A hasonló árkategóriában lévő Metzek kisebb teljesítményűek.
Nem biztos ám,hogy a Youngnou tönkremegy 10 év után,de arra sincs garancia,hogy egy Metz,Sigma vagy akármelyik bírja egy évtizedet.Nem vagyok szakavatott vakugyártásban,de szerintem manapság a márkás,neve is van termékekbe is belekerülnek a hitvány alkatrészek.
Aztán a fene tudja,lehet,hogy igazad van.
Az biztos,hogy nálam nem lenne agyonhajszolva...
Ha eljön az ideje a komoly vásárlási szándéknak,mindenképp´ fontolóra veszem az általatok leírtakat.Addig is átolvasom,tanulmányozom a Yongnuot...hát sajnos csak magyarul tudok,de biztos találok róla leírást,mivel van magyarországi forgalmazó.
Ha megnezed, akkor az 560-as Yongnuo-t agyba fobe dicserik. Manualis vaku, emiatt mindent megtanulsz, amit a vakuzasrol tudni illik, es kell, ugyanakkor megbizhato, es gyakorlatilag szotyiert van. Nincs benne TTL, de ugy olvasom, a legtobb fotos rogton manualisra kapcsolja a vakujat, hogy azt csinalja vaku, amit a fotos akar.
Es ezugyben a legjobb blog: strobist.blogspot.hu Angol nyelvu, de eszement jol magyaraz!
Persze,lehet is az jó,attól,hogy kínai,még nem kell feltétlenül negatívan elkönyvelni.Tényleg azt célszerű szemelőtt tartani,hogy ennyi pénzért,meg egy vödör mészért,nagyon is megfelelhet az elvárásoknak.
Nekem az az egy gondom van a felugró vakuval,hogy csúnya árnyékot vet a falra.Egyébként szívesebben emelem inkább az ISO-t vaku helyett.Beltérben az A50/1.7-el csinálok néha 1600-3200-al is remek fotókat,sőt a 6400 is elmegy még,főleg ff-ben.(-: A K-30 zajkezelése,zajszerkezete(szemcsésség) szerintem nagyon buli...de gondolom ezt nem kell bemutatni.(?)
Szóval majd átgondolom még ezt a vakus dolgot,Peti szerint is megéri az emlegetett csájníz blicc.(-:
Megnéztem az árát a YN-nak,valóban nem sok érte,de nekem kezdésnek szerintem jó lesz a használt is.
Igen,valóban benne van a pakliban,hogy ezek a nyugdíjas villanók váratlanul elhaláloznak.Ilyen az élet.
No,majd elválik...
Köszönöm!
Én is inkább hagytam a dolgot, inkább másfelé mentem el. Vannak akik a régebbi, bevált, alacsony talpfeszültségű vakukra esküsznek. Metz-ek, Pentaxok, de azt hiszem a Vivitar-nak is van alacsony talpfeszültségű vakuja. Aki ebben járatos biztos tud adni tanácsot ezekről, én nem ebbe az irányba indultam el. Lehet, hogy kicsit drágább, de én egy Yongnuo 560 III vakut vettem hasonló céllal. Szintén csak manuális, dönthető forgatható fejjel. Hallottam már olyan véleményt, hogy nem jó, kínai, gagyi, stb. A tapasztalataim csak pozitívak vele, kulcsszáma kellően nagy, elég jól összerakott szerkezet benyomását kelti. Ennél a vakunál tudom, hogy nincs agyonhasználva a villanócsöve, nem kell attól tartani, hogy eldurran a következő villanásnál, ha meg mégis van rá garancia. Egy 10+ éves vakuról senki nem mondja meg, hogy mennyit villantottak vele eddig, és azt sem, hogy mennyit fog még bírni. Ahogy öregszik, annál nehezebb alkatrészt beszerezni hozzá.
Én emiatt maradtam az új, költséghatékony vaku mellett. Plusz pont, hogy tud kétféle slave módot, és beépített rádiós vevővel rendelkezik, bizonyos Yongnuo vakukioldók külön vevőegység nélkül is képesek vezeték nélkül elvillantani. Nem egy hátrányos dolog... Árban nincs nagyon messze egy régebbi vaku + Yongnuo vevő páros árától (ha kell a gépről levehető funkció), és még magyarországi garancia is van rá, van hivatalos m-o-i forgalmazó.
