Ez a topic szolgáljon segítségül minden utazónak. Kérek minden hozzászólót hogy valós értékeléseket közöljön. Az értékelés több módon is történhet, akár részletes leírással az utazási irodára vonatkozóan, akár csak egy + jellel amennyiben pozitív az értékelés, akár - jellel negatív értékelés esetén, semleges értékelésnél pedig 0 jellel. Konkrét iroda felől érdeklődőknek javaslom oldalt a kereső használatát az iroda nevére keresve. Remélem hasznos lesz a topic minden utazó számára. Kellemes fórumozást!
Szeretnék érdeklődni afelől, hogy mik a véleményeitek egy extrém utazásokat szervező utazási irodáról? Vannak-e tapasztalataitok? Szerintetek lenne-e igény egy ilyen utazási irodára?
Sziasztok! Tudna abban segíteni valaki, hogy ha az utazási iroda nem akarja az utazás díját visszautalni, akkor hova fordulhatok? Más utastársaknak visszafizette a 170 ezer forintot, nekünk nem akarja, inkább utazzuk le. De nekem már nagyon elment a kedvem tőlük...
Én voltam az Ön idegenvezetője az említett ominózus Bosznia körúton. Biztosan említette a buszon, hogy Bosznia-Hercegovina az egyik kedvenc úticélom, ahol nem csak idegenvezetőként, de magánúton is rengeteg alkalommal jártam és büszkén mondom, hogy idegenvezettem számtalan csoportot mindenki megelégedésére.
Azt gondolom, hogy rám sok mindent lehet mondani, de hogy felkészületlen, pontatlan, valamint hely- és történelmi ismeretek hiányában lennék, azt semmi esetre sem. Ilyet nekem Zsuzsnnán kívül soha senki nem mondott, de megkockáztatom, hogy ezentúl sem fognak. Hogy mennyire voltam felkészületlen, arra csak annyit válaszolnék, hogy már az első nap estéjén, még (a boszniai) Visegrádban úgy jöttek oda hozzám más útitársak, hogy "Zsolt, honnan ez a nagy tudás?". Az igazság az, hogy az Ön szavai nem állnak összhangban a többi utas véleményével. Ettől persze Önnek meglehet a saját véleménye, rólam, az idegenvezetésről, az útról, és az építő kritikát magam is megszívlelem - ha jó szándékkal jön. Hiszen én sem tudok, nem is tudhatok mindent, de mindig tanulok és képzem magam. És ahogy Ön is írta, lehet belőlem kiváló idegenvezető, de én azt remélem, nem csak leszek, de az eddig velem utazók túlnyomó többsége számára már az is vagyok. Az Ön esetében azonban kicsit úgy érzem, kritikája valamiért rosszindulatból fakad, ennek okát nem tudom.
Ha úgy érezte, hogy csalódottságát itt, egy nyilvános fórumon kell kiadnia magából, elgondolkodhatott volna azon, hogy ezzel mekkora kárt okoz, személy szerint nekem, hiszen egy idegenvezető megélhetését és jóhírnevét kockáztatja. De ha már így alakult, akkor tényszerű lenne az Ön véleményét összevetni a többi utas véleményével is, kérje ki az irodától az elégedettségi kérdőíveket, álljon itt, hogy milyen volt az út visszhangja. Mert így lenne korrekt.
Hadd szóljak akkor néhány szót az úttal, illetve az emlegetett problémákkal kapcsolatban.
Először is, nem öt, hanem négynapos volt az utazás, amely alatt nem kevesebb, mint 2000 kilométert tettünk meg. Az utazási iroda előzetesen a napi összkilométereket is feltüntette a programjában. Tehát rövid fejszámolás után kiderül, hogy napi átlag 500 km-t tettünk meg. Látva a sok meglátogatandó helyszínt a programban, ugye Ön se gondolta komolyan, hogy hosszú órákat fogunk eltölteni mindenhol? Sajnos nekem úgy tűnik, hogy Ön el sem olvasta előzetesen, hogy milyen útra fizet be, hiszen ahogy írja, azzal sem volt tisztában, hogy az utazás ára mit tartalmaz és mit nem.
