Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

somytomy Creative Commons License 9 órája 0 0 2803

Üdv

Egy kis tanácsot szeretnék kérni: egy kábé 25 centi magas hangszóróról leesett az íróasztalomat díszítő 1/43-as Porsche modell és ennek hatására kiesett az egyik fényszóró "üvege". A kérdés az, hogy mivel érdemes ezt rögzíteni? Van egyáltalán olyan ragasztó, ami nem hagy valami elszíneződést az átlátszó műanyagon?

FERENSZ Creative Commons License 1 napja 0 0 2802

Altaya Fiat Duna SD Weekend:


Régóta vágytam már rá és szintén örültem mikor láttam hogy érkezik a kis Fiat családi kivitelben is.
Volt is párszor tervben, de nem tudtam úgy összeállítani egy pakkot hogy jól jöjjön ki.
Most végül sikerült, mert most ugyan "csak" 3 példány érkezett a mostani pakkban, viszont az mindegyik olyan volt, amelynél most inkább az volt a fontos - a jó ár mellett - hogy meglegyenek végre.


Elől jó kis lámpákat kapott, alatta egy csipet irányjelzős kialakítással.
Szép a fekete csíkozott, 5 átlós Fiat emblémás hűtőmaszk is.
A lökös nyilván külön műanyag, ez látható a kis rést illetően ami persze nem gond, így kell modelleket kihozni, mert később ki lehet hozni ilyen-olyan változatban csupán más kerékkel, más lökhárítóval stb...
Kapott oldalt irányjelző festést, a kilincsek is feketék és a mattszürke rész is szépen megy tovább a lökhárító vonalától követve.


Amit sose értettem hogy miért voltak eleinte ilyen egy ablaktörlős autók, akár a kis Fiatnál, de ugye a Mercinél is volt olyan.
Ez nem tudom miért volt jó.


A tükrök is jók és fentre kapott tetőcsomagtartós berakásokat is.


Hátul jó kis lámpákat kapott, reális kialakításban, a kis fehér tolatós rész meghagyásával.
Érdekes hogy az irányjelzős részek füstszürke színűek lettek, de ez jó, kicsit feldobja és vagányabbá teszi.


Megkapta a kis Fiat feliratot, valamint jobb oldalra a Duna SD és alá a Weekend feliratot és a mattszürke rész is érdekes az irányjelzős részek vonalában futtatva a csomiajtón.
A csomagtartózáras rész fekete lett, kapott egy kis hátsó ablaktörlőt is.
A kipufogó is jópofa, ahogy bentről indulva jön kifelé.


És persze mondanom sem kell, hogy ismerős lehetett már formára a kicsike, ugyanis korábban mutattam már az Elba kombi változatával, ami szerintem teljesen ugyanaz.
Érdekes hogy vajon miért más a típusnév hogy most Elba, vagy Duna, bár elvégre is mindegy, ugyanúgy folyó :D
Tulajdonképpen ugyanaz a típus, mégis más a név, de jópofa hogy egy aranyos kis 3 vagy 5 ajtós autóból, azért lett egy ilyen kis családi kombi is :D


A piros kicsit egyszerűsített változat, nincsenek tetősínek, valamint kicsit vagányabbak a kerekek is.


Az ablaktörlőt a piros ugyanúgy megkapta hátra, de érdekes mód ott az irányjelzős részek is fehérek lettek, ahogy a tolatós.
Mindenesetre egy aranyos kis családi kombi egy visszafogott vagány és egy stílusos de merész kiadásban is.

FERENSZ Creative Commons License 5 napja 0 0 2801

Hát igen, mostanság összehasonlítós posztok fognak érkezni :D

 

Még aznap betoppant Pityusz cimborám is, mivel jelezte korábban hogy megjött egy pakkom, meg egy 50 darabos tételem is, sőt még a legutóbb vett 2 modellem is, így igen csak mozgalmas modelles nap lett az aznapi.
Sőt másnap reggelre is volt még egy szerzet lebeszélve :D
Lássuk mik is érkeztek:


Altaya Chrysler Stratus LX:


Meglepődtem hogy ez a példány bekerült az Inolvidables kiadásba.
Ugyanis korábban már sikerült beszerezni pirosban és ott is a szín jó volt, de inkább a típus volt a fontos.
Így igen csak meglepődtem mikor láttam hogy az Inolvidables sorozatban is majd várható lesz, de különösebben nem terveztem.
Mondjuk tény hogy jól áll neki ez a pezsgő szín és hát mégis csak jött, mert mint ahogy az lenni szokott körülnéztem és ha már ott volt az eladónál és még az ára is elfogadható volt, akkor miért ne?


Elől jó kis lámpákat kapott, szép a feketés hűtőmaszk is rajta középen a kis emblémával.
Kapott díszléc kiemelést a lökösökön, valamint oldalt is fut, és alatta még a Chrysler felirat is odakerült.
Sárga irányjelzőket is kapott, a kis ablakspricc helyek is ki lettek pingálva.
Belsőbe szép bézs belsőt kapott, fekete kormány-műszerfal kialakítással.


Hátul szép lámpákat kapott, ahogyan kell.
Nagy része piros, alul egy sárga irányjelzős meghagyással, belül pedig kis fehér résszel.
Formára is szép a modell, mivel jól kivehető és szép a kilincs, valamint a tanksapka is, de a hátsó ajtón még az LX felszereltségre utaló jelzés is odakerült az ablaknál.
Csomiajtóra kapott egy féklámpa csíkot, és jobb oldalt a kis antenna bütyök is, ami fekete lett.
A csomagtartózár alatt megkapta a Stratus feliratot és a lökösön is szépen fut és a helyén van az ezüst díszléc.


És akkor nézzük hát meg a korábbi pirossal.
Annál az első lámpákat legalább irányjelzősre csinálták meg, ami azért kicsit feldobja, ott viszont nincs oldalt irányjelző festés, fekete a belső tér is, ami a mostaninál azért kicsit feldobja a két különböző szín kivitelében hogy más a belső, más a műszerfal.
Látható még hogy a feketés rész ugyanúgy megvan hűtőmaszkot illetően, viszont a lökösben a kintebb lévő két rész nem fekete mint a pirosnál.
Természetesen a piros azon túl hogy nem kapott oldalsó irányjelző pöttyöt, a Chrysler felirat sincs ott.
De az is érdekes hogy a mostani pezsgő változatnál ott ezüst lett a lámpák alatti rész a lökös aljában, míg a pirosnál fekete.
Gondolom hogy ezek a különbségek nyilván a mostani adott felszereltségére voltak jellemzők, ezért ilyen amilyen.


Hátul mindkettőnél szép a hátsó lámpa, noha a pirosnál mint ha lenne egy kis hagyás a fehér és sárga rész között, míg a mostaninál végigfut a sárga, majd jön a fehér, de ez a pirosnál is nagyon tetszett, hogy az autó színe ellenére is szép és jó a kialakítás, jól kivehető és a csomiajtóra is ugyanúgy megkapta a kicsit élénkebb féklámpa csíkot, viszont annál sokkal erőteljesebb a Stratus felirat a csomagtartóajtón, de természetesen ez a színnek köszönhető.

FERENSZ Creative Commons License 2025.03.17 0 1 2800

Altaya Chevrolet El Camino SS:


Az SS szóról sokaknak rossz dolog jut eszükbe, pedig jelenthet jót is.
Pl egy ilyen impozáns patináns dög :D
Ez is egy olyan példány volt melyre vágytam, de a kontakt is jelezte hogy még nem sikerült neki se beszereznie, erre most másik ismerősnél megláttam a kínálatban és gyorsan le is csaptam rá.


Ez a járgány jó példája arra, hogy a vidékiek is szerethetik az erős és elegáns autókat, de persze pakolni, vagy nagyobb cuccokat is lehessen vinni vele, ne korlátozzon a csomagtartó.


Elől jó kis dupla lámpákat kapott, minimálisan előrébb hozva a belsőket, szép a rovátkás hűtőmaszk is rajta a kis Chevrolet felirattal.
Alul két ködlámpa berakás is került, valamint oldalt megkapta a helyzet(irány)jelző kialakítást is és az oldalán futó díszcsík kezdeti kialakítását is.
Érdekes hogy nincs elől rendszám, de mint köztudott Amerikai autóknál nem szükséges, elég csak hátulra.
Hogy ez miért van így, annak utánaolvastam és vannak bizonyos államok, ahol nem kötelező az autókon elől lennie rendszámnak, elég csak hátul.
(Mondjuk személyes véleményem szerint elég hülyeség és értelmetlen is).
Ergó ha egy olyan államban élsz, ahol nem kötelező az első rendszám, bárhova mehetsz úgy a kocsival, nem lesz eset belőle.
De ha olyan államban élsz ahol az első rendszám is kötelező és mégsincs az autódon, akkor büntit kockáztatsz.
Szóval ezt egy oltári nagy baromságnak tartom hogy ez miért nem egységes, különféle államok szabályaitól függetlenül, de a legegyértelműbb és normálisabb lenne, ha elől is lenne ugyanúgy.
Arról nem is szólva hogy manapság nem kell már kifúrni a lököst, ha esetleg valaki azért nem rakná fel, mivel itthon is láthatunk olyan autókat, melyeknek esetleg olyan a formai kialakítása hogy esetleg matrica formátumú rendszámmal van megoldva az azonosíthatóság.
Oldalt király a hátsó kerekek előtt a rovátkás kipufogó is, valamint a gumik is megkapták a szükséges feliratokat, mint a BfGoodrich és Radial T/A formájában.


Hátul - itt már persze kapott egy Virginiai rendszámot - szép a kis króm lökös, melyekben megkapta a kis üveglámpás berakást, belül kis fehér meghagyással.
Picit csalódott is vagyok meg nem is, mivel egyes képeken úgy nézett ki hogy a szélein sárgáa a kialakítás, de ezek szerint mégsem.
Így ezért picit csalódott vagyok hogy "csak" sima piros, kis fehér meghagyással, de mégis tetszik még így is :D
Megkapta a rendszámot körülölelő ezüst keretezést, valamint a Chevy emblémát felette és jobb oldalon nagy betűkkel az SS, bal oldalon az El Camino és valamilyen bizonyára erre utaló kis írást még a kis hegység ikonjával.


És akkor persze már gondoltam legyen egy közös a Camaroval, mert ez mégiscsak mondhatni abból egy pickup kivitel, vagy az ebből egy izomautó? :D

A franc tudja :D

 

FERENSZ Creative Commons License 2025.03.14 0 1 2799

Altaya Chevrolet Camaro Rally Sport:


Láttam egy bejegyzést egy ismerőstől, akitől már korábban is vettem modelleket és alaposan, gondosan be szokta csomagolni minden modelljét, és máris pötyögtem neki, mert két olyan példányt is megláttam, melyekre még vágytam, de nem sikerült beszerezni.
Ilyen volt ez a Camaro is.


Noha ez a Camaro már harmadjára került a sorozatba, mert először volt a fehér, majd egy világoszöld változat és most ez.
A világoszöld is tervben volt, de az annyira nem is tetszett, így kihagytam, most viszont ezt nem tudtam kihagyni.
A piros-fekete mindig jó kombó :D
Épp vártam aznap a csomagot és mondom már jönnie kéne az SMS-nek róla hogy megérkezett.
Oda ahova kértem, épp a vele párhuzamos utcában volt egy címem kiszállítást illetően, majd miután azt letudtam - egyetlen kis dobozka volt - csipogott is a telefonom és meglepődve láttam hogy "na megjött az értesítés" így akkor máris megyek a szomszéd utcába az automatához felvenni a járgányokat.
Mondjuk hazafelé is fel tudtam volna venni, mert úgy kértem hogy hazafelé útba ejtem, de így viszont akkor napközben el tudtam intézni, ami csak 2 perc volt :D


Elől jó kis lámpákat kapott ahogyan kell, szép a hűtőmaszk is és a kis embléma is felette.
Szép áramvonalas masina :D
Jó a króm-fekete lökös is, rajta a Texasi rendszámmal és oldalra kapott irány(vagy helyzet)jelző festést is és az első kerekek mögött megkapta a Rally Sport feliratot is.
Szép a piros propeller felni is, benne középen szintén a kis Chevy emblémával és a gumin a Goodyear és egyéb feliratok is feldobják.


