Keresés

Részletes keresés

traktor00 Creative Commons License 2024.03.24 0 0 2033

Sziasztok!

Sikerúlt egy Robi 52-eshez való futót szereznem (legalábbis azt hiszem, hogy ahhoz passzoló, mert az adattáblája nincs már rajta). Ez egy kisebb méretű futó, a rakfelület elején egy keresztben rögzített fa pad úgymond az ülése, 250 kp a terhelhetösége. Sajnos ( vagy nem sajnos, mert szeretek bütykölni :) ) a futó eléggé hiányos, az internetet böngészve meg nem sok infót találok róla. Ezzel a futóval kapcsolatban lenne egy-két kérdésem, hátha van itt valakinek, aki tudna segíteni vagy akár egy két fotó csinálni róla. Szóval a kérdéses részek:

- Ülöpad: milyen anyagból készült ez? Egyszerű deszka, rétegelt lemez, háromrétegű falap ( zsalutábla), vagy valami más? Mekkora az anyagvastagsága illetve a szélessége? Az élei / sarkai le voltak kerekítve ? Az ülőpad lakkozva volt?

- a hátsó ajtón gyárilag volt egy ilyen sávos fényvisszaverö lap, vagy ezek már késöbb kerültek rá? Ha gyárilag, akkor milyen volt a sávozás?

- világítás: világítás csak a menetirány szerinti bal oldalon volt ugye? Elöl hátul egy- egy villtesz kerek fehér ill. Piros helyzetjelző? Vagy elöl valami más lámpa volt? A világítást lehetett gyárilag kapcsolni, vagy ha össze volt dugva a csatlakozó, akkor mindig volt villany?

- a vonófejet sajnos átalakították, lenne valakinek egy fotója az eredetiröl? A vonócsapszeg merőleges a vonórúd tengelyvonalára, vagy kicsit hátrafelé döntött?

- fékrendszer bowdenezéséröl ha valakinek lenne egy fotója azt megköszönném. Hogy voltak ezek a sodronykötelek rögzítve?

- és még egy utolsó kérdés: a futó gyári színe ismert RAL színkód szerint?

Köszönöm segítségeteket előre is. Szép vasárnapot, üdvözlettel: Viktor

Supi0711 Creative Commons License 2024.03.17 0 0 2032

Az csak simán belecsúszik a karbi konzoljába. A bowden külső tartja a helyén. A kis cső másik végén van egy feszítő. Ezt állítsd alapra, majd ha a külső a gázkarnál és a karbinál is helyén van, akkor állítsd a bowden feszességét a gázkarnál, a holtjátékot a kis cső végén lévő feszítővel szinte nullára állítsd és kész.

Előzmény: Argusz (2031)
Argusz Creative Commons License 2024.03.16 0 0 2031

Köszi a választ és a pontos méreteket!

 

Ma sikerült legyártani minimális méretbeli eltéréssel.

Még nem volt időm beszerelni, de szerintem nekem is le kell majd bontani a burkolatot, mert amikor mozgatom a légterelőt, van egy pont ahol akad valamiben. 

 

Lenne még egy kérdésem: a karburátoron lévő kis hajlított cső, amiben a gázbowden fut hogyan van rögzítve a tartókonzolba? Simán csak rá van préselve a gyűrűs része, vagy onnan is hiányzik nekem valami? Az a problémám vele, hogy mozog fel-le, ha mozgatom a gázkart. Szerintem annak fixen kellene állnia.

Előzmény: Supi0711 (2021)
Supi0711 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 2030

Alapjárati hiba lehet a karbi pillangó tengelyének a kikopása miatt (sajnos ezeknek a karbiknak ez a vége). Ellenőrizheted úgy, hogy "tehermentesíted" a pillangótengelyt, ez teljes gázráhúzással megvan, és így próbálod megmozgatni a pillangótengelyt. Ha kotyog, lötyög, akkor amellett biztosan falsol. Szerintem ennek a gépnek új korában is sok volt a 6 kapatag. Én is nyomtam kötött talajban, kicsit orra állítottam a csoroszlyával, és soronként oda vissza mentem, így meglett a kívánt mélység és még harcolni sem kellett vele. Ha a benzincsap nyitottan csepeg az javítható. Leveszed a nyitónál lévő biztosító gyűrűt, széthajtod, ami a nyitó kúpolása miatt pici erőltetést igényel, kihúzod a csap belsejét, és már meg is találtad a hiba okát. Ott lakik egy O-gyűrű. A méretét most nem tudom, de nem nagy kaland megmérni, más nem megmérik a csapágyboltban. Vitonos gyűrűt vegyél, kb 100 Ft darabja. A nyitót és nem bántottam, ahogy lejött, úgy vissza is. Nem peremeztem, kúpoltam akkor sem mikor összeraktam, simán megáll, működik anélkül is.

