Honda SH 300 vásárlás előtt állok. 2011-2012 évjáratot nézegetem, mert kb. Azt bukja a kassza. A kérdésem az lenne a sok közül röviden, hogy kb, mi az a kilométer amivel érdemes megvenni ezt a típust. Ha normál módon van használva egy ilyen motor, kb, mennyit mehet mire bontani kell? Mik azok az alkat részek amik tönkre mehetnek? Szóval a lényeg, hogy mire figyeljek egy ilyen korú gépnél, higy ne húzzanak be!? Előre is köszönöm, az építő jellegű segítséget! 🙏
Sajnos nincs, de nekem ugyanez a hibám volt, a baloldali féklámpa kapcsoló nem működött. Tizenezer.... Ft lett volna egy új. Kiszereltem, óvatosan szétbontottam az összepattintott fekete műanyag dobozkát, kitisztítottam. Apró rugós, pöckös billenőkapcsoló van benne, az esett szét. Eléggé piszmogós volt, de sikerült. Már két éve működik.
Nagyon köszönöm az infot. Megnyugtattál vele. Aggasztó volt, mert két szakszervízben is voltam vele, de senki nem tudta mi ez a hang. Szelepet akartak állítani, de hála Isten nem engedtem.
Sziasztok! Vettem egy új 2016-os SH300-at és egy érdekes ketyegő hangot ad, ami a fordulattal változik. Olyasmi hang mintha az injektor csettegne. Hidegen alig hallható, de melegen már zavaróan hallani. Az előző SH 300-asomnak (2011-es) nem volt ilyen hangja. Valakinek hasonló? Lehet, hogy az Euro4-es motor miatt van? Ha valakinek ilyen évjáratú a motorja, vagy tud valamit mondani az kérem segítsen megfejteni. Köszi szépen.
Ugye nem gondolod, hogy "távgyógyítással", kevés infó alapján biztos választ kapsz ?
Én is csak tippeket, szempontokat tudok felvetni:
- mióta van Nálad a gép, és mióta tapasztalod, már kezdettől vagy pedig egy idő után vetted észre ?
- feltételezem, hogy alapjáraton egyenletesen jár a motor, tehát akkor menet közben, a hatásláncban lehet valami
- viszont 12 ekm-nél, normális használat és karbantartás még NEM lehet érdemi kopás a hajtásláncban (görgők, tárcsák, szíj) ami egyetlenséget okozhatna. Biztos, hogy csak ennyi a km ? Lebontottad már a deklit, megnézted, hogy mögötte milyen állapot van (por, esetleg olajsár, egyebek)?
- egyébként mekkora sebességnél szűnik meg a rángatás ?
- a cvt működés sajátossága, hogy a hajtáslánc kialakulása, a "betapadás", kis rángatást jelenthet, főleg ha éppen ebben a fordulatszám tartományban finomkodik az ember - lásd csúsztatott kuplung az autónál - tehát induláskor határozott gázadás kell. Persze nem "csutkára", mert az megint csak rángatást okoz, és nem is kicsit. De feltételezem, hogy ezekkel tisztában vagy.
- végezetül érdemes visszaolvasni, mert a sajnos a fórum nem túl aktív, viszont korábban többször vetettek fel különféle rángatási problémákat a kollégák, pl. lásd a #845 hsz.-t
Pontosítok: nyilván a hátsó doboz jobb, univerzálisabb. A harmonikás tárolót én csak a sisak elhelyezésére tartom jónak. Menet közben a fejemen van, de ha leparkolok, akkor nem kell magammal cipelni. A sisakot a mérete miatt nem lehet alulról kivenni, hiába hasítja fel valaki a harmonikát. Egyébként meg a vandál pusztító szándék ellen sajnos nincs teljes védelem, még a lezárt dobozt is le lehet törni, vagy felfeszíteni, akárcsak az ülést :(((( Hasonlóképp nem atombiztos az SH "gyári" külső sisakrögzítő megoldása sem, a kampóra beakasztható dróthuzal is levágható.
