Keresés

Részletes keresés

harizso Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3823

Üdv Zoltán!

 

Az általad mondott kopást én is tapasztalom a motoron (kiszerelt állapotban próbáltam és hanyatt fordítva), pár sínkerék-fordulat után a szerkezet megakadt. De normál helyzetben már nem fordult elő, nyilván a forgórész súlya rányomja a hajtó

fogaskereket a közvetítő fogaskerekekre. Odáig még nem merészkedtem, hogy a motort is szétszedjem, de valszeg az az

idő is elkövetkezik.

 

Üdv: Zsolt

Előzmény: Zoli1949 (3821)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3822

Folytatom, mert az előbb kiakadt a gépem.

tehát: - egy forgórésznek a hajtás felöli tengely vége annyira kopott volt, hogy a pajzs furatát fel kellett perselyeznem egy kis sárgaréz persellyel. Ez utóbbit egy barátom készítette el a műszerész esztergályán és LOCTITE pillanat ragasztóval rögzítettem a felfúrt pajzsba.

Üdv: Zoli

Előzmény: Zoli1949 (3821)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3821

Szervusztok Urak!

A nagy elmék találkoznak. Én is próbáltam Gábor által leírt módszert, nem tudva arról, hogy ő is foglalkozott vele. Én sajnos nem voltam olyan ügyes a forrasztással, ezért a festés minden fülnél egy kis folton megégett. Ezután ki átmérőjű réz szegeccsel rögzítettem. Ennél tényleg csak a pici szegecsfej látszik, ami egyáltalán nem feltűnő. 

Más:

Több, mint tíz Előre mozdonyt újítottam már fel, de tapasztalatom szerint soha nem volt elég a kontaktszpré. Voltam annyira bátor, hogy teljesen szétszedtem a motorokat és polír papírral csiszoltam meg a kommutátor lemezeket. Egyébként csak szétszedett állapotban lehet a forgórész tengelyvégeinek a  kopását is ellenőrizni  Sajnos annak idején semmilyen csapágyazást nem terveztek  ide, ezért erősen el is kophattak. Egy forgórésznél a  hajtás felöli tengelyvég 

Előzmény: József Gábor Papp (3819)
harizso Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3820

Szia Gábor!

 

   Kösz' az ötletet!!! Valami ehhez hasonlóra én is gondoltam, a különbség az, hogy fémragasztóval oldottam volna meg forrasztás helyett úgy, hogy a kasztnira belülről ragasztandó fémrész szélessége kb. 3x-a lenne a hajlítandó résznek. A másik gondolatom pedig az volt, hogy megfúrom a kasztnit és pici aluszegeccsel rögzitem hozzá a lágy fémből készült fület.

A fém lágyítása a Te ötleted, én erre nem gondoltam. Úgy néz ki, kapok trombitarezet egy ismerőstől...

   Közben az égőfoglalat-problémára megtaláltam a megoldást: kapható E10-es hidalt foglalat fillérekért csavaros kivitelben.

A hidat kidobom, a foglalat meg megy az alvázra.

 

Üdv: Zsolt

 

Előzmény: József Gábor Papp (3819)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3819

Szia Zsolt,üdv a topicon! Sajnos nem szolgálhatok jó módszerrel.Van egy kasznim,arról mind a négy hiányzott. 0,5 mm-es rézlemezből vágtam új füleket.Kilágyítottam a lemezt (vassal ellentétben,felmelegít és hirtelen lehűt) és óvatosan beforrasztottam a kaszniba.Ha elég ügyes az ember,alig színeződik el a festés. Üdv.Gábor

Előzmény: harizso (3818)
harizso Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3818

Üdv Mindenkinek!

 

   Új vagyok itt, de már régóta olvasom a topikot. Van egy majdnem teljes ELŐRE készletem, ami hiányzik belőle, az a

legfontosabb: a Pv1. Illetve most már az sem hiányzik, mert sikerült vennem egy eredeti példányt, viszonylag jó állapotban. Nagy szeretettel láttam a felújításához (portalanítás, csapágyak olajozása, váltóérintkezők befújása kontakt sprével, stb.)

   A mozdonyfelépítményt az alvázhoz rögzítő négy fülből már kettő korábban letört, a harmadikat nekem sikerült... (És a

negyedik is mindenórás, ahogy látom).

   Ezért kérek mindenkit, aki a fenti probléma orvoslására tud megoldást, kérem, ossza meg velem! (És ha vkinek esetleg lenne elfevő szoknyás izzója, néhány darab jól jönne.)

 

Köszönettel:

H. Zsolt

Zoli1949 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 3817

Szia!

Ez egy igen vegyes csomag. Van benne óraműves Märklin sín rendszer váltókkal, első generációs PV sín és háromsínes rendszer Ez utóbbi szerintem Tóth. Ezek közül mindegyik csak a saját rendszerével kompatibilis. Kivéve a háromsínest,  mert a Tóth és a Märklin egymással kompatibilis. Az tény, hogy az Állami Pénzverő exportált Helikont az amerikai piacra, viszont, hogy milyen sínrendszerrel, azt nem tudom.