Előzmény: traktor00 (2029)
traktor00 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 2029

Sziasztok,

Elnézésr, már jövök is a következő kérdéssel: A benzincsap csöpög, kinek milyen megoldás vált be? Lehet javítani? Az új csapok amiket lehet kapni, azok ugyanilyen problémásak? Van esetleg csereszabatos csap? Köszönöm a segítségeteket

traktor00 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 2028

Köszönöm

 

a végén mégiscsak jobban szét kellett szednem, mint gondoltam. A légterelő burkolatot le kellett venni, mert a légszabályozó lapátja kiakadt. Ezért volt csak egy minimális elfordulása.  Valószínűleg még soha nem volt szétszedve, mert olyan szutykos volt a légterelő belseje mint a fene. Egy csavar bele is szakadt, mert teljesen belerohadt, nem is tudtam kiszedni, ki kellett fúrnom. Mindegy, most összeraktam, működik, bár az alapjárat - nem tudom még miért pontosan, mert fals levegőt nem kap - nem mindig jó. A pillangószelep tengelyén a tárcsának, amivel a bowden van bekötve, van egy kis játéka, lehet ott a baj. Majd ha úgy lesz időm, megnézem azt is. Egyébként jó hangja van, bár ami itt talaj van a kertben, ahhoz kicsit gyenge (nagyon kötött agyagos talaj, a két külső kapatagot már leszereltem, de még így sem az igazi) Majd ha végeztem itt a tavaszi munkákkal akkor szét szeretném szedni, aztán szisztematikusan úgymond felújítani, akkor biztos lesz még kérdésem. Köszönöm még 1x a segítséget :)

Előzmény: Supi0711 (2027)
Supi0711 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 2027

Az elfordulás rendben levőnek tűnik. Én úgy szoktam, hogy leveszem a regulátor tengely végéről a kis 90 fokos kart. A drótot "beakasztom" a karbiba, majd a regulátor karjába. Ezek után, de lehet ezzel is kezdeni, leveszem a berántót, így ellent tudok tartani, hogy ne lökjem be regulátort meghúzáskor. És ha már lent van a berántó, akkor tudod kontrollálni a regulátor lapát épségét és az általa bejárt utat is. A motorburkolaton belül van egy terelőlemez, ennek mindkét végén van egy kicsi kihajtás, ami határolja a regulátor végállásait. Vigyázz, hogy a motorburkolatban lévő kis műanyagot ami a regulátor tengelyt vezeti, ne törd el!!!!!!!!!! Menetesen van a motorburkolatban, elég sérülékeny tud lenni, a menet végénél könnyen lepattanik így 40 évesen.

Előzmény: traktor00 (2026)
traktor00 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 2026

Szuper, nagyon szépen köszönöm a segítséged :) Még egy kérdés ehhez: hogy tudod beakasztani? Le kell hozzá venni a karbit és előbb beakasztani, aztán feltenni? Nálam a légszabályozó rudazatának relatív kicsi az elfordulása (nincs egy negyed fordulat sem), az rendben van ugye?

Előzmény: Supi0711 (2025)
Supi0711 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 2025

Nem kell tökéletesen mérethelyesnek lenni. Kicsi pontatlanságot a szabályozó rugóval lehet korrigálni, hogy meglegyen a végfordulat.

Előzmény: Supi0711 (2024)
Supi0711 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 2024

Anyagvastagság:

 

 

Szemtávolság:

 

 

Szemközép:

 

 

Teljes hossz:

 

Előzmény: Supi0711 (2023)
Supi0711 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 2023

Nem tudom annyira lekicsinyíteni a képet, hogy fel tudjam tölteni, de linkről látható. Nem sok egyenes szakasza van.

 

https://vaszkoshop.hu/Karburator-szabalyzo-rudazat-TOMOS

Előzmény: traktor00 (2022)
traktor00 Creative Commons License 2024.03.13 0 0 2022

Sziasztok, nekem is a karbi szabályozó rudazatára lenne szükségem. Valaki meg tudná adni a körgyűrűk középpontja közötti távolságot? Csak mert számomra nem teljesen egyértelmű, hogy az ún. egyenes rész pontosan hol megy át ívbe. Pontosan a 4mm-es körgyűrűk középvonalában? Vagy az egyenes rész alatt a körgyűrűk közötti legkisebb távolságot kell érteni? Köszönöm a segítségeteket.

Supi0711 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 2021

0,8-as anyagból van,34 mm hosszú az egyenes része majd ide hajtottak egy-egy 4 mm belső átmérőjű karikát.Tizedekben pontatlan a mérésem, a teljes hossz anyagvastagsággal együtt 46,8 mm.

