Keresés

Részletes keresés

hotto Creative Commons License 2018.05.20 0 0 14798

Köszönöm!

Ez nagy segítség volt.

 

Lehet, hogy rosszul használtam a fogalmakat, de a prérire vonatkozó rész pont az, amit Te leírtál:

kétvágányos rész, amiből kiágazik a silók kiszolgálásához szükséges vágányzat.

 

Ilyet képzeltem el:

 

 

A végén kezdődik egy másik rész (jobb oldala a képnek), ami gyakorlatilag egy másik hurok. De onnan nézve olyan, mintha kétvágányos lenne a vonal.

Előzmény: manta66 (14797)
manta66 Creative Commons License 2018.05.19 0 1 14797

A jelzők elhelyezése itt jól le van írva:

http://www.lundsten.dk/us_signaling/signalbasics/

 

A jelzők állításához:

https://mysite.du.edu/~jcalvert/railway/ctc.htm

 

Az SP egyvágányú, önműködő blokkremdszer működése itt van:

http://www.lundsten.dk/us_signaling/abs_st_sp/index.html

 

Ez is jó, ajánlom figyelmedbe a 27. oldalt:

https://www.rr-cirkits.com/Clinics/MER-2016-Signals.pdf

 

Szerintem, ha searchlight típusú jelzőket használsz, és a kitérőknél (sidings) bejárati jelzőnek és kijárati jelzőknek használod őket, az életszerű lesz.

A háromvágányos állomás a silóval nem túl életszerű a prérin.

Én inkább egy kétvágányos sidingot építenék, mellette egy mellékvágánnyal, amin töltik a gabonás kocsikat.

 

 Vagy be lehet próbálkozni az ABS rendszer utánzásával, kevesebb jelző kell.

 

Előzmény: hotto (14793)
róbertke Creative Commons License 2018.05.19 0 0 14796

SOUTHERN PACIFIC RR SIGNAL ASPECTS 1998 

 

http://www.railroadsignals.us/rulebooks/sp98/index.htm 

róbertke Creative Commons License 2018.05.19 0 0 14795

Santa Fe and Southern Pacific Signal Practices

 

http://www.lundsten.dk/us_signaling/aspects_sp1996/index.html 

róbertke Creative Commons License 2018.05.19 0 0 14794
Előzmény: hotto (14793)
hotto Creative Commons License 2018.05.19 0 0 14793

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Milyen jelzőket kell elhelyezni (és pontosan hová)?

Több téma is lenne az asztalon:

  • lenne egy forgalmi kitérő '70-es, '80-es évek SP vonalán
  • modern korszak a prérin (lehet kanadai vagy Észak-Dakota is) egy háromvágányos kis állomás gabonatárolóval

Rengeteg képet átnéztem, ötlet lenne is hogy mit/hová, de van-e valamilyen szabály?

Hol tudnék ennek utána nézni?

 

Előre is köszi!

 

trixes Creative Commons License 2018.05.16 0 0 14792

Tiszteletem az URAKNAK!

 

Lehet,hogy OFF topik téma,de segítséget szeretnék kérni,H0-ás Kadee kapcsolót,tartóházzal,hol tudok vásárolni az országban?#146 cikkszámú lenne a megfelelő nekem. A Flexmodellnél sajnos nincs,és mint írták bizonytalan,hogy lesz-e. A segítséget előre is köszönöm szépen!

róbertke Creative Commons License 2018.05.16 0 0 14791

Valaki itt vagy a Társfórumban keresett TTX kocsis képeket...

Foto: Ray Peacock; St Paul; USA; 2003.10.

 

BalazsBS Creative Commons License 2018.05.12 0 0 14790

Sziasztok, Sürgősen eladóvá vált 2 mozdony és 2 vagon amerikai témában.

 

3 egyenesen amerikából rendelve:

Intermountain SD40-2, DCC + Hang BC Rail Amerikából rendelve, Mágneses kuplungokkal.

BoxCar, BC Rail 2db Amerikából rendelve, Mágneses kuplungokkal.

Mind 3 teljes gyári dobozzal, hibátlanul.

Ezek lehetőleg egyben, ~100e (jöhet ár ajánlat is)

 

Bachmann SD60 , DCC + Hang Philadelphia  (CN re mókolható :D)

~70e (jöhet ár ajánlat is)

 

Budapesten 17 kerületben megnézhető, kipróbálható, személyes átvétellel.