Hát azt hiszem akkor nem erőlködöm vele,talán beszerzek majd egy régi Pentaxot,egyelőre kísérleteznék csak vele.Alapvetően nem vakuzom sokat,de jó lenne ha lehetne a fejet forgatni,mondjuk a mennyezetre irányítva,mert az árnyékok bosszantani szoktak. Szerinted milyet lenne érdemes venni,ami olcsó,de jó szolgálatot tehet?Ja,és persze ne kelljen buherálni?(-:
Köszi a válaszért!
Ugyan ilyen vakum van, és megcsináltam azt a kütyüt, ami galvanikusan leválasztja a vakut a gépvázról, így nem bántja a gépet a nagy talpfeszültség. Eredetileg Canonra lett kitalálva, azon működik is rendesen. Nekem a Pentax vázaimon félsikerrel üzemel. Elvillantja rendesen, nem teszi tönkre a gép vakupapucsát, de nem szakad meg villanás után az áramkör automatikusan, így nem villan még egyet újabb gombnyomásra, csak ha fizikailag megszakítom a kapcsolatot a kütyü és a fényképezőgép között. Nagyon macerás a használata. Valahol azt olvastam, hogy a Pentax gyorsabban ráadja az áramot a vakupapucsra, mint ahogy a triak "kisülne" így folyamatosan zárva marad az áramkör.
Ha valaki meg tudná oldani, hogy expo után megszakadjon az áramkör majd automatikusan visszaálljon a kapcsoló, akkor használható lenne a rendszer.
Ahogy igy utananeztem, igazad van, bar a rekeszre nem latok utalast...sot ahogy elnezem, ugy hasonlitjak inkabb, hogy minden beallitas ugyanaz, az ISO mas...d700 vs d300 osszehasonlitasban altalaban 2 EV volt a FX javara, azonos rekeszertek, es zarsebesseg mellett. Ha jol lattam...
Van egy Chinon 900C vakum.Tudtok arról valamit?Ha K30-on szeretném használni-manual módban persze-,akkor át kell barkácsolni a túl nagy talpfeszültség miatt?Nem tudom már pontosan mi van ráírva,a szüleimnél van valahol...ha lesz időm előkeresem.
Tehát "egyívású" szenzoroknál az "elfogadható" ISO fordítottan arányos a crop factorral. Tehát 1,5-ös crop-factorral 1,5-ször kisebb F érték kell, 1,5-ször kisebb fókusztávolsággal, hogy ugyanazt a képet kapjuk, beleértve a kivágást, zajt, háttérmosást, mint FF-en.
Tehát pl.:
1. APS-C váz, ISO 1000-ig jó, van hozzá 135 mm-es F2.8 objektív
2. FF váz, ISO 2800-ig jó, van hozzá 200 mm-es F4.8 objektív (1.5 EV-vel az F2.8 alatt)
A két tágra nyitott objektívvel ugyanaz lesz a látószög, exponálási idő a legnagyobb "jó" ISO-n, háttérmosás, mozgási elmosódás.
A DxO Mark szenzor adatbázisban van egy pontszám, valahogy úgy definiálják, hogy sporteseményeken mekkora ISO-val lehet még "jó minőségű" képet csinálni. Akármit is jelent a "jó minőség", leginkább arra jó ez a szám (és arra is van), hogy a különböző szenzorok zaját össze lehessen hasonlítani. Itt van néhány Pentax vázra:
K-3 1216
K-5 IIs 1208
K-5 1162
K-30 1129
K-r 755
K-7 536
Tehát Pentaxon belül K-30-tól felfelé nincs érezhető különbség (mint ahogy a különböző gyártók legújabb APS-C vázai között sincs). A K-30 0,6 EV-vel jobb, mint a K-r és 1 EV-vel jobb, mint a K-7. A FF szenzorok tipikusan a 2500-3000 tartományba esnek, tehát 1-1,5 EV-vel jobbak a K-30-nál. Durván azt lehet tehát mondani, hogy a K-30 félúton van a K-7 és egy gyengébb FF között.
Teljes az egyetértés. Ezt én is kifejtettem. Nekem a magas iso miatt, jobb lenne egy jó FF. De az ára nekem megfizethetetlen, ha az obikat is beleszámolom. Egy régebbi FF /pl. d700/ pedig már nem biztos, hogy ténylegesen jobb magas ison, mint a k30,v k5ii.
De a valós kihasználtságot tekintve, hogy max. 40x60cm nyomatot csinálok, de leginkább 600x800 pixeles képek kellenek internetre, luxus lenne számora egy FF gép.
