Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Ma délelőtt kicseréltem a Robi 250T-m váltójában az irányváltó fogaskereket tengelyestől (réginek egy foga kitört, lásd előbbi hozzászólásomat), a felső három csapágyat, a TLT meghajtás szimeringjét, tömítést és új váltóolajat kapott a gép. Persze a második fokozat az első összerakás és próba során kiderült, hogy nincs. Egyik fogaskereket fordítva tettük vissza, még jó, hogy olajjal nem volt a próbára feltöltve. Újra szétszed, fogaskerék csere. Az eredeti gyári dokumentáció robbantott ábrájának silány minősége miatt, no meg a "nem fotózom a lépéseket, nem olyan bonyolult ez!" hozzáállásom meghozta gyümölcsét. Persze teljes kuplungharang, pofák és rugó csere is volt a motor kihajtásnál. Megvolt a próba, jó minden, lehet folytatni a kerti munkákat.
Hát igen, de ezeket nem vettem figyelembe csak, azt, hogy megdől és nem kap olajat, de akkor oké, szerintem jobbak a 250-esek mint egy terra (én véleményem)
Szerintem is jobb a 4t, de a motor kivitele is okozhat gondot. 15-20cm szántásnál a 250 es motorja /hp8/ esetleg kissé hátradőlő gépnél, váltvaforgató ekénél, csak a tank kis részét tudja használni.
- már alcsony fordulaton képes elgendö nyometékot leadni (nem kell pörgetni, hogy a nyomatékgörbe magas, szűk tartományában tudjuk tartani)
- túlmelegedésre kevésbé hajlamos
- szántásnál ugye bizos fokig döntve van a gép. Na most míg a 2T karbijában elbillenő üzemanyag biztosítja a kenést (egyik irányba döntve dúsul , másik irányba szegényedik a keverék) A 4T-nek viszont tök mindegy , hogy melyik felől szórja az olajat (egy darabig -- de 45 fok dőlés után úgy is fölboruna az egész betlehem)
Amikor a Terrán szétszedtem a kerekek szabadonfutóját (most már nem először), az egyik ilyen kókányolt utánhegesztett hörcsögölés volt. Közben látszik oldalról, hogy ez egy háromszöges profil volt, amire ráhegesztettek. A másik kerék szabadonfutójához nem nyúltak, az rendesen négyszöges profilú, ahogyan a gyárból kijött. Most nem tudom, hogy valamelyik előző tulaj mit gondolt. Vajon lecsiszolta, aztán rájött, hogy nem lesz jó, vagy gyárilag így adják a kereket, és azzal nem volt elégedett a gazdája?
Ti is tudjátok hogy a kúpos kuplung nem hasonlítható össze a röpsúlyossal!Mindkettőnek van előnye és hátránya is!
Úgy mint nem hasinlítható össze a 2 illetve a 4 ütemű motor sem ezeknek is van előnye és hátránya is!
Amúgy én mikor elhatároztam hogy gépet veszek akkor kezdtem a rába 15-tel és a tz4k-val.
Mivel ezek anyagilag elég húzósak közel 1 millió Ft ,úgy döntöttem veszek 1 tengelyes sebesség váltóst,ami elterjedt,bevált, ÉS ALKATRÉSZELLÁTOTTSÁGA JÓ!!!!
Ami szerintem fontos!
És így jött a választás robi 250 vagy terra dsk váltóval.
Mindkettő szimpatikus gép valamiérrt ez tetszett med nekem ez van ezt szeretem!
Ja és tényleg nem mindegy ki fogja vagy NEM fogja :)))) a szarvát!
Sziasztok! Nem csinált valaki a közel multban motor felujitást terrán? Fúrás dugó gyűrű cserére gondolok meg esetleg a csapágyak és hogy ez mennyibe volt?!
Igen, kb ugyanazt tudhassa szerintem is, ha meg veszek új gumit az enyémre akkor meg ugyanazt tudja mint Karcsi barátomé csak annyi, hogy az övé 5,5 lovas enyém 8 meg lehet, hogy a váltója nehezebb