Keresés

Részletes keresés

Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.09.04 0 0 89

Nos, sajnálom, hogy félreértettél. Nem védem ugyanis a "mundér becsületét", független vagyok és kritikus a cégekkel szemben. Valóban dolgoztam a "Matávnál", de azt hiszem, amióta perben és haragban állok velük, nem nagyon lehet elfogultsággal vádolni.

 

Ha nem ismered az állami sarcokat - ami a mobilpiacra vonatkozik - akkor nem értem, milyen alapon van véleményed bármiről is, csak feltételezések alapján? A Diginek semmi köze a mobilpiachoz, ezért ez egy elég rossz összehasonlítás hiszen ők nem fizetnek ilyeneket. A mobilpiacról beszéltünk, ugye? De ha mindenáron ragaszkodsz a Digihez, (szived joga) megismétlem, ezzel a technológiával (optika kihúz a nagy népsűrűségű területre és ott szétdobja LAN-on) csak igy lehet szolgáltatni, ugyanezt nem lehet megvalósítani országos vagy nagyobb léptékben, de még kertvárosokban sem. Ha ezt megérted és elfogadod, akkor megérted könnyen, hogy a Digi és a nagyok árazása miért áll egymástól távol reálisan.

 

A vidéki ADSL kapcsán sikerült néhány olyan példát mondanod, ami a kivétel, de gondolom ott Tesco, BMW szalon, Meki sincs, a népsúrúség miatt. Azonban tudok fejből pártucat települést, ahol 5 éve nem volt ADSL se, ma meg már sok helyen IPTV is van. 

 

Ami Romániát illeti, megfogtad a lényeget, itthon az építési szabályok szigorúbbak, van ahol az önkormányzat nem enged csak föld alatt nyomvonalat létesíteni, és itthon sehol sem megengedett a falra celluxozott és a cseresznyefán átdobott légkábel.

Előzmény: anubisaa5 (88)
anubisaa5 Creative Commons License 2011.09.04 0 0 88

Látom keményen véded a mundér becsületet, pedig nincs igazad. Én nem voltam ennyire elragadtatva a Matávtól, mikor ott dolgoztam.

Sajnos nem ismerem az állami sarcokat, amik ugyan döntőek lehetnek, de érdekes módon (ismét a digire kell utalnom) lehet nagyon jó minőségben szolgáltatni a nagy monopóliumok árképzésének tört részéért is. A sarcokat ők is ugyanúgy fizetik, sőt valószínüleg még úgyabb. Véleményem szerint nálunk az árképzést alapvetően politikai-lobbi érdekek döntik el. Lehet, hogy Európa nagy részére ez igaz, de ez akkor sem lehet kifogás. Valóban költéges a távközlés, de ezek a költségek radikálisan csökkentek a számítástechnikának és az optikai hálózatoknak köszönhetően az elmúlt 20 évben. Ennek ellenére a magyar árképzésben továbbra is alapvető a kapcsolási díj és csúcsidő fogalma, sőt már talán már mindenki áttért a perc alapú elszámolásra. Ezeket nyilván csak politikai háttérrel lehet ráerőltetni a tudatlan és tehetetlen köznépre.

A digi (és esetleg egyéb szolgáltatók) valóban nem országos szolgáltató, de neki nem volt 100 éve hálózatépítésre, sőt ha a többi monopólium azt akarja, nem is fog bővülni semmit. Lásd a mi példánkat, amit már vázoltam. A román távközlési piacot kell megint idecitálnom, ahol már nagyközség szinten, sőt sok járásban már minden faluban optika megy az előfizetőhöz. Városi szinten több szolgáltatóból lehet választani (nem csak panelban), és ahol nincs versenytárs a digi (RDS) ott is az országos árképzést használja. Mindezt kb. 10 év alatt érték el gyakorlatilag a szinte semmiből. Az alkalmazott berendezéseik és szolgáltatásuk minőségét pedig nem nagyon érdemes kritizálni. A kesze-kusza kábelezések elég csúnyák az oszlopokon és a házak oldalán sok helyen, de a minőség irígylésre méltó.

"Ami a T hálózatfejlesztését illeti, (ismerem elég jól :-D ) szerintem elég kevés az olyan falu, ahol ADSL sincs. Viszont, oda nem is lehetséges gazdaságosan elvinni, mert az életben nem térülne meg, szolgáltatási kötelezeetség meg nincs." Mivel már több, mint 13 éve nem a Matáv/ T-nél dolgozok, pontos adataim nincsenekaz adsl -el lefedetlen területkről, de gyanítom, hogy ahol nincs rurál központ ott gyakorlatilag nincs / illetve csak néhány "jó kapcsolattal rendekező" kap max. 2Mbps-t. Amit konkrétan tudok csak: Raposka, Sáska, Káptalantóti: itt mind rokonok, ismerősök laknak, és a volt kapcsolatok segítségével sem lehet elintézni az adsl-t. És ezek nem valami Istenhátamögötti helyek. Minimális hálózatfejlesztéssel meg lehetne valósítani, és biztos vagyok benn, hogy gyorsan meg is térülne. Egyébként hogyan lehet országos szolgáltatásról beszélni így?

