Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2012.01.26 0 0 304

Szerintem a jelenlegi busz és buszvezetői kapacitás 75%-ával simán meg lehetne oldalni úgy, hogy a minőség globálisan 95%-on maradna.

 

Jó, de ez hogy jön ki? :)

 

Persze egy rossz lábú nénike esetén ez kevesebbet jelentene, de ez van, ilyen kegyetlen időket élünk.

 

Erről jelenleg a törvényhozás mást gondol. Ne felejtsd el, nem véletlen, hogy a 65 éven fölöttiek ingyen utazásához sem mer egyetlen kormány sem hozzányúlni.

Előzmény: troglodita (296)
vrobee Creative Commons License 2012.01.26 0 0 303

148, 36 nem csalinkázna fél Délpesten (vagy éntőlem csalinkázhat amerre akar, de nem pusztán azért, hogy megkeverje a csepeliek életét)

 

A hosszú 148-as pontosan a költségtakarékosság céljából jött létre az 52-essel való összevonásból. Igazából az utasok többségének nem jó. Vitatható döntés volt, de ezeket szétszedni nem megtakarítás, hanem extra kiadás lesz.

 

A 36-os megszüntetésével a felmerülő kérdés:

- Dél-Pesten mi venné át a helyét?

- Hány utasnak jelentene többlet átszállást?

- Ismerve a Dél-Pestre átkelő buszok kihasználtságát, a 36-os megszüntetésével a 151-est sűríteni kell. Mi lenne a szabad kapacitással a Dél-Pesti oldalon? Ez hány többlet buszt (futáskm-t) jelentene, hány busz (futáskm) megtakarításával szemben?

 

Végállomás: kevesebb busz kevesebb helyen is elfér.


Az egyik kérdés az, mennyibe kerül az új végállomás kialakítása? Kié az a terület, amiről beszélünk, és hogyan kéne megszerezni? Kell tartózkodó stb. Megtérülés szempontjából ez mind nem mindegy.

A másik kérdés: mennyvel lenne kevesebb busz? Pusztán a járatok összevonásával nem feltétlenül kell kevesebb kocsi, vagy nem annyival?

 

Rágyaloglás + időveszteség: az átszervezés nyomán sokkal kiszámíthatóbb lenne minden átszállás.

 

Olyan átszállás is lenne, ami jelenleg nincs. Nem is kevés. Az ötleted Csepel szélétől a központot gyakorlatilag elvágná. Ez időveszteség a legjobb hangolás mellett is - méghozzá olyan, ami az utasok komoly részét érintené.

A rágyaloglás növekedése hány embernek jelentene mekkora időveszteséget? Hogy áll ez arányban a sűrűbb járatokból eredő kisebb várakozással?

 

---

 

Összefoglalva:

Sok kérdésre kell választ kapni, hogy legalább az látsszon: az ötleted hoz-e egyáltalán bármiféle megtakarítást?

Ettől függetlenül lehet benne hasznos elem, pl. a járatstruktúra egyszerűsítése.

Gyanítom, semmit nem számoltál, csak behúztál néhány vonalat.

Javaslom, hogy bontsd szét több részre - buszok visszavágását kezeld a járatszerkezet egyszerűsítésétől függetlenül, ill. ott is "faktorizáld" a problémát, nézz meg különböző lehetőségeket. Azok előnyeivel-hátrányaival együtt.

A végén egész érdekes dolog is kijöhet.

Előzmény: troglodita (291)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 302

pfff

Előzmény: troglodita (300)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 301

Csillagtelepről régen is két busz járt.

Előzmény: troglodita (298)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 300

de tényleg!

;-))))))))))

Előzmény: * * BPO-700 * * (299)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 299

Milyen egyszerű! Tényleg!

Előzmény: troglodita (292)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 298

Már vártam a kérdést, mint gyakorló ex-csétéi csak azt mondhatom, hogy az ex-59-nél a 38-as család, vagy a sima gyaloglás is sokkal jobb és kiszámíthatóbb volt ;-)))

Előzmény: I9-62 (295)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 297

Mintha Tycoon is ezt írta volna...