Ha minden igaz lehet emailt vagy privát üzenetet írni nekem itt a fórumon. De olvasom napi szinten a fórumot is.

 

Képek alább:

 

róbertke Creative Commons License 2018.05.10 0 0 14789

Május modellje (nekem)...
Megérkezett új állomáshelyére az öreg H0-ás hűtővagon. 

Első lépcsőben kapott Horn-Hooke kapcsolókat, később Kadee lesz...

 

RhB Creative Commons License 2018.05.10 0 0 14788

Az igaz, hogy polcvasútam van, de nem prosodnak mert mozognak ..... :-))

 

Ja, a por éppen rá akar szállni, de te gyorsan kimész alóla. :D

 

Előzmény: róbertke (14787)
róbertke Creative Commons License 2018.05.10 0 0 14787

Az igaz, hogy polcvasútam van, de nem prosodnak mert mozognak ..... :-)) 

Jobban tettszik az Atlas márkanév, Accurail és Athearn kocsikhoz még egy "A" betűs termék ...

plussz a rengeteg Mehano/IHC kocsi után egy kis minőségi vérfrissítés/változás sem árt.

De a tili-tolis játéknál ez mindegy., ott amúgy is az a lényeg, hogy jók legyenek és menjenek...:-))

Előzmény: CanGuru (14786)
CanGuru Creative Commons License 2018.05.09 0 0 14786

Miért jobb, ha egy Atlas kocsi porosodik a polcon? :-D

Előzmény: róbertke (14785)
róbertke Creative Commons License 2018.05.09 0 0 14785

Nekem jó így is, de ha Atlast írtál volna .... :-))

Előzmény: Mogyoró Máté (14784)
Mogyoró Máté Creative Commons License 2018.05.08 0 0 14784

Szerintem mind az 5 kocsi Roundhouse, az alapján ami a polcomon porosodik :(

Előzmény: CanGuru (14776)
róbertke Creative Commons License 2018.05.08 0 0 14783
cargokill Creative Commons License 2018.05.05 0 0 14782

Megtaláltam a filmet ahol CP és CN mozdony van együtt sok mással egy NS vonatban .

https://www.youtube.com/watch?v=VbPK6bntsxQ

CanGuru Creative Commons License 2018.05.04 0 0 14781

Én csináltam ilyen átalakítást néhány Life-like, Mehano/IHC, AHM és Bachmann kocsin. Illetve két Roco kocsin is, amiket gagyibb kivitelben AHM-ként lehet kapni. De csak olyanokon, amik megjelenése modelles, játékos meg reklám kocsikat nem (bár átfestésre utóbbiak ugye jók lennének). Bár ez személyes szempont.

 

Volt olyan AHM kocsi (Roco gagyi), aminek ki kell dobnom az egyik forgóvázát, mert a tengelycsapok furatai menthetetlenül össze-vissza álltak, ezért átlósan volt benne a tengely. Ez elindított egy forgóvázcsere-hullámot, mert egy szebb kocsi kapott Kadee rugós forgóvázakat, az onnan kikerülők mentek másik kocsi alá, stb.

 

Szóval a dolog teljesen járható. Terveim között van, hogy írok róla, de a videó jól mutatja a lényeget. A kapcsolókról már ugye írtam: https://amerikaivasutmodell.wordpress.com/2017/04/05/h0-kapcsolok-az-amerikai-modellekhez/

 

Annyi különbség van, hogy nem volt szükségem a tengelycsap furat formázó szerszámra. Amit hiányolok a videóból az az, hogy Kadee etalonnal összepróbálja a kapcsolókat. Ez lényeges dolog. Esetleg szükséges lehet szintezés, amihez a Kadee alátétet is árul, de volt, hogy magyar 3-as vékony alátétet tettem, mert sokat kellett emelni.

Előzmény: róbertke (14780)
róbertke Creative Commons License 2018.04.28 0 0 14780

Borzasztóan össze lett ragasztózva alul mindegyik, és azt sem tartom kizártnak, hogy az eredeti tulaj összekeverte egy alapos esés után a járműveket .... 

 

Inkább ezt a filmet nézd meg légyszíves, hogy a Mehano kocsikkal is érdemes/megéri egy ilyen játék?  

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ett7Yf5_Z8g 

Előzmény: CanGuru (14776)
Conrail Creative Commons License 2018.04.26 0 0 14779

Két kép az elejéről elvándorolt....