Előzmény: Bolivian Dancer (86)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.09.03 0 0 87

hatalmas szerencse hogy nem kötelező :PPPP

Előzmény: qpaqpa (85)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.09.03 0 0 86

Bocs, de attól hogy valamit egyértelműnek vélsz, attól még nem az. Szakmabeliként azt látom, gyilkos verseny folyik a 3 mobile közt, nemhogy kartell... Az árazást meghatározza nyilván egy erős konkurenciafigyelés mindegyik cégnél, ha megnézed az elmúlt éveket, elég erős propozíciós verseny folyik, azaz egymást követik le a szolgáltatók az ajánlatokkal. Ezenfelül ott az összekapcsolási díj is, amit a hatóság szabályoz, ami szerintem még mindig elég magas. (persze a cégek szerint alacsony :-) ) de kétségtelen, ez az árazás egyik alapja. Ezenkivül az árakat meghatározza sok tényező, nemcsak a profitelvárás (+ különadó.. ugye), hanem a piac mérete és az államnak fizetendő különféle frekvenciasarcok. Nagyobb piacon (pl. UK) nyilván alacsonyabbak az árak, mert a fix költségek is 8-szor több efi közt terülnek el, és a fizetőképes kereslet is kicsit másként fest.

 

Egyetértek, a Digi letörte az árakat, de ebben van egy paradoxon: nem országos szolgáltató és ezzel a technológiával nem is lesz az, tehát csak a lokális piacokon van hatása. Ami a T hálózatfejlesztését illeti, (ismerem elég jól :-D ) szerintem elég kevés az olyan falu, ahol ADSL sincs. Viszont, oda nem is lehetséges gazdaságosan elvinni, mert az életben nem térülne meg, szolgáltatási kötelezeetség meg nincs.

 

Az ACN nem játszik ezen a piacon, hiszen nem alaphálózati szolgáltató, hanem VOIP "kullancs". Voip szolgáltatóból is van vagy 200, bár valóban nincs videótelefonjuk - amire nincs is piaci igény...

Előzmény: anubisaa5 (84)
qpaqpa Creative Commons License 2011.09.03 0 0 85

Véleményem szerint nem kötelező sem az ACN szolgáltatásait használni, sem kihasználni az esetleges pénzkereseti lehetőséget. Amint a mondat végén is írom, ez egy lehetőség. Az ember vagy él vele, vagy nem.

anubisaa5 Creative Commons License 2011.09.03 0 0 84

"A népszerű közhidelemmel ellentétben nincs "kartell" a cégek közt, egyszerüen természetes monopóliumok alakultak ki területeken: T, UPC, Digi, Invitel, Tarr, és a versenytársaknak nem éri meg bemenni a másik területére, mert az életbe nem fog megtérülni a beruházásuk."

 

 A Kartellek működése pl. mobil ágazatban teljesen egyértelmű. Vezetékes telekommunikációnál beleköptek a levesükbe egyelőre olyan területeken,  ahol leggyorsabban megtérülnek a befektetések, így a nagy panel övezetkben. Simán bemegy a digi bármilyen területre, és ott érdekes módon hirtelen esni kezdenek a nagy monopóliumok árai. Milyen érdekes. Egy utcával odébb, ahol még nem kezdték meg a betelepülést bezzeg ott kitartják a a többször magasabb árakat. Romániában nincs ilyen panel korlátozás, mindenhova elviszik a kábelt, sőt általában 2-3 színvonalas, olcsó szolgáltató közül lehet választani. Nálunk a T a környező falvak egy részén még ADSL-t sem szolgáltat, optikai hálózatépítést gyakorlatilag felfüggesztette sűrű nagyvárosi övezeteken kívül. Nem éri meg neki - inkább kilobbizzák a konkurrenciamentességet politikai, és egyéb korrupciós ügyekkel ahol lehet. Vidéken egyelőre kánaán van a monopoliumok számára. Tarr kft kábel net max.: 15/3 M: 8.000 Ft. 1 év hűséggel. Pl. nálunk csak azért nem jöhet még egy kábel szolgáltató (pedig jönne örömmel), mert a meglevő kilobbizta, hogy az új csak földben mehet...

Pont ezért drukkolok a konkurrenciának, mivel nélkülük mind árakban mind technikailag sokkal rosszabbul járnánk. Tőlem ez lehet ACN is, ha jók lesznek az árai, meg fog maradni.

Előzmény: Bolivian Dancer (83)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.09.02 0 0 83

OFF

Kicsit elszakadva az ACN-től, a kullancs dolgot csak azért említettem, hogy felhívjam a figyelmed, ha már amúgy is kell valamilyen internet-elérés (naked DSL, kábel, digikábel, UPC koax, akármi) (ráadásul még a jobb vezetéknélküli kapcsolatokat se szereti), akkor meg minek érte fizetni....? Ha van internet, minden van, VOIP, Skype, videótelefon, netbook. Nagyképüség nélkül 4 éve van a mobilomban Skype kliens, ha itthon vagyok vagy WIFI közelben, ingyen megy a Skype.

 

Keresleti oldalról nézve biztos igazad van, az emberek szeretnének még több ajánlat közül választani. Azonban a távközlés egy rednkivül költséges műfaj, az alapegységek: az egymilliárd forint és az egy év. Azoban a piac egy szaturáló, szükülő szar piac, ide nem fog több invesztor belépni.

 

A népszerű közhidelemmel ellentétben nincs "kartell" a cégek közt, egyszerüen természetes monopóliumok alakultak ki területeken: T, UPC, Digi, Invitel, Tarr, és a versenytársaknak nem éri meg bemenni a másik területére, mert az életbe nem fog megtérülni a beruházásuk. Ahol meg van átfedés pl a T és a UPC közt, ott az árak is elég sajátosan alakulnak, erős verseny van az új belépőkre és a megtartásra: UPC a társasházi kedvezmény, amit megkap már egy efi is, a T-nél meg mindenféle állatnevű ajánlatok.