Hátul is szép ahogy a spoileres részen megtörik és követi a kis sárga csík festés, szintén a Rally Sport felirattal.
Szépek a lámpák is melyek reálisak, ezüst keret festéssel.
Szintén a rendszám, a króm-fekete lökös és persze a két király króm kipufogó.

 

És a korábbi fehérrel:

 

FERENSZ Creative Commons License 2025.03.11 0 1 2798

Ixo Vw Golf III:


Noha nem volt tervezett darab, mert ugye a mexikói Vw sorozatból anno sikerült beszerezni a GL változatot, valamint persze később az Inolvidables kiadásból a fekete GTi-t, mégis mikor megláttam hogy jön ilyen vagány, króm-arany felnis kiadásban az Ixo kiadásában, máris változott a státusz :D
Le is adtam a rendelést szokásos kontaktomnak és vártam mikor szól majd hogy megérkezett.
Természetesen el is jött az adott nap, jelezte, Én pedig abban maradtam vele - szokásos módon - hogyha tudok arra kanyarodni vagy úgy menni, akkor beugrok érte.
Így is tettem.
Írtam hogy kb mikorra vagyok várható, valamint már ott 1-2 sarokra a lámpánál szintén írtam még egy messenger üzenetet hogy kb 2p és ott vagyok.


Átvettem a kicsikét, gyorsan szemrevételeztem, majd folytattam utamat.


Ebből is látszik, hogy egy modellt többször is el lehet "sütni" ha a gyártó odafigyel a részletekre.
Ugyanis a liláskék (GL) ugye volt a mexikói Vw sorozatban.
Ott még bekerült a piros GTi is a sorozatba, valamint a vége felé az arany, alap felnis City változat is.
Az Inolvidables kiadásba belekerült a fekete GTi változat és most az Ixo is kihozta sajátjaként, de jól is tette.
Mondjuk tény hogyha csak egy sima fekete változat lett volna, nem biztos hogy bezsákolom, de ez a felnis papucs alatta nagyon eltalált lett.


Elől szép kis lámpákat kapott, alatta ezüst résszel.
Szép a Vw logós embléma is, a lökösbe megkapta reálisan a három részre osztott, irányjelzős kialakítással kiegészített kis lámpa berakást.
Kapott egy típusrendszámot is, ami még mindig jobb mint ha nem lenne ott semmi.

Hátul is szép lámpákat kapott ahogyan kell, mondjuk ez is tetszik hogy ezekre is figyelnek, mert a GL változatnál megvan a fehéres rész, a fekete GTi változatnál ott füstös csík volt helyette, itt pedig szintén úgy van megcsinálva, de alul és a felső irányjelzős résznél is keretezést illetően követve a vonalat.
Az embléma hátul is jó, bár az ablaktörlő szára kicsit takarja, de nem gond.


A lökhárítók gyanítom hogy műanyagok, de nem kell megijedni, ez így van jól, ezáltal ugyanis meg lehet játszani hogy akár egy más változatként is ki lehet hozni újra.
Ezt így kell :D


Látható hogy sok különbség nincs kettejük közt, mivel ugyanaz a gyártó, ugyanaz a típus.
Most attól persze vonatkoztassunk el hogy az egyik 3, a másik 5 ajtós.
Látható hogy a korábbi Inolvidables kiadásban megjelent fekete példánynál is jól megcsinálták a lámpákat, emblémát, lökösben az irányjelzős három részre osztott berakást, sőt, annál még helyzetjelző pingálást is kapott oldalra.
A leginkább feltűnő különbség mondhatnám hogy az antenna - igaz is - de mégis inkább a tükröket hoznám fel, ami azért kicsit furcsa.
Természetesen még az ablaktörlők is mások, mert a mostani egy Ixo, aminél fotómaratott ablaktörlők szoktak lenni - általában, mert volt már arra is példa hogy ugyanúgy műanyagot kapott - míg a másiknál műanyag.
A felnit is lehetne még említeni, de az még jó is hogy más, lévén az egyik GTi, a másik pedig egy utcai, egy kicsit feldobva :D


Hátul leginkább a lámpákon vehető észre a különbség, noha mindkettő faján néz ki.
Az Inolvidables példánynál csak a tolatós rész lett szürkével kihúzva, a mostaninál az is és az egész lámpa kerete oldalt, lent, fent, teljesen körbe.
Fent is megkapta a hátsó kis spoilert az ablaknál, de itt nem kapott féklámpa csík festést, mint a GTi-nél, valamint a Golf típusfelirat is jobb oldalra került, míg a másiknál bal oldalra, és a jobb oldalra a GTi feliratot nyomták.
Persze a hátsó ablaktörlő kicsit takarja az emblémát, de az legyen a legkevesebb.
Azért az se semmi, hogy a mostaninál az első ablakok teljesen átlátszók, míg a hátsó részben sötétítettek.

FERENSZ Creative Commons License 2025.03.11 0 1 2797

Dehogy is, ne hülyéskedj már, köszi az infót hogy kicsit meséltél róla/róluk.
Jó volt olvasni :)

Előzmény: pizo (2796)
pizo Creative Commons License 2025.03.09 0 0 2796

Örülök hogy Neked ennyire tetszik az FSO! 

 

"Noha nyilatkozni nem tudok róla hogy milyenek voltak, jók-e vagy rosszak, ahogy az Oroszoknál, úgy ennél a márkánál is tetszik hogy csináltak mindenféle variánst belőle."

 

Új korukban azért vették őket, mert bár nem voltak rosszak, de technikailag le voltak maradva a nyugati márkáktól. Viszont a pSA 1.9 dieselmotorral nagyon gazdaságos és megbízható volt, a haszomnjármű változatok pedig nagyon jól bírták a huzamos túlterhelést.

 

Én elég sokat vezettem a FSO Truck Plusokat, Standardot (szimplakabinos), DC-t (duplakabinos) és Roy-t (négyajtós platós) szerettem őket. Amúgy az idő mutatja meg milyen egy autó igazából, amikor egy 25 éves haszonjármű egyben van (a 8 éves Mercedes Sprinterek meg szétrohadnak), akkor talán nem is volt olyan rossz. 

 

https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/daewoo/fso/daewoo_fso_truck_1.9_d_roy_friss_muszaki-21649896#sid=51948d76-4e84-4e08-9e71-21b8b299a8b7

 

Amúgy a váltó, és az ülések nagyon jók voltak bennük, az üléskárpitozás (plüss) kifejezetten igényes volt.

 

Bocsánat hogy beleszóltam,

 

Üdv. Zoli

 

 

Előzmény: FERENSZ (2795)
FERENSZ Creative Commons License 2025.03.08 0 1 2795

DeAgostini FSO Polonez ATU:


Többször is láttam már a járgányt és terveztem is, de elsősorban Ivkovic Peet cimborámtól terveztem beszerezni.
Neki sajnos nem volt, így aztán mikor volt az I. alkalommal megrendezett új börze az Egér út közelében a Sport11-ben - melyre kérdéses volt hogy ki fogok-e tudni nézni, mivel előző este hőemelkedésem és lázam is volt, melyet aznap reggelre szerencsére sikerült normalizálni - így ott kiszúrtam egy eladónál kit más börzéken is szoktam látni és elhoztam tőle.


Tetszenek ezek az FSO-k.
Noha nyilatkozni nem tudok róla hogy milyenek voltak, jók-e vagy rosszak, ahogy az Oroszoknál, úgy ennél a márkánál is tetszik hogy csináltak mindenféle variánst belőle.
Szedán, kombi, 5 ajtós, pickup, puttonyos áruszállító és még ki tudja milyenek.
Mondjuk még akadna azért olyan ami jöhetne, de erre csekély esélyt látok, mivel szenvedősen döcögött a sorozat, sőt mint kiderült 80 lapszámnál le is zárták és megint inkább azt játsszák hogy korábbi példányokat hoznak ki újra, más színekben amivel alapjában nincs baj, de mikor már a gyűjtő sokadjára kapja ugyanazt csak más színben, akkor ráunhat.
Viszont tetszik hogy ebben a sorozatban azért játszanak a különféle változatokkal.
Van hogy más lámpás, más lökhárítós, más kerekes változat.

 

Elől jó kis lámpákat kapott, alatta krómos égőhelyes berakással és alulra is került két ködlámpa berakás, de nem csak úgy, hanem az is kis krómos keretben.
Szép az embléma, rendszámot is kapott, irányjelzők is meg lettek csinálva oldalt és a kilincsek, valamint a díszcsík is meg lett rajta csinálva.
Tetszenek a kerekek mögötti sárvédős kialakítások is.


Hátul szép osztott égőelrendezéses lámpákat kapott ahogyan kell, alatta ezüst kiemeléssel.
Megkapta balra a Polonez ATU feliratot, valamint jobb oldalon az 1.6 GLi jelzést.
Jó a kis kipufogó is.

A kerekek talán egy picit nagyok, erre nem nagyon sikerült a gyártás folyamán odafigyelni, mivel a kombinál is láthattuk ezt, és különbözö face csoportokban láttam is hogy mások pl cserélték is.


Lehet hogy nem volt szép, lehet hogy nem volt jó, de szerintem akinek lehetett egy ilyene, egy autó, amivel oda megy és amikor akar, annak nagyon tud örülni az ember, még ha egy ilyen is.
Hisz korábban mikor még a motorizáció nem volt annyira fejlett és az embereknek sem volt feltétlen autójuk.......hogy is mondjam.......mikor vidéken járok akkor érzem át igazán ezt, ahol esetleg van egy buszmegálló és óránként, vagy naponta 1-2 járattal.
Na most gondoljunk bele, milyen jó lehetett ha akkor autója van az embernek.
Még keresztanyum korábbi párjával a Trabant 601-essel is élvezet volt anno kijárni a telekre :D

 

És persze akkor egy közös kép az eddigi változatokkal:

 

FERENSZ Creative Commons License 2025.03.05 0 1 2794

2/2 - Schuco Rover 75:


Rover modelljeim nem nagyon akadnak, pedig ezek között is van 2-3 olyan ami tetszik és modellben is lehetne kicsit több.
Eleve érdekes hogy pont a Schuco hozta ki, mivel az ember előbb gondolna Vanguards vagy Oxford - mostanság felfutóban lévő modellgyártó - hogy kihoz egy angol autót, mint sem a Schuco.
Mivel ennek is jó volt az ára, valamint jól áll neki ez a szín is - mivel még elérhető volt 2-3 változatban - így erre esett a választás.


Elől szép lámpákat kapott külön berakásként, jó a krómos Rover emblémás hűtőmaszk is.
Rendszám rejtélyes módon nem került rá, noha a helye megvan, két ködlámpa berakás is került az alsó szellőzős részbe és két irányjelzős kialakítást is megkapta.
Furcsa mert azt hittem a lámpák szélein volt, de az akkor inkább csak forma kialakítás volt, mint funkcionális.


Érdekes egyébként mert alig van súlya a modellnek, fel is merül a kérdés hogy fém modell-e, pedig az.
A lökhárító alsó része fekete lett, ahogy oldalt a küszöb részek is az ajtók alatt.
Ott is kapott egy ezüst kiemelést, valamint még egy kicsi pluszt az ajtó részeken elől és a szép vonalvezetés is fut végig az autón.
A kilincsek kis króm kilincsek és a tükrök is azok.
Érdekes mód angol autó lévén, balos kormányos kivitel, de mondjuk Én ennek csak örülök :D noha nem szokott annyira izgatni.


