Valami szakmai, ami nem zártkörű.
Légitársaságoktól, repterektől, repülőgép típusoktól, stb. független. Tehát semleges. Ahol meg lehet beszélni, hogy pl... Stb...
Air Arabia Abu Dhabi announced (23-Apr-2020) it received its Air Operating Certificate (AOC), permitting it to start operating from Abu Dhabi as the fifth UAE national airline. The LCC has been granted the reservation code 3L by IATA.
Austrian Airlines presented (21-Apr-2020) its post-coronavirus fleet adjustment strategy. The plan assumes a maximum 75% of pre-coronavirus demand by the end of 2021 with a full recovery not expected until 2023. The airline will retire seven A319s and three of the six Boeing 767s by 2022, in addition to the planned phase-out of its Bombardier Q400 equipment, for a fleet of around 60 aircraft. The reduction corresponds to a capacity reduction of around 20% and will focus on the oldest aircraft, with completion reducing average fleet age from 15.4 years to 14.6 years.
Ryanair CEO Michael O'Leary dismissed regulatory discussions around blocking middle seats onboard aircraft after the coronavirus restrictions are lifted as "nonsense" (Reuters, 16-Apr-2020). "It would have no beneficial effect whatsoever... Most of them [airlines] were losing money even when you sell the middle seat". He argued the "best that we would be able to manage" would be to bolster temperature screening at airports and supply of face masks to reduce the risk of transmission of the virus.
Air France-KLM CEO Benjamin Smith reported the group is losing EUR25 million in liquidity daily due to the coronavirus outbreak (Les Echos, 10-Apr-2020). Mr Smith reportedly said that at that rate, the company will only have enough liquidity to last until early Jun-2020.
Ebből kiderül, hogy a kockázat minősítők mire számítanak:
Fitch Ratings downgraded (09-Apr-2020) British Airways' long-term issuer default rating (IDR) from 'BBB-' to 'BB+', with outlook unchanged at negative'. The agency expects the airline to only recover year ended 2019 ASK levels in 2023 due to the coronavirus outbreak. It also stated it expects liquidity to "drain" during 2020, but will remain sufficient to sustain remaining operations in 2Q2020 and move towards a recovery from 2H2020.
A Malév a B767-esek megvételétől kezdve folyamatosan (állami – korrektebb megfogalmazással adófizetői) lélegeztető gépen volt. Persze mindig csak annyi oxigént kapott, hogy éppen életben maradjon, közben meg mindenét eladták vagy lenyúlták. Ha valami csoda folytán mostanáig életben maradt volna, akkor legalább rá lehetne fogni a vírusra. Szerintem a Malév csődjét egy 1990 körüli vírus okozhatta...
Annak tükrében, hogy a reptér forgalmának milyen nagy hányadát teszi ki a Wizz és a Ryanair, végülis viszonylag életerős légitársaságok várják majd a jobb időket. Ha most a Malév élne - képletesen szólva - már rég lélegeztető gépen lenne.
Szerintem most az államok megmentik a légitársaságokat. Máskülönben a járvány lecsengését követően nagyon lassan állna helyre a légi közlekedés.
Szerintem valami életbentartó hiteleket adnak majd a légitársaságoknak amível hibernált állapotban tudják tartani őket és nem engedik szétszéledni a munkavállalókat.
A cash egy pillanatnyi állapot, ma 1mrd, holnap meg 100 milla, mert épp esedékes a fizetendő számlák ami mondjuk adott hónapban 900milla.
Igen keveseknek adatik meg hogy totálisan átlássák a rendszert is azt hogy mennyi is a valós tartalék, ami 1 nap, de akár 2-3 óra eltéréssel teljesen mást mutathat.
Hatalmas koponyának tartom VJ-t, viszont jelen esetben neki 3 dolog a legfontosabb:
-Megnyugtatni a befektetőket
-Megnyugtatni a dolgozókat
-Megnyugtatni az utasokat
Minden esetben arról hogy minden stabil, kellő tartalék van a cégben. Ugyanis ha csak az egyik "láb" is borul, akkor lavina indul el és olyan öngerjesztő folyamat ami bizonytalanságot szül és képtelen lesz talpra állni, így elindul a csőd felé.
Most igen sok veszélyben van, a LOT viszonylag megerősödött, van kellő finanszírozási háttér is, nem véletlen hogy rámozdultak a Condorra. A Norwegian az elég sanszos, de akár a TAROM is, illetve sok más is bedőlhet, kérdés hogy hol alakulnak ki gócpontok, kinek az útvonalhálózatára hat leginkább. Nem gondolom hogy akár a WIZZ is többet bírna 2 hónapnál, bármellyire is azt mantrázza VJ, egyelőre az útvonaluk nagy része kuka és sanszos hogy Spanyol, Görög is hamarosan közte lesz, de nem lepne meg Anglia sem, pláne hogy talán ott található a legtöbb náció.