Igen, ezek a leírás szerint már RN17-s olajok, így itt már 4000 Ft felett van a liter ár. Annyiból egyszerűbb a szervízben (nekem) , hogy bemegyek a kannácskámmal, aztán viszem postaköltség nélkül.
Most jött szembe a FB-on, ha esetleg nem olvastad, tudtad meg:
"Én nem mennék meszire, csak a ventilátorig. Ott keresném a hibát. Látatlanban... beszivott valami koszt vagy a csapágy kezd tönkre menni. A kesztyütartót kiveszed ( 2 db műanyag "szeg"). Ez után viszonylag "könnyen" hozzáférsz a ventihez. 3 csavar és 1 bolondbiztos csatlakozó és kint is van"
Sziasztok! Valaki szerelt már ki Lodgyból fűtőventillátort? Kellene egy kis segítség, ugyanis beleköltözött egy egér. Jó lenne minél kevesebb bontással megoldani. Köszönöm a segítséget!
Volt már pár autóm, de ilyen nívó pálcával még nem találkoztam. Már kb. 700 km-t elment olajcsere óta, nézegetem, de nem tudom megállapítani az olajszintet. Most kb. 70-80 % az olajszint, ha lehet hinni a nívópálcának. Garanciális még az autó, csak 10 ezrenként olajat cserélünk benne az autószerelő ismerősömmel és mindig tanakodunk, hogy mennyi az annyi. 4. éve így csináljuk, sajnos nem hiszek a márkaszervíznek......
Csak egy történet: (van több is!) Tavaly nyáron kértem időpontot mert zajos lett a fűtőmotor....Bevittem a kocsit, leülök az ügyfelek közé és kb. fél óra múlva hozzák a kiszerelt fűtőmotort és a pollenszűrőt, hogy a motornak semmi baja, ellenben a pollenszűrő biztos, hogy nem volt cserélve évek óta....
Mondom az jó, mert 7 hónappal ezelőtt az éves szervízen kicseréltétek állítólag és pont te vetted át az autót és adtad vissza! Némi csend után akadékoskodás, de meggyőztem ha már úgy akarta, mert nem csak ezeket a papírokat őrzöm, de az összes tankolás is rögzítve van és minden is.
Ezek után gondolkodik el az ember a kifizetett szervízekről és a minőségről, hogy megéri? Csak a garancia miatt. Nem csak a Rönó/Dákó ilyen.....mesélhetnék a folksvágen és szkoda szervizekről is. Mind ugyanaz a kutyaütő, sutyerák, kókler, mert magyar.
Természetesen tisztelet a kivétel, mert mindig van!!! (Még!)
Várj vele 1 napot, akkor nézd meg. Az a jó fele, amin "vastagabban" van az olaj, a másik fele már a kanyarban kenődik:-) szóval a vezető cső belső falát eléri az ívben. És tényleg csak egyszer tudod megnézni normálisan.
Tudja valaki, hogy kell értelmezni a Lodgy 1.5 diesel motor nívó pálcáját?
Az egyik oldala szerint félig van töltve olajjal, a másik oldala szerint meg erősen túl van töltve!?
Olajcseréhez gyári olajat (6 litert) vettünk és olajszűrőt, de nem jött le a motorból kb. 5 liter, (tudom, hogy marad benne valamennyi) a gyári töltés meg a szervíz által kiállított papírkán 5.9 liter.....
4.5 litert kapott, nem mertünk többet önteni bele és másnap reggel ellenőrízve nem tudom, hogy merre van előre.
200 km-t mentünk vele olajcsere óta és nincs motorhang változás, nincs hiba, minden kafa, csak.....mennyi az annyi?
Na a CASCO is egy jó kérdés. Meddig érdemes fizetni? Az autó értéke egyre csökken, a CASCO meg inkább felfelé megy.
Persze benne van az a félelem is, hogy mi van, ha megszüntetem, és pont utána lopják el vagy törik össze? Akkor nem csak az autót bukom, hanem az összes addig befizetett díjat is...
