Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
De akkor hátramenetnél miért tud nyitni? Miért csak előre menetnél nem nyit? Igen, tudom, hogy személyesen jobb lenne. Nem vagy véletlenül Szombathely környéki, vagy ahhoz közeli? Szívesen elvinném.
Előre azért nem megy, mert arra gyengébb, más az áttétel, mint hátra. (Szántani is a hátramenet való.) Mindenesetre keresd meg az okát, miért olajos a kupplung! Ha ezt a hibát elhárítod, előre is fog menni. A motor szimmeringje nem enged át a kupplung felé?
Szerintem kocsizni kell vele és nem járatni alapjáraton . Valami ott a kuplung környékén van . Nem lehet ,hogy a kuplung pofa nagyon erősen össze van húzva és nem tud nyitni ?? Sajnos így távolról nehéz segíteni és jobban tudok ha látom is a gépet .
Köszönöm a diszkrét fogalmazást, de nem kis hiba van benne...
Én tudtam, hogy be kell járatni, de nem tudtam, hogy ez pontosan mit jelent. Pöfögjön el üresen egy egész tankot? Húzzam az utánfutót 10 km-en át? Fogalmam sincs, hogy mi a jó bejáratás.
Szerencsére nem szántással kezdtem, hanem almahordással, dombnak felfelé...
A keverék jó.
Megpucolom természetesen. Elvileg nem lehet olajos. De ha az is lenne, akkor hátramenetben hogyhogy van ereje, előre felé pedig nem?
Utolsó mondatodban lehet egy kis hiba . Be kellett volna járatni de erre nem volt idő :(:(:(:. Sokan azt hiszik ,hogy furás és már oké is lehet szántani . Hát nem. Regulátor rugót hagy ott egyenlőre . Kuplungot pucold meg fék tísztitóval és a kosarat is . Majd legyen egy próba . Keverék legalább jó ??
Én nagyon kezdő vagyok gépek terén, szóval lenne még kérdésem, ha szabad....
A kuplung olajos: ugye a motor és a váltó egymástól szétválasztható. A kuplungból csak egy ferrodolos fényes gyűrűt látni. Ezt kellene megtörölgetni?
A gép egyébként pörög ezerrel, hátramenetben hajt is, de előre sebességben nem hajlandó megmozdulni.
Facebookon egyébként azt javasolták, hogy a regulátor tüskét át kell akasztani másik furatba. Erről mi a véleményed? Vagy ez ugyanaz lenne, mint a rugó mozgatása?
Egyébként valóban: többet vártam a megfúrt motortól. Tudom, hogy be kellett volna járatnom, de arra sajnos nem volt lehetőségem.
Több baj is lehet. Kuplung olajos ,ha az akkor előre nincs olyan erős mint hátra. A regulátor rugó lehet gyenge de akkor nem fog pörögni . Csere vagy akaszd arrébb . De azért egy frissen fúrt motor soha nem lesz erős annyi amennyire várja az ember .
Egy facebookos fórumban egy felhasználó olyasmit kérdezett, ami engem is érint:
,,Sziasztok kèrdezni szeretnèk terra traktorom most lett megfuratva minden patent mègis olyan mintha nem lenne erő bene de hàtrafele bivaly mitöl lehet"
Erre ez a válasz született:
,,Indítsd el told neki oda a gázt plusz a karbin a regulátor tüskét, ha felpörög akkor a kis pálcikát akaszd át a másik furatba"
Szép estét Sikerült ma szert tennem egy Robi 250T váltóra sajnos törött fogaskerékkel , az előző tulaj próbálta megjavítani de nem sok sikerrel . Van valakinek bontott váltója ? Több dolog is hiányzik belőle előre Távtartó gyűrűk ,váltókar , fogaskerék , rugó, golyó Robixnál milyen alkatrészeket lehet beszerezni ?
Szia ! Legalább 300000 de ahogy én nem kapom meg azt az árat amit kérek szerintem te sem. Sajnos . Pedig tudjuk azért gép a javából még akkor is ha idős. Van benne anyag rendesen . Darabbokban el megy egy része de utánna a gép még annyit sem ér. :(:(:(.
Ország közepe . Fejér megye . :). Sok az érdeklődés de valaki azt mondta 40000 azt jön is . Mondom akkor megy a vasba . Ekét el vinnék 20-30000 közt ,hogy váltva forgatós. De szeretném egyben egyenlőre .
Egy eke van hozzá. A kocsi azért rozsdás de hát 44 éves nem is lehetne patyolat . Gép jó erőben van nem mondanám gyengének. Új gumi van a gépen kb4-5 éves keveset ment.
Egyetértek Veled, a lehetőségei határán dolgozik az ekével. De évente csak egyszer szántok, egyszer boronálok, burgonyát ültetek, kiszántok de főleg szállítok ezzel a lehajtással. Van hozzá még egy lehajtás, amivel talajmarok és töltögetek.
Talán majd a Jézuska hoz valami nagyobbat, ha addigra találok.
Igen igazad van, nagyjából egyenletes talaj esetén elég az orsóval beállítani a mélységet szépen tartja, a tarlóskerék nem mélység állító csak határoló. Nálam a kert-kertek nagy géppel vannak szántva csak a végeknél fáknál használom a robit ott viszont igencsak változik a talaj,ráadásul több szomszéd mamának a veteményesét is szántom s nincs kedvem az orsóval minden talajhoz állítani a behúzást(mélység)
Ha teheted, van rá pénzed, vedd meg a nagyobb gépet. Szegény kis robi nem erre való, hanem sorközökben rotálni, elmenni kis utánfutóval egy zsák tápért. Vigyázz rá, tönkremegy ilyen szántásokban.
A tied is szépen dolgozik, nem hiába a nagy gép, az nagy gép. De miért van szükség a farkerékre, a magasság állítóval szinte centire be lehet állítani a mélységet. Ha meg nem megy bele, úgy sem megy bele jobban.