 

A Digit nem szerencsés idekeverni, ugyanis ők nem országos szolgáltató, hanem csak cherry-picker, azaz a fajlagosan olcsó technológiájával a legnagyobb népsűrűségű területeket (pl. lakótelepek) fedte le, aránylag szar műszaki színvonalon, ezt nem tudja se ő se más megcsinálni országos vagy jelentős területi volumenben.

 

"Egyébként ha becsületes lenne az árképzés, a hűségkedvezmény a szolgáltatónál eltöltött idővel lenne arányos. Ellenben most pont FORDÍTOTTAN arányos."  Ez nem igaz, két példa, a T-nél a lejárat elött levélben jelzik, hogy válassz az aktuális ajánlatok közül és hosszabbíts hűséget, a Diginél és UPC-nél meg rádrúgja az ajtót az ügynök. 

 

 

ON

Előzmény: anubisaa5 (82)
anubisaa5 Creative Commons License 2011.09.02 0 0 82

Engem a kullancs technika sem zavar. Jelenleg több voip szolgáltatást is használok nemzetközi és nem T mobil irányokra. Véleményem szerint bőven van még mit faragni az telefon tarifákon, ezért simán elfér a piacon további szolgáltató. A jelenlegi nagy "nem kullancsok" egyértelműen határ haszon elmélet szerint dolgozó kartellbe tömörült oligarchák. Ha nem lenne digi kábel (ez nem is kullancs) és még néhány valódi versenytárs, egész biztosan a jelenlegi díjak többszörösét fizettetnék a nagy szolgáltatók.

 

Egyébként ha becsületes lenne az árképzés, a hűségkedvezmény a szolgáltatónál eltöltött idővel lenne arányos. Ellenben most pont FORDÍTOTTAN arányos. Mindig csak az ÚJ belépőnek jár kedvezmény. Ha nem veszed a fáradtságot szolgáltatást váltani, most is kb. 10.000Ft-ot fizethetsz 1M internetért - nem fog szólni senki...

 

Előzmény: Bolivian Dancer (81)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.09.01 0 0 81

Félreértések elkerülése végett az ACN nem szolgálató, mivel egy méter saját hálózata sincs. Szaknyelven ezt "barnacle" azaz kullancs szolgálatónak nevezzük, amelynek a "fizikai" távközlési szolgáltatók hálózatán - ergo kell hozzá legalább egy naked DSL - annak erőforrásait használva "szolgáltat".

 

Több szolgáltató nem nagyon fér el a piacon - valódi és nem kullancsra gondolok - és a hűségnyilakozatért cserébe kedvezményt kapsz. Nem kötelező hűséget vállalni, bármelyik szolgáltatónál megveheted listaáron is a bármit: landline telót, mobilt, tévét.

 

Előzmény: anubisaa5 (80)
anubisaa5 Creative Commons License 2011.09.01 0 0 80

Szvsz, elférne még a magyar telekom piacon egy vagy akár több szolgáltató is, főleg úgy, hogy manapság a piaci siker nem feltétlenül arányos a felkínált szolgáltatás minőségével és árával, hanem sokkal inkább a reklámmal és azzal a politikával hogy az ügyfél csak addig kedves, amíg meg nem szerezték, aztán majd az ÁSZF különféle rejtett és körmönfont jogszabályaival lehetőleg mennél hosszabb időre lekötik szerencsétlen ügyfelet. Természetesen ebben nem igazán a szolgáltatók a felelősek hanem a magyar állam, de ez nem a fő téma itt.

Nekem a problémám ott van ezekkel az ún. MLM-ekkel, hogy nincs (tudtommal) egy korrekt tájékoztatásuk, árlistájuk, hanem "menj el, és hallgasd meg az előadásukat", amitől a gyomrom kifordul. Egy alkalommal nagy nehezen elcsaltak (Flavon), de soha többet, ez biztos. Úgy tesznek, mintha ők találták volna fel a spanyolviaszt, és ha lehet választani az inkorrekt reklámok és az előadásuk között, akkor még mindig inkább a reklám. Tőlem lehet piramisjáték is vagy nem, de ezt az üzletkötési politikát (ami kétlem hogy sokkal olcsóbb, mint  a reklám) rendes ember nem veszi be.

Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.08.31 0 0 79

Kedves Rózsahegyi László,

 

köszönöm mindenbizonnyal korrekt válaszod, de elnézést, az első megjegyzésed után már tovább sem olvastam: "de abszolút nem ismered a magyar piacot." Ha ezt így gondolod és szerinted te jobban ismered a hazai telkó-netes-tévés-mobilpiacot piacot, akkor sok sikert kívánok az észienezéshez!

Előzmény: Rózsahegyi László (76)
zetor01 Creative Commons License 2011.08.31 0 0 78

Sajnálom azokat akik ebbe beleugranak, vesznek egy teljesen felesleges szolgáltatást. Van rá ezer más alternatíva, és az összes nagyobb hazai cég is adja ugyanezt a szolgáltatást.

 

Már a hazai nagyáruházak polcain van a skype képes lcd-plazma, méteres átmérővel nézhetem az anyukámat ingyen.

 

Kíváncsi leszek, hogy az egy éves hűség lejártával mennyi előfizető marad továbbra is ACN-es.

