Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

marijaz Creative Commons License 2017.01.08 0 0 55

Tudna nekem valaki sos segíteni. Nem indul a diesel autóm, már tegnap is 3x kellett inditózni. Ma meg sem moccan.

Mit lehet tenni, azonnal el kéne indulnom.

palazs Creative Commons License 2016.10.12 0 0 54

a gázolajnál nem a hőmérséklet a probléma, hanem a gyenge minőségű üzemanyagban a paraffin kikristályosodik, a paraffin ha kikristályosodik, körülbelül olyan mint a boltban vásárolható vajkrém.. ez indításnál eldugítja a gázolajszűrőt, és az üzemanyag nem jut el az égéstérbe, a benzin a paraffin kikristályosodását alacsonyabb hőmérsékleten is gátolja, de a kék-zöld színnel ellátott töltőállomáson a prémium minőségű gázolajjal bármilyen hőmérsékleten elfog indulni, literje 30 Ft-al drágább, viszont nem kell össze vissza kontárkodnod, ennyi plusz költséget megér. 

Előzmény: Csokis (49)
lakóbuszfan Creative Commons License 2015.05.07 0 0 53

köszi szépen a tippet! megnézem!

Előzmény: Csokis (52)
Csokis Creative Commons License 2015.05.05 0 0 52

Szerintem kérdezd meg a Citroen topikban, itt:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9003694

Vagy a Xantia topikban itt:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9003694

Elvégre a az 1,9 D az ugyanaz. Azért mondom a Xantiát, mert az volt az utolsó 1,9td, utána már jöttek a hdi-k.

Előzmény: lakóbuszfan (50)
lakóbuszfan Creative Commons License 2015.05.02 0 0 50

sziasztok,

1.9 D berlingo-ba szereltetnék üzemanyag előmelegítőt, de google-ban nem találok szettet, se vállalkozást aki tudna segíteni (csak kamionokba/teherautókba/traktorokba csinálnak ilyen beépítéseket). Ti esetleg tudtok segíteni infóval, valaki próbálkozott már személyautóba építhető üzemanyagmelegő beépíttetésével?

Csokis Creative Commons License 2012.08.26 0 0 49

Ezt azért nem értem egészen, mert tudtommal a benzin kompresszió tűrése rosszabb, a hőértéke alacsonyabb, mint a gázolajé, ezért ez a keverés nem javítás. És valaki hozzáértő megválaszolhatná: a gázolaj tényleg keni a motort?

Előzmény: Diesel kutya (48)
Diesel kutya Creative Commons License 2012.08.26 0 0 48

Sziasztok! A múltkoriban írtam egy új hozzászólást, de vagy én vagyok béna, vagy Ti nem szóltatok hozzá az írásomhoz. Most újra felteszem a kérdésemet! Régi diesel es vagyok! Azt ugye tudjuk, hogy ha télen egy kis benzinnel feltuningoljuk a diesel olajat, akkor könnyebben indul az autónk, és talán még a fogysztása is jobb lesz a kocsinak! Felmerült bennem egy kérdés!-" Mi van akkor, ha a diesel olajhoz nem tiszta benzint keverek, hanem mondjuk 2T olajjal bekevert keverék benzint???" Mivel a diesel olaj egyben keni is motort, és egyben javulna a az üzemanyag minősége is,  így azt hiszem, hogy egy ideális keverési aránnyal, egy csomó drága adalékanyagot megspórolhatnánk!  Van valakinek esetleg ilyen irányú személyes tapasztalata???

Stalker77 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 47

Üdv!

 

-:)))) Hát igen bevallom Én is elmeroggyant vagyok,de nem hallgattam a szép szóra,hogy ne vegyem meg.

 

10 éve van meg,ez alatt az idő alatt kb ráköltöttem 4-500 rongyot(Kopó fogyó alkatrészek és néhány hengerfejtömítés).

 

Manapság már nem sokat ér,de elvisz A-ból B-be és elfogadhatóan üzembiztos(10 év alatt 3 szor hagyott az út mellett).

 

Igaz,nemrég motort cseréltem benne,mert a régi 22 éves elfáradt.

 

Az új motorban óra szerint 180 ezer volt,de jó Magyar szokás szerint tutira megtekergették egy "kicsit" azt az órát.

 

Nagyon drága volt az új motor,konkrétan 40 ezer ft-ot fizettem érte váltóval és féltengelyekkel együtt,amik rosszak,de felújíthatóak.

