Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 15 órája 0 0 2603

Mint a Delphi-Bosch csere? Nincs annak 10 éve, nézz utána. Amúgy meg soha nem ismerték el, hogy konstrukciós és ezzel garanciális hiba, nincs is mit javítani ;-)

Nem baj, megragadtad a lényeget te is.

Előzmény: ede111 (2602)
ede111 Creative Commons License 16 órája 0 0 2602

Ne röhögtesd már megint ki magad, a csapágy kérdés min. 10 éve megoldott. Nagyon elmaradott vagy, de csak nyomod. 

Előzmény: Garfield007 (2592)
Fgibbon Creative Commons License 17 órája 0 0 2601

Bocs. Lehet félreértettem egy mondatodat. Nem szeretnék személyeskedni.

 

Előzmény: Garfield007 (2600)
Garfield007 Creative Commons License 17 órája 0 1 2600

Az összehasonlítás ettől még összehasonlítás, mert az alap elvárások nem változnak és főleg egy-két éven belül össze tudod vetni az eredményeket. 

 

Ja és ez tényleg pénz kérdés kedves minden topicban író barátom.... 

 

Ne irigykedj rám és barátok sem vagyunk, ezt csak hozzáfűzném én is, ha már nem a témához tartozó kiszólásokat indítunk.

 

Ha sok van azé ga kevés akko meg azé....

 

 

No, elértük a csúcsot, mehetünk aludni.

Előzmény: Fgibbon (2599)
Fgibbon Creative Commons License 17 órája 0 0 2599

Akkor a szövegben írtak alapján nem szabad összehasonlítási alapként venni a korábbi évekkel...

Nem célom a drágább autókat fikázni, de sajnos mindegyik autó gyárnak célja a vásárló megtévesztése vagy olyan dolgok elhitetése amiért sok-sok pénzt kérhetnek. 

Csak azért írtam a rifterről fogyasztási adatot mert ezt mondta az illető akinek ilyen van....

Sztem minden autó túl van árazva még a dacia is... Ja és ez tényleg pénz kérdés kedves minden topicban író barátom....  Ha sok van azé ga kevés akko meg azé....

Előzmény: Garfield007 (2598)
Garfield007 Creative Commons License 17 órája 0 1 2598

Előzmény: Fgibbon (2597)
Fgibbon Creative Commons License 17 órája 0 0 2597

Próbaltam az általad írt szigirúbb tesztet keresni. Le tudnád írni mibren változott. Az ncap? Biztis én vagyok a béna a keresésben.

 

Előzmény: Garfield007 (2594)
Garfield007 Creative Commons License 17 órája 0 0 2596

581 kg a hasznos teherbírása. Ezt kell beosztani...

Az emlegetett Rifternek a kis benzinesnek 670 kg, a dizelnek 740 kg.

Előzmény: new dawn (2593)
Fgibbon Creative Commons License 18 órája 0 0 2595

Kössz a helyesbítést. Ennyi pénzem sincs, ezért veszek fel hitelt. 

Ez így a korrekt.

 

Előzmény: Garfield007 (2592)
Garfield007 Creative Commons License 18 órája 0 0 2594

Igen, egészen pontosan látható, hogy a teherautókból áttervezett személyszállítóknál rosszabb értékek jönnek ki és pl. ha már kérdezted a Rifter is 4 csillagot kapott 2018-ban, mondjuk egy szigorúbb teszten, mint a Lodgy.

Ehhez képest ha megnézed a valódi 7 személyeseket, akkor már szomorúbb a kép. 

A Lodgyt én mindig megvédtem a csillag huszároktól, de azért legalább itt legyünk öszinték és menjünk közel az autóhoz, akinek van.

Előzmény: Fgibbon (2591)
new dawn Creative Commons License 18 órája 0 0 2593

Köszönöm a válaszokat ! Szerintem én sem mennék 5-600 kilónál többel ,csak nekem úgy tűnt hogy ennél kevesebbnél is már ülnek ezek a kocsik .

Előzmény: TINTUS (2582)
Garfield007 Creative Commons License 18 órája 0 0 2592

sprimonitor: Dacia 5,6 liter, Rifter 7,7, ne kezdjünk már össze-vissza hadonászni. 

Azután írd le egy porlasztó és nagynyomású csere árát. Valamint most nem értekezünk a hajtókar csapágyakról.

Szerintem ez nem lesz jó megközelítése a miért ne vegyünk ddrágább és biztonságosabb autót. Ennél egyszerűbb ha kijelentjük, hogy nekünk ennyi pénzünk van.

 

Előzmény: Fgibbon (2589)
Fgibbon Creative Commons License 19 órája 0 0 2591

Az NCAP weboldalán utánanéztem a törésteszteknek. (SMALL MPV-t kell beállítani). A dacia lodgy tesztje 2012-ben készült. Igen valóban 3 csillag.

