Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2019.05.02 0 3 2865

" Merjünk kisebbek lenni! "

 

Ezt Zöldi Péternek magának kéne először komolyan venni, és akkor talán nem jelenne meg ennyi hülyeség a "szakportálon". Követhetné őt GSZL szuperszónikus sebességgel. Egyszerűen nem értem, miért nem fogadják meg példaképük tanácsát...

1047 005-2 Creative Commons License 2019.04.29 -2 1 2864

"Szép csendben elfogy a Tisza pályaudvar Szegeden"

 

 

Sajnos nem szép csendben valótlanságokat sikerült a köz elé tárni,aki mindent bevesz.

alkotasu Creative Commons License 2019.04.16 -3 3 2863

Megint alakított GSZL, a nagy vízépítő mérnök... (Ugye emlékszünk, amikor megjósolta, hogy az M1/M7 és a 7-es út elválásánál levő aluljárót elönti a víz, mert kevés a víznyelő. Ami persze azóta sem történt meg, pedig volt pár felhőszakadás.)

 

"A B plusz R-parkoló is elkészült. Azt valaki egyszer majd megindokolhatná, hogy a tároló aszfaltja, és a megálló térköve közé miért kellett kábé húsz centi szélességben sódert szórni."

 

Szegény azt sem tudja, mi az, hogy sóder, mert ami ott van, az nem az. A sódert csak ő nyomja...

Annyira égő ez már a pali...

alkotasu Creative Commons License 2019.03.25 -2 8 2862

Ahányszor benézek a "szakportálra", annyiszor bánom meg. Persze ez nem meglepő, mert Zöldi Péter ismét egy csomó zöldséget hordott össze "Merjünk kisebbek lenni!" címmel.

 

Az egy dolog, hogy halvány segédfogalma sincs arról, hogy milyen következményekkel jár a népességfogyás, de az, hogy ezt még a nyilvánosság elé is tárja, az elképesztő ostobaság is a részéről.

 

A magam részéről egyet tudok neki ajánlani: merjen kicsi lenni! Ő maga! Nagyon kicsi! Sőt, annyira kicsi, hogy maradjon teljesen észrevétlen. Mutasson már jó példát!

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.03.23 0 0 2861

Stimm, ha mondjuk Beleget v. Bolhást írtak volna az valós helyzet lett volna.

Előzmény: PanzerMk5 (2860)
PanzerMk5 Creative Commons License 2019.03.23 0 0 2860

A legutóbbi (február-március) újságba lett betéve az alábbi kép.

 

Berzence felé a tudomány mai állása szerint nincs felsővezeték. Igaz nem is a 41-es vonalon van. A többi stimmel. (már mint a hóesés)

alkotasu Creative Commons License 2019.02.22 -2 3 2859

Mi tagadás, eddig nem sok humorosat olvastam ott. Hülyeséget annál többet...
(A "szakportálnak" egyébként sem áll jól a vicceskedés a hírek témakörében.)

Előzmény: Tastam (2858)
Tastam Creative Commons License 2019.02.22 -1 0 2858

 Túlságosan szigorú vagy, esetleg nem elég fejlett a humorérzéked. Az idézett mondat - szerintem - nem más, mint egy ironikus és kicsit vicces megjegyzés.

Előzmény: alkotasu (2857)
alkotasu Creative Commons License 2019.02.22 -2 3 2857

Az egyik cikkről a nyuszikás vicc jut az eszembe: ha van rajta sapka, azért verik meg, ha meg nincs, akkor azért.

 

Korábban mennyi ekézés volt azzal kapcsolatban, hogy minek felújítani a kelebiai vonalat, meg miért így, miért úgy, stb. Most meg mit olvasok:
"Üröm az örömben azonban, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal pályafelújítása elhúzódik, na persze nem Szerbiában:..."
Vagy esetleg úgy gondolták, hogy az üröm az, hogy Szerbiában nem húzódik el a vonal felújítása?

Nesze neked "szakportál"...!

alkotasu Creative Commons License 2019.02.22 -2 3 2856

Ritkán nézek be a "szakportálra", de mindig megbánom.