Előzmény: troglodita (291)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 296

Szerintem a jelenlegi busz és buszvezetői kapacitás 75%-ával simán meg lehetne oldalni úgy, hogy a minőség globálisan 95%-on maradna. (Persze egy rossz lábú nénike esetén ez kevesebbet jelentene, de ez van, ilyen kegyetlen időket élünk. A fiatal- és középkorúak viszont sokkal fittebbek lennének/maradnának ,-) )

Előzmény: vrobee (285)
I9-62 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 295

Kíváncsi lennék, hogy a csillagtelepiek mit szólnának ehhez az új vonalhálózathoz. Szerintem hagyjuk rá a mérnökökre a megfelelő hálózat kialakítását.

Előzmény: troglodita (291)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 294

Persze, van, csak némi terepmunka lenne még hozzájuk szükséges ;-)

Előzmény: * * BPO-700 * * (290)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 293

Jelenleg ez van: a városba menet a HÉV apránként felszedi a jónépet, mert a buszok teljesen őrült útvonalakon mászkálnak (Rákóczi + Kossuth) és vagy a Karácsony Sándornál vagy a Szent Imrénél lehet róluk normálisan átszállni. Visszafelé még furcsább a helyzet, ott már szinte egyöntetűen a Kossuth Lajoson jár a legtöbb busz. Vagyis gyalogolni és bénázni most is pont eleget kell, ráadásul úgy, hogy a méregdrága kötöttpálya közvetlen szomszédságában ontják magukból a buszok a füstöt.

Előzmény: vrobee (288)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 292

Igen, a végállomásra. Miért baj az? Ott áll benne a szerelvény, vagy éppen érkezik. Míg a vezető átsétál egyik végétől a másikig, addig szépen fel vagy le lehet szállni.

Előzmény: * * BPO-700 * * (287)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 291

1. 148, 36 nem csalinkázna fél Délpesten (vagy éntőlem csalinkázhat amerre akar, de nem pusztán azért, hogy megkeverje a csepeliek életét); 151, 35 rövidebben és kiszámíthatóbban járna; jelenlegi 35, 36, 151, 152, 179 megszűnne.

2. Végállomás: kevesebb busz kevesebb helyen is elfér. Ha ismered a környéket, a víztorony körül, meg a mindenfelé terpeszkedő hév telephely valamely szegletén, vagy az elkerülőút sarkában simán elférne minden. A jelenlegi Szent Imre téri - Koltói Anna utcai pöcegödrök helyett nagyjából bármi jobb lenne. (Az már csak a cukormáz a békávé tortáján ugyebár, hogy a város kellős közepén mi van, na vajon mi? Hát egy kib@szott nagy büdös és poros és koszos autóbusz végállomás!)

Rágyaloglás + időveszteség: az átszervezés nyomán sokkal kiszámíthatóbb lenne minden átszállás. Rövidebb útvonal = sűrűbb követés, pontosabb indulások és érkezések. Bejön a HÉV, indulnak a buszok; bejönnek a buszok, indul a HÉV.

Amúgy igen, lennének olyanok is, akik veszítenének az új rendszerrel, de a nagy többség vagy nem érezne változást, vagy csak nyerne vele. A Pesterzsébetre utazók például át kéne szálljanak, de valljuk be, a jelenlegi rendszer, hogy sok végpontból elindul sok busz, egy adott részen párhuzamosan futnak, aztán megint szétvállnak, a lehető legrosszabb és leggazdaságtalanabb megoldás. Az ember csak áll a megállóban és mindig olyan busz jön, ami pont nem jó. Ahol közös az útvonal, ott rendszeresen összetorlódnak, aztán falkáznak több kilométeren át. Én pl. a 151-es buszhoz lakom a legközelebb, ez jó olyankor, ha a KöKi-hez akarok eljutni, de nagyon nem jó, ha a Jahn Ferenc kórházban van dolgom. Oda ugyebár a jelenlegi rendszerben a 35 és 36 megy, de "természetesen" az útvonal egy részén nem is járnak egyfelé. Tehát vagy elindulok busszal és várom a csatlakozást valahol útközben, vagy megyek gyalog 800 métert a 35-ig, vagy 1000 métert a 36-ig. Akkor nem lenne sokkal hasznosabb, ha valamivel (busszal vagy gyalog) eljutnák a 35-ig, ami percre pontosan, tehát kiszámíthatóan indulna? 

