a gázolajnál nem a hőmérséklet a probléma, hanem a gyenge minőségű üzemanyagban a paraffin kikristályosodik, a paraffin ha kikristályosodik, körülbelül olyan mint a boltban vásárolható vajkrém.. ez indításnál eldugítja a gázolajszűrőt, és az üzemanyag nem jut el az égéstérbe, a benzin a paraffin kikristályosodását alacsonyabb hőmérsékleten is gátolja, de a kék-zöld színnel ellátott töltőállomáson a prémium minőségű gázolajjal bármilyen hőmérsékleten elfog indulni, literje 30 Ft-al drágább, viszont nem kell össze vissza kontárkodnod, ennyi plusz költséget megér.
1.9 D berlingo-ba szereltetnék üzemanyag előmelegítőt, de google-ban nem találok szettet, se vállalkozást aki tudna segíteni (csak kamionokba/teherautókba/traktorokba csinálnak ilyen beépítéseket). Ti esetleg tudtok segíteni infóval, valaki próbálkozott már személyautóba építhető üzemanyagmelegő beépíttetésével?
Ezt azért nem értem egészen, mert tudtommal a benzin kompresszió tűrése rosszabb, a hőértéke alacsonyabb, mint a gázolajé, ezért ez a keverés nem javítás. És valaki hozzáértő megválaszolhatná: a gázolaj tényleg keni a motort?
Sziasztok! A múltkoriban írtam egy új hozzászólást, de vagy én vagyok béna, vagy Ti nem szóltatok hozzá az írásomhoz. Most újra felteszem a kérdésemet! Régi diesel es vagyok! Azt ugye tudjuk, hogy ha télen egy kis benzinnel feltuningoljuk a diesel olajat, akkor könnyebben indul az autónk, és talán még a fogysztása is jobb lesz a kocsinak! Felmerült bennem egy kérdés!-" Mi van akkor, ha a diesel olajhoz nem tiszta benzint keverek, hanem mondjuk 2T olajjal bekevert keverék benzint???" Mivel a diesel olaj egyben keni is motort, és egyben javulna a az üzemanyag minősége is, így azt hiszem, hogy egy ideális keverési aránnyal, egy csomó drága adalékanyagot megspórolhatnánk! Van valakinek esetleg ilyen irányú személyes tapasztalata???
-:)))) Hát igen bevallom Én is elmeroggyant vagyok,de nem hallgattam a szép szóra,hogy ne vegyem meg.
10 éve van meg,ez alatt az idő alatt kb ráköltöttem 4-500 rongyot(Kopó fogyó alkatrészek és néhány hengerfejtömítés).
Manapság már nem sokat ér,de elvisz A-ból B-be és elfogadhatóan üzembiztos(10 év alatt 3 szor hagyott az út mellett).
Igaz,nemrég motort cseréltem benne,mert a régi 22 éves elfáradt.
Az új motorban óra szerint 180 ezer volt,de jó Magyar szokás szerint tutira megtekergették egy "kicsit" azt az órát.
Nagyon drága volt az új motor,konkrétan 40 ezer ft-ot fizettem érte váltóval és féltengelyekkel együtt,amik rosszak,de felújíthatóak.
Aztán venni kellett egy adagolót is hozzá,mert az nem volt rajta a régi motoron lévő meg haldoklott.Az is komoly összeg volt,konkrétan 8000ft és ha már ott voltam,vettem porlasztócsúcsokat is hozzá(házzal együtt),amiknek 3000ft volt darabja.
Az új adagoló sajnos valami nagyobb motoré volt,ezért kaptam némi plussz lóerőt,de túltettem magam rajta -:)
Sajnos a francia autó már csak ilyen pénztemető,mikor megvettem még nem értettem nagyon a kocsikhoz,de ha már ennyit ráköltöttem megtartom.
Nem, nem, nem! A francia dízel egy fos! Okádék, mocsok, szar, hulladék, bontószökevény! Értelmes ember olyat nem vesz, ha mégis van neki, akkor egy héten belül(mielőtt szétbarmolná/-barmoltatná)eladja féláron.(pl. nekem, vagy) valami más elmeroggyantnak, aki ezt még nem tudja.
