Keresés

Részletes keresés

gessztenye1 Creative Commons License 2012.04.11 0 0 7

Ugyan nem a 76-os, de a környéke...

 

Keszthelyről induljunk el Zalaegerszeg felé:

 

Keszthely - Alsópáhok közt teljesen lezárva, talán már egy éve is.

Keszthely - Felsőpáhok közt félpálya lezárva, lámpa irányít, forgalom a kavicsos padkán - dugó

 

Nóóóórmális?

 

myko Creative Commons License 2011.11.06 0 0 6

Asszongyák,h Pacsa felé kell "kerülni"

 

Múltkor amerikai kollégák hüledeztek,h hát itt meg mi történt...mármint az úton Keszthely felé.

Amúgy nyáron láttam olyat a jó kis nyári őszben,mikor Csánynál fel volt vágva az út keresztbe és az összes zúzalékot ki mosta az eső,ami lezúdult a tóval szemközti hegyről....na 5  külföldi r.számú kocsi állt a szakadós esőben vészvillogóval,kereket cseréltek...volt ott rendőr...sárgaangyal minden...kellemes lehetett mondjuk München-Keszthely között ,az utolsó 20km-en így járni...

gessztenye1 Creative Commons License 2011.10.29 0 0 5

Az hagyján, hogy a békaalagutat nem csinálták meg, de az elkészült szakaszról is elfelejtették levenni a 40-es táblát.

 

Én meg azt láttam, amikor azt a 3-4 autósnál megállt a rendőr, és jól megbüntette őket, mert ha tönkrement a kerekük, akkor "biztosan gyorsabban mentek, mint a kitáblázott korlátozás"...

 

75-ös lezárása. Ha Zalacsány felé akar valaki kijönni Keszthelyről, nem lehet úgy, hogy egy nagyforgalmú kereszteződésnél ne kelljen balra kanyarodnia... Vagy az új temetőnél, vagy a Sopron utca végénél kell sokszor perceket dekkolni.

 

Ha már a Shell kút melletti Spart úgyis bezárták, áttehetnék azt a lámpát a Sopron uctához...

Előzmény: kktt (4)
kktt Creative Commons License 2011.10.29 0 0 4

vagy Pacsa-Bak felé mehetne

 

Az a baj, hogy arra is elég rossz minőségű, kanyargós és amúgy is elég forgalmas az út, meg "okosan" most zárták le a 75-ös Keszthely és Alsópáhok közötti szakaszát is.

 

 

több, mint 10 centis éles szintkülönbségen kellett lemenni

 

Egy-két helyen a saját sávban is van ilyen az új és a régi aszfalt "határán". Nem tudom, hogy miért nem lehet mindenhol (mert érdekes módon itt-ott sikerül) enyhe lejtővel befejezni az aszfalt-felvitelt. Zalacsányban az egyik kerítésen tavaly volt vagy 30 dísztárcsa. :-)

De annó, amikor kezdték az útépítést, Kapornak után is láttam egy alkalommal 3 autóst kereket szerelni, a(z akkor) kitáblázatlan(!) ugratónál.

 

A másik, amit nem értek, hogy a zalacsányi tónál ha már úgyis az egész útpályát megemelték, miért nem voltak képesek betenni "békaalagutat" alá? Ezután is minden évben mehetnek kétszerszer pár hétig a békamentők összeszedni az erdő és a tó között "ingázó" békákat, amit meg nem sikerül, növelve a balesetveszélyt is, tapossák majd az autók az úttesten.

Előzmény: gessztenye1 (2)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.24 0 0 3

Úgy kell felújítani mint a 86-ost Zalalövő és Körmend között: 60-as táblákkal!

És már évek óta úgy van!

Előzmény: gessztenye1 (2)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.10.24 0 0 2

Itt a kerülőút csak Zalaszentgrót, vagy Pacsa-Bak felé mehetne, ami mindkét irányban ~20 km-es kerülő Zalacsánytól számolva. Semmi gond nem lenne a félpályás lezárásokkal, ha normálisan meg lenne tervezve. Ha egy lámpánál nem kellene közel 5 perceket várni úgy, hogy szemből nem jön senki.