Megy a hírhajhászás, aztán amikor kiderül, hogy hülyeséget írtak, akkor jön a "frissítés". Szóbeszéd alapján gyártanak egy információt, hogy "Ha értesüléseink helytállóak, akkor csökkenteni fogják a vonatok számát a H8-as vonalon, így a Desirókra sem lesz szükség." Aztán jön a frissítés, hogy "Frissítés: "időközben újabb levelet kaptunk a MÁV-tól. Ebben felhívják figyelmünket, hogy téves az az állítás, hogy nem növekedett jelentősen az utasszám a H8-as vonalon. „Az elmúlt hetekben folyamatos utasszámlálást végeznek a MÁV-HÉV szakemberei. Ennek eredménye, ami szabad szemmel is látható: a több és nagyobb kapacitású vonatok kihasználtsága magas, jóval több az utas az eddigieknél. Az utasok visszajelzése lapján utaspanasz nincs, az új szolgáltatási mód, az új menetrendi struktúra nemcsak sikeres, de népszerű is” - írja a MÁV."

 

Ismét sikerült egy klikkvadász, semmire sem jó írást összehozni. Nesze neked "szakportál"...!

Egyetlen pozitívum, hogy legalább a szerző vállalta a nevét. Ezért neki egy piros pont azért jár.

KVZOLI Creative Commons License 2019.01.28 0 0 2855

A Kincses Szigetről szóló cikkhez.

Csehszlovákia nem Szlovákia akar lenni?

Csehszlovákia 1993.január 1-én Csehországra és Szlovákiára vált ketté.

alkotasu Creative Commons License 2019.01.12 0 0 2854

A cikket nem olvastam, gondolom a 10-es Habtalanról volt szó, amiből tudomásom szerint kivették a gőzkazánt. Mintha annak a tömege 105 t körül lenne. Nem tartom kizártnak, hogy azt a tömeget még elviseli a híd, a 117-et már nem - végülis az mégiscsak 10%-kal több. De pontos adatok hiányában biztosat nem tudok mondani.

Előzmény: 1047 005-2 (2853)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 2853

"mert a hídnál nem (csak) a tengelyterhelés számít, hanem a mozdony teljes tömege: egy 80 t-ás gép rámehet, egy közel 120 t-ás nem."

 

 

Az írás alapját képező fékezett habzású gép 100 t feletti tömegű.

Előzmény: alkotasu (2852)
alkotasu Creative Commons License 2019.01.12 -1 1 2852

A Gubacsi hídon mennek át 6 tengelyes, 120 t-hoz közelítő tömegű gépek? Mert a szövegből ez nem teljesen egyértelmű, hogy pl. a Sulzert átengedik-e, vagy csak az angol mozdony van tiltva.

 

Ha a Sulzer is tiltólistán van, akkor nem látok gondot, mert a hídnál nem (csak) a tengelyterhelés számít, hanem a mozdony teljes tömege: egy 80 t-ás gép rámehet, egy közel 120 t-ás nem.

Előzmény: 1047 005-2 (2850)
rm40 Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2851

Folyómétersúlyok hogyan alakulnak?

Előzmény: 1047 005-2 (2850)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2850

"A Floydnak egyébként még vannak dízelmozdonyai, két Sulzer és két 651-es angol eredetű gép. Ezek azonban túlsúlyosak a Gubacsi-hídon, még egyszer sem láttuk őket átkelni a Kis-Dunán. Csepelen egyébként a Kocúrok és a Bobók a leggyakoribb mozdonyok, de előfordulnak a Metrans Herkulesei"

 

 

A  Metrans Eurorunnerei 80t/4 tengely.

 

A Sulzer 117t/6 tengely.

1047 005-2 Creative Commons License 2018.12.15 0 0 2849

Kész csoda,hogy van szerző feltüntetve!

 

 

"A vasúti járművek nagysebességű próbáinál az engedélyezett sebesség plusz annak tíz százalékával kell haladni,"

 

 

A nem nagysebességűeknél nem?

 

 

 

"és ha minden rendben van, akkor nincs akadálya a további száguldozásnak."

 

 

Miért kellene tovább száguldozni?

