Keresés

Részletes keresés

uhb129c Creative Commons License 2020.08.12 0 0 6960

Gondolom majd a katonai megrendelések életben tartják a Boeinget. Végülis a civil és a katonai repülőgépgyártás jórészt átjárható oda-vissza.

 

Minden esetre a civil üzletáguk továbbra is szenved:

 

Boeing, via its official website, reported (Aug-2020) the following aircraft deliveries for Jul-2020:
• One 787-9 to Air France-KLM Group;
• One 787-9 to Turkish Airlines;
• One 777F to DHL;
• One 767-300F to FedEx Express.

 

Boeing, via its official website, reported (Aug-2020) the following orders and deliveries summary for the year to date:
• Gross orders: 59;
• Orders net of cancellations and conversions: -366;
• Net orders: -836;
• Deliveries: 74;
• Unfilled orders: 5185 as of 31-Jul-2020.

Előzmény: XANTIi (6959)
XANTIi Creative Commons License 2020.08.02 0 0 6959

Viszont igen tisztes katonai megrendeléseket kapott.

Előzmény: uhb129c (6958)
uhb129c Creative Commons License 2020.06.10 0 1 6958

a Boeing májusban összesen 4 db repülőgépet szállított le. Ebből 3 db szélestörzsű teherszállító volt.

 

hát itt tartunk... :-(

uhb129c Creative Commons License 2020.05.01 0 0 6957

Lehet, hogy ezért nem halad az emberiség a környezetvédelemmel? :-)

Előzmény: Kenny___ (6956)
Kenny___ Creative Commons License 2020.04.30 0 0 6956

En pontosan errol az oldalarol fognam meg a temat: ha mas iparagak es orszagok  (khm Kina khm) tenylegesen csokkentenek a kibocsatasuk, akkor en pl gond nelkul elfogadnam, hogy evi 150k km helyett csak felet-negyedet-tizedet repulom. De addig, amig ez nem kovetkezik be, teljesen felesleges erre vagy arra mutogatni.

Előzmény: uhb129c (6955)
uhb129c Creative Commons License 2020.04.30 0 0 6955

Én úgy látom, hogy ha az az elvárás a repüléssel szemben, hogy mondjuk megfelezze a CO2 kibocsátását mondjuk 10 éven belül, akkor ezt egyedül úgy lehet elérni, hogy nem repülünk. Ugyanis jelenleg nem létezik olyan technológia, amellyel rövid időn belül csökkenteni lehetne a környezeti terhelésünket ilyen mértékben. Persze van sok műszaki elképzelés a csupaszárny repülőtől kezdve a könnyebb anyagokon át a bio üzemanyagokig. Csak hogy ezek túlnyomó többsége sok évnyire van attól, hogy átmenjen a különböző teszteken, és a forgalomba is állhasson.

 

Nem szép dolog másokra lőcsölni a feladatokat, de tényleg az a helyzet, hogy más iparágakban sokkal reálisabb a CO2 kibocsátás csökkentése. Egyszerűen azért, mert ott létezik helyettesítő technológia.

Előzmény: Kenny___ (6953)
BJani Creative Commons License 2020.04.29 0 0 6954

Milyen radikális változásokat látnál szívesen?

Előzmény: Kenny___ (6953)
Kenny___ Creative Commons License 2020.04.29 0 1 6953

Ha teljesen oszinte akarok lenni, akkor en szivesen nezek mas tema utan, amennyiben ez az ara annak, hogy tenyleg radikalis valtzas jojjon.

Előzmény: uhb129c (6952)
uhb129c Creative Commons License 2020.04.29 0 0 6952

Kedves topiktársak, lehet, hogy lassan ideje lesz új iparág után néznünk, ha az ilyen gondolatok mainstreammé válnak... :-)

 

https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/apr/29/airlines-oil-giants-government-economy

uhb129c Creative Commons License 2020.04.27 0 0 6951

A Ryanair erre számít:

 

Ryanair CEO Michael O'Leary said he sees it as "almost inevitable" that the company will have to cut between 10% and 20% of staff over winter 2020/21 season in response to the long term impacts of the coronavirus outbreak (Handelsblatt, 24-Apr-2020). "Passengers will come back, but that will take time", he added.

uhb129c Creative Commons License 2020.04.24 0 0 6950

Rögtön a Wizz mellé.

 

Air Arabia Abu Dhabi announced (23-Apr-2020) it received its Air Operating Certificate (AOC), permitting it to start operating from Abu Dhabi as the fifth UAE national airline. The LCC has been granted the reservation code 3L by IATA.

uhb129c Creative Commons License 2020.04.23 0 0 6949

Az LGW légitársaság is csődöt jelentett.

uhb129c Creative Commons License 2020.04.22 0 0 6948

Erre számítanak az Austriannél:

 

Austrian Airlines presented (21-Apr-2020) its post-coronavirus fleet adjustment strategy. The plan assumes a maximum 75% of pre-coronavirus demand by the end of 2021 with a full recovery not expected until 2023. The airline will retire seven A319s and three of the six Boeing 767s by 2022, in addition to the planned phase-out of its Bombardier Q400 equipment, for a fleet of around 60 aircraft. The reduction corresponds to a capacity reduction of around 20% and will focus on the oldest aircraft, with completion reducing average fleet age from 15.4 years to 14.6 years. 

uhb129c Creative Commons License 2020.04.20 0 0 6947

Úgy tűnik, az SAA végleg bedobta a törülközőt. Megindult a felszámolása. 4700 alkalmazottjuk volt.