 

Nyugaton egy ilyen ~30 km-es út felújítását megeszik néhány hét alatt. Itt, délután fél 4-től alig látni munkát/munkást az út szélén, vagy éppen hétvégén, mikor ebben az őszi ajándék jó időben hétágra sütött a nap. Még a légy se mozdult az út szélén. Munkaidőben, ha dolgoznak is, csak sétálgatnak, nézelődnek a munkások. Persze azt is megértem, hogy nincsenek agyonfizetve. Viszont a munkavezetőjük felelőssége lenne, hogy akkor, ott hatékonyan dolgozzanak.

 

Zalacsánynál egyszer, még a nyáron megálltam, megkerestem a művezetőt, és megkérdeztem, hogy miért engedték be a fél pályára egyszerre, egymással szembe a forgalmat. "miért, beengedték?" volt a válasz. Észre se vette, hogy percek óta megy a dudálás, és anyázás mögötte, mert persze az autósok egymást szidták kínjukban. Az egyik irányból jövőknek egy több, mint 10 centis éles szintkülönbségen kellett lemenni ahhoz, hogy a szembejövők így elférjenek. (már aki le mert rajta menni...)

Előzmény: timetable (1)
timetable Creative Commons License 2011.10.24 0 0 1

Nyáron jártam erre, úgy hogy nem ismertem az útvonalat. Hasonló benyomásom alakult ki a munka szervezettségéről.

Engem a legjobban a táblázás kuszasága zavart. Néhol a felmarást utolsó pillanatban jelezték, máshol pedig hosszú szakaszokon kész volt az új burkolat, csak a padka hiányzott. Ezeknél kint volt valamilyen sebességkorlátozás (40-es talán?), amit senki sem tartott be, persze esélytelen is lett volna, nyomott a forgalom.

 

A legbiztonságosabb az ilyen útfelújításoknál szerintem a teljes lezárás lenne, már ahol biztosítható nem túl hosszú kerülőút. Jelen esetben: Az átmenő forgalom 74-75-ös utakra irányításával. Tehergépkocsiknak kötelezően, autóknak ajánlott útvonalként. Így az alsóbbrendű kerülőutakra nem zúdulna annyira erős forgalom. Ahol elfogadhatatlan a kerülőút hossza, csak ott hagynám meg a félpályás lezárás lehetőségét.

Előzmény: gessztenye1 (-)
sneci Creative Commons License 2011.10.24 0 0 0

Hát nem egy 0-ás főút!

Előzmény: gessztenye1 (-)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.10.24 0 0 topiknyitó

Ma reggel Zalaegerszeg felé mentem 5 óra környékén. Nagykapornak után, fenn a dombtetőn, a balos kanyarban száguldok vagy 30-al, mert se padkajelölés, se ideiglenes útburkolati jel. Kerüldöztem a sáv jobb felén tátongó bányagödröket, és egyszercsak szembe találkozok egy teherautóval a "sávomban" - még először le akartam barmozni, hogy "mia....-tkereselitt", mikor tudatosodott bennem, hogy bizony át van terelve (de biztos nem a vadakat terelő juhász által).

Aztán nemsokára ugyanitt már visszafelé haladva, megintcsak lelassítottam, mert gondoltam, ha én nem vártam, hogy szembe jön valaki a sávban, más se fog rá számítani. Jött is szembe egy mazda. Szerencsére ő is vagy 30-al. Gondolom, ő is elküldött az anyámba, hogy "mit keresek a sávjában"... Ezúton is üdvözlöm, és megértem a bosszúságát!

 

Kérde'm én: nem kellene jelezni a közlekedőnek (aki végtére is pénzeli ezt az egész útépítősdit) hogy vigyázzon, mert most ideiglenesen kétirányú a sáv, amiben halad?

 

Jobb helyeken lehet venni tekercsben ideiglenes sárga útburkolati jelet, amit csak le kell gurítani és percek alatt lőn záróvonal a kényesebb helyeken.

 

Sőt, mégjobb helyeken meg is követelik az útjavítóktól, hogy ne veszélyeztessék a közlekedőket.

 

Ez, amit itt művelnek, szégyen! Magyarország szégyene, hogy ilyen vállalkozásokat, vállalatokat egyáltalán megtűrünk.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!