Üdv. Zoli

Előzmény: mozgópostás (3814)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.04.17 0 0 3816

Szia!Gyárilag váltóáramú a mozdony és a trafója is!Én is Fz 1-el szoktam járatni,de irányt váltani csak a kapaszkodónál lévő rúddal tudsz!Biztos írnak majd a témában,nálam sokkal okosabbak,akik a mozdonyt átalakították egyenáramúra.Így nem a rudazattal,hanem az egyenáramú trafón,polaritás váltással lehet irányt váltani.                                                                                                                                                        Üdv.Gábor 

Előzmény: danika5654 (3815)
danika5654 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 3815

 

Üdv a topiclakóknak!

Egy kis segítségre lenne szükségem. A mellékelt képeken látható mozdonyhoz milyen trafó kell? Egyenáramú vagy váltóáramú lehet a szentem? Ha előbbi, jó hozzá az Fz1?

Előre is köszönöm!

 

mozgópostás Creative Commons License 2018.04.17 -1 0 3814
Zoli1949 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 3813

Szervusztok Urak!

Már többször hangsúlyoztam, hogy a piac eladóktól és vevőkből áll. Még az előbbiek igyekeznek a legmagasabb áron megválni áruiktól, az utóbbiak viszont a legolcsóbban igyekeznek megszerezni. Még cizellálja a dolgot, hogy ugyanazon termékek ( legalább is a mi érdeklődési körünkben ) nagyon eltérő műszaki állapotban jelennek meg. Mivel a valóságnál sokkal jobb minőségű fényképeket lehet készíteni, ezért még a felületekre felkerülő képekben sem lehet bízni. Ezért vételnél én a személyes átvételt létesítem előnyben, eladásnál pedig igyekszem a legjobban leírni a termékemet és senkit sem szeretnék átverni.

Jó hosszú lére eresztettem a bevezetőmet, aminek a lényege:

- senkinek sem kötelező a felkínált árut megvenni, ezért felesleges a bántó jelző ( jelzők )használata

- érdemes utána nézni az eladó személyének, mert ez garancia is lehet a termék állapotára

- aki erre a piacra lép eladóként, annak számítani kell arra, hogy az áruját, vagy személyét kritika illeti, amit nem biztos, hogy könnyű megemészteni. ( habitus függő )

Már korábban írtam, hogy tizenhárom évig aktívan jégkorongoztam.  Akkor a problémákat a jégen néhány pofonnal lerendeztük. Természetesen itt ez nem lehetséges. Viszont  az én tűrő képességem az átlagnál magasabb, ezért eddig  itt a fórumon még senkinek sem sikerült megsérteni.

Üdv: Zoli

Előzmény: István Somogyi (3812)
István Somogyi Creative Commons License 2018.04.12 0 0 3812

Csak egyet használtam és mivel az, nem fogok hazudni...így is még finom voltam és nőies.....

Előzmény: nohabrok (3811)
nohabrok Creative Commons License 2018.04.12 0 0 3811

A jelzőket elhagyhattad volna.

Előzmény: István Somogyi (3810)
István Somogyi Creative Commons License 2018.04.11 0 0 3810

Ja érdekelne, csak az elme roggyant 68 ezret szeretne érte.....:D

Előzmény: nohabrok (3809)
nohabrok Creative Commons License 2018.04.11 0 0 3809
Gondos Arpad Creative Commons License 2018.04.06 0 0 3808

Gondos Arpad Creative Commons License 2018.04.06 -1 0 3807

Pannónia vonat, Előre kocsik, és: egy olyan 0-ás mozdony, mint a Vörös Szikra H0-ás gépének kasztnija, csak felnagyítva.

És a villamos, a kiegészítők is érdekesek.

 

Ez így többismeretlenes "egyenlet". Pofakönyvben találtam, egy csomó régi kép között (nem vasútmodell témában van).

 

A VSZ-t csak összehasonlításhoz raktam be.

 

József Gábor Papp Creative Commons License 2018.03.27 0 0 3806

Szia Roglin! Értettem! :) Köszönöm!Minden új darabnál próbálok fejlődni,jobbat csinálni mint az előző,mert a jó pap(p) is holtig tanul!:) Adott a lehetőség,csinálj te is!Csak idő és türelem kell hozzá.                                        Üdv.Gábor  

Előzmény: Roglin7 (3805)
Roglin7 Creative Commons License 2018.03.27 0 0 3805

Szia Gábor!

 

Annak is szántam csak kicsit humoros formában, utalva a Sztálin vonatokkal kapcsolatos korábbi levélváltásokra. :)

Szép dolgokat csinálsz! Irigyellek is érte. ;)

 

Üdv: R.

Előzmény: József Gábor Papp (3804)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.03.27 0 0 3804

Szia Roglin!  Bár azoktól nem túl nehéz szebbet csinálni,elismerésnek veszem! :D Ha átvenném a sztahanovista módszereiket,már készen is lennék vele! :)

Előzmény: Roglin7 (3803)
Roglin7 Creative Commons License 2018.03.26 0 0 3803

Szia Gábor!

