobb díszes felvonulás közben azt suttogták a király fülébe: „Te senki vagy és semmi vagy- csak megtévesztés az aranypalást- az ördög itt jár körbe körülötted, és ha elhiszed ezt akkor el is nyel! Az ördög folyton körüljár és azt nézi kit nyelhet el!”
Ilyen volt a középkor fényképezőgép nélkül, durva, mi???
ON_ Ez se tökéletes. Viszont nem enged be semmi fényt, cserébe számomra kiszámíthatatlan módon egymásra húzza kicsit a képeket, gyakran. Mondanám, hogy inkább 645-ösnek kell komponálni, ha biztos akar lenni az ember. Ezt se nagyon használom. Szintén lehet bármire csere ami nekem tetszik, vagy 5000HUF.
Adásvételi szerződést kreatívan írhatunk. Nekem ellenőrizte a ’15-ös papírjaimat a nav, és nem volt ezzel semmi gond. Tudok róla NAV igazolást hozni :-DDD
Az említett rollkazik pillanatnyilag pesten vannak, a 180-as Badacsonyban. Jövő hét első felében pesten leszek, de akkor szólni kell vasárnap estig ha valakit a 180-as érdekel pesten.
simonyizsolt kukac gémélpontkom
illetve van telefonom is, de most nem jut szembe a száma
húsz…nemtudom
nyolcvanhét négyhetvennégy hétötvenhárom – ez frankó
OFF
Remélem nem követtem el súlyos stilisztikai hibákat, a pest p-vel direkt volt, csak a PESTI SRÁCOK-at írom nagy betűvel, már ami pestet illeti. (Hol voltak AKKOR 56-ban) a budai úrifiúk?) valamiért mindenki pesti srácokról beszél, talán nem véletlenül?
Nos, mindegy. Őszintén remélem hogy ócska kis nonprofit hirdetésembe nem fog belekötni sem a Rollei nevű ember, sem az ítélőszék, sem ember, sem Isten. (JHW)
Nem. Hiszem.
Legalábbis igyekszem elkerülni, -ahogy Vonnegutt mondta-: „a pontosvessző az irodalom hermafroditája….”
Illetve: sokáig zavart, már megszoktam: május körül a nagyformátum fórumban direkt csapdának írtam be a nagytudású bécsinek, hogy: Várkonyi Nándi dobta ki a szemétbe weöres sanyi lekvárosüveg (?) (elveszett az írás) c. kéziratát.
Igazából abban reménykedtem, hogy valaki tudja: Várkonyi nem lehetett Weöres mestere, mert a haverja volt. Így weöres nem mutathatott be neki semmiféle kéziratot úgy, mint a mesterének. Ergo Várkonyi nem dobhatta ki.
Fülep Lajos dobta ki a „lekvárosüveg” vagy hasonló című kéziratot.Örökre, sajnos.
Olvassátok a PRIAPOS-t!!!!
De ezt a nagytudású 3sejtésű bécsinek kellett volna tudni…
A magazinon egy piros potty jelzi, hogy exponaltal-e mar ra. Azt erdemes figyelni, illetve azt, hogy az a kis stift ki tud-e jonni.
Az magazin nelkul is mukodik, bar nagyon gyorsan kiugrik, es vissza. Ha a magazin nincs "pozicioban", akkor nem tud beugrani a stift a magazinba, olyankor finoman meg kell mozgatni a magazint.
Az a femes kattanas annak a kis stiftnek a beszapodasa, ami a kazettat "suti el" a szamlalot es a blokkolot, vagy minek hivjak azt a reteszt, ami megakadlyozza a veletlen egymasra fotozast.
Az olyan hogy a felcsapásnál a plattyanás végén nincs az a fémes kis csattanás, csak plattyan, és utána a zsinór nem süti el a zárat -az hallatszik hogy ott nem történik semmi.
Mivel már ismerem, utána multiba szoktam tenni a kazettát és újra, csakhogy hajlamos ezt ismételni akárhányszor ha egyszer már félrement valami, és addigra magam se tudom lehet-e expó a kockán? Ha szétkapom és üresbe lövöm helyre szokott jönni, de addigra a bizonytalanság miatt már 2x továbbítottam.
Aztán -mivel arra gyanakszom hogy az exponálózsinór gyenge vagy az optikán a kis N/M kapcsoló túl sokat volt kifeszítve- minden expó után visszatekerem N-re, ezt viszont elfelejtem egyszercsak, és felcsapás nélkül exponálok egy hosszút, azt a biztonság kedvéért megismétlem.
+ az esetleges eufória, amit már nem lehet a gépre fogni
nem baj, a filmiparnak jót tesz és ami Milo Minderbindernek jó, az mindenkinek jó