Keresés

Részletes keresés

NeomatiK Creative Commons License 2021.02.22 0 0 341

Szia.

 

Ez csak a munkadíj, gondolom.

Az sem mindegy, hogy

- összesen hány m2-ről van szó.

- mennyire kemény a talaj

- Lesz-e szegélykő? Ha lesz, akkor milyen hosszon lesz

- Egyenesvonalú-e a térkövezés széle vagy íves

- a térkövet kell-e vágni sok helyen

stb.

 

 

Amúgy nekem kicsit soknak tűnik.

 

1m2-re saccolva a munkafázisok idejét:

- 35cm mélyen eltávolítják a felső réteget (0,35m3)

- nagyjából a végső síkra hozzák

[eddig kb 1 óra munka ásóval/lapáttal]

- 25cm zúzalékot tesznek ezt már a végső síkkal megegyezően állítják be

[+0,4 óra]

- bevibrálják ezt az egészet

[+0,05] óra

- szintvezető síneket fektetnek

[+0,5 óra]

- feltöltik finomabb zúzalékkal és lehúzzák a síneknek megfelelően

[+0,25 óra]

- lerakják a térkövet

[+0,5 óra] (ha sokat kell szabni, akkor több idő lehet)

- bevibrálják

[+0,05 óra]

- besöprik ékelőhomokkal

[+0,05 óra]

ez összesen idáig: 2,8 óra

 

 

és a szegélykőépítéshez:

- betonkeverés (pl zsákos)

- szintezés

- szegélykő berakás

 

plusz az anyagmozgatás, odavitel, elvitel stb.

 

Szóval akár még reálisnak is lehet tekinteni a 10000 Ft/m2.

Előzmény: St.Iván (339)
TINTUS Creative Commons License 2021.02.17 0 0 340

Új vagyok itt ezen a fórumon és mindenkit köszöntök. A feladat a következő lenne :

 

Személyautó kijárót kell készíteni, 60*40*10-es beton gyeprácsból lenne. Tehát 1-1 40 centi széles párhuzamos nyomtávval. Milyen rétegrend kell alá?   Egy így készült út elbír néha teherautót is ?
A két nyomtávú kijáró 35 méter hosszú lenne.

 

Lesz kis gép 40 centi széles kanállal de milyen mélyen szedje ki a földet- 10 centi eleve a gyeprács ugye.

Köszönöm a válaszokat.

St.Iván Creative Commons License 2021.02.17 0 0 339

Sziasztok!

Nyár elején kezdek majd építkezni Pest megyében, térkövezésre 10.000 Ft/m2 árat kaptam a generálosomtól.
Szerintetek ez rendben van, ez az ára?

Előre is köszönöm a válaszokat!

stevemegane Creative Commons License 2021.01.08 0 0 338

Az 1 m valóban közel van egy kicsit.

Előzmény: Pompiere (337)
Pompiere Creative Commons License 2021.01.08 0 0 337

Egy 3-4 méter magas tujáról van csak szó, amelynek törzse egy méterre van a járdától. Érdekes módon csak a térkövet mozdította meg, a szegélykövet nem.

Előzmény: stevemegane (336)
stevemegane Creative Commons License 2021.01.06 0 0 336

A tujáid milyen távolságra vannak a térkőtől, hogy a gyökerük gondot okoz?

Előzmény: Pompiere (335)
Pompiere Creative Commons License 2021.01.06 0 0 335

A járdámat még csináltattam. Annak a mintájára csináltam utána a 6x4-es kocsibeállómat, ami nyolc év után sincs megsüllyedve.

 

A járdámnál úgy csinálták, hogy a 0-4-es ágyazatot túltöltötték és le lapvibrátorozták. Ezt "erőből" lehúzták, lenyesték annyira, hogy még egy centinyi anyag ráférjen majd. Ezután újból kerület rá 0-4-es anyag, (ezt már nem lapvibrátorozták) amit újfent lehúztak és erre ment a térkő, amit utána bevibráltak. Elmondásuk szerint azért csinálták így mert a 0-4-es anyag alatti felületet - hiába a nagy gondosság - precíziós gépek hiányában nem lehet úgy előkészíteni, hogy az ágyazóréteg utána mindenütt pontosan ugyanolyan vastag legyen.