Hátul jó kis piros lámpákat kapott formára kialakítva, valamint belül meghagyták a tolatós-irányjelzős kialakítást, mert ennek biza ott volt.
Más Rovernél is megfigyelhető, pl a 420-asnál mely az egyik kedvencem és amely a "Jöttünk, Láttunk, Visszamenénk" filmben is szerepelt a sapkás kalapos kisöreggel és annak női társával :D
Azt is el tudnám fogadni modellben.


Ráadásul a belső tér is remek.
Az ülés részek és a kormány fekete, de a műszerfal rozsdabarna színű és rajta természetesen a műszerfal óraegységes kialakításokkal.


Remek.

FERENSZ Creative Commons License 2025.03.02 0 1 2793

Múltkor szintén belebotlottam jóárasított példányokba, melyeket nem lehetett kihagyni.
Doboz nélkül, talapzaton voltak fotózva, így úgy voltam vele, hogy mivel ha jó áron is szerezzük meg őket, majd ezekre is fog kelleni plexi.
Így hát összejött egy újabb 4 darabos pakk.
Már el is telt 2-3 hét, a negyedik példányra már nem is emlékeztem pontosan mi volt, de aztán eszembe jutott.
Emberem írta is hogy megérkeztek és este átugrik ide a szomszédba és hozza.
Be is toppant - morcos hangos Bömbi helyett, búgósabb kis masinájával - majd előkapta az ülésből őket.
Meg is lepődtem, mivel csak talapzaton voltak fényképezve, nem volt plexis kép, így azt hittem azért vannak jó árban, így volt meglepődés mikor mindegyik rendesen a dobozában, és esetleg az azt körülölelő papíros körítésben.
Egy, kettő, három......mondom még egynek lennie kell, aztán jött az is, csak le volt takarva valamivel :D


Lássuk miket is szereztem:


2/1 - Norev Renault 21 Nevada:


Persze felmerülhet a kérdés, hogy előzőleg négy modellt említettem, hogy lett most abból kettő.
Nos úgy, hogy a négy modellből egy példányt eleve eladásra szántam, a másik meg néztem miközben írtam a cikket, hogy már beszereztem korábban, így megvan :D
Van ez így................van ez így, mikor már a gyűjtő se tudja, csak meglátja jó áron és beszerzi......persze ismét :D
Na mindegy, tudok neki jó helyet, így akkor gondoltam az is megy eladásra.


Régóta szemezgetek a kicsikével - így is kezdhetném soraimat, korábban már bevett, szokásos szövegemmel - de nem lenne igaz.
Ugyanis nem pont ezzel.
Ezüst változatban szereztem volna be nagyon szívesen, vagy pedig a fehér változatban a még anno futott "Inolvidables 80/90" kiadásból, de abban olyan nehéz beszerezni - pedig ugyanaz a modell, meg egy másikat is szintén még régóta keresek abból a kiadásból - de nem akart összejönni.
Az ezüst kombik mindig drágák voltak, a fehér meg - ahhoz képest hogy bliszteres sorozatos modell - szintén drága volt, de annál még az is rátett hogy nehezen fellelhető volt, gondolom emiatt volt az ára is szintén magas.
Így most adódott egy jó lehetőség erre a világosbarna változatra és éltem vele.
Elvégre is ebben is tetszik, de mégsem az ezüst amiben sokkal jobban vágytam volna rá, de nem rossz.


Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos égőhelyes berakással.
Szép az ezüst kis Renault embléma is, valamint a lökhárítón is jó a fekete díszítőcsík, ami végigfut oldalt és hátul is.
A tükrök is jók, fentre kapott antennát, és krómos tetőcsomagtartó léceket.
Érdekes hogy a kilincsek nem lettek feketével kiemelve - helyette inkább ezüsttel - valamint az első kerekeknél oldalt is megkapta az irányjelzős kialakítást és a GTX felszereltség jelzést.


Hátul ahogy lennie kell, szép lámpákat kapott, felül piros, alul feketés kialakításban ami kis vagány, de mégis eleganciát kölcsönöz neki.
Alatta az égőhelyes mélyedéses kialakítás is látszik, mely a karosszérián van kialakítva.
A díszítőcsík itt is végigfut, igaz a bal hátsó keréknél egy picit nem olyan szép, de elmegy, a felnik is jók, megkapta a Renault 21, valamint jobb oldalon a Nevada feliratokat, és került rá egy hátsó ablaktörlő is.


Ha nem is ezüstben, ha nem is fehérben, de csak azért is megszereztem végre egy kombit belőle :D

FERENSZ Creative Commons License 2025.02.27 0 1 2792

4/4 - Altaya Vw Saveiro GL:


Meglepődtem hogy ez a példány belekerült a sorozatba, ugyanis szintén a mexikói-brazil kiadásban benne volt, de hogy beleteszik az Argentin sorozatba, arra nem számítottam.
Viszont nem mondom hogy nem örültem neki, mivel így legalább ezt is be tudtam tervezni-szerezni.


A pickupokat amúgy is kedvelem, ahogy már előzőleg említettem, különböző országokban meg ki tudja még mely ismert márkának milyen típusai vannak.
Ez a járgány pedig jól ötvözi az áruszállítást mondhatni a Vw Gol - korábban már mutatott - kis autó ötvözésével, mivel mondhatni annak a pickup verziója :D


Elől jó kis lámpákat kapott, széleken egy kis irányjelzős kialakítással az üveg alatt.
Mondjuk tény hogy sokat dobna rajta ha inkább az egész sárga lenne, de így se rossz.
Érdekes mód a brazil-mexikói kiadásban is jól volt kialakítva, bár ott az irányjelzős rész teljes egészében sárga volt, itt csak alatta lett egy kis pötty kialakítás formájában.
Szép a Vw emblémás hűtőmaszk is.
Kapott ablakspricc pöttyöket és persze a díszítőcsík, valamint kilincsfestéseket is megkapta.
A kerekekre is rákerült a Vw embléma a dísztárcsákat illetően.


Tetszik hogy hátul is milyen jól megcsinálták.
Az utastér ablaka hátul rácsozott, valamint van egy külön rácsozat is a platót illetően.
A lámpák is jól sikerültek, piros, középtájt sárga, alul fehér.


Megkapta a nagy Vw emblémás ikont, természetesen mélyedéses kialakításban a karosszérián, valamint oda nyomva festés formájában, fent bal oldalon az 1.9 jelzést, jobb oldalon a Saveiro feliratot, a megfelelő betűtípussal, valamint a kilincsfestést és persze a rendszámot.

FERENSZ Creative Commons License 2025.02.24 0 1 2791

4/3 - Altaya Renault 9 TSE Edicion Limitada:


Tetszik ebben az Argentin sorozatos kiadványban, hogy később van hogy kihozzák ugyanazt, csak némileg más változatban, nem pedig csak a színekkel játszanak.
Korábban ugyanis már ugye a Sierra példányaimnál is láthattuk hogy kijött a nagy lámpás Ghia, majd később a fekete, szintén a fehér sportos változat, a másik lámpás sárga stb...
Szóval ettől sikeres szerintem egy sorozat, egy kiadvány, hogy nem feltétlen ugyanazt akarod eladni csak más színben, hanem odafigyelsz a részletekre is.
Egy spoiler rá, más lökhárítós kialakítás, másféle kerekek és eladod ugyanazt a modellt, de a gyűjtő mégis egy másikat kap.


Most ismerősnél szintén összejött ez a Renault, ez is tervben volt már.


Először a kék változata lett meg - nem gondoltam hogy az is összejön, mivel nem gyakori és drága szokott lenni, de sikerült - majd nem olyan rég jött a Renault 11-esre hajazó orr változattal Alliance néven, melynél tetszik hogy két autós stílus jegye köszön vissza benne, ugyanis az eleje hajaz a Renault 11-re, az A oszloptól hátrafelé meg rendesen ugyanúgy Renault 9-es és most befutott ez is.
Eleve jól jött hogy már plexis, így ezzel nem kellett tervezzem hogy majd le kell cseréljem a csomagolását.


Mikor kibontottam megijedtem hogy nem látok jobb oldalon tükröt, de hát ez már csak így van a 80-as évekbeli autóknál, így hamar megnyugodtam :D
Elől szép lámpákat kapott, széleken sárga irányjelzős kialakítással.
Szép a kis Renault emblémás hűtőmaszk is.
Jó a festés is, valamint a lökösön lévő díszcsík, megy tovább az ajtókon és az irányjelzőktől indulva kapott még egy vonalvezetést, mely megy végig az ajtókon.


Hátul szép lámpákat kapott ahogyan kell, alul piros, felső részben sárga és fehér.
Megkapta a Renault 9 TSi jelzést is és jobb oldali lámpa felett a Edicion Limitada kiírást is.
Jó a lekonyuló kipufogó is.

 

És akkor persze közösen a nem túl gyakori kékkel:

 

 

Valamint a korábban bemutatott Renault 11-es orral lévő Alliance változattal:

 

FERENSZ Creative Commons License 2025.02.21 0 1 2790

4/2 - Altaya Honda Civic LX:


Érdekes hogy ez is kapható volt ismerősnél, mert akkor még az eBayen se nagyon bukkant fel.
Pedig már korábban megjelent példány mint az előzőleg bemutatott Gol, mégis, eddig valahogy nem nagyon bukkant fel.
Én viszont gondoltam most élek az alkalommal :D


Szintén mutattam már korábban ezt a példányt, mivel Ixo-s változatban sikerült beszerezni,
Elsőre azt kell mondanom hogy nagyon jól áll neki ez a csillogós metál szín.


Elől szép lámpákat kapott, jó a Honda embléma is.
Ahogy éreztem az első lökös műanyag és úgy van a modellhez rögzítve, míg a hátsó az öntvény része.
Egyébként úgy figyeltem meg - pl az FSO modelleknél - hogy úgy érdemes egy modell formaöntvényét legyártani, hogy lökösök nélkül, külön műanyag változatokkal, mert így később akkor lehet játszani a különféle variánsok között.


Belül szép bézs üléses belsőt kapott.


A hátsó lámpák is szépek, de sajnos nem a legjobbak.
Tetszik hogy próbáltak rá figyelni, viszont sajnos egy kicsit lentebb sikerült a tolatós-irányjelzős rész mint kéne, így olyan mint ha középen lennének, holott a lámpa felső felét tette ki ez a rész, ugyanakkor a csomagtartó ajtó vonalától bentebb, a tolatós résznél az a rész is sárga volt, valamint a tolatós rész nem ment ki a vonalig, kb középen volt.
Így erősen gondolkoztam hogy megcsináljtam-e - már csak a lukak láthatósága miatt is - mivel ki tudom kapni és tud kapni még egy erőteljesebb kenést.
Egyébként valamilyen szinten nem vagyok meglepve, mivel a görög autós sorozatba is belekerült és ott láttam először hogy ott igen csak elrontották sajnos.
Sőt később már formára kialakított, de festett - vagy milyen - változatban is láttam, amin látszott hogy nem üveg, de formára kialakított berakás és úgy kapta meg a modellbe.

 

Úgyhogy neki is álltam.
Leoldottam, majd kapott egy ezüst alákenést, ezáltal a lukak kevésbé láthatók.

 

Majd megkapta a reális kialakítást is.

 

Így azért mégis csak jobb :D

 


Ezt leszámítva a Honda embléma valamint a Civic LX feliratok szintén jók.


Azért jó kis járgány.
Tetszik a csavart felnis kerék is.