 

De még mi van 3 csillaggal (a beállítás még mindig small MPV):

 

Mercedes benz Citan

Nissan Evalia

Peuegot partner

Nissan e-NV200

Citroen Berlingo

Dacia Logan MCV

Fiat Dobló

FORD GRAND C-MAX (2017)

FORD C-MAX

Dacia Lodgy természetesen

 

Ami még fontos gyermek/gyermekülés biztonsága LODGYnál: 77%

 

Ugyanez:

 

Fiat Dobló: 46%

FORD GRAND C-max (2017)  Ford C-max (2017) 60-60% (!)

 

És még folytathatnám, de nézzetek utána, tájékozódjatok.

Fgibbon Creative Commons License 20 órája 0 0 2590

Nem értem a kérdésed:"Nem 100 felett és nincsenek leszakadó szervek (ezt honnan veszed)" kifejtenéd a kérdésed?

Előzmény: Garfield007 (2588)
Fgibbon Creative Commons License 20 órája 0 0 2589

https://hu.wikipedia.org/wiki/Euro_NCAP

 

Szia Garfield!  A 64 km/h töréstesztet innen vettem.

 

Zole-e nem akartalak megbántani, csak meg kellene érteni az embereknek jó ha erre van pénze és még mindig inkább ez mint egy 8-10 éves egyterű (ez több szempontból is, főleg a környezetvédelem).

 

Még valami: tegnap előtt beszélgettem egy munkatársammal, ő is nagycsaládos autót vett. Peuegot Rifter tele kütyükkel, valóban szép. De uram bocsá 1,2 literes benzinmotorral 8,5-9 átlagfogyasztással? 8,5 milláért?

 

Töréstesztje nem tudom milyen, de nekem nincs + 3 millióm egy új autóra, főleg ilyen fogyasztási adatokkal.

 

Csak egy kis matek:

 

Benzin: 8,5 * 340= 2890 Ft/100km

Diesel: 5,5*355= 1952,5 Ft/100 km

 

Szóval 3 millával drágább, és cca: 1000 Ft/100 km-el több a költsége...

 

 

Garfield007 Creative Commons License 21 órája 0 0 2588

Ez is egy vélemény.

Lodgy 3 csillag, azért az elgondolkodtató, a lenti adatokkal. Nem 100 felett és nincsenek leszakadó szervek(ezt is honnan veszed...)

Előzmény: Fgibbon (2586)
Zole-Z Creative Commons License 21 órája 0 0 2587

Nincsenek illúzióim, de ettől még tényleg gyenge a szerkezete a kocsinak.

Sienna sem a legjobb autó a világon, de masszív, tele van légzsákkal. Lodgy-ba úgy emlékszem van 4db hát az nem sok :( , ráadásul hátul ahová a gyerekeket tervezik benne, egy darabot nem raktak, helyette van barátságtalan kemény műanyag.

 

Fgibbon Creative Commons License 25 órája 0 0 2586

Ugyan már törésteszt Zole-e... Hagyd már ezt...

 

Ugyanazon tesztet végzek egy Lodgyn mint egy Q7-es audin.... Sem a tömeg, sem a felépítmény nem azonos... Ez a teszt negint csak az emberek félrevezetésére jó.... Ugyanoda sorolom mint a fogyasztásmérést.... Egyf.szság...

 

1. A frontális teszt 64 km/h-val közlekedő autón mérik...  Persze mindig annyival ütközök, sztem 100 felett már mindegy a csillag

2. A halálos balesetek nagyrésza a  belső szervek leszakadása miatt kialakuló belső vérzések eredménye

3. A NACP baba egy tehetetlen test, míg az ember ha ütközik akkor valamilyen pozicíóban "befeszíti" magát, ezért van a sok törés. Nézz meg forma 1-es pilótát, ő tudatosan elengedi a kormányt és jeresztbe teszi a kezeit a falva csapódás előtt.

4. A jó törésteszt arra ösztönöz hogy biztonságba vagy haver... Nyomd neki... 

5. A balesetek 95 százaléka emberi mulasztás, tessék normálisan vezetni mindenkibek, akkor nem kell a töréstesztbe bízni.

Garfield007 Creative Commons License 26 órája 0 0 2585

Akkor, hogy ne felejtsük el.

A tankban is meghaltok, ne legyenek illuzióid, mert esetleg félreértenek és nem gondolnak okosnak.

Az hogy a 2 tonnával letarolod még nem jelent semmit, mert van nálad is nagyobb és erősebb és akkor lehet meglepi.

Előzmény: Zole-Z (2584)
Zole-Z Creative Commons License 30 órája -1 0 2584

Annyira gyenge, hogy 5 átlagos felnőtt ferfitől (~95kg) durván leül az autó. Én szoktam bele 5-600kg pakolni, viccesen néz ki. 2.7 egyébként szerintem ilyenkor is elég hátulra.

A autó minden szerkezeti elemében annyira gyenge, hogy az már szánalmas. Próbáljátok ki, hogy az egyik oldalt megemelitek, mondjuk kereket cserélni és az ajtót alig tudod kinyitni olyat tekeredik a karosszéria.

