Keresés

Részletes keresés

krn310 Creative Commons License 2019.06.04 0 0 1534

sziasztok 

 

10-18 -as  hoz keresek önindítót .

 

köszi előre is 

lauda71 Creative Commons License 2019.06.01 0 0 1533
Szevasztok! Lauda vagyok lehet hogy régebbi topikosoknak talán ismerős vagyok a keleti... és a Motorcsónak..... Fórumról! Belebotlottam egy ilyen 4,5 - es" ipari hulladékba"(bocs, kicsit vissza olvastam a topikban!) Úgylátom ti már kijöttetek onnan ahová én most mennék, és ezzel nem töltenék több időt. Ezért szeretném a segítségeteket kérni! ; A szimmeringeket már kicseréltem 3mat raktam be, mert alulra befért 2is. Már 1rántásra indul, de most nincs alapjárat pedig már volt, alapjárat felett hörög és vagy felpörög vagy Vissza puffan a karbiba és leáll! F. A. GY. -Babetta gyújtás van rajta. Mi a teendő? Milyen gyertyát szeret? Segítségeteket előre is köszönöm, sok vízen töltött órát! by:Lauda
Retroboat Creative Commons License 2019.04.05 0 0 1532

Köszönöm a tippeket !
Megoldódott gondom. Otto már elküldete hiányzó alkatrészeket.
:)

Előzmény: toureaux (1529)
Takyka! Creative Commons License 2019.04.03 0 0 1531

Ők nem küldenek Magyarországra. :-(

 

T.

Előzmény: toureaux (1529)
toureaux Creative Commons License 2019.04.02 0 0 1530

Megoldottam.

Előzmény: toureaux (1525)
toureaux Creative Commons License 2019.04.02 0 0 1529

Hello, Szerb oldalakon probaltad mar? A Horvat arak egyharmadaert lehet kapni sokmindent. Motobike.rs

Előzmény: Retroboat (1526)
Retroboat Creative Commons License 2019.04.02 0 0 1528

Köszönöm szépen !!

Előzmény: Takyka! (1527)
Takyka! Creative Commons License 2019.04.02 0 0 1527

Jófogáson keress rá, "tomos alkatrészek".

Ottó: 30/6102068

Korrekt, én is tőle vettem sok cuccot.

 

T.

 

 

Előzmény: Retroboat (1526)
Retroboat Creative Commons License 2019.04.02 0 0 1526

Üdvözlök mindenkit !

 

Gyors kérdésem lenne:
Tomos T4 -eshez keresek AC pumpa felújító készletet ( Bing tápszivattyú replika). Szerintetek belföldön forgalmaz valaki ilyet ? Én csak horvát oldalakon találtam egyelőre.

 

Köszönöm előre is !!

toureaux Creative Commons License 2019.03.08 0 0 1525

Sziasztok, 

 

T10 iranyvalto/hajtomu tomitest akartam cserelni, lehuztam a csizmarol. Most nem tudom visszanyomni, mert az iranyvalto rudat fogado mechanizmus szetugrott (?). Propeller le, hajtomuhazbol tengely kiszed. Egesz a hatso ferde fogazasu fogaskerekig minden konnyen kijon. De amogott a fogaskerek mogott van az a mechanika, amit ossze akarok rakni. Az a resz ugrott szet. Kinek van otlete a szet-, majd az osszeszerelesre?

hajósi70 Creative Commons License 2018.12.31 0 0 1524

Sziasztok! Kis segítségre lenne szükségem. A berántó mehanizmus folyton szalajt csak ritkán kapja el . Már szétszedtem, kitakarítottam, robbantott ábra szerint összerakva. Nem láttam semmi feltűnő hibát rajta, igaz még sok ilyet nem láttam darabokban. Valakinek lenne ötlete, hogy mit csináljak vele?

Takyka! Creative Commons License 2018.11.06 0 0 1523

Egy rövid video a próbáról...

 

https://youtu.be/EztUdTsK4Uc

 

A felvételen hallható a gyertya csörgése. Valóságban nem volt ennyire durva, itt még észre sem vettem, csak később tűnt fel.

 

T.

Takyka! Creative Commons License 2018.11.03 0 0 1522

Olyankor utálom is magam másnap reggel! :-)

 

T.

Előzmény: csoppika (1521)
csoppika Creative Commons License 2018.11.03 0 0 1521

...ha éjjel bütykölsz...mikor alszol???

 

Előzmény: Takyka! (1520)
Takyka! Creative Commons License 2018.11.03 0 0 1520

Jóvanna, értem ám a célzást! :-)

 

Éppen ma volt a próba csónakon-vízen.

Ott hagytam abba, hogy összeraktam a kormányzást. A héten valamelyik éjszaka kicseréltem a csizmában a csapágyakat. Ismét durva dolgokat találtam. A szimeringház egyedi gyártásúnak tűnik, valaki rozsdamentes anyagból marta, esztergálta. A csigatengelyen nem volt egyetlen hézagoló alátét sem, ezeknek következtében a tengely 1-1,5mm-t kotyogott axiálisan. Miután kihézagoltam, szépen, csendesen fut.

