Persze, hogy beleszámoltam. A forgalomba helyezés itthoni költsége egy kb 2005-ös vasnál 130 ezer, plussz az erre szakosodot személy jutaléka ami 20. Ami azt illeti az én a vasamért is kétszer mentem 350 kilómétert, ami már egy repjegy ára.
Igen a motorom puffos, sérült a váza, és masszírozták is a sérülésnél a megszokott magyar színvonalon. Eszem ágában sem volt puffos motort venni, de minden más tökéletes állapotban volt rajta, ami nem tudom, hogy lehet de biztosan kicserélték minimum az első telót és a kereket a puff után. Kipróbáltam, nem húzott el, nem rázott. Ezért hosszas tanakodás után elfogadható engedménnyel igent mondtam. A vázon még agyalok, van egy pár elképzelésem, de azt hiszem így fog maradni.
Ha kint éltél, azért kicsivel más szemmel nézed a dolgokat. Nekem se tapasztalatom, helyismeretem, se kellő nyelvtudásom nincs egy hasonló vásárlás lebonyolítására. A 3200Font-os gépen 150E lenne a "haszon". És én nem tudom a 250E-es járulékos költségekbe beleszámoltad-e a kiutazást, személyes megtekintését a motornak? Azért az sem mindegy, hogy a szomszéd városba, vagy Angliába megy az ember motortnézni.
Ami a kultúráltságot illeti, biztos, hogy igazad van. Bár szerencsére már itthon is kialakult egy réteg.
Hogy miért kell egy motorostalálkozón éjszaka, levett kipuffogóval leszabályzásig húzni a gázt? Fingom sincs!
És nappal megnézve a gépet, egy csilli-villi motor volt, amire azt gondolnám a gondos tulaj szeretett motorja.
Azt az olajat a szelepházba is fel kell juttatni, a mérnökök kitalálták, kiszámolták az adott alapjárati fordulatszámot. Azt, hogy percenként hány köbcenti olajat juttat jelen esetben a szelepekhez, annak mekkora lesz a kenő ill. hűtő hatása.
Joe meg sokalva a fordulatszámot, csökkent rajta. Nem lesz semmi különösebb probléma, csak az élettartam csökken. Na de egy olyan országban ahol három évente lecserélhetik a bringát, ez kit érdekel?
Azonkívül a legnagyobb igénybevételnek az indítás alatt és után van kitéve a motor, amikor még nem alakult ki az olajfilm a fémrészek között. Ill. amig be nem melegedett a motor (és az olaj), hogy elérje az üzemi hőmérsékletét.
Nekem is tetszik a kis alapjárati fordulatszám, csak jó ha tisztában vagyunk a hátulütőivel.
Az első nem érdekelt mert belenyúltak de a másodikat meg is kerestem, de sajnos addigra eladta. Nos ha átszámolod, nálunk egy olyan vagy 1.5 miller hanemtöbb az meg 3200 font. Volt egy nagyonszép 2700-ért is. De nem csak az árról van szó. Én gépész vagyok, és régen tíz évig építettem motorokat, a gyomrom is felfordul, ha meglátok egy magyar gánygépet. Kint meg ideadják a szervizkönyvet és a gép olyan amilyennek mondják. Ja igen, én kint éltem, ezértmondom.Perszevanottismindenféle,deezajellemző,nemreszelnekotthon,betóljákaszakszervízbeaholmegrendesenmegcsinálják.
A Harley-k a régi iskola szerint jókora lendtömegű forgattyús tengellyel épülnek manapság is. Ez a legegyszerűbb módja a szögsebességingadozás (egyenlőtlenségi fok) kordában tartásának. Aztán a nyugvócsapok mindkét oldalon kétsoros görgős ágyazásúak. Általában a gördülő csapágyazás olajigénye rendkívül csekély a sikló ágyazásokhoz (pl. japán motorok konstrukciói) képest. A Harley dugattyúi igen hosszú hajtókarokhoz csatlakoznak (szemben a japán V2-kkel), melynek révén az ébredő felületeket összeszorító erő csekély.
Úgy látom az új amerikai vetélytárs a Victory is kis lendtömegű.
Lehet más oka is van a mai befecskendezős motorok magasabb alapjáratának. Az alacsony alapjáraton erősen lüktető gázoszlop a szívócsőben. Ilyen ingadozó áramlási viszonyok között a környezetvédelmi norma bizonyára nehezebben teljesíthető.
