Üdv látogató vagy sorstárs!
Nem nagy öröm, hogy így alakult de lehet jobbá és kényelmesebbé tenni a kerekesszéket vagy mopedet is!
Írj ha van valami hasznos ötleted karbantartásról, működtetésről vagy kérdeznél a témában!
sziasztok ki tudna nekem segiteni lenne egy elektra 7000 res elektromos kerekesszék a motoron lévö fékmágnesröl és a mikrokapcsolorol valaki levágta a vezetékeket nemtudom megjavitani igy mert nemtudom hová mentek a vezetékek esetleg valaki tudna fotokkal vagy bekötésel segiteni ha igen kérem irjon az imélemre zsotec@freemail.hu segitségeteket köszönöm
Tudna valaki segíteni abban, hogy adott egy EL-GO HS-580-as négykerekű egymotoros rokkantkocsi? Hogyan lehet felgyorsítani? Újra kell programoztatni hozzá, vagy meg lehet bütykölni itthon is valahogy?
Szerintem ha azt mondod hogy a szerelő befújta és akkor ment, a csatlakozást kel megnéznie menyire szorosak nem elég befújnia kontyakt sprével. Tehát a fém felületét ismét tisztítsd meg, lehet el oxidálódott és nincsen rendes kontyakt majd a csatlakozást elellenőrizni hogy jó szoros és feszes. Majd terhelés közben nem szikrázik vagy melegszik, mert a hiba később megint ugyan ez lesz.
Sziasztok, vettem apámnak egy újszerű Elektra moped 7000, sajna az aksija padló lett, feltöltve pár nap után 2 piros csík, meg feltöltés után se bírt sokáig menni. látszót hogy kuka lesz, vigasztal a dolog hogy újszerű aránylag jó árba vettem. Kérdésem lenne a lenti mopedhez milyen aksit ajánlotok, ami kapacitásba nagy és befér simán, persze ár érték arányát is nézve. A válaszotokat előre köszönöm!
Olyan kérdésem lenne van egy 7000 elektra mopedem,1 éves aksi van benne!Kb egy napja akkor indul csiga tempoban ha teljesen gyors tempora tekerem,ha középen van else indul,teljesen fel van töltve,mi lehet a gond?
B4220X elektromos kerekesszékem töltésjelzője oda- vissza rohangált, és a kocsi meg se mozdult. Egy ismerősöm adott egy tippet, hogy mit csináljak, és miután megcsináltam, helyre állt. Tudja valaki hogy ezek alapján mi lehetett a hiba?
Mély fájdalommal tudatjuk, mindenkivel akik használták és szerették, hogy felejthetetlen hű társunk támaszunk, A mankó, ortopéd cipő, tolókocsi,( a folyamatos áremelések után, az elérhetetlenség okán, megszűnt számunkra létezni!) A rokkantsági nyugdíj, hosszan tartó kínzás, alul táplálás folytán, elhalálozott! Hálás szívvel mondunk köszönetet mindazon szociálisan érzékeny, nemes keresztény érzelmű politikusainknak, országgyűlési képviselőknek, kik halálában közre működtek, sírjára szavazatukkal virágot tettek! Kívánunk nekik fájdalmunkban, éhhalálunkban valódi együtt érzést!
Remélhetően nem vezérlőhiba mert az letilt ha valami meghibásodik benne. Érintkezési hiba vagy vezetéksérülés valószínűbb. Talán meg kellene próbálnod minden csatlakozót kihúzni és visszatolni főleg ami a vezérlő és a kezelőszervek között van hátha kicsit kimozdult valamelyik a helyéről.
Valaki tudna segíteni következő Kksz4 Elektromos Moped-el kapcsolatosan?
Gyújtás ráadás után vékony sípoló hangot adni ki motornál. Minden fény működik renden index stb... De viszont kar nem működik rendesen nem érzékel van hogy le blokkol és csak újra indítás után indul be de akkor sem mindig. Tolatni nem lehet vele mindig de viszont előre megy. Gyújtás után kivillan töltés jelző de viszont pirosan töltés jelző lámpa vagy villog vagy ki alszik.
Én az aksira gyanakszom hogy azzal van valami probléma.
Mérni kellene. Szerencsés esetben a kulcsos kapcsoló lesz a ludas de ez nem evidens. Lehet egy relé is a vezérlőben.
Ha nem szeretnél különösebben bontani, megoldást jelenthet egy fogó és néhány vékony varrótú. Könnyedén meg lehet szúrni a vezetékeket jó minőségű vékony tűvel a kulcsos kapcsoló kimenetein és összehasonlíthatod a mérési eredményeket amikor megy a szerkezet és amikor nem.
Persze ez nem szakmai sőt egyértelműen barkácsmódszer de egy közönséges feszültségmérővel percek alatt rámérhetsz a kapcsolóra csak azt kell azonosítani, hogy melyik a bemenet és melyik a kimenet.