FERENSZ Creative Commons License 2025.02.18 0 1 2789

Még épp csak befutott a bordó Jetta, mikor is ismerős oldalán megláttam 2 olyan modellt melyet amúgy is terveztem, majd rá 1-2 napra megint 2 olyat ami tervezett fázisban volt.
Az utóbbi időben nem tudtam újabb bliszteres változatokat beszerezni az Inolvidables sorozat darabjai közül, mert valahogy nem jutottam el egy újabb pakk összeállításáig, de talán nem is baj, mivel így ismerősnél ugyan, de összejött egy újabb pakk és be tudtam szerezni és inkább Őt részesítem némi haszonban, mint sem egy külföldit.
Szerencsére tudtam is arra menni és a napom is jobban alakult már reggel bepakoláskor mint előző este aggódtam miatta, mivel kiszállításokat illetően van 1-2 problémás - vagy ahogy Én szoktam fogalmazni - sz.pókás cím, amiket nem kedvelek, de szerencsére most nem volt sok rendelésük.
Így hát első utam kivételesen ismerős munkahelyi "bázisát" érintette.
Lássuk miket is szereztem.


4/1 - Altaya Vw Gol GLi:


Ezt a példányt már korábban mutattam, noha akkor se különösebben hozott lázba.
Ugyanis mi itthon leginkább az F-el kiegészített típusát ismerjük, de tetszik hogy a Volkswagen más országokban is jelen van, kimondottan az országra jellemző kínálattal.
Ugyanis ilyet biztos nem láttunk itthon, sőt különböző balesetes videókon pl Volkswagen nyerges vontatót is láttam már.
Ezt a példányt már korábban mutattam, de az az 5 ajtós változata volt.
Meg is lepődtem mikor láttam hogy "ismét" érkezik majd a sorozatban, de most ezúttal 3 ajtós változatban.
A szín is úgy nézett ki hogy ugyanaz lesz, bár eleinte egy arany-pezsgő változatról lehetett látni képet, de végül is erre a színre esett a választásuk.
Kicsit bánom hogy így döntöttek, mivel a másik szín jól állt neki és annál is az irányjelzős részek meg lettek volna csinálva, ehelyett egy ilyen élénknarancs változat mellett tették le voksukat és sima lámpákkal.
Egyébként érdekes, mert bekerült a mexikói-brazil kiadványba is, igaz ott egy elég színes Harleking változatban, melynél minden része más színű :D


Elől szép kis lámpákat kapott, alatta krómos berakással, és szép a fekete Vw emblémás hűtőmaszk is.
A lökös alsó része fekete lett, a rendszámnál szintén külön berakás és oldalt a díszítőcsíkot és a kilincsfestést is megcsinálták rajta.


Látható hogy a belső is szép, mivel fekete kormányos műszerfal, bézs ülésekkel.
Kerekek is jók, melyekbe Vw emblémás nyomást is kapott a dísztárcsába.


Hátul jó kis piros lámpákat kapott, alsó részeken enyhe füstös csíkozással, ami gondolom a tolatós-irányjelzős rész akar lenni.
Ezt sajnáltam a korábbinál, mivel annál csak sima pirosat kapott és mivel ugye az autó eleve színe is piros volt, így nagyon beleolvadt.
Ennél legalább megcsinálták.
Szintén szép a logó és a Gol GLi feliratot is megkapta.
Jó a kis kipufogó is.


És akkor nézzük hát meg a korábban beszerzett 5 ajtós változatával együtt.


Hogy is van ez?
Ilyenkor nem drága egy formaöntvény, legyártani ugyanazt, csak egy más ajtós változatban?


Látható hogy azért akad különbség, nem is egy (most a más színt mint különbséget ne vegyük figyelembe).


A korábbi 5 ajtós változatnál rovátkázott hűtőmaszk volt, megcsinálták széleken az irányjelzőket és színre fújt tükröket kapott.
Kilincsfestések annál is voltak, ám a díszítőcsík ott nem lett kiemelve.
A kerék is más.


Hátul a lámpák különböznek, persze a mostaninál jobban kiemelkednek láthatóságot illetően, mert ez az amit korábban említettem, hogy a piros 5 ajtósnál nagyon is számított volna jól megcsinálni, mert így nagyon beleolvad az autóba, mely szintén piros.
A mostaninál legalább kapott ilyen füstös csíkozást.


Mint már említettem a mostaninál szép a belső is, mivel szürke műszerfal, fekete kormány és bézs üléseket kapott.
Ez látható a pirosnál is, hogy szintén így lett kialakítva, noha ott a műszerfallal megegyező színű a kormány, a mostaninál még ez is más színű.
Azonkívül az ablaktörlőknél lévő szellőzős rész is fekete lett, mely a másiknál nem volt kiemelve, és persze az - ennél - simán hagyott lámpák, mivel a másiknál irányjelzősek voltak az első fényszórók.


Viszont a mostaninál a hátsó ülések is bézs színűek lettek, rejtély hogy a piros változatnál miért csak az első ülések lettek olyanok.

 


Jópofa és tetszik eleve az alvázon - ami azonos persze - hogy érdekes mód nem középre került a hátsó rögzítő csavar helye a formaöntvényen, így figyeltek a pótkerekes kialakításra - vagy csak véletlen - és kicsit odébb rakták :D


A műszerfal-középkonzol ugyanaz, csaupán a kormány lett fekete a mostani 3 ajtós változatnál.
Egyébként szép és minden kivehető rajta, valamint a kormány közepén van egy Vw embléma is.
Érdekes módon a mostaninál nincs a motorháztető alatt gyártási sorozatszám az öntvényt illetően.

FERENSZ Creative Commons License 2025.02.14 0 1 2788

Schuco Vw Jetta:


Az egyik emberkétől láttam meg hirdetni másik két modellel együtt, de nekem csak ez volt belőle érdekes.
Korábban beszéltem már a sráccal ahogy visszanéztem messenger üzeneteim közt, de az régebben volt.
Korábban is láttam valakitől, igaz akkor koránt sem ilyen árban mint most, így amint láttam a bejegyzést, máris írtam hozzászólásban és messengeren is.
Igaz kértem tegye picit félre nekem ha nem gond, mivel még vártam a fizut hogy megérkezzen, de rá pár napra be is futott Én pedig ígéretemhez híven, rögvest intéztem is számára :D
Ráadásul nagyon gondosan csomagolta be az autómodellt, így ezért is külön köszönet :D


Eredetileg megvan nekem ez a Jetta, most a színe volt a döntő amiért kellett, mert szerintem nagyon jól áll neki.


Érdekes hogy ebben a típusban 3 autó stílusjegye köszön vissza.
Eleve ugye a típus a Jetta, ami egy különálló típus, bár persze más országokban, van hogy más típusokra aggasztják rá ezt a nevet, amit itthon mi pl Passatnak vagy Vento-nak ismerünk.
Ennek az autónak az eleje V-ös Golf, a hátsó fara hasonló a szintén ilyesmi Passathoz.
Tehát már meg is van a 3 :D
De ez ugyanúgy megfigyelhető volt a régi Passat-Vento párost illetően is.


Elől szép lámpákat kapott, alatta égőhelyes kialakítással, szép a krómos Vw emblémás hűtőmaszk is, a külön ködlámpás részek is szépek.
Színre fújt tükrök, alsó részében irányjelzős résszel kialakítva, fent picike cápauszony antenna és a kerekek is szépek, mindegyikben megkapva a Vw logót.
Az első kerekek, nagyon enyhén fordulnak, így elsőre nem is voltam benne biztos hogy Schuco vagy AutoArt, mivel ez az opció általában utóbbi gyártónál megszokott, de gondolom itt is csak azon múlt hogy melyik gyártó licensze.


Hátul szép formára kialakított lámpák, mely az autó hasonló színe ellenére is jól kivehetők, benne a fehér kör kialakításos rész meghagyásával, ráadásul figyelve arra, hogy a bal oldaliban a bentebbi kis kör közepén piros "odapöttyentést" kapott - gondolom magán a modellen - mivel az a ködzárófényes opció volt, míg a másik a tolató.
Így ott látható a kis pirosas rész benne.
Persze a külsőben helyezkedett el a világítás, fék, irányjelző.
Szép a szintén kis króm Vw logó, a rendszámot is megkapta és persze a Jetta és 2.0TDi jelzés is odakerült ahova kell.


Gondoltam szétkapnám, de mivel persze az első csavar rejtett az alvázon, így erről letettem, de mivel oldalt nincs ablak így is beláthatunk a szépen, igényesen kialakított utastérbe.


Látható hogy igényes kialakíás.
A kormány szépen kialakított és egyenesen áll, rajta középen megkapta a Vw logót, a kormány mögött az irányjelzős kis kar is ki lett alakítva, sőt a kormányon a kapcsológombok is kivehetők.
A műszerfal kapott óraegységeket, kicsit bentebb nézve pedig a középkonzolon láthatjuk szintén a navigációs kezelőfelület kialakítását a kapcsolókkal, az automata sebváltót (formájából gyanítom) és a kis piros háromszöges elakadásjelző festését is.


Úgyhogy ahogy mondani szoktam, sokszor a szín igen is nagyon is meghatározó lehet egy modellt illetően - igazi autóra értendően is persze - de modelleknél is, mivel ez a típus megvan már, most mégis a színe volt a döntő - és persze az ára is - amiért szintén akartam még egyszer, mivel nagyon jól áll neki ez a szép árnyalat.

FERENSZ Creative Commons License 2025.02.11 0 1 2787

Ixo Vw Passat GT:


Mikor elindult nálunk is a Német Vw sorozat, nagyon örültem neki.
Ugyanis a KGST modelleket sem lehet a végtelenségig nyomatni, még akár más színben is, és kellett valami újdonság.
Főleg mikor belekerült ez a Passat, azt egy nagyon jó dolognak találtam.
Persze mikor láttam hogy a mexikói sorozatban is lesz - igaz ott sima pirosban - na akkor éreztem hogy f.sza, azt is be kell rendelni.
Érdekes hogy mitől lesz GL vagy épp GT egy típus.
Mint később várható volt - ahogy a Skodás sorozatnál is - az újságos szériában megjelent példányok némelyike később megjelent Ixo-s kiadásként is - lévén Ő a gyártója - így mikor láttam hogy elérhető lesz, meg is kerestem az eladót és leadtam a rendelést rá.


Épp kint voltam körön és tudtam arrafelé menni, így írtam is az eladóra hogy pár perc múlva ott leszek.
Épp az épület mögött mentem el és a lámpánál álltam mikor írtam hogy "2p" ezáltal jelezvén hogy mindjárt ott leszek.


Meg is jött, megtörtént csere, majd mentem tovább.


Lássuk is hogy mennyivel szebb vagy jobb az újságoshoz képest, de előtte nézzük a modellt.


Elől szép lámpákat kapott, az embléma is jó, bár egy nagyon picit elcsúszott, de minimális.
A lökösbe kapott két ködlámpás berakást és szép a szürke lökös a piros csíkkal, mely a kerékjárati íveknél is szép és oldalt is.
Kapott egy Passat típusfelirat rendszámot, jók a tükrök, ablakspricc pötty is lett, ablaktörlők is szépek.
Oldalt irányjelző és kilincsfestések.


Hátul szép lámpás kialakítást kapott, ahogyan kell.
Alul piros, fent szélen sárga, bentebb fehér és persze a fekete keretezéssel.
Szintén megkapta a Passat feliratos rendszámot, jó az embléma, a Passat GT felirat az ezüst szín miatt kissé kevésbé látható, de kivehető.
Persze itt se maradhatott ki a színre és formához igazított spoiler.


Szét akartam kapni a modellt, de valamelyik ferdszemű gyári munkás szétgyalázta a csavarfejet, így ki se tudtam lazítani.
Nem tudom egyrészt:
...mi a f.sznak kell annyira meghúzni
...másrészt hogy miért nem lehet egységes csavarokat használni, van mikor háromszögfejűvel vannak, van mikor csillagcsavarral.


Így a belsőt illető bemutatás ismét kívülről lesz sajnos.