Meg se kell emelni, elég ha mondjuk valami járdapadkán vagy domboldalon parkolsz le, kinyitni még kinyílik az ajtó, de mikor becsapnád koppan akkorát, te meg csak nézel, hogy te jó ég ekkora sz@rt. :) Ezek után nincsenek illúzióim a töréstesztet illetően. Családi autónak hirdetik, de én biztos nem ültetném bele őket. Megsértődni nem ér, nem vagyunk egyformák, nem egyformák a lehetőségeink és nem azért mondtam, hogy bárkit megsértsek. Kizárólag egyéni vélemény, hogy én nem ültetném bele a családot, úgyhogy kérem ezen most ne rugózzon senki.

Nálunk a családi verda 2tonna üresen, nyaraláskor, síeléskor mindig a plafonig pakolom és az szemmel láthatóan nem ül le, és az ajtók is simán nyílnak. Persze tudom nagyon nem egy kategória hiszen használtan kb 2x annyit ér mint egy új Lodgy.

Előzmény: Rumcice (2583)
Rumcice Creative Commons License 1 napja 0 0 2583

Vékony kis gizda a hátsó spirálrugó, hallottam már törésről.

Előzmény: new dawn (2581)
TINTUS Creative Commons License 2 napja 0 0 2582

Max hány kilóra gondolsz?  5-6 száz kiló nem gond persze személyekkel együttes súlyra mondom. Hátsó gumi menjen fel 2,9-bárra.

Előzmény: new dawn (2581)
new dawn Creative Commons License 2 napja 0 0 2581

Sziasztok ! Nem vagyok Lodgy tulajdonos ,csak nézegetem . Úgy látom ,hogy több személlyel vagy kicsit több súllyal ül a kocsik hátulja . Mi a tapasztalatotok ? Esetleg lehet erősíteni ? Vegyesben használnám , árut is vinnék vele .

Dokkeros Creative Commons License 2 napja 0 0 2580

Én valamikor tavaly ősszel vettem az én Dokkerembe +120 %-os Osram H4-es izzót és bizony nem égett ki 5-6 hónap alatt, sőt még mindig jó.

Ha cserélni kell, akkor nagy valószínűséggel ismét ez lesz, mert úgy gondolom, megérte. Ha egy ilyen kategóriájú izzó már több mint egy évet kibír, az csakis jó lehet. :-)

Előzmény: Zole-Z (2577)
WendelkeS Creative Commons License 3 napja 0 0 2579

Úgy legyen! Egyébként a Lodgy fényereje és a vetítési képe szerintem teljesen jó, reméljük a búra sem fog hamar sárgulni. 

Előzmény: Zole-Z (2577)
WendelkeS Creative Commons License 3 napja 0 0 2578

Kb. ilyenre gondoltam én is, viszont akkor Te jó kereskedő vagy:-)

Előzmény: Rumcice (2576)
Zole-Z Creative Commons License 3 napja 0 0 2577

Gyárilag Osram Bilux 64193 van benne. Ez olyan 300-400Ft/db-os izzó. Az Osram Ultralife sem a világ teteje, mert az 1200Ft/db áron fut. Miután ez is hamar kiégett, így eszembe nem jutna emelt fényerejűt beletenni, mert elég sz@r benne izzót cserélni és szerintem az 1-2 hónap alatt kiégne. Hátha csak az előző volt selejt és ez jobban bírja majd :)

Előzmény: WendelkeS (2575)
Rumcice Creative Commons License 3 napja -1 0 2576

Izzóra nincs jótállás (=garancia), hanem csak szavatosság. A különbség annyi, hogy a vásárlónak kell bizonyítania, hogy az izzó tönkremenetelét kiváltó ok már a vásárlás pillanatában is fennállt a termékben.

 

Ez lehetetlen. Jogászilag, mérnökileg egyformán.

 

Egyet lehet tenni, viszel autóvillamosságitól egy papírt arról, hogy az autó töltésrendszere rendben van (lehetőleg valami mérést mutató kinyomtatott papír), és ezzel bizonyítod, hogy az autó hibátlan.

 

Aztán ha az eladó jóváírja, vagy kicseréli, az csak a jóindulatán múlik, ugyanis semmi módon nincs arra kötelezve, hogy saját magának veszteséget okozzon, neki nem írja jóvá az izzót gyártó cég.

 

Független alkatrész kereskedőként az ilyen piti ügyeket be szoktam nyelni. Pár ezer forint bukás árán nyerek egy rendszeres visszatérő vevőt. :)

Előzmény: WendelkeS (2575)
WendelkeS Creative Commons License 3 napja 0 0 2575

Persze, hogy nem viszed vissza ekkora értéknél, de azért arra kíváncsi lennék, hogy csinálnák a gariztatást itt magyarhonban:-)

 

A gyári egyébként emelt fényerejű volt, vagy csak sima? Meg mintha valami olyant is említettek volna ( már nem tudom, hogy hol és ki) hogy elvileg olyan kell bele, ami csökkentett UV sugárzású, hogy ne egye meg a műanyag búrát.

Előzmény: Zole-Z (2574)
Zole-Z Creative Commons License 4 napja 0 0 2574

:) 3e Ft-ért nyilván nem megyek vissza sehova. A gyári is Osram volt, gondoltam ez mégjobb lesz. Még annyit se ment :(

Előzmény: WendelkeS (2573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!