December végén megvettem életem első mazdáját egy cx5 személyében. 2019 évjárat, 2.0i skyactiv benzines motorral.
azt szeretném kérdezni, hogy ennél a motornál normális, hogy a vízhőfok városban 15 perc után nem megy fel 55 C foknál magasabbra? Bár meleget fúj, de a régi Saabnál ennyi idő után a víz közel 90 fok volt még télen is.
Köszi a választ, meg a linket! Ez aztán a részletes manuál!
2002-ben vettem az első 323f mazdámat az akkori márkakereskedésben, azóta is oda járok, mert bár már nem márkakereskedés/szerviz, a szaktudás, műszerpark meg van. A múltkor a jópár éve működő márkaszervizbe kellett mennem, mert töltés hiba volt. Helyből megállapították, hogy rossz az akku. Mondtam, akkor cseréljék ki. Nem lehet, mert nem tartanak készleten. Nekem kellett baráti segítséggel kerítenem és oda hozatnom start-stopos akkut 65 ezerért. 10km után vissza kellett fordulnom, mert az akkunak semmi baja nem volt, csak lelazult (vagy elszakadt) a generátorszíj. Emiatt majdnem egy napig élveztem a vendégszeretetüket. Közben megfaggattam őket, többek között az automata váltó olajcseréről is. Azt mondták, 120ezernél kell cserélni és kb. 200ezerbe kerül.
Ezek után jártam az írásom elején említett szervizemben, ahol azt mondták, sehol nem találnak erre adatot. A manuális váltóban 180ezernél előírás az olajcsere, de automatánál nincs ilyen előírás. Tegnap este végig nyálaztam az általad linkelt manuál 850 oldalát, (újfent ezer köszönet) de ott is csak a kézi váltóról tesznek említést. Tudom, hogy sok autónál teljes élettartamra szól az olajtöltet, de azért sok helyen írják, hogy meghálálja a szerkezet az olajcserét, mivel nem olcsó egy váltó javítás. Na, ez motiválta a segítség kérést. Más:
Nagyon jól felszerelt az autó, de az előző GH 6-os kombimba szerelt Pioneer fejegység jóvoltából nagyon hozzászoktam az Apple CarPlay telefontükrözéshez. Látok is a neten (barátom a Google) eszközt hozzá 20-25ezer Ft-ért, meg videót a beszereléshez, félórás munka kb. Viszont hogy működjön, frissíteni kell az autó szoftverét 70-es verzióra a mostani 59-esről. Viszont ennek nem kezdenék neki, mert ha félre sikerül, akkor nagy gond van. A márkaszerviz csak magában SW frissítést nem vállal, csak ha ők szerelik be az új dobozkát a középkonzolba, ára kb. 120e Ft.
Gondoltam, ennyi infót én is közzé teszek, hadd pezsegjen kicsit ez a fórum is.
Revolution Top, 2500ccm3 benzin, automata váltó. Kérdésem a következő: hány km-nél kell az automata váltóban olajat cserélni, milyen típusú és mennyi olaj kell bele?
Sziasztok .Vettem egy 2016 os cx5 2.2 d t marciusba,azota csak a szervizbe jarok vele.Bal oldali tukor motor csere,jobb hatso fek kigyulladt szivosor takaritas,legtomegmero csere,most meg fék hibajelzes sarga haromszog a muszerfalon,ugyhogy ha jót akartok ne vegyetek ilyen autot mert penztemeto,egy kalap sz r.
Néhány észrevétel az Atraction felszereltségű CX-5- el kapcsolatban:
A bal oldali visszapillantó tükör 100 km/h felett enyhén remeg. Kicseréltettem de nem lett tökéletes. A vezető ülés a beállított magasságot néhány 100km után "leereszt". A motorháztető bal sarka enyhén remeg. Eddig ezek voltak a "negativumok". Véleményem szerint ezekkel együtt lehet élni. Most 33000 km után engem már egyáltalán nem zavarnak. A 150Le nekem eddig minden közlekedési helyzetben elég volt. Sok olyan pozitív "finomságot" is tudok amit egyik szalonban se mondtak. (de ez most nem volt kérdés:))
Én mintegy 1,5 éve használom, de eddig nincsenek rossz tapasztalataim. Most egy automata 150 le 2,2 diesel Challenge felszereltségüt hajtok,ami eladáséretté vált. Minden Mazdámat 1-2 éves korban cserélem. Ha valakit érdekel akkor írjon az email címre. A következő is Mazda lesz (2004-től az 5-ik új Mazda a mostani)
Egy nem tervezett autócsere végett autóvásárlás előtt állok. Jelenleg a modellválasztás stádiumában és a CX-5 tűnik a befutónak.
