Üdv látogató vagy sorstárs!
Nem nagy öröm, hogy így alakult de lehet jobbá és kényelmesebbé tenni a kerekesszéket vagy mopedet is!
Írj ha van valami hasznos ötleted karbantartásról, működtetésről vagy kérdeznél a témában!
EL-GO/M járgány kedves használóinak figyelmébe ajánlom, hogy 2-3 év használat után a kis DIFERENCIÁLjába olajat kell beadagolni !!!
Hallottam is a morgását, a hátulját megemelve kézzel forgatva a kereket- érezhető is volt a szárazsága.
A bal kerék felől van egy 5-6mm-es csavar a diferenciálon gumis alátéttel. Ezt kicsavarva egy 16mm átmérőjű injekciós spriccel (vékony gumi vagy műanyag csövecskével helyettesíve a tűt) beadagolhatjuk az sebességváltóba való olajat -- türelmesen, talán 1 deci is belement. Érezhető lett a változás !
Kedves Tagok, van esetleg tapasztalata az Ottó Boch B400 típusú elektromos kerekesszékről? Mennyire használható kültéren? Mennyire strapabíró? Aki használja milyen tapasztalatai vannak vele? Köszönöm
Egy ismerősöm vásárolt egy lakóautót. Bár keveset futött de 15 éves és többek között a motorindító akksit és az inverteren keresztül a lakrészt tápláló 120Ah-s munkaakksit is megette az idő. Megkért, hogy segítsek megbízható szervizet találni és megbízható akksikat beszerezni. Így ástam bele magam az akkumulátortémába bár eddig is voltak műszaki ismereteim mivel gépész vagyok.
Érdekes tapasztalatokat szereztem.
Azokkal a munkaakkumulátorokkal amelyeket pl. a kerekeszékekbe is szerelnek, két nagy gond van. Az egyik, hogy 200, 250 töltést bírnak ki maximum de van olyan is amelyik ugyan olcsóbb mint a többi típus de 150 töltés után tönkre megy. A másik, hogy ha nincs meg ennyi töltés akkor is tönkre mennek maximum három év alatt de jellemzően a második évben már jelentősen csökken a teljesítőképességük. Azok az akksik amelyek akár hat évet is kibírnak és több ezer töltést, mindössze már kétszeres áron is elérhetők. Vannak olyanok is amelyek ennél is többet bírnak háromszoros áron csak egy gond van, éppen a rokkantak tartoznak abba a csoportba akik ezt képtelenek kifizetni hiába lenne kifizetődő ezeket a tartósabb típusokat megvenni. Az államnak is jobban megérné egy jobb és tartósabb típust forgalmazó céggel a nagy tételű beszerzés miatt olcsóbban, tartósabb típusokat vásárolni és ezzel csökkenteni a kiadásokat.
Addig is ameddig ezeket a kevésbé tartós típusokat használjuk csak egyet tehetünk. Betartjuk az előírásokat és használat után visszatöltjük az akkukat de azért vannak olyan dolgok amelyek nem közismertek!
Nem tudtam eddig, hogy minnél nagyobb mértékben merítjük le az akksikat a használat során annyival hamarabb tönkre mennek. Ezt úgy kell érteni, hogy ha egy gyengébb minőségű akkumulátort 50% alá merítünk sokkal gyorsabban gyengül le mint ha nap közben feltöltenénk két nagyobb igénybevétel között amelyek együtt 20 vagy 30%-ra merítik az akkukat.
Ezzel bár fogyasztjuk a ciklusszámot, azaz, az újratölthetőségek számát de mégis jobban járunk. Éppen a drágább és tartósabb típusok képesek alacsonyabb értékre történő lemerítést is elviselni extra károsodás nélkül, két töltés között és az olcsóbbak károsodnak ettől!
Arra is érdemes figyelni, hogy a kerekesszékben lévő két sorba kötött akku töltöttségi szintje képes jelentősen eltérni egymástól ami a jobb állapotú akksit károsítja. Ennek a jelenségnek az a magyarázata, hogy az alacsonyabb töltőttségű és a jobb akku átlagát észleli a töltő és a töltőfeszültség a gyengébb akkunak kevés a magasabb töltöttségűnek pedig sok amitől az túltöltődik és károsodik. Tanácsos legalább két havonta a két akkut párhuzamosan kötni és így tölteni 12V-os, lehetőleg mikroprocesszorvezérelt töltővel ami kíméletesen tölti az akkukat. Egalizálja őket, azaz azonos lesz a töltöttségük és a feszültségük. Ezt követően amikor visszakötjük őket az üzemi soros rendszer szerint, nem kárositja az elcsúszott töltéspotenciál a jobb állapotú akkumulátort.