 

Aztán venni kellett egy adagolót is hozzá,mert az nem volt rajta a régi motoron lévő meg haldoklott.Az is komoly összeg volt,konkrétan 8000ft és ha már ott voltam,vettem porlasztócsúcsokat is hozzá(házzal együtt),amiknek 3000ft volt darabja.

 

Az új adagoló sajnos valami nagyobb motoré volt,ezért kaptam némi plussz lóerőt,de túltettem magam rajta -:)

 

Sajnos a francia autó már csak ilyen pénztemető,mikor megvettem még nem értettem nagyon a kocsikhoz,de ha már ennyit ráköltöttem megtartom.

Előzmény: Csokis (46)
Csokis Creative Commons License 2012.02.17 0 0 46

Nem, nem, nem! A francia dízel egy fos! Okádék, mocsok, szar, hulladék, bontószökevény! Értelmes ember olyat nem vesz, ha mégis van neki, akkor egy héten belül (mielőtt szétbarmolná/-barmoltatná) eladja féláron. (pl. nekem, vagy) valami más elmeroggyantnak, aki ezt még nem tudja.

 

Előzmény: Stalker77 (45)
Stalker77 Creative Commons License 2012.02.17 0 0 45

Üdv!

 

 

Csatlakozom: 90 es 1.4D AX 300 ezerrel az órájában, -15 nél ha nem is pöcre,de elsőre indul egy izzítással.

Előzmény: tofugriff (43)
sajnos boka Creative Commons License 2012.02.12 0 0 44

Érdemes indítás rásegítő sprayt venni, használni?

 

tofugriff Creative Commons License 2012.02.09 0 0 43

Srácok-srácok!Ki mondja azt,hogy a francia dízel szar? Nekem egy 1.5D AX-em van. Már 60ezret belevertrm,most van benne 200000Km. A -19fok meg se kottyat neki. Pöcc rööff.

Csokis Creative Commons License 2012.02.08 0 0 42

Valaki itt írta korábban, hogy egyszer sokáig indítózni jobb, mint sokszor rövidebb ideig. Nekem az 1,9 td a múltkor úgy indut, hogy vagy 20-25 mp-ig indítóztam egyvégtében. Először szörnyű lassú volt, szinte számolni lehetett a fordulatokat, aztán egyre gyorsabban tekert, végül egyszerre csak röff. Töltsd fel az akksit, és úgy próbáld ki, hogy addig indítózol, amíg bírja szusszal. Tudom, hogy nem tipikusan női autóhoz való ötlet, de az akksi szobában éjszakáztatása sem rossz.

Előzmény: 'csiga (41)
'csiga Creative Commons License 2012.02.08 0 0 41

Sziasztok!

 

Asszony 1.5 TD Isuzu TD ( 1993. 12 havi) autója a hidegben nem indul.  Kb egy éve lett cserélve hengerfej tömítés, akkor néztük a csúcsokat, nem pisilt, recsegve porlasztott. Az izzítógyertyái mind jók, most néztem. A gázoljaban van dermedásgátló, de már 5 L benzint+ 3 dl denaturált szeszt is tettem a teli tankhoz.

 

Még nyáron csinált olyat, hogy ahogy melegedett a motor, úgy emelkedett az alapjárat, felment akár 1.500-ig is. Akkor a szerelő valami patronról ( adagoló) lehúzott egy vezetéket, azóta úgy van.  Ez a patron ( tán alapjárati?) valójában micsododa? Mit csinál?

Nem tudja hogyan kell cserélni, nem adagolós. Befolyásolhatja ez a nehézkes indulást, vagy inkább törődjünk bele, hogy elkopott a  motor?

 

Kompressziót nem tudtunk mérni, mert nincs mérő, most rendeltem a neten, majd valamikor lesz. Az adagolón állítottunk előtöltés felé,  picit kopogsabb lett a hangja, de hidegben így sem indul. Óra szerint 150.000 km van benne, de annak lehet akár a két, vagy hárosmszorosa is  a valós.  Négy éve vettük, akkor 0 fokig izzítás nélkül indult, aztán tavaly télen még dupla izzítással jó volt, most sehova nem megy. Olyan mínusz 4-5 alatt már csak bikával, percek alatt indul be.

 

 Akksija Bosch S4, 3 éves, úgy 4 hosszabb ( 6-8 mp) indítás után már lassabban teker a -13-ban.