 

 

Előzmény: qpaqpa (77)
qpaqpa Creative Commons License 2011.08.30 0 0 77

10/10

Előzmény: Rózsahegyi László (76)
Rózsahegyi László Creative Commons License 2011.08.30 0 0 76

Kedves Bolivian Dancer

 

 

Sok igazság van abban amit írsz, de abszolút nem ismered a magyar piacot. Jelen pillanatban kb. 3millió vezetékes telefonszolgáltatás van hazánkban. A megkeresett emberek kb. 50%-a horror magas díjakat fizet. Ki azért mert nem foglalkozik vele, ki tudatlanságból, ki pedig azért mert nem tudja, hogy fél évente jönnek ki kedvezőbb csomagok, amikről a szolgáltatók elfelejtenek szólni. Nagyon sokszor találkozunk azzal is, hogy olyan szolgáltatásért fizetnek, amit nem is használnak. (Internet vagy telefon párosítás) Ezeknek az embereknek átlagosan a felére csökkenti az ACN a havi számláját. Tekintve, hogy rengeteg nyugdíjas van, aki feleslegesen fizeti ezeket a 4-6 ezer forintos havi számlákat, nekik nagyon is sokat jelent, ez a havonta megmaradó pár ezer forint.

 

Igazad van, létezik Skype meg sok más is. Az ACN készülékei nem azoknak szólnak akik csakúgy mint te vagy én, profin használjuk a mai technológiákat, hanem azoknak, akiknek az egyszerűség a fontos. Tudod hány magyar él külföldön? Ha ők pl. beszélgetni szeretnének az idősebb szüleikkel, akkor ez egy tökéletes eszköz. Tudod hány vállalkozás telefonál rendszeresen külföldre? Mit javasolnál nekik? Egy sima vezetékes üzleti előfizetést 5000.- Ft-os alapdíjjal + percdíjak, vagy egy ACN adaptert 2000.- Ft-os alapdíjjal+ 0.- Ft-os percdíjak? Abban tökéletesen egyezik a véleményünk, hogy ezeket az eszközöket nem az ACN találta fel és valóban nem is jók mindenkinek. Azt azonban mégsem merném állítani, hogy minden vezetékes telefont és sima mobil előfizetést használó ember hülye az országban! Mert bizony ezeknél van sokkal jobb megoldás is, lehet IP szerverekre regisztrálni,lehet ingyen SMS-t küldeni, stb..., de ez a legtöbb ember számára túlságosan bonyolult, csakúgy mint nekem a TV javítás vagy az autószerelés. A videotelefont például én magam napi szinten 1 órát használom, pedig nyugodtan Skype-olhatnék. Csak azzal nem tudnám ingyen hívni a vezetékes számokat itthon és külföldön. Nekünk is az országban két helyen él a család és ezt az eszközt már nagyon megszerettük, mert nem kell, hogy menjen a számítógép a másik félnél, hogy hívhassuk őket. Ráadásul nincsen az az idegesítő hang és kép elcsúszás sem. Szóval lehet, hogy a kutyának sem kell, de mi úgyis az embereknek akartuk eladni és több ezret már sikerült is! :)

 

Az ACN-t tőlem hívhatod piramis vagy pilóta játéknak, ahogy Salviasnak is felajánlottam, szívesen bemutatlak a hazai vezetőknek és az újonnan csatlakozottknak is. Meséljék el, mik a benyomásaik és mennyi pénzt kerestek eddig. Igazából azt látom nálad is, hogy nagyon minimális ismereteid vannak az ACN-ről és ez alapján hoztál egy ítéletet. Ha egy kicsit mélyebbre ástál volna láthatod, hogy az Energia és a Telekommunikációs piac az egyik legerősebben szabályozott szegmens az országban. Itt nem lehet úgy elindulni, hogy alapítok egy Kft-t az ügyeskedek. Olyan durva engedélyek kellenek amiket szinte lehetetlen beszerezni. Talán ezért van az, hogy az ACN az egyetlen magánkézben lévő cég, aki az USA-ban engedélyt kapott ilyen tevékenységre. Szóval biztos lehetsz benne, hogy nem engednek ide akárkit.

 

Végezetül még egy kérdés? Ti ezt most tényleg komolyan gondoljátok, hogy lehetséges, hogy egy cég 23 országban 18 éve csalásból éljen és ne zárják be? Magyarországon még talán, de svájcban vagy németországban, vagy bármely Nyugat-Európai országban?
Miért nem tudjátok elképzelni, hogy egy ACN független képviselő köt egy szerződést és azért ő pénzt kap? Ez a piac már az ACN előtt is így működött. A szolgáltatóval szerződésben álló, magánkézben lévő üzletek, ill. üzletkötők egy egyszeri bónuszt ill. egy rendszeres havi jutalékot kapnak a számlátokból (Pl. egy mobil előfizetésnél).Tudom ez most új és szokatlan, de jusson eszedbe, gyerekkorunkban egy darab számítógépet nem használtunk, vagy pl. a mobilt bunkofónnak hívtá,k és mint tudjuk, a földről is kiderült, hogy nem lapos. Természetesen lehet, hogy nem nekem lesz igazam, de a bankszámlámon addig is gyűlik a pénz, amíg ez kiderül. Ha így lesz, majd keresek egy másik őrültséget ami nem működik. Végülis egész életemben ezt csináltam, hallgattam, hogy miként nem lehet azt megcsinálni amit nekem sikerült. Tudod mit szoktak mondani amikor kiderül, hogy mégis nekem van igazam? Mindig tudtam, hogy sikerülni fog! Mi nagyon bíztunk benned! Stb...