Gondoltam akkor vessük össze a szintén GT változattal.
A piros GT-nél is szépen van kialakítva minden, viszont ott - ahhoz képest hogy az újságos modell - feldobja a külön más színű üléses kialakítás.


A mostani ezüstnél fekete a belső tér, nem más színűek az ülések, de legalább óraegységeket kapott, igaz másra nagyon ne is számítsunk.
Ellenben az ablaktörlők is mások, mert a mostaninál kis fotómaratott fémszálas kialakítások, a piros változatnál műanyag.


A kilincsfestés egyaránt szép mindkét példányon, főleg ha még megnézzük hogy a sofőr ajtón a zárpötty is ugyanúgy megvan mindkettőn.


A felni természetesen ugyanaz, és a kerékjárati ív lökhárítóval azonos szín is szépen és jól fut.


Elől szintén jól van mindkettő megcsinálva, noha a mostani ezüstnél egy nagyon picit elcsúszott az embléma, de nem vészes, még határértéken belül van.
A ködlámpás berakás is jó mindkettőnél, ahogy a más színű lökös a piros szegélyezéssel együtt.
Ablakspricc festést szintén kapott mindkettő, de persze a mostaninál kicsit minőségibbek az ablaktörlők, ez így van akár a mexikói sima piros, akár a német-hazai sorozatos piros változathoz képest.
De nem mindig játsszák meg így, volt már rá példa hogy a "minőségibb" Ixo is ugyanolyan ablaktörlőkkel volt mint az újságos.


Szóval jelen esetben azt kell mondjam, hogy az újságos - és ebből eredően olcsóbb, jobb árban beszerezhető példány - legalább van olyan jó (ha nem jobb) mint a mostani Ixo-s megjelenésű, mert persze ahogy az lenni szokott minimális a változtatás, a műszerfal óraegység, valamint az ablaktörlők, de ha úgy vesszük mégis a pirosabb újságos sorozatos jobb jelen esetben, egyrészt mivel jobban áll a típusnak a piros, de főleg a más színű ülések dobják fel igazán, miközben az igényesebb kiadást elintézték sima fekete belsővel.


Bal szélen a mexikói sorozatos GL, középen a mostani IXO kiadás, jobb szélen a hazai-német sorozatban megjelent GT változat

 

FERENSZ Creative Commons License 2025.02.08 0 1 2786

DeAgostini Rába U26.256 vontató:

 


Hát igen, elcsábultam :D
Meglepődtünk azt hiszem sokan, mikor szembesültünk vele, hogy a Lengyeleknél futó teherautós sorozat elindul nálunk is.
Nem csak azért, mert végre megint valami újdonságot kapunk, hanem azért is, mert talán a kiadók is kezdik felismerni, hogy mindenhol érdemes mindenféle sorozatot indítani.
Noha a Magyar árérzékeny ez tény, de ezt az I. számot elég sokan bezsákolták.
Ehhez persze hozzájárult a "mézesmadzag" elv, ugyanis az I. szám 1500Ft volt.
Én is gondolkoztam rajta hogy megvegyem-e, noha ez a Rába fülke nekem se ismeretlen, de egyrészt sose láttam ilyet, nem volt emlék se vele kapcsolatban - mármint úgy értem hogy Fater kamionos cégnél dolgozott, de ott se láttam ilyet - és engem sem különösebben mozgat meg.
Viszont mégis beszereztem.


Noha előző héten pénteken jelent meg, és voltak akik több darabra is beruháztak, volt aki persze segítve egy-két ismerősét aki esetleg nem talált és voltak persze a nepperek is, akik tizesével vitték.
Másrészt most azt hiszem azok is meglepődtek, akik korábban 12-14 ezres árakon árulták, mert most szépen a nyakukon marad.
Amondó vagyok - és saját tapasztalat - hogy nem szabad mindent már rögtön dupla haszonnal remélve eladni.
Én pl kis haszonnal szoktam csinálni, mert úgy nagyobb esély van rá hogy elkel, és az esetleges vevőjelölt sem érzi azt hogy még drága lenne.
Ellenben aki megvesz egy 6500Ft-os modellt és rögtön 12-14 ezres árakon árulja, az ne csodálkozzon.
Persze így is volt azért nem egy olyan illető, akinek bizonyára bejött, mert ugye a piac és a kereslet határozza meg sokszor valaminek az árát.
Korábban Én is megadtam volna 22 000-es árat két példányért ebből a sorozatból ami majd később várható, de az eladó nem ment bele, túl messze volt a kettőnk által adott ajánlat.
Ez van.


Most viszont beszereztem Én is az I. számot.


Még meló előtt gondoltam beugrok a madaras teszkóba, melynek megvártam a nyitását, de ott egyet se találtam.
Megvettem a reggelinek valót, majd épphogy beértem még kezdési időpontom előtt.
Kicsit korábbra terveztem menni, mivel mondom rohangálós, több kanyaros köröm lesz, plusz még a motort is melegíteni kellett és a szélvédőt jégteleníteni.
De végül is mégis csak 8-kor indultam el.
Elindultam befelé a régi 3-ason és gondoltam ott tankolok a Molnál, ahova korábban még a másik cég révén mentünk is néha Mol olajért - és láttam is az újságos részen hogy van vagy 5.
Így hát miután a tankolással megvoltam, megnézegettem őket.
Az egyiket visszaraktam mivel hiányzott a tetején az egyik alkatrész, a másiknál az irányjelző kis berakással nem voltam megbékélve, de természetesen inkább az üveg, hűtőmaszkon a feliratok és hasonlókat vizslattam.
Miután kifizettem és beraktam a kocsiba, észre vettem hogy hiányzik a vezető oldali tükör, bizonyára én pöccintettem le mivel pont ott a fülke résznél fogtam meg az újságot.
Ugyanis volt egy nagy dobozom is az ülésen és nem tudtam elsőre hova vagy hogyan rakjam, így ezt akkor vettem észre.
Sebaj - gondoltam - ragasztó van, Én meg ügyes vagyok :D
Hétfői köröm elég stresszesen indult, már reggel 9 körül tele volt a f.szom a nappal, de legalább ezt a kis szerzet - mely nem épp kicsi :D - mégis enyhítette a stresszt, akárhányszor csak ránéztem :D


Itthon aztán kibontás után meg is ragasztottam, és szét is csavaroztam a modellt, mert a szélvédőn belülről volt egy kis sárga festék-szösz - vagy mi - és azt le akartam szedni.
A ragasztó épp hogy megkötött, de immáron másodjára is sikerült lepöccintenem a frissen ragasztott tükröt, immáron bontottként, úgyhogy óvatosan kell bánni vele, figyelni hol és hogy fogja meg az ember, még ha bontatlan is.
Na miután másodjára is megragasztottam, jöhetett a szemrevételezés.


Elképesztően részletes, azt meg kell hagyni.
Márpedig egy igényes modellnél, a részleteken múlik sok minden.
B.szott nagy dög - ez jutott először eszembe - mivel épphogy ráfér a parkolós diorámára, igaz ezt talán nem ott kellett volna fotózzam, de sebaj.
Ejjj, nem szép dolog teherautóval autóknak szánt parkolóhelyre állni :D


Szép a Rába feliratos hűtőmaszk, rajta ott a két kis ezüst villogó rész is, noha a vezető oldali nekem kicsit feles, jó a TURBO felirat is és a 26.256 jelzés is.
Fekete lökhárítós elemet kapott, benne a szép lámpákkal, rendszámmal, a lámpák alatt külön íves részben a ködlámpás rész, igaz az már sajnos festve, de nem rossz.
De jók a kis külön sárga irányjelző berakások is, szépek a fellépő lépcsők is, megkapta a három ablaktörlőt, az anyós oldalra természetesen holttér tükrös kialakítással a tükröket, fentre egy merevítőt, rajta két sárga villogóval és "hogy tetszik ez a 6 darab duda...." ja izé két króm kis kürttel a tetején.
Oldalt a kis irányjelzőnél még a Rába feliratot is megkapta az ajtóra, szép a festés is és kilincsfestést is kapott.


Tetszik hogy oldalt megkapta a kis tanknyílást is, valamint a kipufogónál ugyanúgy ki van vágva az elem.


Természetesen csak a fülke rész fém, a többi műanyag, ezért is mondtam hogy figyelni kell hogy és hol fogja meg az ember, mert a fülke részen óvatosan kell bánni a tükrök miatt, a közép és felépítmény résznél pedig műanyag, ott szintén óvatosan kell fogni.
Szép a dupla darukampós kialakítás, rozsda színben, feketével megcsinálva a csévélő kábelek.
A kis platós részen kapott két tűzoltó készüléket is.
Király :D
A csigáknál a végén két ki szarvacska bütyköt is kapott.
Lent a kampók be vannak akasztva a vonószemes rész füleibe, szépek a lámpák is.
Ami különösen tetszik hogy a darugém kapott fekete-sárga figyelemfelhívó festést - hú de utáltam azt korábbi CNC részen a földön térdelve végig ragasztani (mert ragasztószalagos megoldás volt) :D - valamint a platós rész szintén kapott piros-sárga csíkozást és tetszenek rajta a feliratok, nincsenek elírások.


Ahhoz képest hogy "Made in Bangladesh" - ez olvasható a bliszter alján, mivel Kína már a múlté, van hogy ezek már nem egyszer sokkal jobbak mint a Kínában készült modellek - figyeltek a feliratokra, nincs elírás és a karakterek is jók, rendesen az ékezetes betűkkel kiírva.
Leginkább ezek azok amik feldobják a modellt és ettől lesz modell egy modell, a részletgazdag kialakítástól.

Várjuk a többit is.
Noha engem nem sok teherautó hoz lázba a sorozatból, de el kell mondanom hogy lesz benne olyan, melyekkel még Én is találkoztam gyerekkoromban és olyan is, melynek a fülke része ismerős, ám a felépítmény része furcsa, mert olyannal nem láttuk, sőt talán azt se tudtuk hogy volt olyan is.
Úgyhogy 2-3 teherautó bemutatása még várható majd a sorozatból :D

 

Múltkor láttam is egy képet róla, valaki által lőve.

FERENSZ Creative Commons License 2025.02.04 0 1 2785

Altaya Renault Trafic "La Maison Moderne":


Ez eredetileg a diorámás sorozatban megjelent példány és tervben is volt hogy valamikor majd beszerzem, de máshogy alakult a dolog.
Ugyanis azon az oldalon láttam meg, ahonnan berendeltem a tükörhiányos Omega példányomat és ráadásul remek áron, így meg mondom nem hagyom ki.
Noha jól jött volna az elektronikai boltos dioráma is, de az nem volt annyira fontos, ilyen áron meg kihagyni...
Gyorsan megnéztem hogy mindene megvan-e és kértem Emberemet hogy akkor azt a kettőt vegyük meg.


Elől jó kis lámpákat kapott, szélen irányjelzős résszel, jó a Renault emblémás hűtőmaszk is.
Kapott rendszámot, szép a Renault felirat a mocitetőn, jó a külön kis szellőzős berakás is.
A kerekek felett megkapta a T1000 jelzést, mely most kivételesen nem Robert Patrickre értendő :D
Oldalt is szép, kilincs és tolósín festés és persze a céges feliratok.


Hátul szép lámpákat kapott, ahogyan kell, nem csak reális kialakításban, hanem külsőleg is.
Szintén szép a Renault és a Trafic felirat, a rendszám hátul már sárga - lévén francia autóról van szó - és a rendszám felett is kapott két rendszámvilágítás festést.
Szintén jó a cégéres felirat és alul kapott még két műanyag berakást is ami a sarok-lökhárító elemek részét viszik tovább az ajtókon.
Jópofa a kis vonószemes kialakítás is.