Ami a határátlépést illeti, nem vagyok összekötve sem a horvát, sem a boszniai útfelügyelettel, sem a határállomásokkal. Kötve hiszem, hogy az idegenvezető dolga lenne az amúgy mindig nyitvatartó határátkelőt óránként felhívni, hogy megbizonyosodjék arról, hogy nem fognak-e minket elterelni. Amúgy hozzáteszem, ugyanazt a határátkelőt használtuk oda-, mint visszafele. A sajnálatos határlezárásról és annak okáról (két hétre lezárják a határt) az egész buszt tájékoztattam.
Ami a fakultatív programok költségvonzatát és az iroda árpolitikáját illeti, abba nekem nincs beleszólásom, azon változtatni nem fogok, nincs is erre felhatalmazásom.
A továbbiakban mindazonáltal kívánok jó egészséget és további szép úti élményeket, hasonlóan kiváló idegenvezetések mellett!
Sziasztok,szeretném a véleményeteket kérni....Utazott már valaki a Media Travel’s utazási irodával...?Jó áron hírdet minőségű utakat.Köszönöm a válaszokat.
Csődbe ment a világ legrégebbi utazási irodája a Thomas Cook. A partner irodák utasaival együtt 600 000 embert kell hazavinni. Magyar utasokat is érinthet mert a Neckermann is a csoport tagja.
Augusztus 5-én küldtem a Haris utazási irodának az alábbi levelet, semmilyen reakciót nem kaptam azóta, pedig csak a legzavaróbb dolgokat írtam le. Megjegyzem, hogy nem ez volt az első utam velük, de az biztos, hogy az utolsó !
Tisztelt Hölgyam / Uram ! Napokban érkeztünk vissza a Szicíliai nyaralásból, amely akár kitűnő is lehetett volna, csodás tájak, érdekes látnivalók, jó programok, az idegen vezető helyismerete és helyi rutinja adott volt.Sajnos a szobánk színvonala nem felelt meg az alapvető elvárásoknak sem ( három éve egy zarándokszálláson laktunk Rómában, az különb volt mint a mostani ), és éjszaka a zajtól képtelenség volt aludni !A szoba a hátsó épületben volt egy "U" alakú kialakítás rövideb szára végén, a legalsó szinten ( ez egyébként a 2. emelet ), így a nap még bekukucskálni sem akart. A szobában volt egy régi tv amely nem működött sem a gombokról sem a távirányitóról, amelyben az elemeket a kifolyó sav már szétmarta. Az egyszemélyes ágy oda volt tolva a fal mellé, sem egy éjjeli szekrény sem egy olvasó lámpa, így lefekvéskor az ember lekapcsolta a villanyt az ajtó mellett és megcélozta az ágyat, és ha sikerült is megtalálni nagy öröme nem volt benne mert a matrac közepe teljesen ki volt már feküdve. A wc olyan közel volt a zuhanyzó fülkéhez, hogy szinte csak lovagló ülésben tudtam rajta ülni... de ezek miatt még nem ragadtam volna "tollat" betudtam volna annak, hogy Szicília, persze azért erősen bosszantott volna, hogy a szálloda home lapján milyen képek vannak és ezzel szemben a valóság az letaglózó !A legbosszantóbb az éjszakai zaj volt ! A külső nyílászárok, elvetemedett vaskeretben egy szál üveg. A "bezárt" nyílászárok ujjnyi résre álltak el ( hétvége fele volt egy kis szél és az befújta a szoba bezárt ablakait ), és a redőny csak a be nem sütő naptól védett. A szobával szembe kicsit jobbra két ventilátor brummogat szinte folyamatosan, és ehhez jött az utca zaja, ahol a forgalom egy percre sem szünetelt, a szórakozó helyek és az