 

" Ha van egy új ötletem, akkor megmutatom azt pár barátomnak. Ha mindegyikük azt mondja ez őrültség, akkor boldog vagyok, mert tudom megtaláltam azt amit kerestem"
Walt Disney

 

Szeretettel meghívlak az egyik tájékoztatómra, ahol beszerezheted az összes információt ahhoz, hogy tovább szídjad vagy dícsérd az ACN-t. Egy biztos, én nagyon szeretem ezt a céget, személyesen beszéltem az egyik tulajdonosával, mert csak úgy mint te, én is szkeptikus voltam, de mivel nem szeretek nemet mondani valamire, amit nem ismerek pontosan, elutaztam Barcelónába, ahol az Olympiai Stadionban 14.000 ACN képviselő előtt jelentették be Magyarország indulását. Engem ott meggyőzőtt az a 14000 ember, mert boldogság volt az arcukon és én ott szeretek dolgozni, ahol jókedvűek a kollégák.

 

Rózsahegyi László

 

 

 

Előzmény: Bolivian Dancer (72)
Rózsahegyi László Creative Commons License 2011.08.30 0 0 75

Teljesen igazad van. Egyébként Salvias több helyen is küzd az ACN rossz színben való feltüntetéséért. Mint azt egy másik portálon is megírtam felattébb furcsa, hogy valaki órákat tölt el azzal, hogy bizonyítékokat keressen az ACN ellen, sőt még személyesen is nyakába veszi ezért a várost. Ez leginkább úgy tűnik, mintha egy profi marketinges lejárató hadjárata lenne de nem számít.  A fő, hogy mi pillanatok alatt több mint 3000 fős csapattá váltunk, és már az első hónapban több, mint 15.000 ember számláit tudtuk jelentősen csökkenteni. Igazából nem haragszom senkire, a gőzgépet is szét verték először, nyilván az ACN munkássága sem tetszik sok embernek. Érdekes, hogy teljes Nyugat-Európának megfelel az ACN. Salvias urat pedig megkérném, hogy ha ennyire biztos a dolgában akkor írja már ide a rendes nevét és elérhetőségét, ahogy én is teszem. Ismeretlenül, teljesen megalapozattlanul, könnyű bármit is írni. Bemásolom ide is korábbi véleményemet egy másik fórumról:

Kedves Salvias

Sajnos olyan kevés információval rendelkezel a témában, hogy nehéz veled érdemben vitázni, de megpróbálom. Először is a titokzatosan eltűnt linkjeidet az oldal szedi le, mert sok fórumon nem lehet linkelni. Több "bizonyítékodat" megnéztem és pont az ellenkezőjét bizonyítják, mint amit írsz, nem tudom, hogy sikerült így félre fordítani. Az egyiknek pl. ez a vége: Átverés az ACN? NEM ABSZOLÚT NEM AZ! Megkérdeztünk egy bírót és ő is így vélekedett, sőt a multi milliárdos Donald Trump is a nevét adta a céghez. A többi bírósági esetről azért nem szóltam mert nem néztem meg őket, feleslegesnek tartottam, de ígérem megnézem azokat is. Ha nézed a híreket, azért láthatod, hogy minden héten beperel valaki valakit ezen a piacon. Úgy látom, hogy a te sarkalatos pontod nem is az ACN, hanem minden direkt marketing vagy MLM formában működő üzlet kontra átverés.

Felmerült bennem a kérdés, hogy miért fektet valaki ilyen hatalmas energiát abba, hogy bizonyítsa, hogy az ACN-nel gond van? Bevallom már az is felmerült bennem, hogy valamelyik nagyobb cég marketingese vagy, akit nagyon bánt, hogy az ACN 10.000-es tételben viszi el az ügyfeleket más szolgáltatókhoz. No mindegy, én vállalom a nevemet és a cégemet is bátran. Mindenesetre tényleg fura, hogy valaki veszi a fáradtságot és személyesen elkezd kutatni a városban. Nem értem, de mindegy.

A pilótajátékokkal kapcsolatban teljesen egyetértek, ezek hatalmas átverések és sajnálom azokat akiket belerángatnak. A pilótajáték és a direkt marketing vagy MLM üzletek azonban alapjaiban működnek másként. Aki nem jártas a témában könnyen egy kategóriába sorolja őket. A lényegi különbség, hogy a pilótajátéknál kizárólag arra alapozzák a bevételeket, hogy jön valaki alád és az befizet egy belépési pénzt, amiből kifizetik a jutalékod.
Az ACN-nél minden új tagnak kell kötnie min. 3 szerződést és ezt fent is kell tartania. Az ezekből befolyó havidíjak jutalékai fedezik a mi pénzünket. Ha az adott csoport tagjai nem kötnek szerződéseket, nem is lesz soha a csoport vezetőjének jelentős profitja. Attól, hogy valaki csatlakozik a csapatomba és kifizeti az ACN felé a franchise díjat, attól nekem egy Ft-om nem lesz. Itt csak egy mondattal megjegyezném, hogy itthon, csakúgy mint más országokban ez egy engedélyköteles tevékenység, ami nincsen ingyen. A nagy mobil szolgáltatók pl. milliós nagyságrendű összegeket kérnek azért, hogy egyáltalán eladhassunk egy szerződést a részükre.