És mivel amúgy is közelben volt a másik három korábbi változat, mivel több sorozatba is bele került ez a szépség, gondoltam akkor egy közös képet lesszíves :D

 

 


Ugyanis először a zöld érkezett, mely az "Utilitaires Renault" kishaszonos sorozatban jelent meg.
Majd volt a fehér, mely az "Inolvidables 80/90" kiadásában volt (a sima Inolvidables még mai napig is fut).
Aztán ott volt a SEUR feliratos, mely a "Vehiculos de Reparto y Servicio" szervizautós sorozatban volt, és végül a mostani, mely a "Vehicules Utilitaires" diorámás kiadásban jelent meg.


De mintha valami nem stimmelne.
Igen, Én is meglepődve vettem észre, hogy noha ugyanaz a gyártó, ugyanazon modellje mind a 4 példány, mégis ennél síkban lévő a hűtőmaszkos-lökhárítós rész és nem kitüremkedő ahogy a másik 3 változatnál.
Érdekes.
Nem tudom miért lett így.
Fel is néztem netre hogy hiba-e vagy csak az enyém ilyen, de nem, mindegyik ilyen hűtőmaszkos kialakítással van.
Szóval érdekes.

 


De az is érdekes még, hogy pl mindegyiknek van hátul kis vonószemes kialakítása, kivéve a fehérnek.

FERENSZ Creative Commons License 2025.02.01 0 1 2784

Schuco BMW 318ti "Pityuszwagen" :D


Hát igen, megint csak jött ebből a szép kis coupe-ból még egy példányom.
Noha nálam nem etalon a BMW, azért Én se vetem meg ha alkalmam adódik rá beszerezni és még az ára is jó.
Ugyanis egy másik pakkom részeseként úgy voltam vele, hogy mivel jó árban volt, ez is jöhet.
A fekete-piros ugyanis mindig egy jó kombó :D


Shuco-ék már akkor is tudtak modelleket gyártani, mivel ezek se mai darabok.
De nézzük csak meg.


Elől szép lámpákat kapott, melyekben még a dupla égős kialakítás is látszik.
A szélén sárga irányjelzőket kapott.
Megkapta a BMW logót az orrára és természetesen a szintén jellegzetes BMW-s hűtőrács is két szép krómos külön berakás.
Ezen kívül kapott két ködlámpa berakást és a lökösben futó rendszámos díszítőcsík, ahogy az lenni szokott, külön berakás.
A felnik is jók, belül piros üléseket kapott, ez se semmi, erre még rátesz az a feeling hogy nyithatók az ajtók és a csomagtartó.


De hátulról is szép.
Szép lámpák ahogyan kell, piros, és a felső harmad sárga, de még a rovátkák is látszanak rajta.
Ez mondjuk egy nagyon picit hiba, mert ugye a csomagtartó ajtó vonalát követve belül már kis fehér tolató lámpának kéne lennie, de gondolom az annyira pici hogy azt akkor még esetleg nem tudták megoldani, így az is sárga lett, de az igyekezet és a realitásra való törekvés miatt piros pont :D
Itt ugyan nincs BMW logó, de ezt annak tudom be hogy használt modellről van szó.
Ellenben megkapta a 318ti feliratot és ahogy persze az elejénél, úgy itt is külön berakás a lökhárítóban futó díszítőcsík.
Jó még a fűtőszálas hátsó szélvédő is és ahogy említettem a csomagtartó ajtó nyitható, ez is feldobja és tök jó hogy ilyen szépen illeszkedik.
Ezen felül a fűtőszálas szélvédőben fent még féklámpa csík kialakítás is látható, igaz úgy meghagyva.


Sokat szoktam támadni a Mini-Maxichamps-t amiért nem rak rendszámokat az autómodelljeire, nos itt el tudok tekinteni róla, mert nem mai daraból van szó, de azért a másik gyártó esetében pár éves, vagy friss daraboknál is megjátssza ezt a hibát, ami pedig nagyon fontos - jelen esetben még ha egy adott modell összes többi példányán ugyanaz a rendszám is lenne - mert az autókon mindig látunk valamit.
Ha a szalonban látjuk akkor egy márkakereskedéses plakettet, ha a forgalomban akkor egy rendszámot, max bontószökevényként vagy egy telepen lepusztulva várva a véget nincs rajta semmi.


De nézzük csak meg, hisz ahogy említettem, ez a bömbi egyszer már volt posztolva.


Látható hogy mindkettő jól néz ki, a másiknál másmilyen a felni, noha azon sincs rendszám, de annál más a belső színe is.
Hátul érdekes módon a másik nem kapta meg a 318ti jelzést, ellenben az embléma ott van, a mostanin meg pont hogy az hiányzik.

 


Így mostmár két "Pityuszwagen" van :D
Nem mondom hogy kedvenc típus, de jópofa hogy a mára már legendás 4 ajtós változatából csináltak egy ilyen jópofa kis 3 ajtós coupe-t is :D

FERENSZ Creative Commons License 2025.01.29 0 1 2783

Schuco Opel Omega:

 


Persze pakkomon kívül volt egy másik 2 darabos szerzeményem is, mely ráadásul remek árban volt.
Az egyik volt ez a tükörhiányos Omega példány.
Általában ha van egy sérült modellünk és keresünk hozzá donort, azt sokszor nehezebb találni mint egy ép változatot.
Mert vagy nem talál az ember, vagy nem éri meg árban, vagy ha árban jó is, akkor a szállítás miatt már nem feltétlen éri meg, egy ép példányt meg nyilván senki se kap szét szívesen.
Nekem mégis volt egy-két ilyen esetem.
Ott volt korábban a szintén "csak" tükörhiányos Ford Focus esete melynél csak a kerekeket cseréltük a kombi alatt, vagy mint most ez.


Ugyanis adott nekem egy - nem is olyan rég - bemutatott német rendőrségi Polizei változatom mely szintén Schuco és annál nem tudtam megérteni hogy miért van az, hogy ugyanaz a gyártó, ugyanaz a modell és mégis annál egy sima piros lámpával intézték el a járgányt, amivel bármennyire is részletes és szép modell, sajnos játék benyomását kelti, mert lerontja a megjelenését.
Ugyanis a minőség, és hogy mi minek számít, a részletekben rejlik.
Néha nagyon sokat tud számítani egy ilyen kis apróság, vagy épp hiányosság.
Ez nagyon zavart és elhatároztam hogyha a gyártó nem volt képes szépen és jól megcsinálni, akkor megoldom Én.


Amúgy erre a Schuco Omega példányra abszolúte nem lehet panasz.
Tény hogy nem mai darab, de ha azt nézzük már abban az időben is remekül megcsinálta a modelleket.
S hogy miért?
Üveglámpák, króm emblémás külön hűtőmaszk, külön ködlámpás kialakítások szintén külön műanyag berakásokkal, jelen esetünkben a lámpák alatti díszítőcsíkok is külön berakások az autóban, hátul pedig ugyanúgy lámpa berakások és a hátsó lökhárítós elem fekete díszítőcsíkja is teljes egészében külön berakás.
A belső szélvédő berakásról már nem is szólva, mivel egybe van kialakítva, nincs külön szegecselés, egy bütyökbe ül bele az egész körbe kialakított ablakos berakás középen a tetőn.
Úgyhogy lehet azért tanulni egyik másik gyártónak, gyártótól.
Így ahogy már említettem nagyon zavart engem ez a lámpa hiba, és kicseréltem.
Igaz kicsit keresnem kellett a modellt, mert rémlett hogy nem lehet annyira elrakva, lévén nem olyan rég lett beszerezve és posztolva, de kicsit elkavartam a korábbi helyről így picit keresnem kellett.
De megoldottuk :D


Érdekes amúgy hogy ugyanaz a gyártó, ugyanaz a modell, a jobb lámpa mégse teljesen ül bele rendesen a helyére, de ennyi belefér.
Még lehet finomítunk picit rajta.
Így azért mégis csak jobb a rendőrségi Omega.
Ennyit tud számítani egy apró részlet, vagy épp hiányosság.

FERENSZ Creative Commons License 2025.01.26 0 1 2782

Altaya Renault Alliance:


Már épp készültem menni börzéről, ugyanis eleinte úgy nézett ki hogy nem is veszek semmit, de aztán a Bronco csak beparkolt.
Kifelé menet épp írtam egy Messenger üzenetet Both Gábornak, hogy kint vagyok az autónál és jött is a válasz hogy már ott van a börzén.
Ugyanis korábban láttam tőle egy-két bejegyzést, melyben gyűjtőknek segít modelleket beszerezni és ezt a példányt is terveztem.
Igaz nem tudtam összeállítani egy pakkot, így pont jól jött tőle a megosztott oldal, ahonnan összeír egy rendelést a gyűjtőknek és ezáltal segít az áhított modell(ek) beszerzésében, melyért ezúton is köszönet :D
Na akkor gondoltam visszagyalogolok, lévén ráérek, és akkor azt még átveszem.


Korábban terveztem szintén a mexikói beszerzésű modellek közt, de mivel magasra jött ki az ára - majdnem háromszorosára mint amennyi most volt - elgondolkodtam rajta párszor és végül úgy voltam vele, hogy kivettem a jelöltek közül.
Persze nem gondoltam hogy később felbukkannak árbarátibb és főleg nagyobb számban különböző oldalakon, így volt meglepődés ezt illetően, de azt illetően nem, hogy akkor be fogjuk (tudni) szerezni :D


Azért is meglepődtem még ezt a modellt illetően mikor megláttam, mert mondom ez egy Renault 9-es, de mégse.
Ez egy Alliance.
Vagy mondhatnám úgy hogy Renault 9, de a 11-es orr-lámpás részével :D
Vagy mivan?


Hát igen.
Szokták mondani hogy egy modell formaöntvénye nem olcsó mulatság, de akkor ilyenkor mégse számít?
Hisz ugyanaz a modell, de mégse.
A másik meg hogy amit korábban említettem ugye, hogy egy modellt újra el lehet sütni ha figyelsz a részletekre, mint pl itt is, hogy az A oszloptól teljesen azonos a másikkal, csak az eleje más.
Egy más hűtőmaszkos kialakítás, egy más lámpa, más kerekek és újra eladod ugyanazt, némi módosítással.


Elől szép dupla lámpás berakást kapott, jó a Renault emblémás hűtőmaszk, a rendszám is jó.
A lökös rész fekete lett, szélén egy helyzetjelző sárga festéssel, oldalt is szépen fut a csík, a küszöb is fekete lett és a kerékjárati ívnél látható is hogy szintén megkapta az Alliance nevet.
Az ablaktörlők is jók, a szellőzők is ki lettek emelve és a belső is jó, a kormány pedig fekete.
A kerekek is szépek, gurulással volt pici ugrálás, de ezt egy gumi lefejtés, kis megnyomkodás dologgal könnyen orvosoltuk :D


Hátul szép lámpák, reálisan kialakítva ahogyan kell.
Megkapta a kis Renault és Alliance feliratokat is, a csomagtartó zár pötty kialakítást is, és szintén a rendszámot.
A lökös fele itt is fekete, rajta szintén oldalt a - immáron már - piros helyzetjelző kialakítással.


És akkor persze nyilván kellett egy közös fotó.
Szerencsére kis kutakodás után meg is találtam a kék változatot.

 

FERENSZ Creative Commons License 2025.01.22 0 1 2781

Altaya Ford Bronco:


Ezen a szépségen is gondolkoztam már korábban mikor a mexikói modelles sorozatot vizslattam, de mivel némelyik nem volt olcsó, ez nem volt olyan példány hogy annyit meg tudjak érte adni, így kihagytam.
Most viszont nem hagytam ki.
Egyrészt mert rögtön ott van, nem kell rá várjak, meg tudom nézni, de a legfontosabb hogy persze nem annyiba került mint ha berendeltem volna.