Igen a harmadik a legrokonszenvesebb, de ennyiért bármikor vehetsz egy jót. Javaslom nézz szét a gumtree.com oldalon, UK-ban olcsóbban is találsz nagyon jókat. Kb min 250000 ft-ot számolj rá a behozatal és üzembe helyezés költségeire. Ha ezt nem vettem volna meg akkor egész biztos, hogy kintről hoztam volna egyet, már le is szerveztem és tettem is ajánlatot két gépre. De UK gépnél ügyelj a sós levegő okozta károkra, a sós levegő alattomosan és alaposan korrodál. Ugyanez az amerikai keleti parti gépekre is igaz lehet+ nagyon sok az árvízkárosult gép is az usában. Az nem biztos, hogy látszik, viszont garantált a giga szívás. amerikai gépnél nem biztos, hogy forgalomba helyezhető a hivatali terror miatt, én inkább elkerülném őket.
Az első linken szereplő motor nem eladó, valami családi harce-hurca van. A másikat meg akartam nézni, állítólag makulátlan, beszéltem a tulajjal, csak abba még nincs rugalmas motorfelfüggesztés, az csak 2004-től van. A tulaj engedett egy méltányos összeget, a motor bordó, kényelmes(180vagyok).
Régen szóba se jöhetett volna nálam a Spori csak a Big Twin-nek, mostanra valahogy változott a kép.
Sporiban a Nighterek a nyerők nálam (ezek "jó" drágák egyenlőre), aztán az Iron (ezeket is sokallom), aztán a mogyorótankosak és végül az amilyet te is vettél. Nagyon szép és arányos az a motor, csak valahogy nekem túl finom. Úgy értem, ha chopper, akkor legyen nagyvas. Sporinak meg túl lágy, ha érted mire gondolok. Na majd meglátom, az a 2008-as nagyon újszerűnek tűnik.
Az amsoilt elsősorban nem az élettartam miatt ajánlják, hanem mert állítólag a motor kevésbé melegszik és az olaj olcsóbb. El kell fogadjam, most, hogy kipróbáltam, ez a motor bizony melegszik! de aztán láttam,hogy az amsoil jóval drágább mint a harley saját márkája amit különben állítólag egy sunoco nevű olajtársaság készít, gondolom ugyanazt forgalmazza más márkanév alatt is. De alapjában véve a harley saját olaja inkább olcsó mint drága, 2850 egy quart, ami azért nem számít drágának. Gyorsan átfutottam a többi olajat, és a gyorsan elérhető olcsó olajok közül meglepő módon a mol szintetikus dynamicjának van a legmagasabb teljesítmény szintje. Ezt a mol ajánlja is harley-hoz. Érdekes lenne tudni kinek milyen tapasztalata van vele, ha kipróbálta. Bennem van egy kis bizalmatlanság a magyar cuccok felé.
Igen, bennem is az a kép alakult ki, hogy mindent össze-vissza gányolnak, majd kijelentik, hogy micsoda ócska gyártmány! Közben semmi műszaki kultúrát nem látok, csak flexet, üres csöves dübörgést, meg szétszaggatott hajdani colos meneteket. Iszonyat nálunk hogyan nyúlnak a gépekhez, mintha csak a kalapácsot ismernék, semmi igény, semmi tisztelet. Én olyat kerestem ami nem ilyen, és szerencsére találtam, bár kellett egy kis kompromisszum készség is. Mindegy a motor-váltó bontatlan, rendesen cserélték az olajat, nem ereszt, nem csörög zörög, nincs vágva-kalapálva, nem eszi az olajat, szóval gyári, kevés kilóméterrel. 2004 utánit kerestem, hogy a motor ne remegjen, viszont 2008 előttit, hogy ne legyen befecskendezős, bár az utóbbit nem tartottam túl fontosnak. De azért írok ide olyasmit amit nem látok sehol. A harley blokk szerintem repülőgépmotor lehetett eredetileg, erre utal az egy csapos főtengely ami a repgépek csillagmotorjára jellemző, a vezérlés, a mágnesgyújtás. A hasonlóság szerintem több mint szembeötlő. Nem is tudom hány fokos a HD v motor de nem lennék nagyon meglepődve ha pont kiadna körben egy 5 hengeres csillagmotort. Ez csak úgy eszembe jutott.
A spori előtt volt egy suzuki savage-m 42000km-nél, gyakorlatilag minden használhatatlanra kopott benne motorikusan,orrán száján folyt az olaj.
Aztán jött a spori és csak olajat meg gyertyát cseréltem benne, és 45000 után is olyan volt a blokkja mint amikor kijött a gyárból pedig kapott tőlem rendesen napi 100-150km városban meg a túrák, szóval sokan szidják a HD-ket, persze a régiek már tényleg lerobbannak mert csak elkopnak azok is de 40-50 éves motorokról beszélünk.Bocsánat visszatérve az olajokra
csatlakozom az előttem szólóhoz, szerintem is ezek az olajok már túl vannak minden minimum normán amit egy HD igényel. Pláne ha azt az évi 1-2 olajcserét rendesen megcsinálja az ember ilyen alacsony fordulatszámú üzemnél nem lehet gond egyikkel sem.
Azt írod érdekes dolgokat olvasni az olajról (mik ezek?) és lenyegébenazt írják amit én is lentebb.
