Nem mindegy, hogy Ah vagy A. Most az előbbit írtad, lejebb meg az utóbbit. Én mindig átírom, így nem kell azon gondolkodnom mi lenne ha................
De ha még egy kérdés lehet. Visszatérve az eredeti felvetésre, - szigorúan elméleti síkon :-) - mi történne akkor, ha mégis belekerülne ez +10 Ah val nagyobb indítóáramú akkumlátor, a kocsinak lenne valami baja belőle, vagy az akksit nyírná ki?
Nem ,,fér bele". Ha nem találsz olyat aki átírja (márpedig ezt a márkaszerviz és az akku bolt se tudja) akkor marad a gyári új, ami megegyezik az autódban lévővel.
Miért ne mehetne? Vezérlőt biztos nem fog kinyírni, ellenben a BMS nem tud vele mit kezdeni és a start-stop miatt is fele idő alatt elhasal, semmi előnye nincs azt használni.
A regisztrálás/illesztés meg egész más miatt van és a normál működés biztosítása miatt jobb megcsinálni, de ezt bármelyik akkus megcsinálja és benne van a csere árában, ez sem űrtechnika.
(valójában a +10A nem befolyásolna semmit, de a kis manóknak jobb szólni a központban, hogy új akku van a fedélzeten, pl. ne töltsék az eredeti emelt feszültséggel az akkut.)
Pár nap után csak most járok erre. Ez nem a gyártók ,,reklám szövege" hanem valós veszély amit a neten talltál. elég hamar kifinghat 1-2 vezérl az autóban ha az eFB helyett norml akku kerül bele. Az a helyzet, hogy az autógyártókat egyáltalán nem érdekli, hogy a tulaj mit tud/ért hozzá. Ők a nyugati embereknek gyártanak autókat. Ott meg már 20 éve sem tudott egy átlag sofőr kicserélni egy kereket sem. Mindig mindennel szervizbe mennek. Ott meg majd megoldáják.
A "mi történik, ha" kérdésemre persze találtam választ akkugyártók honlapján, de ezek elég marketing-bullshitnek tűnnek. Szerintük jóformán az egész autó tönkremehet attól, ha normál akkut rakunk bele. A kedvencem az a rész, amikor azt írja, hogy a start-stop rendszer is meghibásodhat, emiatt piros lámpánál a motor egyáltalán nem, vagy csak ritkán áll le. Hát bakker, nem is akarom hogy leálljon, pont azért kapcsolom ki ezt az agyrémet!!!
Félelmetes, hogy már itt tartunk, hogy egy akkucsere is pilótavizsgás műveletté vált :-(
Mi történik akkor, ha a tulaj nem tudja hogy mi a teendő, vagy szorult helyzetben van és nincs kéznél gyári csereakku, ezért berak egy akármilyen, épp kéznél levő közönséges akkut? Feltételezzük, hogy a start-stop rendszert alapból mindig kikapcsolja, tehát nincsenek felesleges indítgatások.
Daciánál nem cserélik garanciában. :( 3 választásod van akkumulátornál: -1. méregdrágán a gyári, ami épp úgy EFB 70ah és 710A-es. Sok helyen el sem akarják adni vevőnek, csak beszereléssel, diagnosztikával együtt, ami így őven 100ezer ft felett van. -2. Ugyan ilyen paraméterekkel rendelkező EFB aakut én a gáyrin kívül még nem láttam. AGM-ből viszot van, ami épp úgy betehető, és akkro nem kell az autót tanítani. -3. Veszel pl. egy minőségi Varta EFB 70Ah 760a-es akkumulátort. Majd a vezérlőben át kell írni az akkura vonatkozó értékeket. Márkaszerviz ezt nem tudja, én már sokat csináltam. De FB-on rengeteg akkus műszaki posztom is van.
Ez így nagyon nincs rendben!!! Vezérmű szíjat nem szabad visszatenni, ez rendben van. De mivel egy garanciális művelet miatt bontották le, ezért a szíjat is az importőrnek kellett volna állnia. Ugyna ez van pl. vízpumpa cserénél is. A hosszbordás szíj az más, azt vissza lehet tenni ha nem sokat futott. Ilyen garanciális javításoknál sajnos a vízpumpát és a fezsítő görgőt nem cserlik, tehát hiába az új szíj, a csere intervallumra majd figyelj.
Tovább a 4022 hozzá szólásommal kapcsolatban fejlemények vannak. Megcsinálták a főtengely szimering cserét gariba, de a vezérlést és a hosszbordás szíj készletet nekem kellett fizetnem.
Elmondásuk szerint mivel még lett bontva ezért cserélni kell.
Így 110 000et fizettem. Ők állták a munkadíjat és szimeringet.
Szia! Akku negatív sarunál a szenzor szokott döglődni, csere. Ha 1.6Sce-ről van szó, annál a vízhőfok jeladó is el szokott romlani, azért megy a hűtőventilátor is.