onnét nem túl csendesen távozó emberek kiabálása és még a távolabbi vonat zaja is behallatszott, hangosan! Kb. mintha az ember a nagy körúton a villamosmegállóba szeretne aludni. Szóval pihentető alvásról szó sem lehetett, de bármilyen alvásról is csak nehezen, a közeli patikában vettünk altatót és azzal tudtunk csak valamelyest aludni, persze a javasolt egy szem helyet hármat bevéve.Az idegenvezetőnek első nap reggel jeleztem, de erre Ő később nem emlékezett. A harmadik este alváshoz készülődve teljesen kivoltunk már és felhívtam az idegenvezetőt, hogy jöjjön le hallgassa meg legalább ( 10 óra előtt volt, nem éjfélkor ), de nem volt rá hajlandó. Később mondta, hogy beszélt a szállodában valakivel, és ez van. Továbbá innét kezdve, naponta többször jött a megjegyzés, hogy itt is ott is mekkora zaj van. Taormina környékén többször is elmondta, hogy mekkora zaj van és mégis hírességek járnak oda nyaralni 4 és 5 csillagos szállodákba. Nem akartam növelni a feszültséget így ezeket a pikért megjegyzéseket folyamatosan lenyeltem, de azért üzenem Neki, hogy laktam Párizsban a körgyűrű mellett ( ott hat sávos az út ), de ha be volt csukva az ablak a síri csend volt. Ezt az utat a lányomnak szántam ajándékba, mert most lett 18 éves, és egy kitűnő érettségit csinált, gondoltam legyen Neki egy szép emléke, hát..... Így lett a Szicíliai álomból rémálom ! Ami mellesleg több mint egy milliómba került.
Az önök által szervezett Bosznia felfedezése - pihenéssel vettünk részt barátnőmmel, ami 2019. szeptember 12. től szeptember 16.-ig tartott.
Számunkra a szervezés és az idegen vezetés nem volt kielégítő, sőt csapnivaló volt.
Az idegenvezető Hanyi Zsolt, Úr felkészületlen, kevés helyi információval a birtokában, az is pontatlan. Az audió készüléket elsőnek Ő, maga nem vitte magával egy-egy helyszínre mondván, nem is tudna mit mondani bele az adott helyszínről.
Egy-egy látnivalónál vajmi kevés időt töltöttünk. Kérdéseinkre nem tudott válaszolni, helyismerete siralmasan gyér.
(Lehet belőle kifogástalan idegen vezető, de ahhoz megfelelő tudásra hely és történelmi ismeretre lenne szüksége és nagyobb találékonyságra, mégis csak Ő a csapatkapitány).
Építő jelleg-el, ajánlanám az utazási irodának, tegye kötelezővé az útvezetőknek a kamerával hang és kép felvétel rögzítését egész út folyamán. Ezt a felvételt tudnák mindketten építő jelleggel fel használni. Egy-egy út után újra nézve, javítani tudnának a szolgáltatás minőségén.
Egy útvezető előre tájékozódik egy-egy adott helyszínről és azok nyitva tartásáról.
Egy útvezető előre tájékozódik az igénybe venni kívánt útszakaszok át járhatóságáról. amennyiben út lezárás van, akkor azt az útszakaszt ki kerüljük, nem kóválygunk drága időt veszítve, mert az az utasok ideje nem az út vezető-jé.
A mai informatikai kütyük idejében, egy határ átkelőn való átkelés lehetőségéről és a várakozási időről az útvezető, szintén előre tájékozódik, azért van a telefonja. Mi ez helyett keringtünk körbe-körbe karikába. Hát, ha itt nem lehet át kelni, akkor vissza megyünk egy másik útszakaszra, szóval, kaotikus volt, semmi információ az utasok felé.