Bizonyára találkozhattunk vele nem egy Amerikai filmben, bár egy olyan híresebb alkotást sem tudok most fejből melyből esetleg ismerős lenne, mert inkább a későbbi változatai rémlenek ebből-abból.
Gondolkoztam is még börzén is hogy most elhozzam-e, de tulajdonképpen elcsábultam rá.
A felépítése egyszerű, egy nagy böhöm, szögletes terepjáró.


Szép lámpákat kapott a krómos hűtőmaszkos berakásba, alatta pedig két sárga irányjelző berakás került.
Kapott egy kis rendszám plakettet, megkapta a "F O R D" feliratot és oldalt is fut egy díszítőcsík - a kerékjárati ívet is követve - és oldalirányjelzőt is kapott.
Szépek a króm tükrök és ablaktörlők is, az anyós oldalra kapott antennát is, a fehér kerekek is jól állnak neki.


Hátul egy szép kis piros lámpaberakást kapott, az alján meghagyott kis tolató résszel, jópofa a lámpát körülölelő és végig futó kiemelés, megkapta a Ford feliratot és egy kis zárpöttyöt is.
Szintén a plakett felirat, króm lökös és belül még kapott egy pótkereket is.


Szét is kaptam a járgányt, mert sejtettem hogy a plató részt le lehet kapni, igaz persze csak óvatosan.
Nos persze óvatosan álltam neki, mert csak középen fent, a fülke rész mögötti kis bütyök részen volt oda fogatva, de csak nem akarta elengedni.
Ugyanis hátul a platók sarkánál még vagy voltak kis peckek, vagy ragasztva volt, így óvatosan estem neki nehogy az üveg elpattanjon, vagy berepedjen, de megúszta.
Jó hogy a platón ugyanúgy egy normál pótkereket kapott, rendesen felnivel és rajta gumival, mert korábban - talán a Silverado példánynál - láthattunk olyan kicsit kevésbé tetszetős megoldást, hogy a platón lévő pótkerék műanyag volt, nem gumis.
Jobb ez így.

FERENSZ Creative Commons License 2025.01.18 0 1 2780

DeAgostini Vw Golf II Country:


Szeretem a Country-t.
Nem csak zenei műfajban, nem csak Kinder csokiban, hanem a Golfban is.
Így aztán igen csak meglepődtem, mikor láttam hogy a német sorozatban benne lesz.
Akkor persze még nem tudtam hogy később nálunk is elindul a sorozat, de mivel itthon is így lett, várható volt hogy itthon mi is be fogjuk tudni szerezni.
Azt mondjuk kicsit sajnálom hogy ikonikus autóként 3- vagy 5 ajtós normál sima változatban kimaradt, mert simán elfért volna a sorozatban, de az pozitívum hogy a gyártó-kiadó megjátszotta ebben a változatban és belekerült a sorozatba, ugyanis korábban talán Neo változatban lehetett beszerezni, szintén ilyen színben ami ugye műgyanta, és jóval drágább kategória.
Ez nagyon jó dolog, mivel egy típust többször is el lehet sütni apróbb kis változtatásokkal.
Erre jó példa a Vw T3 gyűjteményem a Premium ClassiXXs gyártótól, melyben rengeteg féle variánsban hozták ki az adott típust.
Kisbusz, furgon, platós, dupla kabinos platós, magas tetős furgon, emelt felfüggesztéses Syncro, kör lámpás, téglalap lámpás változat, és még ki tudja milyen változatok.
Pedig ha úgy vesszük ott is mindegyik modell ugyanaz, de mégis mindig egy más-más modellt kap az ember végeredményként.


Így hát be is írtam direkt a telefonomba emlékeztetőbe és vettem is egyet reggel.
Pont mákom volt, mert noha melóhelyemhez közeli kisboltban szoktam megvenni a reggelit, aznap reggel gondoltam az egyik Sparba beugrok ami útba esik (mondjuk direkt így terveztem a modelles megjelenés miatt hehe)
Így is tettem.
Csak egy darab volt belőle - ahogy korábban más példánynál is - majd miután gyorsan szemrevételeztem már hoztam is el.......persze azért 2 Country Kinder kíséretében.
Viszont nem bontottam ki, mert később gondoltam szerzek belőle még egyet és a jobbikat megtartom, a másik mehet eladásra vagy cserére.


Így hát Gábor Csaba Németh kollegának is leadtam az igényeket a Vw modellekre és ez is közte volt.
Pont volt egy címem tőle 3 utcányira és leegyeztettem vele, hogy akkor aznap betérek.
Rögtön első címem volt, így miután elindultam a cégtől és reméltem hogy nem lesz beállva a nullás, valamint beiktattam egy tankolást, folytattam is utamat hozzá.
Gyorsan felvettem az ottani cégnél a cuccost és utána mentem érte.


Amúgy gyanítom hogy a Neo-val együttműködve - vagy lekoppintva - alkotta meg a Country-t, mivel az a gyártó is kiadta és mit ad Isten pont a Country-t és pont ugyanilyen színben, némi apró eltéréssel.
Annál ugyanis a hátsó lámpák felső része fekete.


Elől jó kis lámpákat kapott, igaz a ködlámpás gallytörő rács miatt kevésbé látszik mint szokott.
Jópofa a gallytörő rács, benne a két ködlámpával.
Ennek alapján döntöttem, mert itt aránylag rendben vannak, de a másiknál az egyik ferdén volt berakva a rajta lévő rovátka pingálást illetően, így emiatt döntöttem eme példány megtartása mellett.
Jó a kis plakett rendszám is, valamint a lökösbe is kapott két irányjelző festést - ami érdekes mód ezüst - és még két ködlámpa kialakítást is kapott lentebb.
A tükrök is jók, a festés is szép, valamint a kilincsfestés és az oldalán lévő Country felirat is jól sikerült.


Hátul szépen kialakított lámpákat kapott, reálisan megcsinálva ahogyan kell.
Itt is jó a fellépőkkel kiegészített pótkerekes lökhárító, rajta természetesen a megfelelő Vw logóval és Country felirattal, valamint a rendszám plakett alatti dupla merevítő és a kipufogó is jó, a kerekek mögötti kis sárvédős részről már nem is szólva.


Mivel mondhatni itt van most a II-es Golf eleve egy király variánsban, az öntvény már megvan.
Tehát jöhetett volna még 3 ajtósban, 5 ajtósban, aztán lehet még különféle változatokat kihozni más kerékkel, festésben, spoilerrel.

FERENSZ Creative Commons License 2025.01.14 0 1 2779

És akkor jöjjön hát 5-ös pakkunk legfontosabb példánya, ami miatt jött a másik 4 is :D


Odeon (Altaya) Renault 18 GTD Type 2:


A Renault 18 a kedvenc Renault-m a régi típusok közül.
Majorette kis változatban is kedveltem mindig, és mióta megvan 1:43-as méretarányban, annál is láthattuk már hogy nem hiába kedvenc.
Ott volt a barna, a kék, a piros, a korábbi lámpafeljavításnál - és előzőleg - mutatott rendőr, majd az ezüst-zöld, és most itt van ez a fehér.
S hogy miért kellett?
Mert ezek az Odeon változatok is szépek - azon kívül hogy teljesen ugyanazok - csak ezeknél a belsők és ablaktörlők is igényesek.
De nem ez volt a fő, hanem az ára.
Ugyanis az Odeon változatok - persze nem mindegyik, de amik olcsóbbak azok általában olyanok ami a kutyának se kell - ezek meg elég magas árban szoktak mozogni.
Ezt viszont ki tudtam fogni jó árban, ami még épp elfogadható volt hogy megadjak érte annyit :D
Így nem akartam kihagyni.
Persze még bordóban is ki van hozva, abban is jöhetne, ha szintén találnék belőle jó árban.


Érdekesen tekintettem rá, mikor az Argentin sorozatban megjelent példányokat később viszont láttam Odeon kiadásban, akár ezt a Renault 18-ast, a kombi változatát, a 21-est, a 11-est, vagy pl a korábban bemutatott Citroen BX változatot stb...szóval érdekes hogy később megjelennek ilyen kiadásban is.
Múltkor beszélgettünk is róla kicsit a csoportunkban, ahol azt vetettem fel, hogy nem értem hogy később mi értelme kihozni igényesebb változatban, mivel az olcsóbb, bliszteres változat is hozza azt - legalábbis külsőleg - mint az igényesebb.
Így aki már megvette az olcsóbbat, miért venné meg a drágábbat?
Ergó ha meg fordítva lenne, akkor nyilván megvennék a drágábbat - persze nyilván ott is kérdés hogy mennyit - mert nem lenne olcsóbb helyette, de ha az olcsóbbat elsüti valaki, utána már miért kéne a drágább?
Hacsak persze nem tud jó áron kifogni egyet mint most Én :D
Úgyhogy terveznék még Odeon példányokat - egyébként nem ez az első amit mutatok, mert volt már egy 19-es bordóban - de magas áruk miatt - egyenlőre - azok még nem lesznek gyűjteményem részei.


Szépen megcsinálták a járgányt.
Elől szép lámpákat kapott, fehérrel kialakított irányjelzős résszel, szép ám picike a Renault embléma, viszont a hűtőmaszk felső pereme szintén fehér, és picivel jól megcsinálták rajta a Diesel feliratot is :D
Kapott rendszámot, jó a díszítőcsíkos lökhárító is és az oldalán is jó a mintázat.
Kerekeket illetően ugyanazt kapta mint a piros.
Szépek a tükrök, kilincsfestések, zárpötty is, az ablaktörlők persze minőségibb kialakítások, ott a szellőzők is ki vannak emelve, antennát is kapott és a bézs belső is szép, ráadásul a fekete kormánnyal.


Hátul szintén szép reális a hátsó lámpás kialakítás, szerencsére nem kell cserélni mint anno a zöldnél, a Renault 18 GTD típusfelirat is jó, jobb oldalon a Type2 felirat, és ugyanúgy megkapta a rendszámot és zárpöttyöt is.
Kapott egy jó kis fűtőszálas hátsó szélvédőt, szintén jó a farán lévő kis spoileres kialakítás, ami ugyanúgy megtalálható az olcsóbb változaton is, és a lökös és kipufogó is jól sikerült.


Úgyhogy ez a masina a remek ára miatt érkezett immáron hatodjára (a típust illetően) gyűjteményem darabjai közé és persze miatta lett a másik 4 járgány is.
Így szoktak összejönni a "pakkok" :D

FERENSZ Creative Commons License 2025.01.11 0 1 2778

5/4 - DeAgostini Vw Golf II GTi:


A német sorozatban nem volt Golf II, kizárólag csak a G60 ami kevésbé, vagy egyáltalán nem ismert, valamint a Country, ami legalább egy jó húzás volt azt a változatot beletéve.
Természetesen mivel a Német sorozat alapján kapjuk mi is őket, így sajnos nem várható benne, ami kissé ciki hogy egy olyan alap típus mint a Golf II kimaradt, 3- vagy 5 ajtós változatban a sorozatból.
Viszont a mexikói sorozatban benne volt.
Ez is abból való.
Igaz picit magasabb volt az ára mint amennyiért szerettem volna, de mondom jöjjön.


Elől szép lámpákat kapott a piros szegélyes hűtőmaszkos kialakításba, ráadásul duplán.
Ezen kívül szépen benne vannak, a rovátkák is egyenesen állnak.
Ott a piros GTi felirat is, bár az embléma festést is megkapta mert lehet látni a logót, de hogy mi okból lett fekete, azt nem tudom.
A lökösbe kapott két sárga irányjelző festést, az anyós oldali picit el is van csúszva, sokkal jobb lenne üvegből és feldobná, és persze egy kiírásos plakett rendszám is került rá.
Szép a piros csík ahogy fut a lökösön és oldalt is az ajtón.
Ott kapott egy fekete díszcsíkot is, valamint a kilincsfestés is szép és a kerékjárati ívek is jók.
Az ablaktörlőknél kiemelt a szellőzős rész is.