Sziasztok! Találkozott már valaki a dignosztikábban az alábbi hibakóddal: DTC9266 12 V-os akkumulátor áramérzékelő? Egyébként rendelenesen működik, olyan mintha a hűtőventillátor mindig járna, továbbá az elindulás után időnként pár perc múlva leáll és újra indításnál olyan mintha az aksi lemerült volna.
Én hagyományos töltővel töltöm mindegyik autóét időközönként, lekötés nélkül, mindegy mennyit megy közben, de általában hideg időben biztos rájuk töltök. A Dákóban pl. 6-éves az aksi, azaz még a gyári van benne.
Ha meg már állandóan töltögetni kell, mert másképpen el sem indul akkor annak úgy is mindegy.
A másodautónk, ami ritkán jár, állandóan töltőn lóg. De nem a Lidl féle processzoroson, mert az egy áramkimaradás után nem indul újra. Sokat szívtam emiatt a fogam, aztán inkább olyan töltőt raktam rá, ami úgy néz ki, mint gyerekkorunk adapterei, amivel a walkmant hallgattuk, csak egy kicsit nagyobb. Azt nem tudom, hogy ez mennyire tudja szabályozi magát az akku állapotától függően, de az van ráírva hogy állandóan rajta lehet az akkun.
Ezek szerint néha át kéne raknom a kütyüt a Lodgyra (vagy venni egyet neki is), hadd nyomja tele.
Azt szokták mondani, hogy 4 év után mindennap ajándék. A többség 4-5év. Aztán kellett már benzinesben is 2 év után cserélni, meg volt diesel amiben 7 év és 200ezer km felett bírta. Elég nagy a szórás. Réges-régen amikor még nem volt ,,intelligens" töltési rendszer, EFB és AGM akku, meg mindenféle ,,csoda" technológia, akkor voltak OPEL akkumulátorok, amik akár 10-15 évig is bírták. De sok Logan 1.4MPI-ben a román rombat is 10 évig. Ha a Start&Stopp-ot nem használod, azzal növeled az élettartamát. Azonban ez sem elég. Az autó csak kb. 80%-ig tölti. Így szép lassan elszulfátosodik, az leülepszik, és cellazárlat a vége. Megjósolhatatlan, hogy mikor. Pl. bemérve egy 70%-os SOC értékű akkumulátor még teljesen jó indítási képességekkel, és megfelelő kapacitással rendelkezik fagyokban is. Ettől függetlenül lehet akár holnap cellazárlat és vége, de lehet még 2 évig bírja. Ami jelentősen növeli az élettartamot, az az, ha mindig fel van töltve az autó akkumulátora. Nekem pl. az összes járművem ilyen Lidl öltőn ,,lóg".
Ha valakinek nem létszükséglet az autó, vagy van másik amivel elmegy akkuért és maga ki tudja cserélni, használja nyugodtan végkimerülésig. Ha minden nap ezen múlik a gyerek óvodája-iskolája, tulaj munkahelye, akkor szerintem ha rendben is van és kibírta addig, 5 évesen erősen ajánlott.
Mi a tapasztalat, nagyjából mennyit bírnak ki ezek az akkuk? Bő 4 éve napi használatban van az autó, start-stopot mindig kikapcsolva, sosem merült még le és más probléma se volt az akkuval. Csak miheztartás végett kérdem, hogy mire számítsak, nagyjából mikor kell gondolkodni cserén. Nyilván nem szeretném megvárni hogy baj legyen, de feleslegesen sok pénzt se szeretnék kidobni, ha egyébként az akku még rendben van.
Attól függ milyen töltő. Ezeket a mai pici, processzor vezérelt töltőket )pl. Lidl-ben kapható) nyugodtan rá lehet csiptetni, nem kell a sarut lekötni. Aztán hópihe állásban tölteni az EFB akkumulátort. Ne várd meg amíg döglődni kezd! Amikor nincs használatban az autó, bármikor töltheted, bármennyi ideig. Az autó ugyanis sajnos nem tölti fel, kb. csak 80%-on tartja. Ettől szulfátosodik, és idővel cellazárlatos lesz. Ha eljön az akku csere ideje, csak ugyan olyan Ah értékű és indító áramerősségű akkut szabad tenni bele mint a gyári. Ha nem, akkor az újat fel kell tanítani az autónak, vezérlőbe beírni az új étékeket.
Volna egy kérdésem. Azt tudom, hogy be tudod kapcsolni a pálcikás vízhőfok kijelzést, de a fed komp. nem alkalmas arra, hogy egyszerre több infót megjelenítsen abból, amit egyénként váltogatva, egymás után, egyszerre csak egy jelenik meg? Szóval pld. folyamatosan mutassa az összes megtett km-t, meg mellette más is látható.