Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WendelkeS Creative Commons License 1 napja 0 0 4153

Jaja, igen 10 A indítóáram és nem Ah.  :-)

Előzmény: loganos (4151)
_cvisoma_ Creative Commons License 1 napja 0 0 4152

Nyilván ez a +10 az indítóáramra vonatkozik, tehát A.

Az Ah csak véletlen elírás.

A kérdés engem is izgat: mi történik, ha a gyárilag 710A-es helyett 720A-est rakok bele, de nem írok át semmit?

Előzmény: loganos (4151)
loganos Creative Commons License 1 napja 0 0 4151

Nem mindegy, hogy Ah vagy A. Most az előbbit írtad, lejebb meg az utóbbit.
Én mindig átírom, így nem kell azon gondolkodnom mi lenne ha................

Előzmény: WendelkeS (4150)
WendelkeS Creative Commons License 3 napja 0 0 4150

Köszi! 

 

De ha még egy kérdés lehet. Visszatérve az eredeti felvetésre, - szigorúan elméleti síkon :-)  - mi történne akkor, ha mégis belekerülne ez +10 Ah val nagyobb indítóáramú akkumlátor, a kocsinak lenne valami baja belőle, vagy az akksit nyírná ki? 

 

Előzmény: loganos (4149)
loganos Creative Commons License 4 napja 0 0 4149

Nem ,,fér bele".
Ha nem találsz olyat aki átírja (márpedig ezt a márkaszerviz és az akku bolt se tudja) akkor marad a gyári új, ami megegyezik az autódban lévővel.

Előzmény: WendelkeS (4147)
Garfield007 Creative Commons License 4 napja 0 0 4148

Tehát a normál akku nem mehet, ezt tudtuk.

 

Miért ne mehetne? Vezérlőt biztos nem fog kinyírni, ellenben a BMS nem tud vele mit kezdeni és a start-stop miatt is fele idő alatt elhasal, semmi előnye nincs azt használni.

A regisztrálás/illesztés meg egész más miatt van és a normál működés biztosítása miatt jobb megcsinálni, de ezt bármelyik akkus megcsinálja és benne van a csere árában, ez sem űrtechnika.

(valójában a +10A nem befolyásolna semmit, de a kis manóknak jobb szólni a központban, hogy új akku van a fedélzeten, pl. ne töltsék az eredeti emelt feszültséggel az akkut.)

Előzmény: WendelkeS (4147)
WendelkeS Creative Commons License 5 napja 0 0 4147

Tehát a normál akku nem mehet, ezt tudtuk. Szóval csak EFB és AGM.

 

De ami felvetésre került, hogy a +10 A-s indítóáram miatt át kell-e írni a computert ilyen esetben, vagy ennyi szórás belefér?

Előzmény: loganos (4146)
loganos Creative Commons License 2024.04.15 0 0 4146

Pár nap után csak most járok erre.
Ez nem a gyártók ,,reklám szövege" hanem valós veszély amit a neten talltál. elég hamar kifinghat 1-2 vezérl az autóban ha az eFB helyett norml akku kerül bele.
Az a helyzet, hogy az autógyártókat egyáltalán nem érdekli, hogy a tulaj mit tud/ért hozzá. Ők a nyugati embereknek gyártanak autókat. Ott meg már 20 éve sem tudott egy átlag sofőr kicserélni egy kereket sem. Mindig mindennel szervizbe mennek. Ott meg majd megoldáják. 

_cvisoma_ Creative Commons License 2024.04.14 0 0 4145

Az Ah még oké, hogy a töltésvezérlés miatt egyeznie kell, de az indítóáram?

Egyébként megnéztem, pont olyan értékei vannak a kocsiban levő gyári akkunak, mint amit példaként beírtam. 70 Ah, 720A

Előzmény: WendelkeS (4144)
WendelkeS Creative Commons License 2024.04.14 0 0 4144

"Az a 10A indítóáram-többlet milyen hátrányt jelenthet?"

 

Inkább előnyt, nem? :-)

 

Hát ha a Dácsiánk meg tudja mérni az a 10A indítóárambeli különbséget, akkor még is csak jó, és okos autót vettünk ;-)

 

Felteszem a töltés vezérlés miatt kell az ugyanolyan akku, vagy feltanítani a computert.

Előzmény: _cvisoma_ (4143)
_cvisoma_ Creative Commons License 2024.04.10 0 0 4143

Mi történik, ha az Ah egyezik ugyan, de az indítóáram picit nagyobb, mint a gyári, és nincs feltanítva rá az autó?

Pl. ha csak simán berakok egy ilyet:

 

Exide - EFB 70 Ah

70 Ah

720 A (EN)

12 V

J+

278x175x190mm

42 475 Ft

 

Az a 10A indítóáram-többlet milyen hátrányt jelenthet?