Mikroprocesszoros töltő még előnyösebb. Ez kitolja egy az akkuk élettartamát.
Az is fontos, hogy ha már az akkukkal foglalkozunk, nézzük meg az elektrolitszintet bennük. Amennyiben lecsökkent, főleg ha már kilátszik a cellák teteje akkor mindenképpen pótolnunk kell a kipárolgott vizet. Fontos, desztillált vizet kell töltenünk az akkumulátorokba, savat soha! Általában 10-15 mm-rel kell a lemezek felett lenni a elektrolitszintnek.
Ezeket betartva kicsit meghosszabbíthatjuk az akkumulátoraink élettartamát és kicsit nagyobb távolságok megtételére lesznek alkalmasak ha karbantartjuk őket.
Tisztelt Fórumozok! Szeretném a segítségeteket kérni abban,hogy mi az eljárás menete ha vényre iratom az akumlátort! Elektra 6000-es mopedhez 1: Be kell vinni a mopedet a szervizbe? 2:Vagy csak be kell mennem az aksiért Debrecenbe a Rehabra? Segítségeteket előre is köszönöm akár itt írásban akár telefonon 0630 928 6506 Vagy emailben is: hajszter.j@freemail.hu Maradok tisztelettel: Hajszter János Nyíradony
Elektra 7000 mopedem van, tavaly nyáron kaptam. Ritar 58 akkumulátorok vannak benne, a súlyom kb 85 kiló, általában aszfalton, egyetlen emelkedőt kell megjárnom, és nyáron sem ment a moped többet 10-15 kilométernél. Mi lehet a gond? Szervíz szerint semmi, ennyi és kész.
Ez nagyon sok dologtól függ, nem csak az egyenes úttól meg a motor teljesítménytől meg a versenyző és a csomagok súlyától, hanem hogy hidegben vagy szobahőmérsékleten töltöd-e az akksikat, kell-e sokat használni a világítást, az egyenes út földút-e vagy aszfalt stb.
Az ritar 50-es aksikkal alföldön télen 32km körül van az egy feltöltéssel megtehető táv, tavasztól-őszig kb. 40km.
A Heartway Magyarország forgalmazza nálunk is az S12-t. Persze horror ára az van... Van nekik a bolero mopedjük, az már full lengés csillapított és tb támogatásra kapható mint az el-go és társai.
CTM. HS570 háromkereķü elektromobilom van.., minden müködik kivéve hogy az előremenet akadozik.., az irányváltókar potencióméterének hibája miatt---- potméter vezetékek felcserélése esetén a hiba áttevődik a másik irányba., ebben a kivitelben kézsérülésem miatt probléma a használat. Kérdésem hol tudnék ilyen 5KOhmos potit vásárolni? Vagy tudna valaki utánvéttel küldeni?
EL-GO 3 kerekű 3 éves mopedom van. Szeptemberben motorcsere volt a füzetben megjelölt szervizzel, de csak a motort cserélték ki, a féket (amin a szabadonfutó kar van) nem. Az a problémám vele, hogy a fékezés végén amikor már nagyon lassan megy a moped akkor 5 esetben 3x blokkolásszerűen lefékez, mintha nekimentem volna valaminek. Ez engem nagyon zavar, nem is a moped esetleges rongálódása miatt, hanem az érzékeny gerincem fáj a hirtelen megállástól. Aki javította már nincs a cégnél. Mi a hiba oka, mit lehet csinálni?
Tudja valaki, hogy hol lehet magyarországon normális négykerekű elektromos mopedet kapni! Angol TGA Vita S12X, Drive King Cobra érdekelne vagy ezek klónjai. Holland, Olasz és Lengyel oldalakon találtam ugyanezeket átnevezve hasonló horror árakban.