Előzmény: vrobee (285)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 290

Budapest máspontján is van ilyen javaslatod?

Előzmény: troglodita (283)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 289

Ez kifejezetten a kettő valamelyikéhez tartozik!

Előzmény: troglodita (283)
vrobee Creative Commons License 2012.01.26 0 0 288

Hogy fölöslegesen-e, azt elmondják a számok.

Előzmény: troglodita (286)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 287

Viszont tömeget pakolsz le egyhelyre. Vonalak ritkításával több utas van a buszon. Azok azon az egy ponton szállnak le majd fel a HÉV-re. Lesz ott öröm, az tuti!

Előzmény: troglodita (286)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 286

Mert nem járnak fölöslegesen oda és vissza összesen 3 km-t, egymással párhuzamosan és tök fölöslegesen.

Előzmény: * * BPO-700 * * (284)
vrobee Creative Commons License 2012.01.26 0 0 285

Szép. Számszerűsíts légyszíves két dolgot. Becslés is elég.

1. ezzel elérhető megtakarítás (megspórolható járműszám, futáskm.)

2. a dolog költségei (végállomási infra kialakítása, rágyaloglás és átszálláskényszer miatti időveszteség, várható bevételkiesés)

Előzmény: troglodita (283)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 284

A helyi és helyközi buszok egy ponton való átszállási lehetőség a HÉV-járatra miért kedvezőbb?

Előzmény: troglodita (283)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 283

Na, akkor itt a jövő csepeli minimál tömegközlekedése ;-)))

Jellemzői:

- párhuzamosságok megszüntetése (különösen HÉV-busz, mintegy 2x1,5 km-en át)

- kevesebb járat, nagyobb rágyaloglási idők (ez van...)

- busz végállomás a HÉV végállomásnál

- városrész-közi buszok végállomása is a HÉV-nél (+ átszállás, de kiszámíthatóbb közlekedés)

- "szövet modell" (= minden második utcában rohangál egy busz, de követhetetlenül és rossz kihasználtsággal) eldobva; ráhordás van és gyaloglás, nevezzük fésű modellnek ;-)

 

 

Előzmény: troglodita (278)
vrobee Creative Commons License 2012.01.26 0 0 282

szerintem

- lehet takarékoskodni

- lehet optimalizálni

- amennyiben a mai kiszolgálási színvonalra bármiben is emlékeztető, elfogadható szintű közlekedést akarunk fenntartani, a hiányzó bevételnek megfeleő nagyságrendet valóban lehetetlen kigazdálkodni.

- ez így hosszú távon nem mehet tovább, az nem működik, hogy az állam nem hagy a fővárosnál annyi pénzt, hogy a saját működését finanszírozni tudja, és a működtetésbe se száll be.

Előzmény: troglodita (278)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 281

Gyalogolnak, csak nem a tömegközlekedési útvonalakon.

Előzmény: troglodita (280)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 280

valahogy emberből is kevesebb van az utcákon, hová lettek vajon?

Előzmény: * * BPO-700 * * (279)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.01.26 0 0 279

Most aztán lesz kihasználva ha járatokra szállnak fel. Ugyanis a híradások szerint "eltűntek" az autók! :)

Előzmény: troglodita (278)
troglodita Creative Commons License 2012.01.26 0 0 278

Hümmm-hümmm, kissé döbbenten állapítom meg, hogy a tisztelt topiktársak szerint a BKV NEM karcsúsítható, NEM lehet rajta takarékoskodni, NEM lehet optimálissá tenni a járatait, ergo jól van ez így, ahogy van, hogy feneketlen kútként nyeli a pénzeket...

(A legutolsó hírek szerint a holnap esedékes 9 milliárd épp meglenne, de hosszú távon meddig mehet ez így tovább?)

De mindjárt jön egy nagyon konkrét és nagyon húsbavágó terv Csepelről, hogy szerintem hogyan is kéne hozzákezdeni a kínos operációhoz ;-)))

vrobee Creative Commons License 2012.01.24 0 0 277

Esztergomban meg megszűnt a helyi...

Szvsz. jónéhány helyi közlekedéssel rendelkező kisebb városban várható hasonló.