Ilyen igényekre a pentax is nagyon megfelel. Kx-el csináltam 2x1 méteres nyomatokat/ természetesen nem magas isoval/ és tökéletesek lettek.
Szóval az apsc méretben sok a lehetőség, és nem valószinű, hogy ezt valaha is kihasználjuk.
Ácsingozhatunk a FF után, de elég drága tanulópénz volna, ha megvétel után rájönnék, hogy nem a technika volt a szűk keresztmetszet, hanem mi.
"A k30 magas isoja jobb, mint a k5-é "- ezért vagy elégedettebb mint én. :-) Mondjuk a fekete-fehér képeknél szeretem a zajt, van egy kis "filmeskorszak" érzete. :-)
Egy pillanatra itt megállnék, mielőtt vita alakulna ki a képzaj körül. Nyilván nem web méretben látszik a különbség ezt Te is tudod. Azzal is tisztában vagyok, hogy nem mindenki pixel kukkoló és a minőségi romlás A3 méretben érzékelhető amit a felhasználók kis része használ ill. nyomtat. Én a 834 hozzászólásomban mertem a K3 dicsérni, hogy iso 2500 partiban van még az ff vázakkal is. Viszont 2500 felett az ff vázak előnye nyilvánvaló. A nagyobb szenzor méret sokkal jobb képminőséget, dinamika-tartományt és zajteljesítményt eredményez.
küldök két képet. Az egyik 6400 szűrés nélkül, a másik 100 iso. Azt hiszem ilyen naggyságban nem sok a diferencia. Még nagyobban is sokáig élvezhető a minőség.
A k30 magas isoja jobb, mint a k5-é, legalább is a teszteket nézve. Sokkal finomabb a zajösszetétele. Nekem csak a kx, és kr-hez képest van valós összehasonlítási alapom.
A kx 1600-os isoja gyengébb volt, mint a k30 6400-a.
Mikor vettem a k30-t nagyon gondolkodtam a k5-ön, mivel nagyon lent volt az ára, főleg használtan, de a magas iso miatt a k30-at választottam, mert nekem az a legfontosabb.
Természetesen a még elfogadható zaj méret, és témafüggő is. Én maximum normál képernyő méretben használom fel.
Csak gyenge zajszűrést használok, sőt van, hogy csak a színzajt szűröm gyengén. De bizonyos témáknál el tudok képzelni akár méteres nagyítást is, csak sima színzaj szűréssel.
Hat nem tom, most beallitottam es igy fogom hasznalni, mert en field-tesztet csinaltam, szoval nem tesztabran teszteltem, hanem gyakorlati helyzetekben, es ugy tunik jobb kepeket kapok.
AZtan ha tovabbi ketsegeim elsznek, leresetelem, oszt meglassuk
Szerintem a Ricohnal most talan jo kezekben lesz. Abbol gondolom, hogya K-3-nal felvallaltak a Pentax markat, es a Ricoh egisze alatt jelent meg. Az se lehetetlen, hogy mint Pentax szepen 1-2 ev alatt eltunik, es marad a Ricoh. Meglatjuk.
Hogyan értékeled ki a zaj mennyiségét és a zajszűrés okozta minőségromlást? Képernyőn 100%-os nagyításban, vagy abban a formátumban, amiben felhasználásra kerül? Mondjuk webre 1200x800-ban, vagy A4 esetleg A3 printben?
Egyetértek veled ! Én még filmes korszakban lettem Pentaxos és akkor még a Pentax is góliátok között volt. Ezért látjuk másként. Utolsó gondolat, mielőtt A k30 megharagudnak. A minőségi fotózás szerintem nem elitista inkább igény és elhivatottság kérdése. Nyilván más az igénye annak aki minden perc szabadidejét ennek a hobbinak szenteli és más aki hetente, havonta egyszer előveszi egy esemény kapcsán.
"Jelenleg azt látom az utcán, hogy elképesztően elszaporodtak a tükörreflexesek"- Én nem keverném az után, közösségi helyeken kattingató vagy fotózó turistákat, nyaralókat az igényes hobbi fotóssal. A FÉNY/le/képezéshez nem kevés tudásnak kell párosulni az egyén látásmódjához. A képet az ember alkotja ! A technika eszköz a kezünkben és mindenki olyan technikát választ amivel kitudja fejezni érzéseit, képi világát, kreativitását. Mindenkinek más és más és ebben a kanikon sajnos már jobb partnere a fotósoknak. / több kiegészítő stb. /