uhb129c Creative Commons License 2020.04.16 0 0 6946

He-he :-)

Ryanair CEO Michael O'Leary dismissed regulatory discussions around blocking middle seats onboard aircraft after the coronavirus restrictions are lifted as "nonsense" (Reuters, 16-Apr-2020). "It would have no beneficial effect whatsoever... Most of them [airlines] were losing money even when you sell the middle seat". He argued the "best that we would be able to manage" would be to bolster temperature screening at airports and supply of face masks to reduce the risk of transmission of the virus.

uhb129c Creative Commons License 2020.04.14 0 0 6945

Air France-KLM CEO Benjamin Smith reported the group is losing EUR25 million in liquidity daily due to the coronavirus outbreak (Les Echos, 10-Apr-2020). Mr Smith reportedly said that at that rate, the company will only have enough liquidity to last until early Jun-2020.

uhb129c Creative Commons License 2020.04.14 0 0 6944

Ebből kiderül, hogy a kockázat minősítők mire számítanak:

 

Fitch Ratings downgraded (09-Apr-2020) British Airways' long-term issuer default rating (IDR) from 'BBB-' to 'BB+', with outlook unchanged at negative'. The agency expects the airline to only recover year ended 2019 ASK levels in 2023 due to the coronavirus outbreak. It also stated it expects liquidity to "drain" during 2020, but will remain sufficient to sustain remaining operations in 2Q2020 and move towards a recovery from 2H2020. 

altset Creative Commons License 2020.04.11 0 0 6943

A Malév a B767-esek megvételétől kezdve folyamatosan (állami – korrektebb megfogalmazással adófizetői) lélegeztető gépen volt. Persze mindig csak annyi oxigént kapott, hogy éppen életben maradjon, közben meg mindenét eladták vagy lenyúlták. Ha valami csoda folytán mostanáig életben maradt volna, akkor legalább rá lehetne fogni a vírusra. Szerintem a Malév csődjét egy 1990 körüli vírus okozhatta...

Előzmény: uhb129c (6942)
uhb129c Creative Commons License 2020.04.09 0 0 6942

Annak tükrében, hogy a reptér forgalmának milyen nagy hányadát teszi ki a Wizz és a Ryanair, végülis viszonylag életerős légitársaságok várják majd a jobb időket. Ha most a Malév élne - képletesen szólva - már rég lélegeztető gépen lenne.

Előzmény: md11 (6940)
uhb129c Creative Commons License 2020.04.09 0 0 6941

Érdekes, hogy az Airbus csak ennyivel csökkenti a termelését. Igaz, a 2008-as válság alatt sem nagyon lassítottak emlékeim szerint.

 

• Airbus to cut production rates by about a third in response to ongoing COVID-19 crisis

md11 Creative Commons License 2020.04.08 0 0 6940
uhb129c Creative Commons License 2020.04.06 0 1 6939

Köszönöm!

Előzmény: malazs (6938)
malazs Creative Commons License 2020.04.02 0 0 6938

https://airportal.hu/elveszitheti-utvonalhalozata-egy-reszet-a-budapest-airport/

 

"egy évvel ezelőtt március 31-én 154 járat indult, ezúttal csak 20, és míg tavaly e napon 45 701 utast kezeltek, most 521-et."

Előzmény: uhb129c (6935)
Kenny___ Creative Commons License 2020.04.02 0 1 6937

Semennyire sem meglepo. Senki nem fog nyaron sehova sem menni...

Előzmény: md11 (6936)
md11 Creative Commons License 2020.04.02 0 0 6936

American dobta a budapesti járatokat, és a többi európai járatát is az idei nyárra

uhb129c Creative Commons License 2020.03.27 0 0 6935

BJ topiktárs!

 

Ha nem titok, mennyi manapság a napi utasszámotok?

 

Köszönöm!

uhb129c Creative Commons License 2020.03.24 0 0 6934

Legalább a cargot nem sujtja annyira a virus.

 

DHL Aviation: Most operations continuing as normal, increasing services to EMEA destinations

Kenny___ Creative Commons License 2020.03.19 0 0 6933

Kicsit feljebb a taplaleklancban, de a Sabre-nel is rezeg a lec, lehet, hogy csod lesz belole.

Előzmény: uhb129c (6931)
uhb129c Creative Commons License 2020.03.19 0 0 6932

Egy kis műszaki érdekesség. Prototipusok amerikai harci helikopterekre. Lehet szavazni is.

 

https://aviationweek.com/defense-space/z/poll-us-army-nears-selection-two-aircraft-designs-competitive-prototyping-stage

uhb129c Creative Commons License 2020.03.19 0 0 6931

Idézek egy tegnapi cikkből:

  • Lufthansa Group capacity reduced by 80% to 90%; Austrian suspended entirely
  • IAG capacity cut by 75%
  • Air France-KLM capacity cut 70% to 90%
  • French and Dutch governments prepared to support Air France-KLM
  • Ryanair capacity cut by up to 80%; liquidity high
  • EasyJet could ground the "majority of its fleet"
  • Norwegian Air capacity cut 85%; Norway government may support it - temporary lay-off of 7,300 workers, which is 90% of staff.
  • SAS suspends "most" of its capacity - It is introducing temporary lay-offs of 10,000 people, or 90% of its workforce.
  • Finnair capacity cut by 90%; government ready to support it
  • Virgin Atlantic plans to ground 75% of its fleet and calls on UK government support
  • Alitalia could be taken over by Italian state
  •  LOT Polish Airlines is to suspend all its services from Poland, in addition to its operation from Hungary,

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!