Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 5 órája 0 1 6147

Gumikerekű villamosokat fog gyártani az Ikarus

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem fog gumikerekű villamosokat gyártani az IKARUS.

 

Előzmény: umnyo (6146)
umnyo Creative Commons License 6 órája -1 0 6146
MCA-001 Creative Commons License 2024.12.18 0 2 6145
kristoof Creative Commons License 2024.12.16 0 0 6144

Még egyiknek sincs tip. bize. szóval tök mindegy. Értelme semmi, mert bár ki van írva tender 30 midibusz bérlésére, de az kábé tök mindegy, hogy milyen hajtás van a buszokban, a legolcsóbb nyer.  

Előzmény: Ikarus 120e (6143)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.12.16 0 2 6143

Ikarus 80E teszt Ljubljanába... Bár nem értem, hogy miért ezt vitték ki és nem az újabbat... 

https://www.facebook.com/IkarusBusManufacturing/posts/pfbid0hPNxsR8TQj9emvhVd6QbtcDH9Fe6z2x8mLnFCyjR43swPMcZsbBZUs56pAGfb3CYl

BP-16-63 Creative Commons License 2024.11.28 0 0 6142

Sziasztok!

 

Tudtok valamit az IKARUS 120.00-ásról AA CM-548 Ami állítólag selejt lett váztörés miatt és A korábbi SRA-450-es tesztbuszt adta oda a gyár helyette ami most AA MA -210-es rendszámmal van forgalomban???

kristoof Creative Commons License 2024.11.26 0 4 6141

Nagyszerű. Ennyi energiából, meg marketingre költött pénzből, simán létrehozhattak volna egy piacképes járművet is.

Előzmény: Ikarus 120e (6139)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.25 0 0 6140

Hány éve "gyártják" már ?

 

Eddig vagy 11-14 cikk szólt arról, hogy már gyártják......................:-))

 

 

Előzmény: Ikarus 120e (6139)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.11.25 0 2 6139
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.11.17 0 0 6138

Üdv!

Ha valaki emlékszik még a tavalyi Skywell-turnékra, erősítsen meg abban, hogy az AE DA-988 és a BH 01 FHB két különböző busz...

mc figyelo Creative Commons License 2024.11.11 0 0 6137

Tényleg, jogos a felvetés: mindkét lehetőségre jött anno megerősítő adat :-)

 

A legjobb lenne megkérdezni a Hamzsabég úti depós kollégákat.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (6136)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.11.11 0 0 6136

Mészáros Csaba féle evopro töltőkben is utazott. Azzal mi lett, címkéztek, vagy saját cucc volt?

Előzmény: mc figyelo (6134)
mc figyelo Creative Commons License 2024.11.11 0 0 6135

A júliusi kánikulában nem sok vizet zavart a hír, miszerint Azerbajdzsánban a BYD megbízást nyert 160 K9 UD szóló e-busz szállítására. A határidő sem tűnt fel: 2024 október 31-ig kell forgalomba állítani őket Bakuban.

 

Ha már találkoztak, a felek aláírtak egy keretegyezményt:  2025-ben a BYD 500 kocsi/év kibocsátású termelő üzemet létesít az országban, 800 munkahelyet létesít és gondoskodik a gyártás "azerosításáról" 40% "lokalizált" részesedéssel, míg az azeri kormány 2028-ig évente 200 BYD e-buszt rendel.

 

Az üzem helyszíne a Sumgait Technologies Park

https://www.sustainable-bus.com/electric-bus/byd-azerbaijan-electric-buses-local-production/

 

 

Öt napja 2024 november 6-án jelentette a kínai buszinfó, hogy Azerbajdzsán államelnöke megtekintette a 160 BYD e-buszt, amelyek a bakui COP29 ENSZ konferencián teljesítenek szolgálatot 2024 november 11 és 22 között.

https://www.chinabuses.org/news/2024/1106/article_13563.html

 

Másfél éve közölte a magyar buszinfo, hogy az Ikarus globális terjeszkedése keretében - mintegy apacsolni kívánja jelenlétét az azeri busz piacon -  100 kocsi/év kapacitású összeszerelő üzemet telepít szervizközponttal Karabahban.


Erről partnerükkel, a Sumgait Technologies Parkkal szándéknyilatkozatot írtak alá.

https://magyarbusz.info/2023/04/27/azerbajdzsanban-nyitna-osszeszerelo-uzemet-az-ikarus/

 

mc figyelo Creative Commons License 2024.11.09 0 0 6134

Vártam némi érdemi észrevételt :-)

Az idézett magyarbuszinfo.hu is pontos adatot közölt - bocs, teljesen önhatalmúlag kerekítettem 0,71 százalékot.

 

Érdekel, milyen eljárásban / specifikáció szerint, kitől / mennyiért rendel töltőoszlopokat a Volánbusz / Mobiliti Volánbusz konzorcium?
https://magyarbusz.info/2024/06/28/kozel-4-milliard-forintert-vasarol-elektromos-buszokat-a-volanbusz/

 

Hírek szerint van alkalmas töltőberendezése az Ikarusnak, az MVM-nek és a Ganz-nak.
Vajon pályáztak?