Ez egy kicsit ellentétnek tűnik nekem.
A motorolajok fejlesztését a motorok teljesítményszintjének növekedése tette szükségesé.
A Harleyk (elnézést a fanoktól) ebből azért némikép kimaradtak. 60-70 év alatt a duplájára esetleg a triplájára nőtt a teljesítményük. Ez még mindig csak a fele (teljesítményben) a japán vagy európai társaiénál. Mivel a Harley a "hagyomány és tradició" üzletpolitikára épít, maradtak a V-kettes léghűtéses motorjaik. Tehát amit bírnia kell a többiekhez képest a nagy hőterhelés, ahogy írtad is főleg a hátsó hengernél, ami viszonylagos szélárnyékban van. Most már lassan 110éve robognak az utakon ezek a bringák és akkor hol voltak még a mostani teljesítményszintű olajak? A kialakult hírnévnek pedig részese volt a megbízhatóság, tartósság is. Még akkor is, ha ezt mostanában már többen is vitatják.
Az olajgyártóknál ez egy kicsit üzletpolitika is, ha a Harley-s társadalom rákap az olajomra nem is olyan rossz üzlet!
Nem tudom tisztában vagy-e azzal a motorolajoknál mit jelentenek a számok (pl 20W-50), de nagy valószínűséggel az emberek feleslegesen nagy tartaléku olajat töltenek a járműveikbe, úgy gondolván megérdemli a gépem, ennyi jár neki és ettől majd niztosan tovább bírja a motorom (autóm). A nagyobb teljesítményszint viszont ált. magasabb árat is jelent.
Gyorsan belenéztem az AMSOIL oldalába és azt írja a csere intervallumra, hogy a motorkerákpárgyártók ajánlásának akár a kétszerese is lehet 20 000MPH vagy egy év. Ez sem annak köszönhető, hogy ez AMSOIL hanem a szintetikus alapanyagnak. Tehát, ha megnézel más gyártókat, nagy valószínűséggel ők is ezt fogják írni az olajukról.
Az amcsik jól el vannak eresztve lével (és tudjuk, hogy nem nagyon érdekli őket a környezettudatos életmód), így kidobálják az olajat a gépből jóval a teljesítménycsökkenése előtt.
Száz szónak is egy a vége, bármelyik motorkerékpárhoz gyártott 20W-50-es szintetikus motorolaj azt a teljesítményt fogja neked nyújtani, mint jelen esetben az AMSOIL.
Ami sokkal érdekesebb kérdés kenés ügyben a Harley-knál olyan divatos alapjárat csökentés. Megnézem a Youtub-ot, hodeginditás után fél percel már úgy visszaveszi az alapjáratot, hogy éphogy átfordul a főtengely. Na itt kopik szépen a dugattyú meg a csapágyak. Csak hát, "milyen jó is a hangja".
Amikor megterveznek egy motort nem véletlenűl állítják akkorára az alapjárati fordulatszámot, mint amennyi csak ezt sokan les..rják, helyette 6000km-enént (nem mérföld?) cserélik az olajat. Pedig az egyik nem kompenzátja a másikat!!!
gyakorlatilag ezek elkoptathatatlan motorok, nem azért fúrják fel őket mert elkopnak:)
én télire mindíg friss olajjal teszem el, hogy ne ülepedjen ki az olajsár- mert az csökkentheti az olajjáratok átmérőjét, aztán meg év közben 1-2-szer futásnak megfelelően. Ha megyek 20
Igen azt vettem, már tizenéves korom óta szerettem ezt a típust, és most úgy láttam most vagy soha. Az olajról érdekes dolgokat olvasni amerikai honlapokon. Csak az a gond, hogy ott más olajok vannak használatban, így azokat drága itt beszerezni. Lényegében azt írják, minden jó bele ami egyébként is jó, és a teljesítményszintje megfelelő. Az amsoil nevű olajat dícsérik leginkább, megkerestem a céget, de nincs hivatalos dealer-e magyarországon, ha megrendelem 15.40euro egy quart, plussz 18euro a szállítás 6 literre 2 hét alatt.
Kéne egy kis segítség. Vettem egy Harley-t. Azon töprengek milyen olajat tegyek bele amit még ki is tudok fizetni. Külföldi honlapokon leginkább az amsoil nevezetűt ajánlják, főleg mivel a harley hajlamos a melegedésre, és a hozzászólók szerint ezzel az olajjal lényegesen kisebb a melegedése, különös tekintettel a hátsó hengerre. Megkerestem a gyártót, de az olaj majdnem 20 ezer lenne mire ideér, az meg egy kicsit sok nekem. Ajánlották még a mobil 20W50 olaját is. Ezen kívül szeretném tudni ki mit gondol az olajcsere intervallumáról. Gyárilag 6-8 ezret írnak hol, de amerikában álltalában sokkal gyakrabban cserélik.