Amelyik vezetéken állandó feszültség van az a bemenet és a vezetékeket egymáshoz mérd. Ne használd a lehetőséget, hogy a gép fémrésze legyen a negatív pólus.
Ha nincs mérőműszered akkor segíthet egy vezeték amelybe beforrasztasz egy 24V 2W-os izzót amit lehet váltani két sorba kötött 12V-os izzóval ha az akad a háznál.
Ha belevágsz a dologba, a vezetékeket a kapcsolónál mindenképpen mozgasd meg, sőt húzd meg kicsit hátha valami érintkezési hiba okozza a hibajelenséget. Ezt ráadott gyujtásnál is megpróbálhatod amikor éppen nem üzemel rendesen a gép.
Üdvözletem!Van egy éves Elektra 7000 mopedem,hiába van feltöltve néha olyat csinál hogy,csak két piros folyamat jelzö ég,és néha sokszor kell kell a kulcsot elforgatni hogy kigyuladjon az összes folyamat jelzö és elinduljon!Mi lehet a gond, köszönöm!
Feszültség (12) szorozva árammal (50) = 600Watt. Mivel két aksid van sorba kötve így 24x50-re módosul a képlet és 1200 Watt az elméleti rendelkezésre álló akkumulátorteljesítmény. -Ez persze újkorában történhet meg amennyiben az első használat előtt teljesen feltöltötted amire a székhez adott töltő nem képes. Az első töltés során párhuzamosan kellene kötni őket és 12V-os vezérelt töltővel helyes karakterisztikával kellene formatáló töltést végezni. Megéri viszont a nem vezérelt töltők többent ártanak mint használnak. Azzal inkább ne is próbálkozzunk. Azok inkább arra jók, hogy ha nem indul reggel az autó akkor tíz perc töltés után talán már sikerülni fog beindítani a motort de formatálásra nem alkalmasak.
Számoljunk:
Évente kb. 30%-ot csökken az "olcsó" kommersz aksi teljesítménye ha nem egalizálod és regenerálod egy évben kétszer őket. Heti három használat esetén ha kevesebb mint 50%-os merítés történik és azonnal visszatöltöd az aksikat a használatot követően akkor reális a 30%-os amortizáció. 50 %-ot meghaladó merítés növeli az amortizációt a teljes lemerítés, feltöltés pedig felére csükkenti az élettartamot.
300 W-os hajtómotorral ha max. terhelést veszel alapul és a kocsid 8 km-es sebességgel tud haladni akkor sem tudsz megtenni 4x8 km-t, hiszen elvileg 4 óra alatt merülne le a két aksi. Az utolsó órában nem tudja tartani a 8 km-es sebességet a szék. Számoljunk 6 km-es átlaggal. Így 24 km a megtehető távolság de nyilván nem teljes terheléssel dolgozik a motor az igénybevétel ideje alatt viszont az akkumulátorok sem tudják a feltüntetett paramétereket teljesíteni. Feltételezem, hogy kevesen rendelkeznek olyan töltővel amely alkalmas formatáló töltésre sőt regenerációra. Ha a székhez adott töltővel feltöltöd és terhelővillával rámérsz, jó ha 95%-ot tud az új aksi a dobozból kivéve. Ezzel számolva reálisabb lesz a képlet. A teljesítményfelvétel 50% körül alakul szilárd burkolaton 3 BAR-os guminyomással, tehát keményre fújt a kerekekkel amennyiben teljes sebességgel haladsz. Laposabb gumi markánsan növeli a gördülési ellenállást ami tovább fokozódik nagyobb testsúly esetén. Ha nem szilárd burkolaton használod a kocsit, akár a motor teljes teljesítménye is szükséges lehet a haladáshoz és még akkor sem tudja teljesíteni a 7 km-es átlagsebességet. Itt már nem igazán lehet helyesen megbecsülni a tényezőket.
Még talán az a leginkább megbízható megoldás ha az új aksikkal megnézed mit tud a kocsi és a következő szezonkezdetkor megint megméred ugyan azon az útvonalon, hogy egy évi használatot követően, hogy teljesítenek az aksik.
Hát ez érdekes! "Szivárog a világítás, azaz sötétben látszok, hogy minden lámpa parázslik. Valahonnan jön egy kis szivárgó áram. Tudja valaki, hogy honnan? Hallottatok már ilyen hibáról?
Magát a gondot megoldottam egy két áramkörös relével amit a világítás bekapcsolása vezérel de kíváncsi vagyok, honnan jöhet ez a delej. A kocsi volt garanciális javításon csapágyhibával de ott sem tudták honnan jön ez a szivárgás pedig ahogy mondták cseréltek vezérlőegységet is ami nem segített.