 

Előzmény: loganos (4140)
_cvisoma_ Creative Commons License 2024.04.10 0 0 4142

A "mi történik, ha" kérdésemre persze találtam választ akkugyártók honlapján, de ezek elég marketing-bullshitnek tűnnek. Szerintük jóformán az egész autó tönkremehet attól, ha normál akkut rakunk bele. A kedvencem az a rész, amikor azt írja, hogy a start-stop rendszer is meghibásodhat, emiatt piros lámpánál a motor egyáltalán nem, vagy csak ritkán áll le. Hát bakker, nem is akarom hogy leálljon, pont azért kapcsolom ki ezt az agyrémet!!!

Előzmény: _cvisoma_ (4141)
_cvisoma_ Creative Commons License 2024.04.10 0 0 4141

Félelmetes, hogy már itt tartunk, hogy egy akkucsere is pilótavizsgás műveletté vált :-(

 

Mi történik akkor, ha a tulaj nem tudja hogy mi a teendő, vagy szorult helyzetben van és nincs kéznél gyári csereakku, ezért berak egy akármilyen, épp kéznél levő közönséges akkut? Feltételezzük, hogy a start-stop rendszert alapból mindig kikapcsolja, tehát nincsenek felesleges indítgatások.

Előzmény: loganos (4140)
loganos Creative Commons License 2024.04.10 0 0 4140

Daciánál nem cserélik garanciában. :(
3 választásod van akkumulátornál:
-1. méregdrágán a gyári, ami épp úgy EFB 70ah és 710A-es. Sok helyen el sem akarják adni vevőnek, csak beszereléssel, diagnosztikával együtt, ami így őven 100ezer ft felett van.
-2. Ugyan ilyen paraméterekkel rendelkező EFB aakut én a gáyrin kívül még nem láttam. AGM-ből viszot van, ami épp úgy betehető, és akkro nem kell az autót tanítani.
-3. Veszel pl. egy minőségi Varta EFB 70Ah 760a-es akkumulátort. Majd a vezérlőben át kell írni az akkura vonatkozó értékeket. Márkaszerviz ezt nem tudja, én már sokat csináltam. De FB-on rengeteg akkus műszaki posztom is van.

Előzmény: ponty25 (4137)
loganos Creative Commons License 2024.04.10 0 0 4139

Ez így nagyon nincs rendben!!!
Vezérmű szíjat nem szabad visszatenni, ez rendben van. De mivel egy garanciális művelet miatt bontották le, ezért a szíjat is az importőrnek kellett volna állnia. Ugyna ez van pl. vízpumpa cserénél is. 
A hosszbordás szíj az más, azt vissza lehet tenni ha nem sokat futott.
Ilyen garanciális javításoknál sajnos a vízpumpát és a fezsítő görgőt nem cserlik, tehát hiába az új szíj, a csere intervallumra majd figyelj.

 

Előzmény: ponty25 (4138)
ponty25 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 4138

Tovább a 4022 hozzá szólásommal kapcsolatban fejlemények vannak. Megcsinálták a főtengely szimering cserét gariba, de a vezérlést és a hosszbordás szíj készletet nekem kellett fizetnem.

Elmondásuk szerint mivel még lett bontva ezért cserélni kell.

Így 110 000et fizettem. Ők állták a munkadíjat és szimeringet.

Aranyosak.

Csak gondoltam megosztom veletek.

ponty25 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 4137

Sziasztok.

 

Ma kipurcant az aksim. 1.5dci 2020as az autó.

A nissanokba is ugyan ez van és ott cserélték gariban 

Mert hogy gyártás hibásak voltak az akkumulátorok.

Valakinek valami infó erről esetleg?

Mennyi a reális ára egy ilyen akunak? Mert bazi nagy a szórás.

 

Lahosz74 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 4136

Köszönöm.

Előzmény: loganos (4135)
loganos Creative Commons License 2024.04.01 0 0 4135

Szia!
Akku negatív sarunál a szenzor szokott döglődni, csere.
Ha 1.6Sce-ről van szó, annál a vízhőfok jeladó is el szokott romlani, azért megy a hűtőventilátor is.

Előzmény: Lahosz74 (4134)
Lahosz74 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 4134

Sziasztok! Találkozott már valaki a dignosztikábban az alábbi hibakóddal: DTC9266 12 V-os akkumulátor áramérzékelő? Egyébként rendelenesen működik, olyan mintha a hűtőventillátor mindig járna, továbbá az elindulás után időnként pár perc múlva leáll és újra indításnál olyan mintha az aksi lemerült volna.

A segítséget köszi

Süvítő szél Creative Commons License 2024.03.07 0 0 4133

Én hagyományos töltővel töltöm mindegyik autóét időközönként, lekötés nélkül, mindegy mennyit megy közben, de általában hideg időben biztos rájuk töltök. A Dákóban pl. 6-éves az aksi, azaz még a gyári van benne.

Ha meg már állandóan töltögetni kell, mert másképpen el sem indul akkor annak úgy is mindegy.

