Országútúti és pálya kerékpáros versenyzős, edzős „Veterán” fórum. Veterán kerékpárosok, kerékpárok, megtörtént sztorik, történetek (És a meg nem történek is :-), a lényeg, hogy jól szórakozzunk ;-) Képek gépekről, versenyekről, alkatrészekről.
(Az MTB, BMX stb. dolgokat itt hanyagoljuk.)
Legújabb outi botrány, hogy a híres Team Sky sor női vázas biciklikkel vett részt világversenyeken, de a trükköt senki sem vette észre, mert a versenyzőik Vigrát szedtek teljesítménynövelési célból...
De most komolyan, koksszá doppingolják magukat, csalnak Varjas motorral, titokban le esztergálnak a karbonkerék pereméből még 5 grammot súlycsökkentés céljából, aztán az első tirrén verseny napon élő tévéadásban szétrobban alattuk három TT felni 55-ös tempónál, durva imidzs kárt okozva a Shimano-nak. Valami nagyon elromlott az egész profi kerékpársportban vagy soha nem is volt jó?
Tizen éve kötődöm klasszikus Toyotákhoz, de természetesen minden további minőségi, érdekes jármű iránt tudok rajongani. Az utóbbi években összehozott a sors jó pár egyéb Young- és Oldtimeres, egyéb japán gyártású jármű tulajdonosával, amely találkozások alkalmával sokszor konstatáltam, hogy szinte teljesen magányosan építgetik, szépítgetik gyöngyszemeiket úgy, hogy közben nem tudják az apró eredményeket és a sok-sok örömöt megosztani egyéb márkatársakkal. Kis hazánkban sajnos a japán veteránozásnak nincs túl nagy kultusza, így csak elvétve találunk kisebb - sokszor adott típusra specializálódott - csoportokat, klubokat, de legtöbbször az idős járművel rendelkező tulajdonosok számára csak a nagyobb márkaklubok maradnak, ahol gyakran igen kis figyelmet kapnak az öregebb gyöngyszemek vagy csak szimplán kevés a hasonló korú autó/motor.
Mindemellett igenis vannak itthon Young- és Oldtimer, japán különlegességek, ritkaságok és igen nagy becsben tartott, a kor utcaképét tükröző szép állapotú járművek.
A fentiek miatt az évek során megfogalmazódott bennem egy olyan közösség megalapítása, ahol a 9 autó, a 4 motor márka és az esetleges egyéb szigetországban gyártott jármű tulajdonosai egy helyen tudnának közösségi életet élni.
Kerékpárokból is bizony! Fukuya, Katakura, Bridgestone, General, Miyata, Fuji, Kofu... Volt sok gyöngyszem, amit Európa is előszeretettel vásárolt!
Idén elkövetkezhetett a kivitelezés és a napokban átadásra is került az új felület.
Engedjétek meg, hogy bemutassam a JAPTIMERS közösséget.
Nagyon preferáljuk a személyes kapcsolatokat és nyilván mindenki "élőben" szereti kényeztetni magát a különleges járművek megcsodálásával, így első sorban az éves találkozókért, összejövetelekért hoztuk létre a közösséget. Emellett nagyon fontosnak tartjuk az események közti kapcsolattartás lehetőségét, így egyben az interneten található elektronikus felületet is.
Természetesen az index fórum felülete mellett, immáron a Japtimers-en is találkozhatnak az azonos hobbival rendelkező tulajdonosok.
Megoszthatják tapasztalataikat, élményeiket, feltehetik kérdéseiket, találhatnak hasznos információkat, leírásokat, eladhatnak és gyorsan tudomást is szerezhetnek különleges kiegészítőkről, alkatrészekről és természetesen vezethetnek "naplót", azaz saját projektet is. Itt értesülhetnek fontosabb információinkról, itt jelentkezhetnek találkozóinkra és itt oszthatják meg velünk észrevételeiket.
Szívből reméljük, hogy az új közösség elnyeri tetszéseteket és hogy jelen megkeresés célba talált.
(Egy várhatóan nívós közösségnek jó dolog az első tagjai közt lenni :) , de vegyétek figyelembe, hogy egy új csapat megalakulása időt vesz igénybe, így a kezdeti beindulási időben kérjük legyetek türelemmel, szavazzatok bizalmat nekünk és segítsetek értékes hozzászólásaitokkal még vonzóbbá tenni a felületet az új érdeklődők számára is)
Régebben volt a kerékpáros társadalomnak egy olyan rétege, akit mi pipeceknek hívtunk, olyan fullos országúti bringákkal rendelkeztek amiről csak álmodoztunk, jobb esetben egy év alatt annyi km gyűlt ezekbe a bringákba, mint a mieinkbe egy hónap alatt. Persze voltak köztük jó fejek is. Történt egyszer, hogy egy annyira, nem jó fej méregeti a bringámat (Ha jól emlékszem, a Margitszigeten. Ez már hosszú menetnek számított nekik :-). Nézegeti, nézegeti, majd megszólal:
- Göndör ez a bringa jó lenne nekem téli bringának.
Magamban már elmondtam mindennek, aztán gondoltam megviccelem.
- ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ez nem lenne jó neked még nyárinak se.
- Miért?
- Folyton szédül rajta, még lehet hányingered is lenne.
- De ezt miért?
- Túl gyors lenne neked ;-)
- Ezt hogy érted?
- Hát bármilyen versenyen előbb érne célba, mint a tied… ;-)
Szia! Üdvözöllek itt, remélem máskor is benézel, ha van egy jó sztorid (Az se baj ha több :-) oszd meg velünk.
Másrészt szerintem mi későbbi generáció vagyunk. Ha Keményt hívták Kiskeménynek akkor róla hallottam. Ki volt a szerelő akkor a Fradiban? (Géza bácsit ismerjük ;-) Az fiatalokkal mentem (1988) néhány szór, a Burnyák és a Takács Gyula volt az edző.
Írhatnál valami sztorit, pl. meséld el amikor mentünk egy papretet mindenki nyomta, fent összevártuk egymást, megkérdezted ki milyen áttétellel és sebességgel ment a Visegrádi erdészet táblánál… :-)
UI: Írhatnál Körének meg Bereknek hátha jelentkeznek, vagy esetleg elküldhetnéd Berek címét, ha van neki, azt hallottad, hogy mentek egy ketenkéntit?
Országútúti és pálya kerékpáros versenyzős, edzős „Veterán” fórum. Veterán kerékpárosok, kerékpárok, megtörtént sztorik, történetek (És a meg nem történek is :-), a lényeg, hogy jól szórakozzunk ;-) Képek gépekről, versenyekről, alkatrészekről.