Annyira rosszak az utak, hogy kellene egy szélesebb nyomtávú, szélesebb üléssel és független felfüggesztéssel rendelkező gép. A Vita S12X lenne a befutó vagy a S12 sport.
Kedves meci77 Vásároltunk apósomnak egy használt B-4220/V tipusú elektromos kerekesszéket.Minden működik rajta kivétel nem tudjuk kikapcsolni a ki-be gombbal de kb.10 perc múlva kikapcsol magától, újra indítható de nem lehet kikapcsolni sajnos így jobban merül az akkumulátor. Előre is köszönöm a segítséget. András 62.
Nem Boleróm van, de úgy működik a dolog, hogy amíg villognak a lámpák semmit sem szabad csinálni. Meg kell várni míg a lámpák elalszanak, és akkor már indulhatsz. Ha hülyeséget írtam, bocsi. :)
üdv! boleróm van,és gy kis gondom. benyomom az indítókulcsot és a gép nem mozdul. a zöld lámpa ami a készenlétet jelzi,2-őt villog,szünet és újra 2-villanás. bár van olyan amikor megállás nélkül gyorsan villog. 10-20-próbálkozás után ,megy,de gondol egyet és megáll...... hátha van valakinek ötlete. akkuk újak,jók. köszönöm!!!
MOOVEN95 Invacare útcai elektromos székben,1 éve lett új munka aksi rakva,rendesen töltve ápolva,és sajnos csak döcögve megy.Mit rontottam el? Arról nem beszélve,hogy 44 ez ft ba került nekem ez tavaly be szereléssel ide szállitással együtt.Az én pénztárcám ezt minden évben nem tudja finansziozni.Várom a jobbnál jobb hozzá szólásokat tanácsokat.Üdv: Bodóné
Érdeklődni szeretnék egy olyan "probléma felől" Hogy van egy Landlex Broadway mopedem és valami nem úgy sikerül a töltéssel mint eddig. A problémám a következő: Eddig 10-12 óra volt egy töltés nekem, de most 18 órája megy a töltő és melegszik az aksi doboz, viszont ami eddig nem volt,és amperszag is van .,,,, Attól félek,hogy felrobban az aksi .. le is vettem a töltőről nem szeretnék elrepülni (szobában töltöm ) Tudtommal, ezek a töltök nem tudnak túltölteni, és kikapcsol ,ha gond van ...Vagy még sem? Vagy csak tényleg ennyire le volt merülve az aksi? (Augusztusban volt utoljára töltőn ) Köszönöm!
üdv.Nekem is EL-GO mopedem van.Használtan jutottam hozzá.Akumlátort kellett cserélnem, ez 50000ft volt a 2db.Tehát a vételnél nem mindegy
az akumlátorok állapota .
A fűtetlen helyiség nem előny, az akkukat érdemes szerintem kivenni és bevinni a melegre .Viszont ha nincs használva, tönkre megy .
Én napi szinten használom , esőbe , ma hóba ,és dolgaim végeztével töltőre teszem.Vannak elektromos kerékpárjaim
azokat is napi szinten töltöttem , és elég sokáig bírta az aku.
Iratni? Ahhoz évente , vagy két évente jár aku .Az enyém 3 kerekű, szerintem jobb mint a 4 kerekű,de ez az én véleményem .2hónapja amp.a jobb lábamat , nagyon sokat segít a kis gép , nagyon sok helyre be tudok menni vele, sajnos a buszra nem engedik fel.
Én kazánházba tárolom, kb 8-10fok van, Nem hideg az ülés ha ráülök.
Szerintem nincs baja a mopednek, csak nincs bekapcsolva a hajtás.
Le kell nyomni a kart hátul a motornál. Ezután kell ráadni a gyújtást. A sorrend fontos, mivel az elektronika szakadásként érzékeli ha a kar fel lett kapcsolva, így hibát jelez a panelen és villog. Tehát ha kézi tolásból átkapcsolom "hajtásba", akkor a gyújtást le kell venni és visszakapcsolni.
Remélem tudtam segíteni. Ha nem javult meg a moped, akkor hívjon fel telefonon, de a kollégák is szívesen segítenek.
Van köztetek olyan akinek Elektra-6000 mopedje van, illetve aki ért is hozzá? Ha lehet, akkor Szabolcs Szatmár Bereg megyéhez (Kisvárda) minél közelebb.