Szóval ez nem "kéthetes túrára valósi" tárhelyű robogó, de ettől még JÓ ! :D
a következő a problémám. indulásnál kicsit szaggatva gyorsul ( SH 300 2015 gyártású 12.000 km 100 benzin van benne ), de ahogy elér egy bizonyos fordulatot , sebességet, minden rendben. nem zavaró a dolog, de szeretném orvosolni a problémát... köszönöm az érdemi hozzászólásokat.
Szerintem meg ez a BMW C400X "harmonikás" megoldású, ülés alatti helybővítés elég gagyira sikerült, mert csak álló helyzetben használható, s ha nem sisakot raknál bele, akkor indulásnál fele cuccost ki kell szedni, mert így nem is indul a moci.
Ráadásul egy éles kulccsal, vagy csavarhúzóval felhasítható, aztán kirámolják az egész ülés alatt tárolt holmid! Arról nem is beszélve, hogy idővel kikeményedik a harmonikás része, aztán elrepedezik. Úgyhogy szerintem a zárható doboz hátra még mindig megbízhatóbb!
- a kipörgésgátló nekem sem "létszülkséglet" ( főleg ennél a teljesítmény és nyomaték szintnél) ez a sokkal erősebb gépeknél használatos / hasznos tudás
- pont a fordulatszámmérőnek nincs sok értelme egy robogónál - ahol nincs váltogatás. Az informatív műszer egység éppen hogy plusz infókat ad, ami hasznos lehet (hőmérséklet, akkufeszültség, átlag és pillanatnyi fogyi, még megtehető út, stb....)
- ha az ülés alá elférne a bukó, akkor nem kellene a hátsó doboz, vagy lehetne pakolni bele más dolgokat pl. egy túra esetén. (apropó, ha jól emlékszem a bmw c400-asánál találták ki az ülés alatti "harmonikaszerű" tárolót, szerintem nagyon ügyes ötlet, nem értem, hogy miért nem terjedt el)
- ha a két láb közötti padlórészbe kerülne a tank (amit javasoltam) akkor az csak kb 15-20 cm magas alagutat jelentene, azon még bőven át lehet emelni a lábat, és megmarad a kényelmes robogós felszállás
Mi nem vagyunk járműtervezők :)), de véleményünk ettől még lehet. :D
Régebbi (2007-2010) 300-as tulajoktól kérdezem, akinek van gyári kézvédője fent, hogy hogy lehet felszerelni? Ma vettem plexit rá (2007-es) a nagy plexi felment, de mintha a kézvédő nem passzolna. Van benne egy törés alul, ami pont fordítva van, mint ahova ez való. Tudtok képet küldeni róla?
Van egy 300i ABS-em,a visszajelző lámpája nem alszik el inditás után,folyamatosan villog menetközben. A jeladó tárcsák és az érzékelők tökéletes állapotuak.
Volt-e már hasonló problémája valakinek? Én a kockára gyanakszom,egyáltalán javitható-e?
Szervusz Sanya bácsi! Valóban, az új design-on és pár apró hasznos újításon kívül érdembeli tartalombővítés nem igazán történt az SH300-ról a 350-re. Én is sokkal jobban vártam volna inkább egy 400-as körüli, erősebb blokkal, nagyobb tankkal egy kicsit túrásabb SH változatra! Szerintem ezzel a 2 milleres árral a 350i nem lesz az eladási toplista élén! Habár most nagyon elszaladtak az új árak; pl: Yamaha X-Max 400 - 2.35 mill., Piaggio Beverly S 400 hpe - szintén 2.4 mill., BMW C 400X (Kymco blokkal) 2.3 mill. Ha most SH-ban gondolkodnék, biztosan egy használt, hasonló évjáratúhoz nyúlnék, mint Te, de mivel már 3 SH-t is koptattam, így én továbbléptem a típusból. Azért majd még a nyáron összefuthatunk Veszprémben! :)
Nos néhány gondolat a téma kapcsán (egyúttal reagálva Horacius még tavaly novemberben felett kérdésére is az 350-esről):
- a 300-as (ha jól tudom 2006-tól gyártotta a Honda) egy jól kitalált üzleti modell alapján, jól megtervezett, és jó minőségben legyártott típus, kezdettől fogva. Nem véletlen, hogy a 125-150-300 SH család Olaszországban (a robogózás "őshazájában") folyamatosan az eladási statisztikák élén van, megelőzve a hazai márkákat (!)