Előzmény: TINTUS (4126)
WendelkeS Creative Commons License 2024.03.07 0 0 4132

Köszi a választ! :-)

Előzmény: loganos (4127)
_cvisoma_ Creative Commons License 2024.03.06 0 0 4131

A másodautónk, ami ritkán jár, állandóan töltőn lóg. De nem a Lidl féle processzoroson, mert az egy áramkimaradás után nem indul újra. Sokat szívtam emiatt a fogam, aztán inkább olyan töltőt raktam rá, ami úgy néz ki, mint gyerekkorunk adapterei, amivel a walkmant hallgattuk, csak egy kicsit nagyobb. Azt nem tudom, hogy ez mennyire tudja szabályozi magát az akku állapotától függően, de az van ráírva hogy állandóan rajta lehet az akkun.

 

Ezek szerint néha át kéne raknom a kütyüt a Lodgyra (vagy venni egyet neki is), hadd nyomja tele.

Előzmény: loganos (4130)
loganos Creative Commons License 2024.03.06 0 0 4130

Azt szokták mondani, hogy 4 év után mindennap ajándék.
A többség 4-5év. Aztán kellett már benzinesben is 2 év után cserélni, meg volt diesel amiben 7 év és 200ezer km felett bírta. Elég nagy a szórás.
Réges-régen amikor még nem volt ,,intelligens" töltési rendszer, EFB és AGM akku, meg mindenféle ,,csoda" technológia, akkor voltak OPEL akkumulátorok, amik akár 10-15 évig is bírták. De sok Logan 1.4MPI-ben a román rombat is 10 évig.
Ha a Start&Stopp-ot nem használod, azzal növeled az élettartamát. Azonban ez sem elég. Az autó csak kb. 80%-ig tölti. Így szép lassan elszulfátosodik, az leülepszik, és cellazárlat a vége. Megjósolhatatlan, hogy mikor. Pl. bemérve egy 70%-os SOC értékű akkumulátor még teljesen jó indítási képességekkel, és megfelelő kapacitással rendelkezik fagyokban is. Ettől függetlenül lehet akár holnap cellazárlat és vége, de lehet még 2 évig bírja.
Ami jelentősen növeli az élettartamot, az az, ha mindig fel van töltve az autó akkumulátora. Nekem pl. az összes járművem ilyen Lidl öltőn ,,lóg".

Ha valakinek nem létszükséglet az autó, vagy van másik amivel elmegy akkuért és maga ki tudja cserélni, használja nyugodtan végkimerülésig. 
Ha minden nap ezen múlik a gyerek óvodája-iskolája, tulaj munkahelye, akkor szerintem ha rendben is van és kibírta addig, 5 évesen erősen ajánlott. 

Előzmény: _cvisoma_ (4129)
_cvisoma_ Creative Commons License 2024.03.05 0 0 4129

Mi a tapasztalat, nagyjából mennyit bírnak ki ezek az akkuk? Bő 4 éve napi használatban van az autó, start-stopot mindig kikapcsolva, sosem merült még le és más probléma se volt az akkuval. Csak miheztartás végett kérdem, hogy mire számítsak, nagyjából mikor kell gondolkodni cserén. Nyilván nem szeretném megvárni hogy baj legyen, de feleslegesen sok pénzt se szeretnék kidobni, ha egyébként az akku még rendben van.

Előzmény: loganos (4128)
loganos Creative Commons License 2024.03.04 0 0 4128

Attól függ milyen töltő. Ezeket a mai pici, processzor vezérelt töltőket )pl. Lidl-ben kapható) nyugodtan rá lehet csiptetni, nem kell a sarut lekötni. Aztán hópihe állásban tölteni az EFB akkumulátort.
Ne várd meg amíg döglődni kezd! Amikor nincs használatban az autó, bármikor töltheted, bármennyi ideig. Az autó ugyanis sajnos nem tölti fel, kb. csak 80%-on tartja. Ettől szulfátosodik, és idővel cellazárlatos lesz.
Ha eljön az akku csere ideje, csak ugyan olyan Ah értékű és indító áramerősségű akkut szabad tenni bele mint a gyári. Ha nem, akkor az újat fel kell tanítani az autónak, vezérlőbe beírni az új étékeket.

Előzmény: TINTUS (4126)
loganos Creative Commons License 2024.03.04 0 0 4127

Sajnos EU-ban nincs ilyen verzió.

Előzmény: WendelkeS (4125)
TINTUS Creative Commons License 2024.03.03 0 0 4126

Ha majd eljön az idő, hogy rá kell tölteni az akkumulátorra akkor a töltőt csak símán rácsipeszelhetjük az autó akksijára ugye?

WendelkeS Creative Commons License 2024.02.29 0 0 4125

Szia Loganos!

 

Volna egy kérdésem. Azt tudom, hogy be tudod kapcsolni a pálcikás vízhőfok kijelzést, de a fed komp. nem alkalmas arra, hogy egyszerre több infót megjelenítsen abból, amit egyénként váltogatva, egymás után, egyszerre csak egy jelenik meg? Szóval pld. folyamatosan mutassa az összes megtett km-t, meg mellette más is látható.

 

Köszi!

loganos Creative Commons License 2024.02.26 0 0 4124

Sziasztok!
Nálam már fenn van a Medianav-omon a legújabb 2023.Q4 full Európa.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!