Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

frankopetre Creative Commons License 2017.05.05 0 0 7

VALEO 4P KIT VÉLEMÉNY_VALEO 4P KIT TAPASZTALAT

 

Sziasztok!

 

Elméleti gondolatokat osztanék meg Veletek.

 

A kettős tömegű lendkerék nem a tengelykapcsoló kezelhetőségét vagy komfortérzetét hivatott növelni.

A főtengelyen keletkezett rezonanciát vezeti le vagy simítja ki, ami a dugattyúk mozgása közben keletkezett gyorsulások és lassulások miatt keletkezik.

Ez azért fontos, mert ma már nem kovácsolják, hanem öntik a főtengelyeket. Köztudottan az öntött fémek ridegek, törékenyek, emiatt elengedhetetlen a rezgésük csillapítása.

 

Ebből kifolyólag nem igazán értem, hogy gondolják kiváltani a "mérnök" urak a rugós rezgéslevezetős kettős tömegű lendkereket egy darab vasra.

 

Értem a rugós kuplung tárcsát, de az abban lévő csillapításnak köze sincs a kettős tömegű lendkerék feladatához.

Az csak az átadott hajtást simítja, ergo nem ugrik meg az autó kuplungoláskor.

 

 

Remélem érthetően fogalmaztam és sokak döntésében segítségre lesz a hozzászólásom.

 

Üdv, fp

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.25 0 0 6

mármint szettet.

Lehet hogy főtengely szimering ment ki?

Előzmény: Törölt nick (5)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.25 0 0 5

Gondolom Volkswagenbe kell abból elég sokat adnak el.

Előzmény: beleba (4)
beleba Creative Commons License 2011.10.25 0 0 4

Hát...

az a ciki, hogy már megvettem az egész szettet, és nem tudom berakassam-e vagy sem..

Persze előbb vagy utóbb befogom, mert nem fogok másikat venni.

Minden esetre most nem csúszik a kuplungom, nem tudom minek köszönhetően. Időjárás talán?

 

Csak jó lenne ha beesne ide olyan aki már találkozott ezzel a Valeoval, vagy a kocsijába is berakatta már.

Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3

Csak a kettős tömegüvel szereltet vezettem.

De a régebbi kocsijaimban pl nem zavart hogy nincs kettőstömegű lendkerék.

Ki kell próbálni egy mareát.

Előzmény: beleba (2)
beleba Creative Commons License 2011.10.25 0 0 2

Szia!

 

És érzetre van különbség a kettő között?

Kultúráltabb a kettőstömegűvel szerelt?

 

Üdv,

beleba

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.24 0 0 1

Pl a Fiatnak van olyan modellje ami mindkét változattal szerelt.

Marea 1,9TD az sima lendkerekes

1,9JTD meg dupla ,ja és mindkettő 100 lóerős.

 

Előzmény: beleba (-)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.24 0 0 0

Vale0

beleba Creative Commons License 2011.10.24 0 0 topiknyitó

Sziasztok!

 

Valeo 4P kittel kapcsolatban szeretnék tapasztalatokat. Elsősorban olyanokét, akik ténylegesen kapcsolatba kerültek vele.

Én megvettem, de olvastam róla hideget meleget, most éppen nem tudom, hogy berakassam-e vagy sem.

 

Gondolom a Valeo-nál sem hülyék dolgoznak, biztos jó, de a különböző fórumokon olvasott remegésektől elbizonyodtam. Ez most urban legend, vagy tényleg van?

 

Ugyanakkor több fórumózó meg dícsérte, semmi különbséget nem vettek észre a kettőstömegű lendkerékhez képest.

Szóval ha valaki kapcsolatba került vele, elmesélhetné a tapasztalatait. Azt hiszem ez a kérdés több embert is érint, hiszen akinek dízel autója van, az előbb vagy utóbb de kapcsolatba fog kerülni vele.

 

Ár érték arányban messze jobb, mint egy komplett kupplung szett lendkerékkel együtt.

 

Köszönettel,

Beleba

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!