- a kezdettől magas szinthez így a későbbi újabb változatok (2011, 2015, 2019, 2021 ha jól datálom) már sok lényegeset és igazán nagyot már alig tudtak hozzátenni
- természetesen a dizánj-elemek és a marketing szövegezés (ahogy a mai világban más sajnos szokásos) igyekszik ezt leplezni és minden változtatást felfújni, feldicsérni - nyilván az eladások fokozása érdekében (cseréld le az újabbra ....)
- szerintem a folyamat során a gyakorlat szempontjából lényeges javítás volt a bukósisak-méretűre megnövelt tárolórekesz az ülés alatt (ez súlyos fogyatékosság volt kezdettől), a környezet-barátabb motor, aztán a led-lámpák, talán még a kipörgésgátló, és most a sokkal informatívabb műszeregység
- de az vicces-szomorú, hogy a rögzítőfék mindmáig nem fért bele a fejlesztésekbe, pedig nem "olcsójános" modellről van szó, és a fő használati területen - város-előváros-vidék , éppen igencsak célszerű lenne
- a 350-re növelés nekem "citromdíjas" dolog. A ténylegesen csak 280-ról 330-ra növeléssel csak a kezdeti teljesítményt (27 le majd később 25 le) alig meghaladó szintre (29 le) kapaszkodott vissza a motor, ez alig félmegoldás. Itt szerintem nagy esélyt szalasztottak el. A lélektani határnak számító 400-ra növeléssel (ami 120 cm3 többlet) ki lehetett volna hozni (a fő geometriai méretek megtartása mellett) kb. 35-38 le teljesítményt, ehhez tartozó nyomatékkal. Igy szinte teljes értékű országúti (és a jelenleginél nyugodtabb szívű autópályás) használatra is képes lenne, jó eséllyel még két személlyel is. Sokakat megnyerhetne akik a viszonylagos gyengesége miatt erre a célra nem vették számításba. Gyakorlatilag "is-is" motor (all-in-1) Város, előváros, országút, a.pálya, persze kompromisszummal, és nem szélsőségben gondolkodva. A 400-as kategóriában sok konkurrens van, de szerintem megállná a helyét a versenyben.
- az előző ponthoz kapcsolható egy kezdettől és most is problémás gyengesége, a kicsi (9 literes) üza.tartály. Ez a városon kívüli használatban (a jó fogyasztás ellenére) kevés és korlátozza a praktikus használatot, különösen ha az előző pontban leírtakat is figyelembe vesszük. Megoldás lehetett volna kezdettől egy jelentősen más elrendezés: akku elöl a kerék feletti fejidomban, tank a padló alatt és a két láb között egy kissé megemelve kialakított "alagútban" (a jelenlegi sík padlónak ez a szűk része kihasználhatatlan - a háziasszony cekkerét nem számítva :)). Az így saccra kb 14 literesre növelhető tank már jobban kielégítené a nagyobb távolságú használatot is. Plusz jócskán növekedne az ülés alatti tárolótér is. Arról nem is beszélve, hogy a súlypont így egy kicsit előrébb kerülne (a robogók hátsókerék túlterheléses jellege közismert probléma) és talán (?) a súlypont magassága is csökkenne egy kicsit. Persze ez az felvetés csak fikció, mert szinte teljes áttervezést kívánna, ami nem realitás.
Talán úgy tűnhet, hogy most túl kritikus voltam. De hát ezen a fórumon a mi kis kedvencünk előnyeit nem szükséges mindig hangsúlyozni.
Visszatérve az eredeti kérdésfelvetésre, úgy gondolom, hogy a "komoly újítások" (durván 2 millás új áron) ár-érték arányban nem hozzák azt a többletet pl. egy 5-7 éves megkímélt állapotú és kb. feleáron elérhető géphez képest, aminek a tényleges használati értéke elérheti akár a 70-80 %-os szintet is. Persze szerencse is kell hozzá. :DD
Egyébként pedig szerintem az említett olasz videóhoz képest sokkal több infót ad az alábbi cikk: