Keresés

Részletes keresés

Feri BPO-576 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 320

Az SZTK elérése valóban romlott a tereléssel, de a piacé nem annyira.

Lehetséges, hogy emiatt vetették fel a dolgot...

Előzmény: Peto (317)
_*Moon* Creative Commons License 2012.01.27 0 0 319

Az írásod alapján nem vagy egy felületes ember, ebből pedig az következik, hogy megtekintett állapotban vetted, igaz?

Akkor viszont valld be (így négyszemközt), hogy megszeretted azt a járgányt, ezért adtál érte sok pénzt és ezért akarod kipofozni...

Nyugi, én nem árulom el senkinek!!! :D

Előzmény: troglodita (236)
vrobee Creative Commons License 2012.01.27 0 0 318

A zemberek valahogy mindig azok, akik rohadtul ráérnek írogatni...

Előzmény: Peto (317)
Peto Creative Commons License 2012.01.27 0 0 317

Mert talán választási ígéret volt, meg állítólag a zemberek a zesztékába, pijacra stb. akarnak menni.

Előzmény: Feri BPO-576 (316)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 316

Elképzelésem sincs, mitől lenne jobb, ha a 71-es újra a régi útvonalán menne.

A Csepel Újságban is írtak erről, de konkrét okokat nemigen neveztek meg.

Előzmény: Peto (315)
Peto Creative Commons License 2012.01.26 0 0 315

Én nem akarok ilyen csűnya kifejezést használni, de alapvetően egyet kell értenem vele. Egy ilyen javaslat akkor lenne hiteles, ha nem bevallottan a 151-eshez közel lakó, hanem például a Csillagtelepen élő, naponta Erzsébetre utazó utasként terjesztené elő valaki.

Annyit tudok, hogy a kerület vezetése megválasztása óta időt, fáradságot, pénzt nem kímélve harcol azért, hogy a 71-es a régi, kerúlő vonalára álljon vissza. Ahol ilyen lokális problémát akarnak mindenáron megoldani, ott hogyan lehetne egy totális színvonalcsökkenést jelentő változást meglépni? Jelzem, hogy ez nem csak Csepelre, hanem más kerületekre is érvényes.

Előzmény: Feri BPO-576 (314)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 314

Mint csepeli lakos kijelenthetem, hogy ez a tervezet egy RAKÁS SZAR, mert a HÉV mellett közlekedő buszok nem tekinthetők párhuzamos járatoknak.

Előzmény: troglodita (283)
vrobee Creative Commons License 2012.01.26 0 0 313

ja, nagyjából...:)

Előzmény: troglodita (309)
vrobee Creative Commons License 2012.01.26 0 0 312

Nem tartom élefontosságúnak a közvetlen Csillagtelep-Pesztszentlőrinc kapcsolatot, már ne haragudj.

 

Nem haragszom. Csak ismét megkérdezem, mivel pótolod a kieső pesti szakaszt, illetve mit kezdesz a pesti oldalon a 35-ös ill. 151-es járat fölösleges kapacitásával?

 

148: a Wekerlén van egy remek játszótér, én is sajnálnám, meg a fiam is, de ez van ,-)

 

Még egyszer leírom, mert úgy látom, elkerülte a figyelmedet. A hosszú 148-as költségkímélési céllal jött létre. A szétdarabolása a költségeket növelni fogja. Ez mennyiben felel meg az eredeti célodnak?

 

Busz megáll, leteszi az utast, visszafordul

 

Hogyan akarod biztosítani a hangolt átszállásokat tartalékidő nélkül? Hol lenne a fordulás?

 

Busz megáll, leteszi az utast, visszafordul, melegedők és WC a kinti végállomásokon.

 

Ööö, és ha nincs?

 

Kevesebb kocsi: nem tudom pontosan mennyivel, de valamennyivel kevesebb.

 

Pedig ez a kérdés...

Amíg sem a megtakarítást, sem a költségeket nem tudod, addig ez csak üres beszéd.

Namost én szívesen segítek a becslésben, de helyetted nem fogom megcsinálni.

 

Átszállások: hát igen, ez van. Illetve ez lenne.

 

Tipikusan az olyan átszállások, amik a cél előtt vannak pár megállóval, igen népszerűtlenek.

Ezt van, amikor be kell vállalni.

Csakhogy ennek gazdasági költsége is van.

Amikor egy fél busznyi utast borítasz át, akkor ez elég húzós lehet.

Illene legalább megbecsülni.

 

maradék meg, aki postára meg önkormányzatra

 

iskolába, munkába, haza a lakótelepre...

 

gyébként másfél km-ről van szó, egészséges ember le tud ennyit gyalogolni.

 

Egyébként egészséges ember 40 km-t is le tud gyalogolni, viszont nagyon rossz néven veszi, ha a napi rutinja során erre kényszerítik. Plusz a gazdasági vonzatok.

Plusz a tömegközlekedést nem csak egészséges emberek veszik igénybe.

Előzmény: troglodita (307)
BPI-791 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 311

A 36-os megszűnését kéretik elfelejteni. Elég hosszú a vonala, meg sok az önálló szakasza, amit nem biztos, hogy a 148, 151 ill. lőrincen a 93, 136E ki tud váltani.

Úgy gondolom sokaknak jót tenne, ha a 35-36 Erszébeti útvonala megcserélődne.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ha már karcsúsítás:

A 144-174-et össze lehetne vonni. Ok: A 144-esen több az utas, ugyanakkor a 174-esnek az útvonala hosszabb, de csak csúcsba megy nem mindig sok utassal. Ez utóbbi vonal mindössze azoknak jó, akik a 244-esre nem férnek fel, vagy ha az lerobban és nincs pótlóbusz akkor a 174-es is jó lehet.

 

Előzmény: troglodita (291)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 310

Én személyesen a Rákóczi Kert - Bogdáni út átszállás nélküli kapcsolatot preferálnám, az nagyon tuti lenne ,-)

Előzmény: * * BPO-700 * * (308)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 309

de, nagyjából tíz perc

Előzmény: * * BPO-700 * * (308)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 308

Nem tartom élefontosságúnak a közvetlen Csillagtelep-Pesztszentlőrinc kapcsolatot, már ne haragudj.

 

Te nem tartod? És a többi csepeli szerint?

 

Átszállások: hát igen, ez van. Illetve ez lenne. Egyébként ha átszállás után már indul is a HÉV meg a pesterzsébeti buszok, akkor nem olyan nagy gond.

 

Csakhogy a buszok és a HÉV követési ideje nem azonos...

Előzmény: troglodita (307)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 307

36 megszüntetése: természetesen a 35, a kórházig. Nem tartom élefontosságúnak a közvetlen Csillagtelep-Pesztszentlőrinc kapcsolatot, már ne haragudj.

148: a Wekerlén van egy remek játszótér, én is sajnálnám, meg a fiam is, de ez van ,-)

Végállomás: ideiglenesen semmibe. Busz megáll, leteszi az utast, visszafordul, melegedők és WC a kinti végállomásokon. Hosszú távon meg gondolom a jelenlegi koszfészek azért csak ér valamit, legalább mint telek.

Kevesebb kocsi: nem tudom pontosan mennyivel, de valamennyivel kevesebb. 179, 152, 36 ha kiesik + Kossuth Lajoson és Rákóczin nem érik egymást a buszok, az már tiszta nyereség kell legyen. Saccra mondtam a 75 százalékot. Nem keringőzünk, hanem takarékoskodunk.

Átszállások: hát igen, ez van. Illetve ez lenne. Egyébként ha átszállás után már indul is a HÉV meg a pesterzsébeti buszok, akkor nem olyan nagy gond. A nagy többség úgyis a piacra meg az sztk-ba battyog el, a maradék meg, aki postára meg önkormányzatra, az természetesen át kell szálljon. Egyébként másfél km-ről van szó, egészséges ember le tud ennyit gyalogolni.

Előzmény: vrobee (303)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 306

Ma meg 35 és 36.

Előzmény: troglodita (305)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 305

Mikor én ott laktam, csak az 59 és 59A volt.

Előzmény: * * BPO-700 * * (301)
vrobee Creative Commons License 2012.01.26 0 0 304

Szerintem a jelenlegi busz és buszvezetői kapacitás 75%-ával simán meg lehetne oldalni úgy, hogy a minőség globálisan 95%-on maradna.

 

Jó, de ez hogy jön ki? :)

 

Persze egy rossz lábú nénike esetén ez kevesebbet jelentene, de ez van, ilyen kegyetlen időket élünk.

 

Erről jelenleg a törvényhozás mást gondol. Ne felejtsd el, nem véletlen, hogy a 65 éven fölöttiek ingyen utazásához sem mer egyetlen kormány sem hozzányúlni.

Előzmény: troglodita (296)
vrobee Creative Commons License 2012.01.26 0 0 303

148, 36 nem csalinkázna fél Délpesten (vagy éntőlem csalinkázhat amerre akar, de nem pusztán azért, hogy megkeverje a csepeliek életét)

 

A hosszú 148-as pontosan a költségtakarékosság céljából jött létre az 52-essel való összevonásból. Igazából az utasok többségének nem jó. Vitatható döntés volt, de ezeket szétszedni nem megtakarítás, hanem extra kiadás lesz.

 

A 36-os megszüntetésével a felmerülő kérdés:

- Dél-Pesten mi venné át a helyét?

- Hány utasnak jelentene többlet átszállást?

- Ismerve a Dél-Pestre átkelő buszok kihasználtságát, a 36-os megszüntetésével a 151-est sűríteni kell. Mi lenne a szabad kapacitással a Dél-Pesti oldalon? Ez hány többlet buszt (futáskm-t) jelentene, hány busz (futáskm) megtakarításával szemben?

 

Végállomás: kevesebb busz kevesebb helyen is elfér.


Az egyik kérdés az, mennyibe kerül az új végállomás kialakítása? Kié az a terület, amiről beszélünk, és hogyan kéne megszerezni? Kell tartózkodó stb. Megtérülés szempontjából ez mind nem mindegy.

A másik kérdés: mennyvel lenne kevesebb busz? Pusztán a járatok összevonásával nem feltétlenül kell kevesebb kocsi, vagy nem annyival?

 

Rágyaloglás + időveszteség: az átszervezés nyomán sokkal kiszámíthatóbb lenne minden átszállás.

 

Olyan átszállás is lenne, ami jelenleg nincs. Nem is kevés. Az ötleted Csepel szélétől a központot gyakorlatilag elvágná. Ez időveszteség a legjobb hangolás mellett is - méghozzá olyan, ami az utasok komoly részét érintené.

A rágyaloglás növekedése hány embernek jelentene mekkora időveszteséget? Hogy áll ez arányban a sűrűbb járatokból eredő kisebb várakozással?

 

---

 

Összefoglalva:

Sok kérdésre kell választ kapni, hogy legalább az látsszon: az ötleted hoz-e egyáltalán bármiféle megtakarítást?

Ettől függetlenül lehet benne hasznos elem, pl. a járatstruktúra egyszerűsítése.

Gyanítom, semmit nem számoltál, csak behúztál néhány vonalat.

Javaslom, hogy bontsd szét több részre - buszok visszavágását kezeld a járatszerkezet egyszerűsítésétől függetlenül, ill. ott is "faktorizáld" a problémát, nézz meg különböző lehetőségeket. Azok előnyeivel-hátrányaival együtt.

A végén egész érdekes dolog is kijöhet.

Előzmény: troglodita (291)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 302

pfff

Előzmény: troglodita (300)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 301

Csillagtelepről régen is két busz járt.

Előzmény: troglodita (298)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 300

de tényleg!

;-))))))))))

Előzmény: * * BPO-700 * * (299)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 299

Milyen egyszerű! Tényleg!

Előzmény: troglodita (292)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 298

Már vártam a kérdést, mint gyakorló ex-csétéi csak azt mondhatom, hogy az ex-59-nél a 38-as család, vagy a sima gyaloglás is sokkal jobb és kiszámíthatóbb volt ;-)))

Előzmény: I9-62 (295)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 297

Mintha Tycoon is ezt írta volna...