 

Jól emlékeztem én, hogy te szebb vonatokat csinálsz mint a volt szovjet elvtársak! ;)

 

Üdv: R.

Előzmény: József Gábor Papp (3796)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.03.26 0 0 3802

Szia! Én inkább a mozdonyokra álltam rá,bár van két félkész kocsim is.A mai modellvasutazás nem az én világom,annyira tökéletes,hogy az már fáj.Sokkal jobban kedvelem a játékvasutakat.Csak fő vonalakban követem a mintát,ezért nem nevezem modellnek.Ez,a most készülő,nagyjából a német BR 01 vonalait követi.      Üdv.Gábor 

Előzmény: mozgópostás (3801)
mozgópostás Creative Commons License 2018.03.26 0 0 3801

Sziasztok, így van, ez nem "súlycsoport" kérdése, hanem ez mind "atlétika", csak annak más-más ága. Meg nekem az egész játékvasutas téma is sokkal sokoldalúbbnak, meg szubjekívebbnek is tünik, mint a modellvasutazás, ahogy ásom magam benne egyre mélyebbre. Az utóbbiak jól mérhetök a méretaránnyal meg a "szegecsek számával", itt viszont egész más a helyzet, amiröl általánosságban talán inkább a másik fórumban kellene, lehetne beszélgetni. Üdv!

 

Gábor: bocsi, ha írtad már korábban, de melyik az épülö gözösöd vezértípusa?

Előzmény: József Gábor Papp (3800)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.03.24 0 0 3800

Szia Zoli! Köszönöm az elismerést!Nem is összehasonlításnak szántam,de utoljára több mint egy éve raktam fel róla képet.Ahhoz képest azért haladtam a "Luca székével". :) Ne becsüld le az alkotásaidat,én se teszem,mert tudom mennyi munka elkészíteni őket,kevesebb lehetőséggel,gépek nélkül!Sokszor a több helyről összeszedett alkatrészeket nehezebb összeépíteni mint egyből olyat készíteni amilyen kell.Én tudatosan készültem rá hogy ilyesmivel fogom tölteni az időmet,-némi szerencsével- úgy is teremtettem meg hozzá a lehetőségeket.Szeretek velük bíbelődni,mozgatja az agyat és a kezet is.                                                                                              Üdv.Gábor     

Előzmény: Zoli1949 (3799)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.03.24 0 0 3799

Szia Gábor!

Nem vagyunk egy súlycsoportban, mert  te precíziós modelleket építesz teljesen saját, egyedi  gyártású alkatrészekből. Szerintem ezt nem sokan tudják. Én pedig innen - onnan összeszedett dolgokat alakítok át és építek össze. Viszont, ami közös bennünk az, hogy ez a tevékenység nagy örömöt okoz. Nagyon szép a mozdonyod. Gratulálok hozzá!

Üdv: Zoli

Előzmény: József Gábor Papp (3796)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.03.24 0 0 3798

Nem vettem észre hogy az unokán besegített...Legyenszives törölje valaki!Köszönöm!

Előzmény: József Gábor Papp (3797)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.03.24 0 0 3797

Bocs,de nem jót töltöttem fel. :(

Előzmény: József Gábor Papp (3796)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.03.24 0 0 3796

                                                                                                                           Én is töltöm az időm,bár nem vagyok olyan termékeny mint te! Tudom,nem Pv,de a sín alatta az!. :)         

Előzmény: Zoli1949 (3795)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.03.23 0 0 3795

Szia!

Teljesen pozitívan értelmeztem és örülök neki.

Egy kis kiegészítés még a Tóth, illetve Deák vagonokról: 

Van egy Tóth fékbódés tartálykocsim és két Tóth teherkocsim és egy Deák fékbódés tartálykocsim, valamint Märklin roncs állapotú zárt vagonom. ( ez utóbbi még felújításra vár )

Az általam replikáknak nevezett alvázaim minden paramaméterükben megfelelnek ezeknek, mert az eredetiek voltak a minták. Sajnos az alkatrész beszerzési forrásom már bedugult, mert a sokat emlegetett   "Játékudvar " boltban már minden elkopott. Deák László úr pedig a még meglévő alkatrészeit nem óhajtja értékesíteni az említett boltnak. Jelenleg nincs  szándékokomban további hasonló kocsik építése, mert soha nem tudhatom, mikor sodor a szerencsém az utamba roncs állapotú eredetiket. Ezért a maradék alkatrészeimet erre tartalékolom. Természetesen ez nem vonatkozik a pénzverdei járművekre, amikből meglévő felújításra, illetve átalakításra  váró példányaim még jó időre ellátnak munkával. 

Zoli

Előzmény: mozgópostás (3792)
nohabrok Creative Commons License 2018.03.23 0 0 3794

Nagyon hatásos védelmet biztosítottam számára.

Előzmény: Zoli1949 (3791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!