 

Összeraktam az egészet, majd belelógattam a hordóba. Több részletben járattam kb fél órát. Úgy tűnt, nem ment a kipufogóhűtés úgyhogy ismét szétszedtem, majd alaposan átnézve újból összeraktam. Meg kell mondjam, nem túl bizalomgerjesztő ez a torlónyomásos megoldás...

 

Tegnap estére elkészültek az utolsó simítások és ma lementünk a vízre próbálni.

Mondanom sem kell, hogy nem ment simán minden.

Löttyintettem a tankba egy kis olajat, majd rá a benzint. Persze, az olaj cseszett keveredni, leült  a tank aljára (ilyet még nem is láttam!), ahonnét befolyt a karbiba. Jött a rángatás, nem indulás, majd a fejvakarás, ugyanis nem volt nálam gyertyakulcs. :-(

 

Persze, közel-távol senki, akitől tudtam volna kérni. Mit volt mit tenni, nekiálltam lebontani a tankot, gyújtótrafót, hűtőpajzsot, hogy hozzáférjek a gyertyához. A gyertya persze csillogón-villogón röhögött rajtam hiszen az olaj nem jutott el oda. Szétdobtam a karbit, kiöntöttem belőle az olajat, visszarámoltam mindent és már pöfögtünk is. Mentünk egy karikát, de hamar kiderült, hogy fél gáz felett túl sok anyagot kap. Benzincsapos trükkre szépen reagál. Dejavu mi? :-/

Karbi ismét le, hátha látok valamit, de minden rendben lévőnek tűnik. Próbaképpen szerettem volna benzinszinten állítani, de ezt a konstrukció nem teszi lehetővé. Végül bevetettem a jó öreg rézdrótos szűkítéses módszert, harmadik próbálkozásra szinte tökéletes lett. Miután hosszabban tudtunk menni,

kiderült, hogy nem stabil az alapjárat-negyedgáz tartomány. Össze-vissza járt. Mintha néha falsot szívna.

Ráadásul közben előjött egy csilingelő hang, ami lassan egyre határozottabb lett. Ekkor már késő délután volt, ezért hazaindultunk. Volt egy kisvizes szakasz, ahol lépésben lehetett csak közlekedni, odaültem a motor mellé és elkezdtem tapogatni a karbi környékét. Hamar meg is lett a ludas! A karbi tetején van egy kis beperemezett fém kupak, (gondolom, valami légjáratot takar) ami lötyög a helyén.  Csavarhúzóval leszorítva stabil az alapjárat, elengedve kisvártatva kezdődik a szarakodás.

Na ennek örültem, viszont a csörömpölés kezdett zavaró mértéket ölteni. Végül kikötés után ezt is sikerült lokalizálni. A gyertya lötyögött a helyén, már csak az utolsó pár menet tartotta. Én marha, csak kézzel tekertem vissza!

Hazaérve első dolgom volt meghúzni, szerencsére nem verődött ki a menet.

Viszont, mint kiderült, a csizmában vizes lett az olaj. :-(

Következő lépések, karbi felújítás és szivárgáskeresés...

 

T.

Előzmény: L_áma (1519)
L_áma Creative Commons License 2018.11.03 0 0 1519
Előzmény: Takyka! (1517)
pecamisi Creative Commons License 2018.11.03 0 0 1518

Sziasztok !!! 

 

A problémám egy Tomos 4.8 -as csónakmotor használatával van. Gázadáskor kevés menet után lökésszerű ütést add és utána ismét hajt egy kevés ideig, majd ismét jön a hangos ütés!!!  A kérdésem az lenne, hogy beállítási baj van vagy motorhiba ????

Köszi ha kapok segítséget !!!

Üdv.: pecamisi

Takyka! Creative Commons License 2018.10.27 0 0 1517

Megkaptam az alkatrészeket...

 

Mielőtt feladta volna a csomagot, felhívott az eladó és szóvá tette, hogy miket írok róla és az ügyletünkről ide a fórumra. Egy hosszabb beszélgetés kerekedett a dologból, ami során nem csak ez volt a téma, hanem hasznos információkat is kaptam a motorral kapcsolatban. Végül a csomagba bele került néhány olyan alkatrész is (ingyen), amit nem rendeltem, de úgy gondolta, hogy szükségem lesz rá!

Megígértem neki, hogy az árakkal kapcsolatban is megemlítem, hogy a 10x-es ár nem átlag, csak egy-két apró gumi bizbasz esetén áll fenn. De pl. a csiga 15%-al olcsóbb volt tőle, mint Szerbiában.

 

Vissza a topik témájához...

Tegnap éjjel ismét matattam a cuccal, ácsoltam egy felbillentő kart és az új alkatrészekkel összeraktam a satu-kormány-szár szerkezetet.

