A konstrukció magyarsága nem olyan releváns, mint a jellege: van-e olyan önhordó busz, ami nem törik el?
Kérdés inkább az, hogy kétezer vagy kétszázezer kilométer megtétele után következik be. Előbbi ciki, utóbbi vállrándítással lereagált visszahívás és vázmegerősítés. Több, manapság prosperáló európai gyártó vázszerkezete minimum reped, esetenként törik, földrajzi felhasználás helyétől függetlenül.
2022 októberében láttunk először részleteket a HÜC távolságnövelővel készülő eCitaro REX családról.
Eddig 2 megrendelés érkezett, 1 db(!) szólóra és 48(+27) csuklósra. Előbbi a Mercedes gyártóközpont városából Mannheimből, utóbbi az adminisztratív központ Stuttgartból.
Az "európai autóbuszos piac topjátékosának" újabban a megtévesztő Citaro fuel cell névre hallgató szóló és csuklós busza nem nyűgözi le a megrendelőket.
A nagyobb testvér ismeretlen össz- és saját tömegű, befogadóképességű, fogyasztású, 3 ajtós, csuklós buszban 28kW(!) hűtőteljesítményű klímával, olajkályhát mellőzve - potom >353 millió(!) Ft.
Ehhez járul a megkettőzött elektromos és hidrogén töltő infrastruktúra kiépítése, ebből számítható aztán az összehasonlítások alapadata, a töltő-infrával együtt számított egységár.
A cikk 2x141kW csúcsteljesítményt közöl a ZF portálhídra, a gyári honlap megelégszik 125 kW-al.
A hatótáv vélhetőleg hamis, korábban szólókra 400, a csuklósra 350 km egyesített autonómiát adtak.
Ám ha utánaszámoltak volna, még 80% napi lemerítéssel is (a gyakorlatban ennél kevesebb használható fel)
-a szólóknál 280 km-hez 0,84 kWh/km alatti fogyasztás kell, inkább <240 km-hez jön a kb. 120 km "REX", így reálisabb az "akár 360 km hatótáv"
-a csuklósoknál 220 km reálisan teljesíthető, ehhez járul 130 km "REX", így itt is igazolható az "akár 350 km hatótáv"
Kérdés, hogy hány további megrendelést húz be a Daimler Buses idei két világpremierjével.
Igen ez valóban durva mondhatnám szarvashiba, ha már így oldanám meg akkor egy takarólapot elé tettem volna, hogy a felület sík maradjon és mosásnál tiszta lett volna.
Itt a funkció erősen háttérbe szorult. Ez nem vélemény, vagy tetszés, nem teszés kérdése. Ilyen nagy "lyukakat" nem teszünk a homlokfalra, mert ebben a magasságban a mélyedések tele mennek sárral, kosszal, ami rontja a világítás teljesítményét. Ezt a buszt nem formatervező tervezte, mert ő tudná, hogy iylet nem "illik" csinálni. Tehát ez így nagyon nem jó.
Ez egy vélemény méghozzá a Tiéd, lehet hogy többeknek is tetszik, de nekem special a Ikarusos jobban bejön, mert egységes lesz evvel a típuscsalád e 80, e 120, e 180.