A szállodák kifogástalanok voltak, tiszták, kedves személyzet finom reggeli, vacsora.
A busz tiszta, a gépjármű vezető kedves, udvarias, de maga a busz kényelmetlen. Kicsi keskeny ülések, nem szét tolható ülések, és nem dönthetőek, mert akkor a mögöttünk lévő ölébe dőlnénk. A foglaláskor az út 66.500 Ft áron, volt hirdetve, utólag derült ugyan ki, ez kizárólag az utazásunkat és a reggelit tartalmazta.
Az összes program mind Fakultatív, (ami szintén a helyszíneken derült ki) fizetős. Sőt, arany áron fizetették meg velünk. Minden egyes fizetendő dolog velünk utasok al, minimum +50% felárral volt meg fizetett – ve a hely színen tapasztalt valód belépők től. A helyszínen egy-egy vacsora személyenként 10 Euro/fő. az útvezető „az irodától”azt az utasítást kapta, hogy az utassal 15 Eurót fizetessen meg. Mi a szálloda pincérének fizettünk, a számla ellenében 10 Eurot/fő, fizettetett meg, mondván ennyiben egyeztek meg az utazási irodánkkal ők nem számolnak semmiféle büntető felárat. Ami a „hajókirándulást illeti” az 6 perc kis csónakkal át Korcula szigetére és 6 perc vissza. Enyhe cinizmussal nevezhetjük hajó kirándulásnak. Minden egyes belépő, borkóstoló, csónak jegy mind-mind, minimum 50% -100 % magasabb áron volt velünk meg fizetett, mint a helyszínen amennyibe kerül. Mindez az utasok lehúzása át verése. A Fogyasztó Védelem szereti az ilyen utas átveréseket. Kérem, szépen, ha az utazási iroda szándéka nem az átverés, akkor egyesével feltünteti a látnivalókat és érthetőmódon tájékoztat a belépők valós árairól és lehetővé teszi indulás előtt ezeket forintban befizetni, vagy akár az útvezető az út során oda adja a beárazott listát, ami alapján dönthet az utas, mit vállal be és pontosan mennyiért. A transzfer tökéletesen meg volt szervezve egy aranyos segítőkész udvarias fiatalember hozott vitte a 7 szegedi utast. Ez úton is köszönet neki.
Nem az első, Zseppelin úton vagyok túl, sokat utaztam, és még többet szeretnék. Amennyiben Önök is, szeretnének utas központúak maradni és minőségi társas utakat szervezni, úgy kérem, szíveskedjenek megszívlelni a fent leírt saját tapasztalatot. Tisztelettel,
Az önök által szervezett Bosznia felfedezése - pihenéssel vettünk részt barátnőmmel, ami 2019. szeptember 12. től szeptember 16.-ig tartott.
Számunkra a szervezés és az idegen vezetés nem volt kielégítő, sőt csapnivaló volt.
Az idegenvezető Hanyi Zsolt, Úr felkészületlen, kevés helyi információval a birtokában, az is pontatlan. Az audió készüléket elsőnek Ő, maga nem vitte magával egy-egy helyszínre mondván, nem is tudna mit mondani bele az adott helyszínről.
Egy-egy látnivalónál vajmi kevés időt töltöttünk. Kérdéseinkre nem tudott válaszolni, helyismerete siralmasan gyér.
(Lehet belőle kifogástalan idegen vezető, de ahhoz megfelelő tudásra hely és történelmi ismeretre lenne szüksége és nagyobb találékonyságra, mégis csak Ő a csapatkapitány).
Építő jelleg-el, ajánlanám az utazási irodának, tegye kötelezővé az útvezetőknek a kamerával hang és kép felvétel rögzítését egész út folyamán. Ezt a felvételt tudnák mindketten építő jelleggel fel használni. Egy-egy út után újra nézve, javítani tudnának a szolgáltatás minőségén.