 

"Magyar e-buszba magyar e-töltőt"

Előzmény: Dante001 (6133)
Dante001 Creative Commons License 2024.11.09 0 0 6133

139,9 millió/db egészen pontosan :)

 

Szerződés:

 

https://ekr.gov.hu/ekr-szerzodestar/hu/szerzodes/879580

Előzmény: mc figyelo (6132)
mc figyelo Creative Commons License 2024.11.08 0 0 6132

Meglepetésekkel szolgál a hazai szakportál legfrissebb cikke fényt derít a volános e-busz tenderben győztes minőségi és ár ajánlatra:

 

https://magyarbusz.info/2024/11/07/ilyen-utemterv-szerint-erkeznek-a-volanbusz-vadonatuj-elektromos-ikarusai/

 

Az ütemterv tétje az idei szállítás kezdés volt. Az eredmény csalódás: az első Ikarus 120 e csak januárban, az uccsó 1 év múlva érkezik, így idén aligha regisztrál hazánk új elektromos autóbuszt.

 

Kellemes meglepetés: Ikarus csökkentett értékű termékeit csökkentett áron szállítja az állami közlekedési konszernnek az Electrobus Europe

Ha pontosak a szerző értesülései, akkor az egy járműre eső nettó vételár mindössze 140 millió Ft.

 

A 4,33 mrd Ft HUMDA támogatásból 2,8 mrd Ft jut járművekre, marad >másfél milliárd 40 töltőoszlopra, ami >102 millió Ft vételárat jelent. Ez nyilvánvaló nonszensz, így példa nélküli megtakarítás keletkezik a HUMDA számláján. Kíváncsian várjuk, milyen jó célra fordítják.

 

Jó - értsd közösségi e-mobilitási - cél nemde bőven akad.  

 

Előzmény: mc figyelo (6131)
mc figyelo Creative Commons License 2024.10.30 0 2 6131

https://magyarbusz.info/2024/10/29/hivatalosan-is-bejelentettek-a-volanbusz-ujabb-ikarus-villanybuszainak-erkezeset/

Két héten belül másodszer értesül a fórum népe - immár hivatalosan is - arról, hogy a Volánbuszhoz 15+5 darab Ikarus 120e villanybusz érkezik. Új információ: a szállítás jövő októberig lebonyolódik.

 

      Ám a híradás csalódás azoknak, akik szerették volna megtudni:
-mi a vételára 1 járműnek 100%, illetve 1 (magyar?) töltőnek 80% támogatással?
-miképp alakul a „szállítás ütemezése”?

Mint ismeretes, ezen 2 „odaítélési” szempont alapján született meg a tender eredménye.

 

A köztulajdonú céget nem érdekelte az e-SORT 2 fogyasztás és hatótáv, a teljeskörű, illetve akku garancia, az akku hővédelme/BTMS, vagy a termikus segédüzem típusa, hőszivattyú alkalmazása, nemhogy ezek alapján differenciálni szándékozott volna az ajánlatok között.

 

     Még egy csalódás: a 20 busz a kifutott V3 osztályt képviseli.
A 2019-es akku megoldás - 314 kWh LFP aktív hővédelem nélkül -
nem ígér magas napi futásteljesítményt, tartós kapacitás tartást, vagy hosszú élettartamot.
Itt hiányzik nagyon a vállalt akku jótállás időtartama.

 

      Végül egy tisztázandó emisszió adat:
Ha pontos a tudósító számadata:
„,,,Az új járművekkel … évente összesen 850 tonnával csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás...”
a BKV normával számolunk (43l/100km) és 1 liter dízelolaj elégetése 2,7 kg CO2 kibocsátást jelent, akkor 1 km megtétele 1,27 kg széndioxiddal terheli a levegőt.

 

Ha a 20 tagú Ikarus 120e flotta emisszió kiváltása évi 850 000 kg,
akkor 1 buszé 42 500 kg, a futásteljesítmény évi 42 500kg ÷1,27kg/km=33 465km - nagyon kevés
40 l/100km átlagfogyasztással                            évi 42 500kg÷1,08kg/km=39 352km - alig több.

(Az e-buszok magas vételárának piaci megtérülési feltétele gyártói vélemény szerint ≥80 0000 km/év.)

 

 

       Reméljük az Ikarus e-buszok ennél többet futnak és nagyobb emisszió megtakarítást realizálnak :-)

Dante001 Creative Commons License 2024.10.27 0 1 6130

Sejtettem hogy mire odaérek a videóban az említett kocsi egy eCitaro lesz, annyira nem kell meglepődni, az első szériás kocsik nagyon gyatra hatótávokkal jöttek. Amúgy is jóval később léptek be az ebusz piacra mint a többiek, nem tudom valaha behozzák-e a lemaradásukat ilyen téren.

