Kedves Tulajdonosok, Érdeklődők!
Üdvözlök mindenkit a fórumon! Mivel természetesen (még) nem ismerek mindenkit, így kérem, hogy az általatok már ismert többi tulajdonosnál, lakónál a fórumot népszerűsíteni szíveskedjetek, hogy ez egy jó és pörgős fórum lehessen!
Üdvözlettel: egy tulajdonos a Habitat Prima Társasházból
Ez idáig nem volt szándékomban a fűtés ügybe beleszólni, de legutóbbi bejegyzésével kapcsolatban az alábbiakat szeretném tudomására hozni:
Kérem, hogy az Unical honlapján győződjön meg róla, hogy ez a kazántípus tulajdonképpen nem egy darab kazán, hanem 5db egybeépített készülék, amelynek egy közös gáz oldali csatlakozása, egy közös füstgáz oldali csatlakozása, és egy közös fűtővíz oldali csatlakozása van. Ennyiben tehát a beruházó semmilyen hibát nem követett el. Más hasonló nagyságrendű beruházásoknál (pl. ipari létesítmények, közintézmények) sem szoktunk felesleges kazántartalékot beépíteni!
Az a hiba, amelyet bejegyzésében ismertetett, nem gyártóművi felelősségre utal, hanem szakszerűtlen üzemeltetést feltételez, és nem zárom ki a tervezői és kivitelezői felelősséget sem! (Szerelvények hiánya, nem megfelelő keringtetés, stb.)
Ezt a kazánt azért alkalmazzák, mert egységenként 108kW, amely alatta van annak a 130kW-os határnak, amelynél már a kazánházban hasadó-nyíló felületet, vagy gázkoncentráció érzékelőt, és vész-szellőzést kötelező alkalmazni.
Amennyiben bármilyen más típusú (pl. Remeha quinta) kazánt építtetünk be, az egység teljesítmény 130kW fölött lesz, és ennek következtében a kazánházi gázhálózatot több szempontból is át kell alakítani. Ez az átalakítás nem csak a csövezést és a szerelvényezést érinti, hanem be kell építeni az előbb említett gázkoncentráció érzékelőt és vész-szelőzést is. Természetesen ehhez egy új gáz engedélyezési tervre van szükség, amely pénzügyi nagyságrendjéről csak annyit, hogy ma egy családi ház gázterve is 40.000Ft-tól kezdődik.
Nem csak a gáz vezeték alakítandó át, hanem a füstgáz elvezetés is, ami pl. 2 kazán füstgáz elvezetésének egyesítését, és a meglevő kéménybe való szakszerű bekötését igényli. Ekkor a kéményseprő cég felé a gáztervezéssel párhuzamosan egy új kéményméretezést kell elvégezni, amelynek szintén nem jelentéktelen díja van.
El kell végezni továbbá az új kazánok víz oldali bekötéséhez is a szükséges fűtőcső oldali átalakításokat.
Mindezeket figyelembe véve tehát olyan felesleges költségeket és óriási időveszteséget okoznánk magunknak, amely az alábbiakban kifejtendő javaslatommal elkerülhető!
Javaslat:
Ne gondolkozzunk kazántípus cserében, annak költségei és hosszú átfutási ideje miatt! Amennyiben egy mód van rá, ennek a kazánnak a rekonstrukcióját kell elvégezni! Ha a javítás nem megoldható, akkor ugyanilyen, Unical Supermodulex 540 típusú kazánt kell beépíteni, mindenféle egyéb átalakítás és plusz költség nélkül. Ez a csere nem engedély köteles, és néhány óra alatt elvégezhető!
A lift melleti fal már korábban, két évvel ezelőtt mosható festékkel ki lett kifestve, az egész földszinti résszel egyetemben. Szerintem igenis is fontos, hogy néz ki az előtér, és a posta láda körül a csempézés nagyon jól sikerült és szép lett. Ráadásul közgyűlésen szavazta meg a lakóközösség. Persze ízlések és vélemények ugyanarról a dologról nem baj, ha mások.
Én nem vagyok szomorú, a praktikum és a esztékum közötti választással kapcsolatban, hiszen a kettő nem zárja ki egymást. És ez ebben az esetben is így van. A fal továbbra is mosható maradt a lift körül.
A csempézés valóban szép, és bizonyára emeli a ház értékét, amit azonban azonnal leront a lift melletti koszos falfelület. Szerintem fontosabb lett volna először ezen falfelületek védése (akár mosható festékkel, akár csempével), mint a postaláda körbecsempézése és kivilágítása.
Általában az emberek nem szándékosan koszolják össze a falat a biciklivel, de megtörténik különböző okok miatt, és erre a jövőben gondot kellene fordítani, hogy emiatt ne tűnjön állandóan koszosnak a ház, mert ez jobban lerontja az értékét, mint a csempe nélküli fal.
Szerintem a csempézés nagy szép lett és emeli a lakásainknak értékét. A csempézés a lehetőségeknek megfelelően lett most elkészítve és idén ez már nem lesz megváltoztatva. De ez nem jelenti azt hogy ez a végleges állapot.
A csempézés szélessége a lift körül egy esztétikai kérdés és ebből fakad, hogy valakinek tetszik és valakinek nem. A praktikum, (fal koszolódása) a csempézés eldöntésekor csak másodlagos szerepet játszott. Erre inkább alkalmasabb lesz a csempe mellé egy ellenállóbb festék felvitele. Az is tervben volt, hogy a lifttel szembeni falnál is csempéztetnénk, de ez is későbbre marad. (Ha meglesz.)
Gratulálok a csempézőknek és a csempézés kitalálójának!
Sajnos pont azt nem burkolták le, amit igazán kellett volna pl. a liftek mellett az egy sor csempe nem védi meg a falat attól, hogy a biciklit használók a kerékpár gumijukkal össze ne koszolják a falat.... ahelyett, hogy a postaládákat csempézték köre nagyobb szükség lett volna arra, hogy a lift oldalait és a lifttel szembeni falat védjék meg a rongálástól!!