 

Előzmény: Conrail (14778)
Conrail Creative Commons License 2018.04.26 0 0 14778

Built by : GMD GP9 1957 as CP 8660; Serial Number : A 1116
Notes : Built by GMD as GP9 #8660 (1957).

Rebuilt by CP as GP9u, chop-nosed and renumbered to #1594 (1985).

Renumbered to St.L&H #1594 (1/1998), renumbered and repainted to CP #1594 (1/2005).

Equipped with CANAC remote control 'beltpack' equipment. Declared surplus (4/28/2015).

Sold to Ontario Southland Railway, became OSRX#1594. 

           

hotto Creative Commons License 2018.04.22 0 0 14777

A váltók állítására Caboose Industries cuccokat terveztem a PECO váltókhoz. Első próbálkozásra CI202-es rugós szerkezetet raktam be (0,190" a mozgatás távolsága):

Ezzel egész jól működik.

2. körben vettem egy 5-ös szettet (97-5218), viszont ez csak 0,170" távolságon mozgat, így nem tudom mindkét végállást kihasználni.

Jó hozzá az adapter (lehet vele Roco, Atlas Peco váltókat is mozgatni), viszont rövid.

Létezik olyan, ami nagyobb kiszerelésben van és hosszabb a mozgatási távolság?

 

Tolatásoknál tök jó kézzel állítgatni a váltókat (nem is gondoltam volna...)

CanGuru Creative Commons License 2018.04.22 0 0 14776

A középső talán Roundhouse, de ha látok képet az alvázáról, akkor meg tudom mondani.

Előzmény: róbertke (14775)
róbertke Creative Commons License 2018.04.21 0 0 14775

A kocsi alja osszeragaztózva .... és pont a kakukktojást szúrtad ki ... :-))

Előzmény: manta66 (14774)
manta66 Creative Commons License 2018.04.21 0 0 14774

Jól néznek ki, gratula!

A középső (double door) milyen gyártmány?

Előzmény: róbertke (14773)
róbertke Creative Commons License 2018.04.21 0 0 14773

Kereskedelmi egység bővűlt, használtan kerűltek hozzám. 

róbertke Creative Commons License 2018.04.21 0 0 14772

Cargokill részére..... 

 

https://www.youtube.com/watch?v=FWa3UhV96WQ 

 

Conrail Creative Commons License 2018.04.17 0 0 14771

Proto 2000 50 ton flat car kit összerakása. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4W77aTUpxMU 

 

Semmivel sem nehezebb az összerakása mint egy Accurail modellnek, sőt ott van komolyabb is.

 

cargokill Creative Commons License 2018.03.26 0 1 14770

DONOROK 
Az Ebay egy veszélyes üzem , több kevesebb sikerrel próbáltam magam korlátozni ! Mivel modern NS-el foglalkozom a KATO mellett döntöttem , van Dash 9 a választékukban , nagyon tetszik a finom hajtás rendszere és viszonylag kedvező az ára is . Mivel építek magamnak gépeket , rákaptam a mások által felhagyott vagy elb@szott mozdonyokra . Kedvezőbb az áruk . Itt van pl az UP rákellenes mozdony , UP7400 , A tulajdonos megrendelte az átalakítását és weatheringjét valakitől . Nem tetszett neki és piacra dobta . Nem készítettem még ilyet de laikusként nem tartom olyan rossznak . Lehet , hogy később megpróbálom tovább fejleszteni . Mivel neki nem tetszett nem is használta , ez észlelhető is a működésén . A másik három Angliából való , ezek koszolása már túl erősnek tűnik nekem de úgyis újra lesznek festve .

cargokill Creative Commons License 2018.03.25 0 0 14769

Lassú , nem látványos haladás . Balról jobbra : SD70ACU , ES44AC ( a kaszni ex MTH NS Heritage SOUTHERN ) , GP33ECO sajnos a zöld csík matrica nem praktikus megoldás , ezért inkább felfújtam .

 

A következő trió NS Dash 8,5 Atlas alvázon , AC44C6M és Dash 9 C Kato alvázra

 

 

A kasznik Puttman Locomotive Works termékek az ES44AC és a Dash9C kivételével . A Dash9C az Atlas Dash8 ( amelyből Dash 8,5 lesz ) kabinjából készül az eredeti Dash9 kasznijára építve .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!