Srácok-srácok!Ki mondja azt,hogy a francia dízel szar? Nekem egy 1.5D AX-em van. Már 60ezret belevertrm,most van benne 200000Km. A -19fok meg se kottyat neki. Pöcc rööff.
Valaki itt írta korábban, hogy egyszer sokáig indítózni jobb, mint sokszor rövidebb ideig. Nekem az 1,9 td a múltkor úgy indut, hogy vagy 20-25 mp-ig indítóztam egyvégtében. Először szörnyű lassú volt, szinte számolni lehetett a fordulatokat, aztán egyre gyorsabban tekert, végül egyszerre csak röff. Töltsd fel az akksit, és úgy próbáld ki, hogy addig indítózol, amíg bírja szusszal. Tudom, hogy nem tipikusan női autóhoz való ötlet, de az akksi szobában éjszakáztatása sem rossz.
Asszony 1.5 TD Isuzu TD ( 1993. 12 havi) autója a hidegben nem indul. Kb egy éve lett cserélve hengerfej tömítés, akkor néztük a csúcsokat, nem pisilt, recsegve porlasztott. Az izzítógyertyái mind jók, most néztem. A gázoljaban van dermedásgátló, de már 5 L benzint+ 3 dl denaturált szeszt is tettem a teli tankhoz.
Még nyáron csinált olyat, hogy ahogy melegedett a motor, úgy emelkedett az alapjárat, felment akár 1.500-ig is. Akkor a szerelő valami patronról ( adagoló) lehúzott egy vezetéket, azóta úgy van. Ez a patron ( tán alapjárati?) valójában micsododa? Mit csinál?
Nem tudja hogyan kell cserélni, nem adagolós. Befolyásolhatja ez a nehézkes indulást, vagy inkább törődjünk bele, hogy elkopott a motor?
Kompressziót nem tudtunk mérni, mert nincs mérő, most rendeltem a neten, majd valamikor lesz. Az adagolón állítottunk előtöltés felé, picit kopogsabb lett a hangja, de hidegben így sem indul. Óra szerint 150.000 km van benne, de annak lehet akár a két, vagy hárosmszorosa is a valós. Négy éve vettük, akkor 0 fokig izzítás nélkül indult, aztán tavaly télen még dupla izzítással jó volt, most sehova nem megy. Olyan mínusz 4-5 alatt már csak bikával, percek alatt indul be.
Akksija Bosch S4, 3 éves, úgy 4 hosszabb ( 6-8 mp) indítás után már lassabban teker a -13-ban.
Ha műhelyben áll egész éjszaka, reggel simán indul, tehát nem levegősödik le.
A porlasztók visszatekerésénél volt egy jel, ahhoz csavartuk vissza azokat egy éve, mert oldalra spriccel, nem körkörösen.
Ha már beindult, utána pöccre indul, míg le nem hül teljesen.
Na, a reggeli -14-ben csináltam összehasonlító tesztet. Péntek óta nem mentünk sehová az autókkal, úgyhogy volt idejük kihűlni. Az 1,9td-t a három jó izzítógyertyájával vagy 20 másodpecig kellett köszörülni, mire beugrott, de azért elindult. Kicsit járattam, aztán ott hagytam a nejemnek. Az 1,4 szívóról lesöpörtem a havat, oszt' második fordulatra röff. AX, mert megérdemlem. (Aztán meg 100 méter után defektet kaptam a JQÉ, jöhettem be békávéval!)
Céges dízel rönó (nem széthajtva), nagy hideg sem volt, beindítom, indul, majd pár másodperc után leáll. Üresben, álló autóban. Utána újra be lehetett indítani. Mi lenne, ha franciák nem tudnának dízelt gyártani?
Ezek szerint diesel-autó vásárlásához be kell mutatni egy hivatalos igazolást a homoszexuális beállítottságról. Gondolom itt is megy a csalás, meg a korrupció, mert észrevételem szerint a diesel tulajdonosok között is kb. azonos arányban találhatók homoszexuálisok mint a benzines autók tulajdonosai között.
Majd ha kell megtudom :) Alapvetően tudom olcsón javíttatni, bőven megéri. A korábbi hasonló méretű autóm benzines volt, laza 13,5-14-et megevett télen csak városban.