Középen az a gyűrű nyomja előre a felbillenésgátló reteszt amikor hátra fordítjuk a motort.

Jobb oldalt fent az ácsolt felbillentő kar, középen a retesz, amint nekitámaszkodik a szárra felragasztott rozsdamentes lemeznek. Ez sem tökéletes megoldás, de tovább fogja bírni, mint az eredeti. A képeket nézegetve most jött az ötlet, jobb lett volna valami ütközőt fabrikálni, ami nem engedi a reteszt annyira hátrabillenni, hogy előremenetben hozzáérjen a szárhoz. Most már így marad, majd ha elkopik, átalakítom... :-)

Nézegetve a különböző Tomosok robbantott rajzait, vannak verziók (az összes hátramenetes biztos), ahol  a (más cikkszámú) rugót ordítva használják, ami előre nyomja a reteszt (mindig reteszel) és az oldás a kiemelő kar hátrabillentésével lehetséges.

 

Azzal a első karral lehet oldani a felbillentés kitámasztót.

 

T.

bojls68 Creative Commons License 2018.10.25 0 0 1516

Köszönöm!

Előzmény: GYB67 (1515)
GYB67 Creative Commons License 2018.10.25 0 0 1515

Én úgy tudom, hogy a 4,8-ast szerelték hátramenettel.

Ugyanakkor egyes 4,5-ös szériák is kijöttek a 4,8-as csizmájával.

Tehát 4,5-ös létezhet hátramenetes váltóval is, illetve a csak üres-, és előre fokozatúval is.

(Valamikor Tomost akartam venni, akkor jártam kicsit utána...)

 

Itt pl. a 4,5-öset is hátramenetes váltóval ábrázolják:

 

http://csonakmotor.gportal.hu/picview.php?prt=71131&gid=2417131&index=7

Előzmény: bojls68 (1510)
krn310 Creative Commons License 2018.10.25 0 0 1514

szia 

 

egy korábbi topik tag (moltesz ) is foglalkozik tomos alkatrészekkel , ha legközelebb kellene valami .

Előzmény: Takyka! (1509)
Takyka! Creative Commons License 2018.10.25 0 0 1513

Előzmény: Takyka! (1511)
horvatzsolt Creative Commons License 2018.10.25 0 0 1512

Szia!

Nincs:(((

Előzmény: bojls68 (1510)
Takyka! Creative Commons License 2018.10.24 0 0 1511

Foglalkoztam kicsit a csizmával is.

A csúnya bemaródást feltöltöttem epoxival és egyúttal ráragasztottam egy 0,5mm-es rozsdamentes lemezdarabot páncélnak.

 

 

T.

bojls68 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 1510

Sziasztok! Pár napja hozzájutottam ( hagyatèkból) egy szèp állapotú tomos 4,5 höz. Èvek óta nem használták, mègis, üzemanyaggal feltöltve 3. rántásra szèpen indult. Kivül belül nagyon szèp, ami feltünt, hogy a hátramenet nem működik. ( Fel sincs matricázva, csak előre ès üres",bár a váltókart lehet tovább nyomni) . Buta kèrdès, van ezeken hátramenet?  

Takyka! Creative Commons License 2018.10.22 0 0 1509

Jól megszívatott ez az Ottó...

 

Két hete, szerda magasságában elküldtem neki a listát, hogy mire van szükségem. Mondta, nem ér rá, nem-e gond, ha a hétvége után foglalkozik vele. Mondtam neki jó, de most, a hosszú hétvégére kell a cucc, hogy össze tudjam rakni a motort. Nem gond, van minden lényeges. Sok mindent drágán mért, (10x mint Szerbiában), de megalkudtunk, mert gondoltam mindent egyben, hamar megkapok. Kedden napközben megrendeltem, estére kiderült ez sincs, az sincs, majd jövőhéten, mert neki is meg kell rendelnie...

 

:-(

 

T.

L_áma Creative Commons License 2018.10.16 0 0 1508

Pont olyan. Csak puhábbat kapál.

 

:))

Előzmény: szőrmók (1507)
szőrmók Creative Commons License 2018.10.16 0 0 1507

Ez kiköpött olyan mint az én kapagépem.

Előzmény: Takyka! (1506)
Takyka! Creative Commons License 2018.10.15 0 0 1506

Az elmúlt napokban nem sok időm volt foglalkozni a motorral, csináltam nyomásveszteség mérést, meg elpucoltam pár alkatrészt.

A száron van egy csúnya bemaródás, a felbillenés elleni retesz jócskán beleharapott az aluminiumba. Nem is értem, ezt hogyan gondolták Tomosék. Az acél lemez éle pőrén nyomja az alu házat...

 

Erre még ki kell találnom valamit.

 

T.

 

emodigyu Creative Commons License 2018.10.13 0 0 1505

Ahha. Én első körben autóemelős kinyonós megoldást terveztem,de aztán más ötlet lehet nem nagyon lett volna. 

Előzmény: Takyka! (1501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!