Előzmény: 7-es troli (6129)
7-es troli Creative Commons License 2024.10.27 0 0 6129

Elektromos teherautókkal kezdődik a videó, de kb 17:30-tól már az elektromos buszoké a szerep. Garázs, töltő infrastruktúra (nagyon ötletes megoldással), stb. Azért a jvez elmondása szerint a napi 150-200Km hatótáv elég karcsú.

 

 https://youtu.be/jirVI7JOSTM?si=y9Cd65wKAu7zx5gf

kristoof Creative Commons License 2024.10.21 0 2 6128

Senki. Az európai típ. biz. megszerzése miatt van a Jáfinál.

Előzmény: MCA-001 (6127)
MCA-001 Creative Commons License 2024.10.21 0 2 6127

Vajon őt ki fogja tesztelni?
MCV C127 EV

mc figyelo Creative Commons License 2024.10.20 0 0 6126

"első kérdés : ezt a 20 db helyi E buszt mikorra kell átadni ?"

 

Nos, bár nem közölték(!), de minél hamarabb, mert a "szállítás ütemezése" az egyetlen minőségi szempont volt  - 20% súllyal.

 

A másik szempont az "ár" volt, de azt sem tudjuk(!), szűkített élettartam költséget adnak helyette - 80% súllyal.

 

KÖZösségi KÖZlekedési KÖZbeszerzés KÖZpénzen / HU

Előzmény: trizs77 (6122)
toromon36 Creative Commons License 2024.10.19 0 1 6125

Sorozatgyártásra kész a Mercedes-Benz eCitaro fuel cell | Magyarbusz [Info]

 

Korábbi cikkre hivatkozik, ahol azt írják, hogy kétféle üzemmód van. Mivel optimálisan az üzemanyagcella csak 20 kW teljesítménnyel tölt, a könnyű szakaszon lemerítheti az akkumulátort, de a gyorsabb, vagy meredekebb szakasznak közel teli akkuval kell nekivágjon. Én így értem. 

Előzmény: mc figyelo (6123)
IkarusEAG Creative Commons License 2024.10.19 0 0 6124

A tesztnek semmi értelme sem lenne, ha busz villanybuszként üzemeltetnék, tehát a kocsi maximális hatótáv üzemmódban közlekedett, azaz a rendszer először az akkumulátorokban tárolt energia helyett a hidrogéngázt használta fel. 

Előzmény: mc figyelo (6123)
mc figyelo Creative Commons License 2024.10.19 -1 0 6123

Két napon belül másodszor értesülünk róla, hogy a Mercedes eCitaro G fuel cell demóbusz a Volánbusznál próbázik egy hétig.

https://magyarbusz.info/2024/10/18/erd-es-budapest-kozott-elovarosi-forgalomban-all-ujra-forgalomba-az-ecitaro-g-fuel-cell-demobusz/

 

Új információ ugyanakkor, hogy a BKV-nál 272,5 km/nap átlagot futott 8 kg/100 km hidrogén fogyasztással.

Csökkenti az utóbbi adat értékét, hogy nem közölték a "főfoglalkozás" akkus elektromos hajtás fogyasztását. 

"Mivel alapvetően továbbra is egy elektromos buszról beszélünk, műszakkezdés előtt a jármű kizárólag plug-in tölthető akkumulátorait tisztán elektromos hajtású társaihoz hasonlóan fel kell tölteni..."

 

Ha jól értjük, a munkanapnak az akkukban kb 314 kWh-val vág neki a "rexi", ami 1,50 kWh/km fogyasztással kb 210 km, a maradék 73 kilométeren fogy 8 kg, ami 100 kilométeren 11 kg fogyasztásnak felel meg.

 

Vagy rosszul értjük?

 

Ennek az adatnak az általánosíthatóságát az csökkenti, hogy ismét sikerült fűtés-hűtésmentes időszakot találni a próbához.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kristoof (6121)
trizs77 Creative Commons License 2024.10.19 0 1 6122

első kérdés : ezt a 20 db helyi E buszt mikorra kell átadni ?

 

---------------------------------------------

 

második kérdés:

Tételezzük fel, hogy én  megrendelek 50 db  V4 altípusú e busz az Ikarustól.

A szerződést Január elsején írjuk alá.

 

Mi a reális átfutási idő (január 1-től) az 50. busz átadásáig ?

 

 

kristoof Creative Commons License 2024.10.19 0 0 6121

Nem. A V4-eseknek már a vázszerkezetei is Kínában fognak készülni.

Előzmény: mc figyelo (6118)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.10.18 0 0 6120

Mér', erre az örven kínaira volt élő megrendelés?

Előzmény: Ikarus 120e (6119)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.10.18 0 0 6119

Mivel nincs megrendelés így fölösleges gyártani nekik most az egyitomi vasúti kocsika alját gyártják meg teherautó felépítményeket. 

Előzmény: mc figyelo (6118)
mc figyelo Creative Commons License 2024.10.18 0 0 6118

Vázakat sem gyártanak?

Előzmény: kristoof (6116)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!