Én is arra hajlok, hogy inkább meg kéne venni, nehogy a következő két évben beüssön valami. A cascót is fizetem addig, amíg van értelme, mert egy balesetnél csak jól jön. Sajna ezeknél az alkatrészáraknál, már nagyon zsebbenyúlós minden történet:-(
Az Easy Service-hez képest igen, ez egy sokkal elgondolkodtatóbb ajánlat. Az Easy-ben szerintem az ingyenes szervizeken kábé vissza is jött az ára, így a +2 év garancia kvázi ingyen volt. Itt viszont már nincs ingyen szervíz, nincs ami mindenképp visszahozná az árát, cserébe szabad szemmel is jól látható összegről van szó. Viszont 5 és 7 éves kora közt nyilván nagyobb valószínűséggel romlik el valami, mint 3 és 5 éves kora közt. És ha elromlik, akkor az nagyon drága tud lenni. Szóval a nyugodtabb alvás érdekében lehet hogy érdemes rászánni a pénzt.
2 év múlva hogy mire szeretnél inkább gondolni?
"Kár volt kiadni azt a pénzt, de legalább nem volt semmi gond a kocsival"
vagy
"Basszus de hülye voltam, most fizethetek egy rakás pénzt a javításra, pedig megúszhattam volna egy százasból"
Nyilván a harmadik opció evidens, hogy "Nagyon jól döntöttem" :-)
Ez csak további kettő év meghosszabított garancia, ami kb. az alap hároméves garanciában volt, tehát a fődarabokra, motorra, váltóra, annak minden egyes alakatrészére vonatkozik. Tehát a kopó alkatrészekre természetesen nem. Az AdBlue rendszerre is.
Természetesen a kötelező szervizekre vinni kell, a munkadíj az én kontómra meg, de a garis javítás meg a Renaulté.
Én is gondolkodom még rajta, hogy meg vegyem, vagy nem. De sajnos nem látok a jövőbe, így egy racionális döntést kéne hozni, ami kb. úgy lesz, hogy megálmodom:-)
Ebben a 100.000-ben konkrétan azok a dolgok vannak benne, amiket felsoroltál, vagy esetleg még mások is? Munkadíj is, vagy csak alkatrész?
Ha jól értem, akkor ingyen szerviz már nincs benne, csak kimondottan garancia. Vagyis úgy működik, mint egy biztosítás. Jó esetben nem történik semmi baj, így kidobott pénz, hiszen nem kaptál érte cserébe semmit. Rossz esetben viszont ha zsebből kell fizetni a cserét, az nagyon fájdalmas tud lenni. Sajnos az ilyen kérdésekre mindig csak utólag lehet pontos választ adni: megérte-e.
Azért a 100ezer forint az már elég nagy összeg ahhoz, hogy az ember tényleg elgondolkodjon azon, hogy melyik fájna jobban? Ez a biztos 100, vagy egy esetleges sokkal nagyobb kiadás?
Ugyan nem mész vele semmire, de az utóbbi időben leginkább 1.33 TCE és 1.5 dCi motorok tulajai jártak erre, és amennyire emlészem, nem merült fel ilyen probléma mint amit írtál.
Tegnap voltam 5 év elötti utolsó "átnézésen" a Lodgyval. Június 03-án lesz 5 éves.
Elvileg rendben volt minden, semmi hibát nem találtak. Viszont megnézettem a klímát, mert felmerült korábban az, hogy a gázból is spóroltak Rönóék.:-) Úgy tűnik, hogy nem alaptalan a feltételezés, mert kb. 20% hiányzott a szervíz klímása szerint, ami most gariban vissza lett töltve.
Megkérdeztem még a szervízben a központi zárat is, elvileg a Renaultokon is így működik, csak a távirányító zárja az összes ajtót, kulccsal nem lehet. Azt mondták, hogy ez már nem úgy működik mint régen, más a rendszer.
Aztán azt is megtudtam, hogy a semelyik Renaulton nincs hűtőfolyadék szint érzékelő, így sajna nem kapunk hibajelzést, ha fogy. :-(
Még egy dolog kiderült, mielött lejár az 5 éves garim, még tudnék rá venni 100.000 Ft-ért, további 2 év, nagyjából teljeskörű garanciát, terrmészetesen a fődarabokra. Ebben benne vana motor, váltó és az AdBlue rendszer is, illetve a kipufogóban lévő érzékelők, szelepek is teljes körűen.
Mi a véleményetek? Erre még alszok pár napot azért.