Egy útvezető előre tájékozódik egy-egy adott helyszínről és azok nyitva tartásáról.
Egy útvezető előre tájékozódik az igénybe venni kívánt útszakaszok át járhatóságáról. amennyiben út lezárás van, akkor azt az útszakaszt ki kerüljük, nem kóválygunk drága időt veszítve, mert az az utasok ideje nem az út vezető-jé.
A mai informatikai kütyük idejében, egy határ átkelőn való átkelés lehetőségéről és a várakozási időről az útvezető, szintén előre tájékozódik, azért van a telefonja. Mi ez helyett keringtünk körbe-körbe karikába. Hát, ha itt nem lehet át kelni, akkor vissza megyünk egy másik útszakaszra, szóval, kaotikus volt, semmi információ az utasok felé.
A szállodák kifogástalanok voltak, tiszták, kedves személyzet finom reggeli, vacsora.
A busz tiszta, a gépjármű vezető kedves, udvarias, de maga a busz kényelmetlen. Kicsi keskeny ülések, nem szét tolható ülések, és nem dönthetőek, mert akkor a mögöttünk lévő ölébe dőlnénk. A foglaláskor az út 66.500 Ft áron, volt hirdetve, utólag derült ugyan ki, ez kizárólag az utazásunkat és a reggelit tartalmazta.
Az összes program mind Fakultatív, (ami szintén a helyszíneken derült ki) fizetős. Sőt, arany áron fizetették meg velünk. Minden egyes fizetendő dolog velünk utasok al, minimum +50% felárral volt meg fizetett – ve a hely színen tapasztalt valód belépők től. A helyszínen egy-egy vacsora személyenként 10 Euro/fő. az útvezető „az irodától”azt az utasítást kapta, hogy az utassal 15 Eurót fizetessen meg. Mi a szálloda pincérének fizettünk, a számla ellenében 10 Eurot/fő, fizettetett meg, mondván ennyiben egyeztek meg az utazási irodánkkal ők nem számolnak semmiféle büntető felárat. Ami a „hajókirándulást illeti” az 6 perc kis csónakkal át Korcula szigetére és 6 perc vissza. Enyhe cinizmussal nevezhetjük hajó kirándulásnak. Minden egyes belépő, borkóstoló, csónak jegy mind-mind, minimum 50% -100 % magasabb áron volt velünk meg fizetett, mint a helyszínen amennyibe kerül. Mindez az utasok lehúzása át verése. A Fogyasztó Védelem szereti az ilyen utas átveréseket. Kérem, szépen, ha az utazási iroda szándéka nem az átverés, akkor egyesével feltünteti a látnivalókat és érthetőmódon tájékoztat a belépők valós árairól és lehetővé teszi indulás előtt ezeket forintban befizetni, vagy akár az útvezető az út során oda adja a beárazott listát, ami alapján dönthet az utas, mit vállal be és pontosan mennyiért. A transzfer tökéletesen meg volt szervezve egy aranyos segítőkész udvarias fiatalember hozta vitte a 7 Szegedi utast. Ez úton is köszönet neki.
Nem az első, Zseppelin úton vagyok túl, sokat utaztam, és még többet szeretnék. Amennyiben Önök is, szeretnének utas központúak maradni és minőségi társas utakat szervezni, úgy kérem, szíveskedjenek megszívlelni a fent leírt saját tapasztalatot. Tisztelettel,
Köszönöm a véleményt, ugyanezt gondoltam én is, nagyon későn küldik ki az utazással kapcsolatos papírokat. Későn derül ki, hogy amire jelentkeztem út, nem indul, és akkor válassz a maradékból, vagy ha egyik sem tetszik nem utazol. Lehet vannak tökéletes utak, de hol?