Előzmény: Argusz (2020)
Argusz Creative Commons License 2024.03.11 0 0 2020

Elírtam az oldal nevét. kertigépbonto.hu

Argusz Creative Commons License 2024.03.11 0 0 2019

Sziasztok!

 

Nemrég vettem egy Robi 52-t. Próbálom életre kelteni, de sajnos van egy-két hiányzó alkatrésze. Többek közt a 1995 hsz.ben szereplő képen látható kis rudazat, ami összeköti a karbit a plusz levegő lapáttal.

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek ilyen eladó, esetleg karbival együtt, vagy ha valaki lemérné a méreteit, le tudnám gyártani.

 

Ha tudtok helyet ahol tunék venni ilyet az is jó, de gondolom ez esélytelen...

 

Még egy kérdés: Láttam új, komplett karbit a kisgépbonto.hu-n amit légszűrővel, benzincsappal egybeépítve, átalakított alapjáratival árulnak. Van valakinek tapasztalata vele? Tényleg jó lehet 52-höz?

 

Előre is köszi!

 

 

Supi0711 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 2018

Helló!

 

80W-90 és 0,5 liter.

 

Előzmény: Mahorka001 (2017)
Mahorka001 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 2017

Üdv az uraknak. Kérdezni szeretném robi 52 be, milyen mennyiségű hajtómű olaj kell és milyen típusú köszönöm .

ali kis Creative Commons License 2023.06.04 0 0 2016

Gratulálok. Sok sikert hozzá.

Előzmény: Lotti1202 (2015)
Lotti1202 Creative Commons License 2023.06.04 0 0 2015

Szereztem egy 52 Robit alkatrésznek és beszéltem egy szakival aki kieszrergálja majd a kuplung tengely furat át úgy hogy felmenjen a briggs tengelyére

Előzmény: ali kis (2013)
Lotti1202 Creative Commons License 2023.06.04 0 0 2014

Nem találok sehol. 

Olyan ez az 53 mintha 10 dbot gyártottak volna belőle összesen. 

Előzmény: ali kis (2013)
ali kis Creative Commons License 2023.06.03 0 0 2013

Vagy kertigép bontót keresni. Hátha bontanak valahol ilyen gépet.

 

Előzmény: Lotti1202 (2012)
Lotti1202 Creative Commons License 2023.06.03 0 0 2012

Akkor igazából érdemesebb egy átmérőben passzolót szerezni és a furatot a motorhoz igazítani. 

Előzmény: ali kis (2011)
ali kis Creative Commons License 2023.06.03 0 0 2011

Ebből az 53as szériából lehet, hogy keveset gyártottak, mert nem találni hozzá alkatrészeket. Az 52es és az 55ös viszont tarol alkatrész szempontjából.

Előzmény: Lotti1202 (2010)
Lotti1202 Creative Commons License 2023.06.03 0 0 2010

Köszönöm ezt én is megtaláltam. 

Gyakorlatilag nem találok sehol hozzá még bontotta sem. 

Előzmény: ali kis (2009)
ali kis Creative Commons License 2023.06.03 0 0 2009
Előzmény: Lotti1202 (2008)
Lotti1202 Creative Commons License 2023.06.03 0 0 2008

Sziasztok! 

Valaki tud segíteni abban, hogy Robi 53 briggs motoros röpsúlyos kuplung hogyan is néz ki. Nem kúpos a motor tengely egyenes 22 mm sehol nem találok rá motor felőli tárcsát csak kúposakat. 

Supi0711 Creative Commons License 2023.04.10 0 0 2007

Ha a motor szépen jár akkor a főtengely szimeringnek rendben kell lennie. A hiba a röpsúly - kuplung környékén kell legyen.

Előzmény: Aprilia LeonardoDa Fincsi (2004)
abnm Creative Commons License 2023.04.10 0 1 2006

Ha eladod, 120-140, ha veszed, 80.

;-)

Előzmény: ynay (2005)
ynay Creative Commons License 2023.04.09 0 0 2005

Sziasztok

 

2db Robi 52 kapákkal az egyik alkatrésznek, de működik.

1 utánfutó, 

1 fűnyíró adapter,

1 pár járó kerék,stb

Mennyit érhet?

 

Üdv János

Aprilia LeonardoDa Fincsi Creative Commons License 2023.04.09 0 0 2004

Üdv Tomos UMO 06 ügyben szeretnék segítséget kérni. A motor szépen jár, fel is pörög, de a hajtást nem viszi a röpsúly felé. Lehet ez főtengely szimerig hiba?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!