Az eddigi olvasott vélemények pozitívak a modellről, de összességében mire lehet számítani ha valaki CX-5 modell mellett dönt, azon belül is a 2.2 150Le diesel mellett? Gondolok itt arra, hogy mire kell odafigyelni, melyek a modell gyengeségei? A 150Le diesel milyen a gyakorlatban és kb milyen km futás környékén kell számítani nagyobb kiadásokra és azok mik lennének?
Melyek a modell idegesítő vagy bosszantó tulajdonságai? Érdemes e rászánni a 175Le-s változatra a többletköltséget, vagy a 150Le is elegendő?
Szándékosan nem a pozitív dolgokra vagyok kíváncsi, mert az autó jó benyomást tett rám (felszereltség, ár, forma és családi Mazda tapasztalatok), de a negatív tulajdonságok nem derülnek ki egy tesztvezetés során, emellett a szalonban is csak a pozitívumokat említettek.
Emellett Pest megyében és Budapesten mely kereskedéseket érdemes felkeresni, kiket javasoltok?
Sajnos nem nagyon porog itt az elet de lehet hogy meg nem sokan vagyunk.
Egy teljesen uj temat es kerdest szeretnek elohozni.
Valaki csinaltatott-e mar motor tuningot (barmilyet) es ha igen mi a tapasztalat?
Az egyik baratom vett a netrol egy Race Chip nevu europai cegtol egy tuning szettet a Kia Spotagehez. A szerkezet erezhetoen novelte a nyomatekot es a loerot illetve 1 liter kornyeki fogyasztas csokkenest hozott. A szerkezet 140 Euros araval szamolva hamar megterul a befektetes es a kocsi is jobban megy. Az egesz egy nagy gyufasdoboz meretu es kozvetlenul a motor elektromos vezerles csatalkozojahoz kell bekotni, barki meg tudja csinalni.
Szoval velemenyeket varnek akar szakemberektol is, es tapasztalatokat ha valakinek van.
Egyebkent 23 ezer km utan 7,9 literes atlagfogyasztas a 150 lovas dizellel. 90% autopalya 140-el tempomattal a tobbi varos.
Frissítéshez TomTom Home programot telepíteni, regisztrálni, és a SD kártya számítógép kártyaolvasóba rakva, kis idő múlva a frissítés automatikusan indul.
Frissítéssel együtt célszerű a számítógépre mentés is végrehajtani.
Ha kevés a SD kártyán a hely, akkor- a többi navigációs programhoz hasonlóan - a TOMTOM-ban is a felesleges térképek vagy hangok stb. számítógépre áthelyezésével nyerhető plusz hely a kártyán. Ha később mégis szükség van a térképre, akkor a számítógépről visszahelyezhető a kártyára. Mindenhez a TOmTOm Home programot kell használni.
Frissítésre az első 60 napon belül van lehetőség (nekem csak egyszer engedte). Ezt követően 1 évre ~24e.Ft-ért ajánlott éves előfizetést.
Ha mar itt vagyok. 1 honapos a gep (CD-150 Attraction), 8 ezer kilometer, az atlagfogyasztas 7.7 liter. A kilometer jo fele autopalya 140 koruli sebesseggel. Mashol nem nyomom neki, de nehez megallni.
Egyetlen aprosagot talaltam: a motorhazteto bal oldala rezeg egyenetlen uton. De csak a bal oldal. Kezzel mozgatva semmit nem tapasztalok hogy laza lenne majd megnezetem.
Alapvetoen csak jot tudok mondani ezen kivul. 850 km-eket vezetek haza es vissza. Nagyon kenyelmes es jol tart az ules. Ha a termeszet nem szolna kozbe a 10 orat is ki lehetne birni kiszallas nelkul. AZ uttartasa egyszeruen szuper, meg a fiam is meglepodott, hogy kozel ugy fekszik az uton mint az O Honda Civicje.
Gondolom masnak is gond lehet a teli gumi megoldasa. Talaltam a nemet Ebayen 4 darab acelfelnit 245 Euroert.