Hallstattban voltunk velük. Totálisan inkompetens idegenvezető, aki nem tudja összefogni a társaságot és nem is érdekli az utas, soha semmiről nem tájékoztatta az utasokat normálisan. Mindenki azt csinált és arra ment, amerre gondolta, hisz senki soha nem kapott elég tájékoztatást az idegenvezetőtől. A busz több, mint egy órát késett (éjfélkor a Népligetben igen kellemes volt ácsorogni), az elvileg előre leszervezett, buszon befizetett program a sóbányába semennyire sem volt előre leszervezve. Rengeteget álltunk a sóbánya előtt. Az idegenvezető pedig mikor szóvá tettük még fel is háborodott, hogy ennek így kell lennie. Mindenki menjen ki a napra (igazán jó kis program napozni, köszönjük!). Soha de soha többet Budavár Tours-szal.
A MUISZ nevezetű gittegyletnek hiába is írsz, ők épp le sem sz@rják az utasokat és azok érdekeit, gyakorlatilag az irodákat verbuválják kartellba és az ők érdekeit nézik csak.
2018. augusztus 2-án a Vista Utazási Irodánál befizettem a 2018. 08. 22-től 2018. 08. 26-ig tartó „Máramaros, Bukovina és moldvai kolostorok” elnevezésű útra. Mint később megtudtam, ezt az utazást a Z(s)eppelin Utazási Iroda szervezte, a Vista (több más utazási irodával együtt) csak árusította. A befizetéskor az ügyintéző azt mondta, hogy a részvételi jegyet és az utastájékoztatót (amely tartalmazza a felszállás helyét és idejét, valamint az idegenvezető nevét), az utazás előtt néhány nappal küldik el.
Mivel 16-áig nem kaptam meg az ígért dokumentumokat, bementem az irodába érdeklődni. Azt mondták, hogy még nem küldték el Szegedről. (Ekkor az indulásig már csak két munkanap volt hátra, hiszen közbejött a háromnapos hosszú hétvége-hételeje.) Azzal bíztattak, hogy másnap bizonyára megérkezik. Mivel péntek délutánig nem érkezett semmi, újból bementem. A válasz hasonló volt az előző napihoz, és próbáltak nyugtatni, hogy kedden (tehát az utazás előtti napon) biztosan megkapom. Kedden délelőtt felhívtam a szegedi utazási irodát kifejezve a csodálkozásomat. Azt mondták, hogy ők mindig elküldik az utazás előtt 7 nappal a dokumentumokat. (Ezt egyébként az Általános utazási szerződésük 11. pontja tartalmazza is.) Délután újra elmentem a Vista irodába, ahol azt örömteli hírt közölte az ügyintéző, hogy aznap késő délelőtt végre megérkeztek a várt iratok Szegedről, és így megkaphattam ezeket kinyomtatva. (Valaki nem mondott igazat.) Tehát szinte az utolsó pillanatig bizonytalanságban tartottak az utazás felől, és ezzel a késlekedéssel fölösleges utánajárásokra kényszerítettek. A Vistánál pedig csak széttárták a karjukat, ahelyett, hogy erélyesen felléptek volna, hogy a szükséges dokumentumokat idejében küldjék el nekik.
És most jött az utazás. Az idegenvezető a legnagyobb csodálkozásomra az összes belépődíjat be akarta szedni mindenkitől, függetlenül attól, hogy ki hova szeretne bemenni, hova nem. Én az első két nap programját már ismertem korábbi utazásaimból, így ezekre a helyekre nem akartam bemenni. Az idegenvezető azt mondta, hogy náluk az a rend, hogy mindent be kell fizetni. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy végül kaptam engedményt, de itt elsősorban nem a pénzről, hanem az eljárásról van szó. Az utazási irodának semmi anyagi vesztesége nem származna abból, ha az idegenvezető annyi belépőjegyet venne, ahányan ténylegesen be akarnak menni.
A panaszomat megírtam az Utazási Irodák Szövetségének is, de nem méltattak válaszra.
Nemrég jöttünk haza egy útról. Én nem ajánlanám őket jó szívvel.
