A kettős tömegű lendkerék nem a tengelykapcsoló kezelhetőségét vagy komfortérzetét hivatott növelni.
A főtengelyen keletkezett rezonanciát vezeti le vagy simítja ki, ami a dugattyúk mozgása közben keletkezett gyorsulások és lassulások miatt keletkezik.
Ez azért fontos, mert ma már nem kovácsolják, hanem öntik a főtengelyeket. Köztudottan az öntött fémek ridegek, törékenyek, emiatt elengedhetetlen a rezgésük csillapítása.
Ebből kifolyólag nem igazán értem, hogy gondolják kiváltani a "mérnök" urak a rugós rezgéslevezetős kettős tömegű lendkereket egy darab vasra.
Értem a rugós kuplung tárcsát, de az abban lévő csillapításnak köze sincs a kettős tömegű lendkerék feladatához.
Az csak az átadott hajtást simítja, ergo nem ugrik meg az autó kuplungoláskor.
Remélem érthetően fogalmaztam és sokak döntésében segítségre lesz a hozzászólásom.
Valeo 4P kittel kapcsolatban szeretnék tapasztalatokat. Elsősorban olyanokét, akik ténylegesen kapcsolatba kerültek vele.
Én megvettem, de olvastam róla hideget meleget, most éppen nem tudom, hogy berakassam-e vagy sem.
Gondolom a Valeo-nál sem hülyék dolgoznak, biztos jó, de a különböző fórumokon olvasott remegésektől elbizonyodtam. Ez most urban legend, vagy tényleg van?
Ugyanakkor több fórumózó meg dícsérte, semmi különbséget nem vettek észre a kettőstömegű lendkerékhez képest.
Szóval ha valaki kapcsolatba került vele, elmesélhetné a tapasztalatait. Azt hiszem ez a kérdés több embert is érint, hiszen akinek dízel autója van, az előbb vagy utóbb de kapcsolatba fog kerülni vele.
Ár érték arányban messze jobb, mint egy komplett kupplung szett lendkerékkel együtt.