A HGYs topicban felmerült, hogy vannak kifejezések, amelyek a HGYben mást jelentenek, mint egyebütt. Az ilyen problémákkal szembekerülőknek kívánok segíteni ezzel a topiccal.
Igen, az egész topok elolvasása után megtaláltam. Kiválo, mintaszerü leirás, az egész szótár legjobbja.
Ösztöke magyarázatát is csak dicsérni tudom, és igy egymás mellé rakva a hites és a hagyományos jelentését a topik gyöngyszeme, olyan jol kiegészitik egymást, mint aranyalma ezüsttálcán.
jó és rossz bizonyság vagy gyümölcsök ( jó, rossz)
elöbbi egy követendő példa vagy történés, utóbbi az eredménye valamilyen viselkedésnek ( de nehéz pontosan leírni)
kiegészítés: a jó bizonyság azt mutatja meg, hogy az illető jó úton halad, jól cselekszik. Ezért a jó bizonyság bíztatást ad arra, hogy folytatni kell az illető dolgot, mert Isten is bizonyságot tesz mellette. Ez a jó gyümölcs. Természetesen a rossz gyümölcs éppen ennek az ellenkezőjére int, hogy az illető rossz úton halad, korrekcióra van szüksége. Sajnos ezen gyümölcsöknek nagy része szubjektív, előfordul hogy külső szemlélő éppen ellentétesen látja a dolgot. Például jó érzés, békesség, boldogság satb. Objektív jó bizonyságokkal (jó gyümölcsökkel) teli van a Biblia. péld: gyógyulások, fogságból szabadulás, éhes oroszlánok szájának befogása, mennyei tűz satb. Ezek közös jellemzője, hogy mindenki előtt nyilvánvalóan megmutatja, hogy ki megy a jó úton.
nem tévesztendő össze a bizonyságtevéssel, sem a bizonyságok fellegeivel.
Szerintem a hitehagyott azt jelenti, hogy az illető elhagyta a hitét az Örökkévalóban. Ez a megbagyult emberekre nem igaz, ők hisznek. Hacsaknem egy pajori szójátékról van szó: HIT-e-hagyott -elhagyta a HGYt. Bár én még így nem hallottam.
Az elszakadt pedig nem csak a BAGYosokra vonatkozik, hanem bárkire aki hívő maradt, de a HGYn kívül próbálja azt intézni.
BAGY, bagyos 1998-ban a HGYből kivált néhány vezető, meg néhánytucat (esetleg néhányszáz?) tag, és több önálló gyülekezetet alapítottak. Ezek közül a legnagyobb a Budapesti Autonóm Gyülekezet (www.bpa.hu). Ezt nevezik a HITesek BAGYnak (hivatalosan: BPA), és a tagjait bagyosoknak. Hogyha valaki később ment át a HGYből a BAGYba, arra azt mondják, hogy "megbagyult", "megbaggyant". Sajnos a kiválás környékén egy csomó sértés történt mindkét fél részéről, ami a mai napig nincs rendezve. Emiatt a rendezetlenség miatt mindkét fél gyanakodva tekint a másik tagjaira, és a kötelező krisztusi szeretetnek is komoly híja van. A szakadás környéki eseményeket a BAGY a Fehér füzet 1-2 -ben dokumentálta (érdekes, a google első helyen adja a találatot). A HGY részéről ilyen összefoglalás nem történt, csak a krónikákból eltüntették a kivált embereket.
megj: van eltéve egy üveg márkás pezsgőm arra az esetre, ha megbékélnének egymással.
szeretlek az Úrban -Jézus parancsa a szeretet, ráadásul János szerint arról lehet felismerni a keresztényt, hogy egymást szeretik. Viszont előfordulhat olyasmi, hogy valakit nem sikerül szeretni akármi okból is. Ilyenkor szokja mondani az illető, hogy "szeretlek az Úrban". Ez magyarra fordítva azt jelenti, hogy azért szeretlek, mert te is jézushívő vagy, de egyébként nem tennék ilyent. Sajnos ez a fajta hozzáállás elfedi a valódi problémákat, és nem ad valós megoldást azokra. Ráadásul Jézus nem csak a szeretetet parancsolta önmagában, hanem az egységet és a helyreállítást is.
Ez nekem azért fura, mert a mosakodás nekem egy intenzív cselekedetet jelent, ami állhat mechanikai illetve vegyi tisztításból, öblítésből meg ilyesmi. A bemerítés illetve az elárasztás egy ennél egyszerűbb és passzív folyamat, ezért nem értelmeztem rá a mosakodást. De ha erre gondolnak a HITesek a mosakodás szakrális (tehát nem pl étkezés előtti) emlegetésénél, akkor elfogadom.
Ja kihagytuk például a Bagyos , antikrisztusi, meggyengült, imádkozóéletű, elkötelezett keresztény, elhívása van, ajándéka van valamire , kijelentése van rá , szólt hozzá az ÚR
A mosakodás engem is érdekelne. Ugyanis erről nem tudok semmit. Kivéve, hogy egyszer a Sándor azt mondta, hogy a világi férfiak között azért van nagy keletje a HITes csajoknak, mert "itt van tanítás a mosakodásról is".
A pásztorlásról és a bűnvallásról nem tudnék indulat nélkül írni. A hátterekről volt szó.
A testi keresztény és a kenet volt már. Az igei és a gyüli szavaknak nem tudom, hogy van-e speckó HITes jelentése, ami miatt itt helye volna. Persze nem tilos egy címszóról beírni a saját értelmezésedet. Előtted a pálya. Igyekeztem értéksemlegesen fogalmazni a szócikkeim írásakor, úgyhogy talán te is megteheted, hogy hozzáteszed a magadét.