Előzmény: bele a lecsóba (276)
bele a lecsóba Creative Commons License 2012.01.24 0 0 276

Szombathelyen 15%-al csökkentették a közösségi közlekedés kapacitását.

vrobee Creative Commons License 2012.01.19 0 0 275

Ezzel bizonyítod, hogy van reális, a jobbító hatású verseny. Hm.

 

Nem. Csak annyit, hogy van valós versenyhelyzet.

Annak pozitív és negatív hatásaival együtt.

 

Budapestet milyen alapon említed egy napon a fejlett városokkal?

 

Azon az alapon, hogy kulturálisan és gazdaságilag is oda tartozik, ahova a régió többi nagyvárosa. Persze, lehet hangsúlyozni, hogy mi Londonhoz meg Bécshez képest csórók vagyunk, de mondjuk Prágához képest már nem annyira, Pozsonyról és Bukarestről nem beszélve. Ha azt nézed meg, hogy mi a helyzet egy átlagos afrikai, közép-ázsiai vagy délamerikai városhoz képest, akkor a fentiek közti különbségek -mondhatni- nüansznyiak.

 

Ez nem verseny. Ugyanolyan lenyúlás-melegágy.

 

Hát ha ez melegágy, akkor az átláthatatlan finanszírozású, folyamatosan veszteségbe és ezáltal függő helyzetbe kényszerített állami/önkormányzati cég, az micsoda? Tisztességes közszolgáltatási szerződés esetén magáncéget nem lehet így kézivezérelni, nem lehet oda strómanokat beültetni. Ha a cég nem kapja meg a pénzét, veszi a kalapját.

 

Ami módszert az elmúlt húsz évben bevezettek, azok közül talán ez a legkártékonyabb.

 

Merthogy miért is? Adott, ellenőrzött feltételrendszer mellett, szerződésszegés esetén felmondás lehetőségével stb.

 

A parkolóépítés vagy építtetés az önkormányzatok kötelessége, építési szabályzat írja elő

 

Erről beszéltem, erről sem a piac dönt, hanem a szabályozás - és helyesen.

 

az egész magyar kötöttpálya kőkorszaki biztosítóberendezéseket használ, és ezért az egyéni közlekedés fizet

 

Ez sok helyen igaz. Speciel pl. a HÉV-vonalak többségén és sok elővárosi MÁV-vonalon sem a bizberrel van a probléma, hanem egyszerűen különszintű kereszteződésekre volna szülkség.

 

Ha az akadályozás helyett gyors áteresztő csatornákat nyitnának a fontosabb alközpontok között, akkor ott egyszer sem állnának meg a járművek

 

Igen, most az nem mindegy, hogy milyen sűrű beépítésű területekről beszélünk.

Bp-tel összevethető méretű, felépítésű városokban ilyen csatornákat nyugaton tömegével építettek a 60-as (Amerikában inkább 50-es) évektől a belvároson keresztük, és ma leginkább bontják le őket. Pontosabban azokat, amik a belváros felé húzzák a forgalmat. A körirányokat fejlesztik. Mindez nem véletlen... a lehetőség további igényt szül, és ezt a fajta igényt rohadtul drága dolog kiszolgálni (közvetlenül is és áttételes költségeit tekintve is).

 

Egy sávban menjen bringa és autó, mert az úgy demokratikus?

 

Nem demokrácia, hanem célszerűség -elsősorban biztonságosság- kérdése.

Helye válogatja, hogyan érdemes megoldani. Mekkora a jellemző sebesség, hány és milyen kereszteződés van stb.

 

Röviden: a Budapesten divatos járdára festett sárga csík egy rossz vicc.

Amúgy a szeparáltan vezetett kerékpárút alapból nem hülyeség, csak a kereszteződések problémásak. A dolog rákfenéje a beláthatatlanság, ebből származik a legkomolyabb balesetveszély. Főleg az egyoldali kétirányú utaknál. A lámpás kereszteződésekben bonyolult a mindenkinek megfelelő lámpaciklus kialakítása.

Nem extrém sűrű forgalmú, kb. 30 km/h _átlagos_ tempónál nem nagyobb forgalomba nyugodtan bele lehet engedni a kerékpárosokat. Külön kerékpársáv esetén nagyobb forgalom/tempó esetén is.

Városok közti forgalmasabb utakon a legjobb elkülöníteni a forgalmat.

Előzmény: Törölt nick (274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!