 

 

 

"A 104-es egyébként a Transmontanák legmodernebb generációja, már a „svéd kivitel”. A korábbi lapátorrúaktól néhány apróságban tér csak el, így a kompresszor a Softronic saját fejlesztése, bordásszíjas meghajtással, számítógépes felügyelettel. A vezetőfülkét új klímarendszerrel látták el és némi változás történt a mozdonyszekrényen is......Lényegi változások azonban nem születtek, mozdonyvezetői szempontból maradt a korábbiakkal megegyező kialakítás.

 

 

Akkor hogy van ez?

 

 

 

 

"különböző féknemekben, így tehervonati-, személyvonati- és gyorsfékállásban."

 

??Ki halt meg?

 

 

 

"A pályavasúttól érkező szakember több oldalas receptet hozott, pontosan megadva, hogy mely szelvényeknél mit kell csinálni,"

 

 

Há,csak szaklap!

alkotasu Creative Commons License 2018.12.07 -1 2 2848

Hosszabb szünet után benéztem a "szakportálra"...

 

Egy megújult nosztalgiavillamosról zagyvaságokat írni kár.

 

"Ugyancsak a neves évforduló alkalmából újult meg a korábban a már sok–sok év óta nosztalgia-villamosként üzemelő BKVT (Budapesti Közúti Vaspálya Társaság) 611-es egykori ikerpárjaként közlekedő 1714 számú villamoskocsi. Elmondhatjuk, hogy nem mindennapi ünnep, amikor egy száztizenegy éves matuzsálemmel bővül az üzemképes múzeumvillamos-flotta Budapesten! Ikresítése után a jármű 1820 pályaszámon közlekedett 1976-ig, akkor a két iker-kocsiból egyből nosztalgiajárművet avanzsáltak. Sajnos azonban 1987-ben – miközben az 1715-ösből 611-es lett – az 1714-est leállították."

 

A kocsi az ikresítése előtt viselte az 1820-as pályaszámot - ez az '50-es években volt (nem 1976-ig!), az ikresítés után lett belőle 1714. Az sem világos, miféle két ikerkocsiról ír, ugyanis az már 4 kocsit jelentene... Az 1714-est meg nyilván hamarabb állították le 1987-nél, mert az 1715-ös pályaszámú addigra vissza lett alakítva eredeti formájára.

 

Egy kicsit pontosabban kéne az adatokat közölni, jobban fogalmazni (esetleg megjelenés előtt elolvasni!), mert amúgy a téma nagyon hálás (lenne).

1047 005-2 Creative Commons License 2018.12.06 0 0 2847

"Tovább bővül a Siemens EuroSprinter-mozdonycsaládjának bevetési területe: az"

 

 

 

Eddig is jártak arra ES 64 U4-esek, ES 64 F4-esek,csak nem született belőle iho-s iromány.

1047 005-2 Creative Commons License 2018.10.22 0 0 2846

"hol pedig zaj miatt sebességkorlátos géppel"

 

 

??Biztos ez?

 

 

 

"A nagyjavításokat, forgóvázcseréket azonban már csak a Szolnoki Járműjavítóban végzik el,"

 

 

Előtte meg csak az Északiban,nem változott a helyek száma.

 

 

 

"ahol viszont az Északi Járműjavító bezárása óta ki sem látszanak a munkából"

 

 

Nincs összefüggés a 2 között.

 

 

 

"a lerokkant gépeket addig hajtják, amíg valamilyen nagyobb gonddal ki nem esnek végleg a szolgálatból, és csak akkor viszik el azokat nagyjavításra."

 

 

Ez sem igaz.

 

 

 

"A 090-es Szili például nemrég autóval ütközött Rakamaznál, majd napokra leállították Nyíregyházán. Remélni lehetett, hogy Szolnokra viszik, ahonnan megújult hajtással kerül vissza."

 

 

Naivan lehetett remélni,de aki ismeri az fvcs átfutási idejét ami kb. 1,5 év,nem tesz ilyet.

alkotasu Creative Commons License 2018.10.10 -2 5 2845

Amióta átmentek politizálós oldalba, ráadásul meglehetősen egyoldaliba, azóta nem nagyon olvasgatom. Kár az időt tölteni vele. Garai-Szakács a politizálósdit meglehetősen nyersen, de ostobán művelte (műveli még?), Zöldi kicsit finomabb stílusban, de a lényeg ugyanaz.