A Golf II mondhatni gyerekkorom kedvenc Matchbox példánya volt - szürkében - persze még másik 8-10 másik kisautóval együtt :D
Talán innen is a kedvelésem a típus felé.
Hátul szép lámpákat kapott, reálisan kialakítva ahogyan kell, valamint fekete keretfestéssel, ami feldobja a megjelenését.
Alsó fele piros, felső fele felesben rendesen a sárga irányjelzős és fehér résszel.
Egyébként ez most az a változat - formaöntvényt illetően - ami pont belekerült a Szerbeknél indult autós kiadásba, csak pirosban.
Szép az embléma is, mely az autó színe ellenére is jól kivehető, megkapta szintén a plakett rendszámot és a piros GTi feliratot is.
Itt is jó a lökösön szintén végigfutó piros csík és a dupla kipufogó is király.

FERENSZ Creative Commons License 2025.01.07 0 1 2777

5/3 - Altaya Dodge Attitude:


Ez a járgány ismerős lehet, de nem ebben a változatban.
Ugyanis a 90-es években, de még a 2000-es évek elején is sok szép kis-középkategóriás Hyundai járgánnyal találkozhattunk itthon, köztük rémlik hogy ez a féle Hyundai Accent változatot is láttam párszor.
Persze Accentből nem egy változattal találkoztam itthon.
Ezek is persze mára már egyre inkább kikopóban vannak.

 


Azt nem mondanám hogy ez meglepetés volt hogy kihozták, viszont nem rossz, mert itthon leginkább ha találkoztunk vele, az Hyundai volt, most viszont Dodge változatban itt van.
Szerencsére semmiben sem más egymáshoz a két példány, kizárólag csak az emblémába a hűtőmaszkon.
Gondolkoztam rajta hogy ez kelljen-e nekem, de imádom az ilyen kicsi, átlagos, szedán masinákat, melyeknél szintén megvan az az érzés, hogy elviszi a kicsi s.ggedet oda ahova kell - mondjuk melyik kocsinál nem - és mégis egy elegáns kis áramvonalas autó képe köszön vissza.
Végül is aztán úgy voltam vele: jöjjön.


Elől jó kis lámpákat kapott, széleken fent kis sárga kialakítással, lent fekete berakás és két ködlámpa kialakítás.
Szép és jó a Dodge emblémás hűtőmaszk is és kapott egy feliratos plakettet rendszámként.


Hátul szépen megcsinál lámpák, melyek alatt a modellen látható az égőelosztás is, valamint az üveglámpán is jól megvan csinálva a piros, a sárga irányjelzős rész és persze belül a meghagyott átlátszó rész.
Szintén megkapta a plakett rendszámot és az embléma, valamint az ATTITUDE feliratot is és a zárpötty valamint a "C"? 1.6 jelzést is.

FERENSZ Creative Commons License 2025.01.04 0 1 2776

Altaya Renault 18 GTX II:

 

Kis hátsó lámpa feljavítás, mivel a rendőrségi változatnál eleve el van rontva sajnos.

 

 

Itt még a gyárilag elrontott bal oldali, és a másikból lévő jobb oldali

 

Majd gondoltam leoldom a jobb oldalit (is) - később a gyárilag elrontott balt is - hogy egységes legyen, ne üssön el egymástól esetleg

 

Itt még a - gyárilag - elrontott bal oldali, és amilyennek lennie kéne, a helyes jobb oldali.

 

Itt pedig már a kész végeredmény

FERENSZ Creative Commons License 2025.01.01 0 1 2775

Múltkor figyelmembe akadt egy számomra érdekes modell, ráadásul - azt nem mondom hogy jó áron, de olcsóbban mint amilyen árakon látni szoktam - és sikerült is egy kis pakkot összeállítani.
Lássuk miket is szereztem.


5/1 - Norev Peugeot 205 Junior:


Noha Peugeot 205-ös példányt már nem egyszer mutattam, mivel ott van a piros féle Altaya, ráadásul később feketében is, Minichamps változatban is sikerült egy szép pirosat jó áron kifogni, most pedig ugyan csak jóáron sikerült kifogni egy Norev változatot is.
Gondolkoztam is rajta hogy kelljen-e, lévén már nem egyszer megvan, de aranyos kis francia járgány.
Emberem még említette is, hogy ilyen szerepelt anno a Szomszédok sorozatban is - nekem mondjuk mondhatja, hébe-hóba néztem meg pár epizódot belőle, nem voltam rendszeres nézője - és említettem is hogyha kell, akkor leboltolhatjuk, de ha marad az se gond :D


Elől jó kis lámpákat kapott, széleken sárga irányjelzős kialakítással.
Szép a kis fekete részen, ezüst Peugeot logó is.
Kapott rendszámot, oldalt is fut egy díszítőcsík, ami feldobja kicsit, és persze odakerült a megfelelő betűtípussal írt Junior felirat is.
Néztem egyébként, hogy mondom a díszítőcsík miért a kialakított domború kialakítás felett helyezkedik el, hogy ez nem hiba-e, de nem, mivel valóban így volt az autón is.
A kilincsfestéseket is megkapta.


Hátul szépen, reálisan kialakított hátsó lámpák ahogyan kell.
Szélen sárga irányjelző, oldalra billentet L alakban a piros és a kis fehér meghagyással.
Szép a kis Peugeot felirat is, csomagtartózár pöttyöt is kapott, és a 205 valamint a Junior jelzés is szép.
A két ködféklámpás részt festéssel kapta meg - érdekes hogy az Altaya vagy a Minichampsnél meg tudták üvegből csinálni, szóval a gyártók is tanulhatnának egymástól - de így sem rossz, mert legalább festésként megkapta.
Szintén a rendszám is és jó a kipufogó is ami igaz kicsit bentebb van mint a valós helye ahol lenne.


Belsőt illetően szét akartam kapni hogy jobban bemutassam, de valahogy nem akart jönni a belső - vagy ragasztva van, vagy szegecselve a műszerfal-kormány párossal - így inkább nem erőltettem és mondom csinálok róla így képet.
Szép a bézs műszerfal-kormány kombó, igaz azért a Peugeot emblémát megkaphatta volna rá, az ajtókárpit is olyan, valamint ott is kapott olyan kék kialakítást mint az ülések.
Szép a fekete sebváltó kar, a B oszlop szélénél az a kis ezüst a kézifékkar, és az óraegységek is szépen kialakítottak, de még a középkonzolon a három kis szellőzős rész feketével kiemelve is szép.

FERENSZ Creative Commons License 2024.12.29 0 1 2774

Ixo Hyundai Ioniq 5:


Ki mondta, hogy egy elektromos autó nem nézhet ki jól?
Na ez számomra nagy meglepetés volt.
Ugyanis elektromos autót - egyenlőre - még semmi pénzért se vennék, és nagy részük nem is jön be, viszont a Hyundai autók nagyon tetszenek és elektromos változatban is jól néznek ki.
Egyaránt elegánsak és vagányak.
Persze bizonyára ezek se mindenkinek jönnek be.
Nagy meglepetés is volt mikor láttam, hogy majd várható lesz ez a típus az Ixo kínálatában.
Nem csak azért mert Hyundai modellek nem nagyon vannak modellben - persze leginkább rally kiadásban - hanem mert mikor már láttam a való életben is az utakon egy-két ilyen Ioniq 5 modellt, már akkor is nagyon tetszett.
El is játszottam a gondolattal, hogy "milyen jó lenne modellben" erre tessék most meg is jött.


Otthon voltam szabin és gondoltam akkor azt a napot kihasználom egy modell átadás-átvétel esemény lebonyolítását illetően.
Bepattantam a kocsiba a Faterommal, elmentünk a közeli benzinkútra megvenni az éves megyei matricát neki és nekem is (én noha sima úton szoktam menni, de gondoltam ez mégis csak jobb lesz melóba-hazajárásra mint a simán amin majd' szétrázom a kocsit) majd mondtam neki hogy hazahozom.
Útközben még megálltam itt a sarki boltnál hogy a lottót befizesse, és mondta is hogy menjek, de mondom inkább megvárom, lévén azért nincs olyan laza idő hogy pulcsiban hazasétáljon, még ha nem is vagyunk messze.
Arról nem is szólva hogy Ő is "háztól-házig" szokta vinni a sejhajom :D
Miután itthon kitettem, indultam a sráchoz akinek vittem a két eladó modellt, aki csak pár száz méterre volt attól akitől meg hoztam - persze fejemben volt mivel hétköznap, mondom dobjunk a parkolóba legalább egy 100-ast, ha csak egy 10 percre is - mert most nem tudtam a kocsifelhajtó résznél félreállni ahogy szoktam, mivel most ott állt egy-két kocsi.
Így úgy voltam vele, hogy akkor tettem inkább egy kört és leparkoltam majd bedobtam az aprót.
Azon ne múljon.
Otthagytam a két eladó modellt, majd írtam az eladónak hogy pár perc és ott leszek.
Miután ott is megvoltam, megint csak pár száz métert mentem és gondoltam akkor eszünk egy finom Xtra Long Chili Cheese szendvicset, ami az egyik kedvencem a Burger Kingben :D


Gondolkoztam rajta beszerezzem-e ezt a típust ebben a világoskék-metál színben, mert annyira nem tetszik benne, de ha azt nézem hogy később - mit ad Isten - felnéztem az eBayre és valamilyen Dél-Koreai székhelyű eladóknál szintén láttam ezt a modellautó típust fehérben, szürkében és valamilyen sötét színben, mégis úgy voltam vele, hogy ez jól áll neki.


Elől szépen megcsinálták a kivágott lámpás hűtőmaszkos részt, kapott egy típusfeliratos plakettet, és egy kis vékony fém fotómaratott Hyundai emblémát is.
A tükrök is jópofák, figyeltek rá hogy azok is a megfelelő kialakításúak legyenek.


Hátul is nagyon szép és jó a reális ráadásul rovátkás Ioniq 5 feliratos teljesen hátsó lámpa berakás, szintén ott a kis embléma, a rendszám plakett és figyeltek arra is, hogy az autón megfelelő módon legyen kialakítva ezüsttel a kerékjárati ív, a küszöb, az ajtón lévő rész, hátul lökhárító és azon is meg legyen csinálva a piros csíkos rész.
Egyébként ez az egy dolog az, ami nem tetszik ebben a modellben, hogy az irányjelző pl a lökhárítóban lévő piros csíkos résznél található.
Ezt már akkor se értettem miért kellett így, mivel a teljes egészében végigfutó berakásban, amiben dupla piros keret ég a világítás és fék opcióként, bőven meg lehetett volna ott oldani.
Fent is kapott egy féklámpa csíkot és cápauszony antenna is került a tetejére.


A kerekek is nagyon jól néznek ki a megfelelő kialakítás miatt mind kivitelben, mind kiemelésben.
De ha megnézzük még a kerékjárati ívben is megcsinálták a kis enyhe deformációkat.

 


A hátsó lámpasort már említettem, nekem nagyon bejön és tetszik - a modellen is - hogy így lett kialakítva.


Gondoltam szedjük szét és nézzük meg a belsőt is.


Mivel már elektromos autóról van szó, kicsit mondhatni hogy itt már elfogadottabb a kis igénytelenség, de jó értelemben.
Mivel itt már nincs középkonzol és egyéb óraegységes kialakítás, hanem egy nagy sík képernyő rész van végig - mely nekem kicsit ujjlenyomatos volt, de letörölgettem - és látható hogy az ajtók oldalánál elől a sarokban is megvan a két kis képernyő, ami gondolom hogy a tükör képét hivatott megjeleníteni.
De a kormány nagyon jó, a kapcsolók és egyebek is jól kialakítottak, az ülő részek külön kiemeltek fehérrel és a pohártartó, valamint övcsatok, ajtó könyöktámaszokon a ablakok gombjai is látszódnak.


Úgyhogy nem semmi.


Köszönöm Ixo :D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!