A direkt marketing amúgy nem egy mai találmány. Nem tudom hallottál e pl. az AVON-ról? 125 éve ezzel a módszerrel dolgoznak és a világ legnagyobb kozmetikai cége. Ők is piramisjátékot űznek? Ugye nem? Attól, hogy egy cégnek piramis alakú a szervezeti struktúrája, attól még nem piramis játék! Vagy a munkahelyed az? Hiszen van egy főnök felül, aki nagyot kaszál, alatta a kisebb vezetők kisebb kaszával, a legalján meg a "serpák" akik általában éhbérért dolgoznak, életük végéig számla gondokkal küzdve. Na ez tényleg piramis játék, csak legalizálva.
Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy akkor miért szidják annyian ezeket a rendszereket. Nagyon egyszerű a válasz. Azért mert ez egy vállalkozás. Ugyan olyan, mint bármely más vállalkozás a világon. Tudod mennyi a magyar vállalkozásoknál a lemorzsolódási arány? Kb. 90%. Ez annak köszönhető, hogy az emberek itt szembesülnek a valódi problémáikkal. Nagyon könnyű egész életünkben a főnököt, meg a hülye kollégákat hibáztatni, vagy mondjuk a politikusokat. Amikor azonban eljön az igazság pillanata és magunknak kell megtenni mindazt, amiért eddig másokat okoltunk, a legtöbb ember behúzza a farkát és visszakullog a munkahelyre, ahol megmondják neki, mit is kell tennie. Bizony, vállalkozónak lenni nagyon-nagyon nem kényelmes dolog, fel kell adni sok mindent korábbi kényelmes életünkből a gazdagsághoz, és ezt az árat csak kevesen hajlandóak megfizetni. Szinte minden sikertelen próbálkozó ezt mondja: Nem működik az MLM, átverés az egész. Valójában pedig képtelenek voltak a saját lábukra állni. Úgy van ez, mint az iskolában. Ha a tanulók 10%-a jól tud teljesíteni, akkor valószínűleg nem a tanárral lesz a gond. Nálunk az ACN-nél rengetegen kerestünk már hét számjegyű összegeket. Csak az én csapatomban több, mint 300 szerződést kötöttünk. És valóban, több csapattag is van, aki már most feladta, így feleslegesen fizette be az induló költségeket. Ők sem fognak lelkesen beszélni az ACN-ről. Pedig pontosan ugyanazt a lehetőséget kapták, mint a sikeres kollégák. Csak nem hoztak áldozatokat, úgy mint a jól keresők.

Pár szó a rossz minőségű szolgáltatásokról. Érdekes én folyamatosan használom őket és semmi gond nincsen velük. Persze panaszok mindig lesznek. Én a UPS szolgáltatást mondtam le, mert miután átálltak egy másik műholdra, használhatatlan lett. Mikor bevittem a beltéri egységet, már csak annyit kérdeztek: műhold átállás miatt? A napokban pedig a T-mobile számlázott ki Internet forgalomra 14 ezer Ft-ot és miután beszéltünk velük 2000. - Ft lett. Ezek is panaszok, mégsem mondhatom, hogy ezek a szolgáltatók rosszak. Persze vannak hibák. Ahol ekkora mennyiségű ügyfélről beszélünk, mindig lesznek elégedetlenek. Olyan ez, mintha olyan pártot keresnél, akire a lakosság 100%-a szavaz a választásokon.
A másik ok amiért furcsa, és erre mondtam, hogy tájékozatlan vagy a témában, mert az ACN a már meglévő szolgáltatók vonalait használja. Tehát ha rossz minőségű a szolgáltatás, akkor a T-COM, Invitel, UPC minőségét szidod. Az ACN nem rendelkezik technikai eszközökkel a vezetékes szolgáltatások palettáján, csupán ügyfeleket szerez a mostani szolgáltatóknak. Ezért javasoltam, hogy gyere el egy ismertetőre, ahol az ilyen alapvető félreértések tisztázódhatnak benned. Ha már úgyis ennyi energiát szánsz ennek a témának, akkor ez már igazán nem túl nagy áldozat.
A cég mérlegéről és egyebeiről nem is kívánok hosszasan beszélni, mert az megint egy hatalmas mellényúlás. Ez egy leányvállalat, ami idén lett bejegyezve az országban. Kérdezz meg egy könyvelőt, hogyan néznek ki a mérlegek egy frissen indult cégnél és rájössz mit is kerestél és mi volt vele a gond. Nem véletlenül nem válaszoltak az email-re, mert aki ért a számvitelhez, egyből levette, hogy a levél írója nem jártas a témában. Hogyan lehetne egy frissen alakult leányvállalatnak előző évi eredménye, mikor még nem is létezett? A féléves mérlegek pedig Nem július 30-ára készülnek el, de inkább nem megyek bele, mert végtelen történet lenne.

Ügyfélszolgálat és iroda: Egész európát Amszterdamból irányítják, itt van 900 ember aki központilag képezi az ügyfélszolgálatot. Ez multi cégeknél teljesen megszokott dolog, lényegesen alacsonyabbak a költségek és az információ sem csúszik az országok között. Itthon nem is lesz soha olyan ügyfélszolgálat, amire te gondolsz. Nincs is értelme, hiszen mint azt már mondtam az ACN csak ügyfeleket szerez a szolgáltatóknak. Két saját szolgáltatása pedig Internet alapú. A netet megint valamelyik hazai szolgáltató biztosítja. A készülék pedig ha meghibásodik, egyszerűen küldenek egy újat. Az ACN pont azért olcsóbb, mert nem tart fent irodákat, nem reklámoz, stb. . . Ezek a pénzek maradnak meg az ügyfeleknél.
Végezetül pedig azt írod hasznavehetetlen termékek. Ezt igazából nem is értem. Naponta min. egy órát használom a videotelefont, hihetetlenül praktikus készülék és ingyen hívhatom vele az összes kint dolgozó barátunkat. Havi 2500. - Ft-ért nekem teljesen megfelel. Vagy a vezetékes telefon szolgáltatás a használhatatlan? Miért? 3 millió embernek még van, nekik jó. Olyan vita ez, mint, hogy melyik a jobb autó a japán vagy a német. Minden terméknek és szolgáltatásnak meg van a saját piaca. Aki pedig fagyasztott heringgel akar fát vágni, az ne mondja, hogy a hering rossz.