 

Egyik kedvencem, ahol saját magukat köpik szembe:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140122357&t=9209291

Előzmény: gammaszeg (2844)
gammaszeg Creative Commons License 2018.10.07 0 0 2844

Ti sem tudtok hozzászólni az iho.-s cikkekhez?

Beavis Butt-Head Creative Commons License 2018.10.02 -1 0 2843

http://iho.hu/hir/ismet-lezarult-egy-korszak-a-volanbusznal-181001

 

Ez a cikk önmagában jó, én viszont hiányolom belőle a 2-4-0-4-es buszokra való utalást... gyerekkoromban még láttam ilyet az Engels téren...

kihúzóvágány Creative Commons License 2018.09.02 0 0 2842

A teljesítmény nem minden, az állandó -és órás - sebességhez tartozó vonóerő is fontos. és ez lehet előnyösebb.

Előzmény: 1047 005-2 (2840)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.09.01 0 0 2841

"a 116-os Szergej két szerkocsit"

 

 

Mit?

 

 

 

"Már a segélyvonat sem szent, nincs 7/24-es rendelkezésre állás?"

 

 

??Napszúrás?Nem volt ilyen,semmi nem indokolta a vtv/MT megszegését.

1047 005-2 Creative Commons License 2018.08.24 -2 0 2840

"A Green Cargónak a legnagyobb terhelésű szerelvények élén jelenleg még két mozdonyt kell bevetnie, a hatezer kilowatt teljesítményű, hattengelyes Transmontanák azonban ezekkel egymaguk is meg fognak tudni birkózni, így vontatási kapacitás szabadulhat fel."

 

 

Az 5.6 MW-os TRAXX-ok miért nem elegek?

V43 1106 Creative Commons License 2018.07.31 -1 0 2839

Sziasztok! Android platformon már két hete nem tudom a cikkekhez tartozó galériát elérni miért? Crome frissítve van, és még úgy sem tudom megnézni.

BahnScorper Creative Commons License 2018.06.18 -1 1 2838

Ami a járat azonnali indítását megakadályozza, az a kocsihiány. Az ÖBB-nek egyszerűen nincsen elég olyan járműve, amelyek Hollandiában is közlekedhetnek.

 

Most az egyébként teljesen indokolt nyelvtannácizmus nélkül is ez még egy baromság marad. Ha a düsseldorfi nightjet hosszabbodik a hollandokhoz, akkor nem kell plusz kocsi. Másrészt a "bennszülött" osztrák kocsik ugyanúgy alkalmasak holland forgalomra, mint a DB-től átvettek, előbbiek 2008 jártak ki legutóbb, utóbbiak meg a CNL megszűnéséig.

 

A holland piac viszont túl kicsi ahhoz, hogy önmaga eltartsa a kék-sárga NS-hálókocsi-szerelvényeket

 

Olyannyira, hogy még 2003-ban eladta az NS az összes - egyébként az államvasút mai kék-sárga színtervét soha nem viselt éjszakai kocsiját - egy EETC nevű utazási irodának, amely csak autósvonatokat járatott velük. Azóta pedig már ez a cég is megszűnt, az utódja pedig Németországba vitte a járműveket.

alkotasu Creative Commons License 2018.06.18 0 2 2837

Ráadásul - mint kiderült - biztosan messze nem 120-szal ment az a vonat. A cikket meg nem is helyesbítik.

És az meg rendkívül gáz, hogy THF ír egy hallomás alapján kreált cikket - erősen túlzó (bulváros) adattal.

Ilyenkor mindig megbánom, hogy még néha megnyitom azt a portált.

Előzmény: 1047 005-2 (2836)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.14 0 1 2836

"Amit hajnalban, a terepen személyesen tapasztaltunk, a 30a-n közlekedő vonatok pályasebességgel, hosszú kürtszóval közelítik meg a jelzőőrökkel fedezett átjárókat."

 

 

Na azzal biztos nem,max. a számukra engedélyezett legnagyobb sebességgel!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!