Szállás, étel minősíthetetlen. Idegenvezető viszonylag kedves, sokat és szépeket mond, akinek van egy kis történelmi-művészettörténeti tudása, rögtön felfedezi az apróbb tévedéseket (pl. évszámok). Szervezés közepes, előzetes tájékoztatás majdnem nulla. Egyéb kifogásolni valók is voltak, ezeket nem írom ide le.
Hozzá kell tennem, hogy az utasok egy része számunkra érthetetlen módon elégedett volt az úttal. De talán ez a nagy mennyiségű sör elfogyasztásának volt köszönhető.
Csak azért jöttünk haza viszonylag elégedetten, mert ahol jártunk, az nagyon szép és felejthetetlen volt.
Mindez persze nem azt jelenti, hogy ugyanennek az irodának másik útja ne lenne tökéletes...
Hotels.com Vigyázat, a Hotels.com nem utazási iroda! A weboldalukon félretájékoztatnak, kezdetben a ténylegesnél hamisan olcsóbb árakat ígérnek, aztán hírtelen magasabbat mondanak, és nem vállalnak semmilyen felelősséget a félreértett foglalásokért. Ha nem vigyázol, akkor az utcán, vagy jobb esetben az őrszobán alszol. Nincs semmiféle magyar nyelvű segítségük, sem email-ben, sem pedig telefonon. A magyar számukon csak egy angol nyelvű autómata hang jelentkezik. Ne foglaljatok itt szállást!
Én már négyszer utaztam az ANACAPRI utazási irodával, de soha semmilyen problémám nem volt velük! Háromszor Olaszországban a Kati nevű nagyon lelkiismeretes idegenvezetővel, aki az utasok minden kívánságát , problémáját megoldotta, elintézte, a másnapi programokat, nyitvatartásokat leellenőrizte, a helyi idegenvezetőkkel leegyeztetett mindent ,.... szóval szuper volt, még a tárgyi , történelmi tudása is nagyon jó volt, minden (néha kicsit buta) kérdésünkre is tudott válaszolni, és türelmesen bánt mindenkivel!
A Horvát tengerparti üdülésünk is szuper volt ! Ott egy Marcsi nevű hölgy intézte a dolgainkat, és minden apró cseprő problémát megoldott ! A Részvételi jegyet, és a részletes uti leírást a befizetéskor megkaptam. Térképet, részletes infót a fakultatív programokról, árakról mindent megkaptam még az uatazás előtt, időben !! Csak ajánlani tudom őket !!
Énnekem a ZSEPPELIN utazási irodával volt gondom ! Először azt hittem, hogy az utazásközvetítő iroda tartja vissza az információt, de amikor a szegedi Zseppelin irodát felhívtam (remélem, rögzítették a beszélgetésünket !) azt mondták, hogy a Plitvicei tavakhoz a belépő 240 Kuna.
Én mondtam, hogy a neten 160 Kunát láttam, de azt mondta Fehér Nóra, hogy rosszul tudom, az 240 Kuna. Kérdeztem, hogy mennyi pénzt vigyek szerinte, hány fakultativ program lesz, mert a
program leírásában nem láttam egyet sem, és ha a városnézési séta közben bemegyünk pl egy múzeumba, a belépőkre mennyi kunát váltsak? Azt mondta, hogy nincs fakultatív program.