Végezetül egy nagy igazságot szeretnék megosztani veled: Ha azt keresed miért nem kell valamivel foglalkoznod, akkor meg is fogod találni a válaszaidat. Ellenben ha arra koncentrálsz, hogy miként lehetnél sikeres egy ilyen üzletben, akkor azokat a válaszokat fogod megtalálni, ami ebben támogat vagy segít.

A világ csodálatos, keresd benne a jót és meg fogod találni. Leveleidből most egy csalódott, a világot ellenségesnek tekintő ember képe bontakozik ki nekem. Ezt a mentalitást általában a környezetünkből hozzuk. Ismerkedj meg olyan emberekkel akik sikeresek, ott is lehetőséget látnak, ahol mindenki más csak a veszteséget. A neten megtalálod Bryan Tracy anyagait, szerintem nagyon élveznéd és visszavinne téged a vidám oldalra. Most órákat töltesz azzal, hogy keresed, miért nem jó ez a cég. Ha ennyi energiát öltél volna abba, hogy velünk dolgozz, már simán lenne 15 szerződésed, amire kifizettek volna 111. 000. - Ft-ot, akkor pedig máris +30ezernél tartanál. Ennyire egyszerű a dolog! :)))
Szép napot!

 

Rózsahegyi László
ACN független képviselő

 

Előzmény: qpaqpa (74)
qpaqpa Creative Commons License 2011.08.23 0 0 74

2010-ben alakult a cég, idén kezdték a magyarországi értékesítést. Milyen előző évi pénzügyi adatokra vagy kíváncsi? :) Továbbá a cégem alaptőkéja 500e Ft, idén 300 milliós forgalmat generálunk. Mi az ami számít?

Előzmény: salvias (73)
salvias Creative Commons License 2011.08.22 0 0 73

Egy pár érdekesség még a hazai ACN ről ha megengeditek egy új szintén körültekintő ismeretlen ismerős kutatásából:

Felkutatva személyesen a cégnyilvántartás szerinti ACN irodát, ahol közölték a portán, hogy a cég már nincs ott. Egy telephely szolgáltató cégen keresztül bérelték az irodát, de a telephely szolgáltató is elköltözött már. Ennek több, mint két hónapja, és a cégkivonatban azóta sincs ott az új elérhetősége a cégnek. Természetesen a honlapjukon a régi cím van még. Tehát sem az ACN, sem a kézbesítési megbízott telephely szolgáltató cég nincs a hivatalosan bejegyzett helyen. A cég képviseletére jogosult személyek: egy holland és egy amerikai magánszemély, holland, ill. amerikai címmel. Megkaptam a telephelyszolgáltató cég telefonszámát, melyen közölte egy hölgy, hogy rengeteg panasz van a cég szolgáltatásival kapcsolatban. Ők csak továbbítják az ACN hollandiai irodája felé ezeket.
A cég tavalyi beszámolóját. A mérlegében 1. 350 eft saját tőke szerepel, semmi más. Tehát nincs eszköze a cégnek. Hol vannak a tevékenységéhez szükséges számítógépek és egyéb eszközök, hol van a működéshez szükséges saját, vagy idegen tőke (gondolom, nem 1. 350 eft-ból gazdálkodnak) hol vannak az alapítás során szükségszerűen felmerült költségeik?

E-mailt küldve a cégnek, hogy szeretnék belépni hozzájuk, küldjenek tájékoztatást. Megküldték 6 nap után. Egy másik címről is írva azzal a kiegészítéssel, hogy küldjenek egy előző évi és az idei első félévi pénzügyi adataikat tartalmazó dokumentumot (bevételek, eredmény. . . ), hogy ennek függvényében tudjam eldönteni, belépek-e hozzájuk. Gondolom, senkit nem lep meg, hogy erre a levélre nem is válaszoltak.

A fiktív cég jogi meghatározását.
"Korunkbeli" fantomcégek
A fentiekből kirajzolódik egy most már kissé árnyaltabb, pontosabb és mindenképpen jogiasabb fantomcég fogalom, amelynek főbb ismérvei az alábbiak:

- e társaságok székhelyükön, telephelyükön, fióktelepükön nem találhatóak, és

- a képviseletükre jogosult személyek útján sem érhetőek el, mert e személyek ismeretlen helyen tartózkodnak. "

Több angol nyelvű oldalon találhatóak pro és kontra vélemények, de összességében úgy gondolom, hogy ez egy igazi pilótajáték, hasznavehetetlen termékekkel.

Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.08.16 0 0 72

OFF: az OTP-nél nagyon sok gond volt mindig is a csopbesz-ekkel, nem lepne meg, ha ők lennének a sárosak. ON

Előzmény: Törölt nick (71)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.16 0 0 71

Na az egészben az az érdekes, hogy a ACN-től letöltött nyomtatványt visszaadták, de előtte betűre pontosan ugyanazt gépelték be róla a rendszerükbe, mint, amit én.