Előzmény: troglodita (291)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 296

Szerintem a jelenlegi busz és buszvezetői kapacitás 75%-ával simán meg lehetne oldalni úgy, hogy a minőség globálisan 95%-on maradna. (Persze egy rossz lábú nénike esetén ez kevesebbet jelentene, de ez van, ilyen kegyetlen időket élünk. A fiatal- és középkorúak viszont sokkal fittebbek lennének/maradnának ,-) )

Előzmény: vrobee (285)
I9-62 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 295

Kíváncsi lennék, hogy a csillagtelepiek mit szólnának ehhez az új vonalhálózathoz. Szerintem hagyjuk rá a mérnökökre a megfelelő hálózat kialakítását.

Előzmény: troglodita (291)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 294

Persze, van, csak némi terepmunka lenne még hozzájuk szükséges ;-)

Előzmény: * * BPO-700 * * (290)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 293

Jelenleg ez van: a városba menet a HÉV apránként felszedi a jónépet, mert a buszok teljesen őrült útvonalakon mászkálnak (Rákóczi + Kossuth) és vagy a Karácsony Sándornál vagy a Szent Imrénél lehet róluk normálisan átszállni. Visszafelé még furcsább a helyzet, ott már szinte egyöntetűen a Kossuth Lajoson jár a legtöbb busz. Vagyis gyalogolni és bénázni most is pont eleget kell, ráadásul úgy, hogy a méregdrága kötöttpálya közvetlen szomszédságában ontják magukból a buszok a füstöt.

Előzmény: vrobee (288)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 292

Igen, a végállomásra. Miért baj az? Ott áll benne a szerelvény, vagy éppen érkezik. Míg a vezető átsétál egyik végétől a másikig, addig szépen fel vagy le lehet szállni.

Előzmény: * * BPO-700 * * (287)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 291

1. 148, 36 nem csalinkázna fél Délpesten (vagy éntőlem csalinkázhat amerre akar, de nem pusztán azért, hogy megkeverje a csepeliek életét); 151, 35 rövidebben és kiszámíthatóbban járna; jelenlegi 35, 36, 151, 152, 179 megszűnne.

2. Végállomás: kevesebb busz kevesebb helyen is elfér. Ha ismered a környéket, a víztorony körül, meg a mindenfelé terpeszkedő hév telephely valamely szegletén, vagy az elkerülőút sarkában simán elférne minden. A jelenlegi Szent Imre téri - Koltói Anna utcai pöcegödrök helyett nagyjából bármi jobb lenne. (Az már csak a cukormáz a békávé tortáján ugyebár, hogy a város kellős közepén mi van, na vajon mi? Hát egy kib@szott nagy büdös és poros és koszos autóbusz végállomás!)

Rágyaloglás + időveszteség: az átszervezés nyomán sokkal kiszámíthatóbb lenne minden átszállás. Rövidebb útvonal = sűrűbb követés, pontosabb indulások és érkezések. Bejön a HÉV, indulnak a buszok; bejönnek a buszok, indul a HÉV.

Amúgy igen, lennének olyanok is, akik veszítenének az új rendszerrel, de a nagy többség vagy nem érezne változást, vagy csak nyerne vele. A Pesterzsébetre utazók például át kéne szálljanak, de valljuk be, a jelenlegi rendszer, hogy sok végpontból elindul sok busz, egy adott részen párhuzamosan futnak, aztán megint szétvállnak, a lehető legrosszabb és leggazdaságtalanabb megoldás. Az ember csak áll a megállóban és mindig olyan busz jön, ami pont nem jó. Ahol közös az útvonal, ott rendszeresen összetorlódnak, aztán falkáznak több kilométeren át. Én pl. a 151-es buszhoz lakom a legközelebb, ez jó olyankor, ha a KöKi-hez akarok eljutni, de nagyon nem jó, ha a Jahn Ferenc kórházban van dolgom. Oda ugyebár a jelenlegi rendszerben a 35 és 36 megy, de "természetesen" az útvonal egy részén nem is járnak egyfelé. Tehát vagy elindulok busszal és várom a csatlakozást valahol útközben, vagy megyek gyalog 800 métert a 35-ig, vagy 1000 métert a 36-ig. Akkor nem lenne sokkal hasznosabb, ha valamivel (busszal vagy gyalog) eljutnák a 35-ig, ami percre pontosan, tehát kiszámíthatóan indulna? 

Előzmény: vrobee (285)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!