A buszon odafelé beszedték a 240 Kúnát, amiről később kiderült, hogy magábafoglalja a Tavaknál a 160 Kuna belépőt, meg a Trakostyáni vár belépőjét, és a Slunj-i belépőt is, meg a helyi idegenvezetői díjat is.Kevesebb pénzt vittem igy magammal, ami igen kellemetlen volt, mert vacsoránál például nem volt egy kancsó víz sem az asztalokon, Kunáért kellett ésványvizet, vagy sört, stb-t venni !!! A hazafelé úton, (vasárnap) amikor már nem volt mire költeni a pénzt, akkor a nyugdíjasok kaptak vissza 30 kunát mert a belépők nekik olcsóbb volt. A szállás és a koszt (reggeli és vacsora) kitűnő volt !! De sokan panaszkodtak, hogy az iroda nem közölte velük a szállás címét, nevét, hogy megnézhették volna a neten, így pl volt aki nem rendelt vacsorát, hogy majd ott egy boltban vesznek valamit enni, de a szálló kb 30 Km-re volt minden lakott területtől,
közvetlenül az országút mellett. Ezt sokan nehezményezték. Odafelé az idegenvezető elnézte a transzfert, és egy utasért beirányította a soffőrt Veszprém belvárosába, ami feleslegesen, igen nagy kerülő volt, mivel az utastársat a transzfer (taxi) már rég elszállította egy benzinkúthoz, ami az útunkba esett ! Visszafelé megálltunk Varasd városánál , ahol az idegenvezető meglepődve vette észre, hogy a város egyetlen igazi nevezetessége a vár (vasárnap) már egy órakor bezárt.
A kisváros igen szép volt különben, de minden zárva , néhány vendéglőt kivéve. A helyi (horvát) idegenvezetők nagyon jók voltak (Plitvicénél, és Zágrábban is).
Soha többé nem akarok ezzel az utazási irodával utazni !!!
Már akkor gyanus volt, amikor fehér Nóra azt mondta, hogy a részvételi jegyet (miután a teljes összeget befizettem) és az indulási helyet, időpontot csak az indulás előtt egy héttel kapom
meg ! Most, hogy hazajöttem, és panaszkodtam fűnek fának tudtam meg, hogy ez egy nagyon rossz hírű utazási iroda, egyébként is már kétszer költöztek Szeged centrumából egyre kijjebb
Szeretném felhívni a figyelmet a Z(s)eppelin utazási iroda eljárására átjelentkezés esetén. Jelentkeztem a lappföldi útjukra. Az indulás előtti 20. napon (még éppen a megengedett határidőn belül) törölték az utat a kevés jelentkező miatt és felajánlottak helyette többek között egy norvégiai utat. Erre átjelentkeztem, de megfizettettek velem 43.800,- Ft repülőjegy-felárat, mert az eredetileg erre az útra jelentkezett utasoknak már megrendelték a repülőjegyet és időközben ennyit emelkedtek a repülőjegy-árak. Nem én léptem vissza a lappföldi úttól, hanem az utazási iroda, miért nekem kellett a veszteséget viselnem? Bezzeg ha az utas áll el egy utazástól, nagy összegű bánatpénzt kell fizetnie. Természetesen reklamáltam, de elutasító választ kaptam. Százszor gondolja meg mindenki, mielőtt a Z(s)eppelin valamelyik útjára jelentkezik, mert könnyen úgy járhat, mint én.
Az előző La Grottás véleményekkel nem igazán tudok egyetérteni, ugyanis mi egy napja voltunk Montenegróban velük, és elképesztően jó volt, én csak ajánlani tudom!! Az idegenvezetőnk kedves, és segítőkész volt, mindig odafigyelt az utasokra, megfelelően tájékoztatott minket mindenről, és még vicceket is mondott (kisebb, nagyobb sikerrel). A sofőrök is nagyon profik voltak. A szobánk ugyan nem volt olyan nagy, de ketten bőven elfértünk benne és tiszta volt és még klíma is állt rendelkezésre, habár a fürdőszoba elég kicsi volt, amivel nem igazán tudtunk kibékülni. Összefoglalva: amit ígértek, azt meg is kaptuk, teljesen elégedett vagyok velük!
Sziasztok! Valaki foglalt már szállást a travelist.hu oldalán keresztül? Kinek mi a véleménye róla? Megbízható oldal? Válaszokat előre is köszönöm szépen!! Üdv