 

Ha műhelyben áll egész éjszaka, reggel simán indul, tehát nem levegősödik le.

 

A porlasztók visszatekerésénél volt egy jel,  ahhoz csavartuk vissza azokat egy éve, mert oldalra spriccel, nem körkörösen.

 

 

Ha már beindult, utána pöccre indul, míg le nem hül teljesen.  

 

Csokis Creative Commons License 2012.02.06 0 0 40

Na, a reggeli -14-ben csináltam összehasonlító tesztet. Péntek óta nem mentünk sehová az autókkal, úgyhogy volt idejük kihűlni. Az 1,9td-t a három jó izzítógyertyájával vagy 20 másodpecig kellett köszörülni, mire beugrott, de azért elindult. Kicsit járattam, aztán ott hagytam a nejemnek. Az 1,4 szívóról lesöpörtem a havat, oszt' második fordulatra röff. AX, mert megérdemlem. (Aztán meg 100 méter után defektet kaptam a JQÉ, jöhettem be békávéval!)

magyar bucó Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39

Miért ne szeretné a kinyomott kuplungot? :o

Akkor kevesebb alkatrészt kell megmozgatnia, pl. a váltóban megsűrűsödött olajban a fogaskereket sem.

Előzmény: hoppaaa (12)
magyar bucó Creative Commons License 2012.02.05 0 0 38

Céges dízel rönó (nem széthajtva), nagy hideg sem volt, beindítom, indul, majd pár másodperc után leáll. Üresben, álló autóban. Utána újra be lehetett indítani. Mi lenne, ha franciák nem tudnának dízelt gyártani?

Előzmény: LUCzI FERencz (5)
magyar bucó Creative Commons License 2012.02.05 0 0 37

A szerelési költség sok.

Előzmény: Konrad (32)
magyar bucó Creative Commons License 2012.02.05 0 0 36

Miért gondolod, hogy a kamionos a Molnál tankolt? Nem szokásuk. Ha út közben külföldön olcsóbb, ott tankolnak.

Előzmény: Degeczi (24)
Konrad Creative Commons License 2012.02.04 0 0 35

Hmmm. Kérdezd az ex vagy jelenlegi feleségem, esetleg a lányaim :)

Előzmény: 1valaki (34)
1valaki Creative Commons License 2012.02.04 0 0 34

Igen. Buzi-e vagy?

Előzmény: Konrad (18)
Bojnak Creative Commons License 2012.02.04 0 0 33

Ezek szerint diesel-autó vásárlásához be kell mutatni egy hivatalos igazolást a homoszexuális beállítottságról. Gondolom itt is megy a csalás, meg a korrupció, mert észrevételem szerint a diesel tulajdonosok között is kb. azonos arányban találhatók homoszexuálisok mint a benzines autók tulajdonosai között.

Előzmény: 1valaki (15)
Konrad Creative Commons License 2012.02.04 0 0 32

Három és fél év alatt 50-60 ezer körüli kilóméter, 200 ezer ft körüli szerelési költség. Hmmm. Most ez sok vagy kevés?

Előzmény: 3x (29)
kékszemű Creative Commons License 2012.02.04 0 0 30

Igem egy dízel autóra kb. másfélszer annyit kell köllteni, mint egy benzinesre.

 

(Igaz, hogy ezidő alatt nem másfélszer, hanem kétszer többet tudsz vele menni :-)))))))

Előzmény: 3x (29)
3x Creative Commons License 2012.02.04 0 0 29

Francia autót nem szabad venni, de ha már veszel, akkor dízelt, azzal több a kiadás.

Konrad Creative Commons License 2012.02.04 0 0 28

Majd ha kell megtudom :) Alapvetően tudom olcsón javíttatni, bőven megéri. A korábbi hasonló méretű autóm benzines volt, laza 13,5-14-et megevett télen csak városban. 

Előzmény: Destroyah2 (21)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.04 0 0 27

Akkor minden kamionos buzi?:)

Előzmény: 1valaki (15)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.04 0 0 26

Francia is meg dízel is?

Húúúúúúúúúúú.

Semmi pénzé.

Előzmény: LUCzI FERencz (7)
Destroyah2 Creative Commons License 2012.02.04 0 0 25

az nem mindig sikerül...

Előzmény: Degeczi (24)
Degeczi Creative Commons License 2012.02.04 0 0 24

annek ősz óta lennie kellene az üzemanyagban, h egyem a MOL szivit...

Előzmény: Destroyah2 (22)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!