Az előző megbízást töröltettem, remélem az újabbal több szerencsém lesz.

Elektronikusan megy az egész, úgyhogy most nem tudom, hogy hol akadt el a folyamat, elvileg az OTP-ből elment, de az ACN-hez  nem érkezett meg.

Előzmény: Bolivian Dancer (70)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.08.16 0 0 70

OTP & ACN, ez azért elég ütős cucc így egybe :-))))) Minden tiszteletem a merész embereké!

Előzmény: Törölt nick (68)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.08.16 0 0 69

Örülök :-) Bár egy dolgot elírtam, a mondat helyesen:

"Ugorjon fejest a Dunába Óbudánál, hátha kihúzzák a verebek Badacsonynál". :-)

Előzmény: zetor01 (65)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.16 0 0 68

Ha nem a https://hu.myacn.eu/registration/Login.aspx oldalról, hanem a http://www.myacn.eu/eu/hu_hu/customer_services/document_centre.jsp oldalról töltöm le a nyomtatványt, az már jó.

 

Az OTP internetes felüleltén kértem a csoportos megbízást, amit 6 nappal később továbbítottak. Az ACN-nél meg azt mondták, hogy lehet, hogy azért nem megy a dolog, mert nem az ő formanyomtatványukat töltöttem ki.

 

Többszöri telefonálgatás után úgy döntöttem, hogy az lesz a legjobb, ha személyesen viszem be az OTP-hez...

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.16 0 0 67

Bocs, az első pontot azzal egészítem ki, hogy ezután alkalmaztam a ki/be kapcsolási trükköt, azóta jó.

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.16 0 0 66

1. Ezt a választ kaptam: "Amennyiben a technikai probléma még mindig jelentkezik az Ön otthonában, kérem vegye fel a kapcsolatot az ACN ügyfélszolgálattal, hogy a problémát minél előbb orvosolhassuk."

2. Még mindig nem az én számlámról vonják a díjat.

3. "A csoportos beszedési megbízás jelenleg nem áll rendelkezésre. Kérjük, próbálja később. Elnézést a kellemetlenségért." (http://reps.acneuro.com/ACN-Europe_files/myacneu/DD_HU.pdf)

4. Fizethetek külön az átutalásért.

zetor01 Creative Commons License 2011.08.16 0 0 65

Hát már csak ezért is érdemes néha idenéznem, fetrengtem ettől a hozzászólásodtól :)))

Előzmény: Bolivian Dancer (63)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.08.16 0 0 64

Ha Te a jövőn gondolkozol, ezért minden elismerésem! Ezért küldöm ezt a számot tisztelettel:

 

http://www.youtube.com/watch?v=bUW1RgskJ5k

 

Meg lennék lepve, ha az ACN lenne a jövő. Nem, a jövő nem ennyire egyszerű.

 

(Amúgy az én laptopom winyóján lakik. :-) )

Előzmény: qpaqpa (62)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.08.16 0 0 63

Pedig úgy szerettem volna Ozzy, ha valaki rendesen elküld a tetves kurva anyámba, meg vitatja ki vagyok és mihez értek, de még erre sem futotta :-) Ennyit tud az ACN. Summa summarum.

 

Az ACN egy sima átverés, sima MLM lúzereknek, a hülyék aláfekhetnek meg még akár még jó is lehet, kb olyan, mintha valaki a saját nagymamáját kúrná seggbe, lehet hogy jó? De szerfelett értelmetlen. Ha valaki eddig nem jutott el a szellemi fejlődésnek arra a fokára, hogy tudott ingyen telefonálni meg a faszát/pináját ingyen megmutatni a másik szerencsétlennek - akinek ezúton is őszinte részvétem kifejezésére szolgáló jegyek drágán megvehetőek csak NÁLAM.

 

Azért azt ne higyjük már el, hogy a magyar népesség 95%-a fontos üzleti okokból telefonál videóval küffödre, mert mingyá valami kellemtelent mondok, mert itt akkora lenne a geci nagy GDP hogy mi vennénk meg Shenzent és nem az egyik kerületük minket, szóval, ha valaki akkor suttyó, hogy eddig nem futotta:

 

- Skype-ra, MSN-re, SIP-re,

- netbook-ra,

- olcsó vagy ingyen telefonra,

- smartphone-ra, még rosszabb esetben olyan szolgálatatói dcs-re lsd.

- Majom Telekom Hooopáááá majom a vízbe,

 

ami ezt mind tudja, akkor ugorjon fejest bele, hátha kihúzzák a verebek Badacsonynyál.

 

(Ugyanitt használt Trabant alkatrészek, 20 deka mosópor 1994-ből eladó)

 

BUÉK!

Előzmény: Törölt nick (59)
qpaqpa Creative Commons License 2011.08.15 0 0 62

Részemről vita lezárva. Én a jövőben gondolkodom, nem a múltban. További jó beszélgetést!

Előzmény: Törölt nick (61)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.15 0 0 61

Nekem több van mint álláspontom. Mondjuk 25 éves tavközlési multam.

Előzmény: qpaqpa (60)
qpaqpa Creative Commons License 2011.08.15 0 0 60

Szerintem nincs is értelme vitatkozni erről a kérdésről. Neked van egyfajta álláspontod, nekem pedig egy másik. A kettő szerintem nem fog közelíteni egymáshoz a közeljövőben :)

Előzmény: Törölt nick (58)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!