 

Ha a 11-22-es réteg pl. hullámos - itt elég 1-1,5 cm-es hullámokra gondolni - akkor a 0-4-es réteg alsó fele is az és a végső bevibrálásnál egynémely térkő alatt nincs teljesen összetömörödve az ágyazóréteg, ami későbbiekben megsüllyedhet.

 

 

A víz nem tudja bemosni az ágyazóréteget. Ahhoz az kellene, hogy a fugák teljesen nyitottak legyenek. De ugye az be van seperve homokkal, meg idővel el is tömődik, bemohásodik az árnyékos részeken.

 

Nálam inkább az okoz gondot, hogy a tuja gyökere kezdi felnyomni a térkövet, hiába a majd 50 centis szerkezeti vastagság. De ahogy látom nincs ez másként a közutaknál vagy a kerékpárutaknál sem. Pedig azok építésekor elvileg lenni kéne igazi szakértelemnek is, hogy ilyen ne fordulhasson elő.

Előzmény: stevemegane (334)
stevemegane Creative Commons License 2021.01.05 0 0 334

Szia!

 

Az alábbit írtad:

"Az első réteg tömörítése talajdöngölővel, a második és harmadik réteg tömörítése pedig lapvibrátorral történt."

 

Ezek szerint ledöngölted a 0-4-es ágyazó réteget is mielőtt rátetted a térkövet?

 

Másik:

Nekem a 0-22-es zúzottkövet ajánlotta minden szaki.

Szerintük a 11-22-es közé később a víz lassan bemossa a 0-4-es ágyazót még alapos tömörítés esetén is és akkor megsüllyed a térkő.

Nálad ez nem történt meg?

Pompiere Creative Commons License 2021.01.05 0 0 333

Mondjuk ha visszaolvasnál akkor akár még választ is találhattál volna. A CKT-t én sem tartom jó ötletnek. Én így csináltam!

Előzmény: Logi222 (332)
Logi222 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 332

Udvar térkövezés lesz nálam, a cég az alábbi rétegrendet javasolja a kialakított föld tükörre:

 

CKT beton - 10 cm

0-4 mm-es mészkőzúzalék - 4-5 cm

6 cm-es térkő

 

 - A CKT beton átengedi a vizet? Attól félek, hogy nagy eső után a beton megtartja a vizet és felfagyhat télen..

- Ez el fog bírni személy/kisteherautót kátyúsodás nélkül?

 

Köszönöm! 

Cengő Creative Commons License 2020.12.17 0 0 331

ühümm :)

Előzmény: Törölt nick (330)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.15 0 0 330

Mennyiért jönne a szaki? Ha a feléért veszel valamit a feleségednek lehet, hogy másképp fog gondolkozni, te meg jól elszórakozol kint a szabadban :-)

Nem hiszem, hogy egész nap a gyerek mellett lennél egyébként se.

Előzmény: Cengő (329)
Cengő Creative Commons License 2020.12.12 0 0 329

Nagyon köszi a részletes leírást. Én is valahogy így csinálnám, lassan, hétvégéken, csak félek, h itthon lázadozás lesz, hogy mem elég, h nem foglalkozok a gyerekekkel, még a ház eleje is fel van túrva egy hónapja :) Az én feleségem is erősen szakit szeretne. :)

Előzmény: Törölt nick (325)
Cengő Creative Commons License 2020.12.12 0 0 328

Hát van egy 4 éves és egy 9 hónapos gyerek, az a baj, egy felnőttel is nehéz, de nullával kifejezetten kihívás :)

Előzmény: balabmw (324)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.12 0 0 327

"Ő adogatja neked a szerszámokat és a térkövet."

 

én biztos nem szerettem volna, ha ott sertepertél a feleségem :-)

 

Egyébiránt szerintem ez a fajta segítség csak egy profinak hasznos, egy amatőrnél szerintem nem is a lerakás a sok idő, hanem, hogy szépen kisimítsa a felületet, amire majd rakni fogja.

Előzmény: balabmw (324)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.12 0 0 326

bocs, még annyit a 30 négyzetméter kiásásához, hogy nekem a kocsibeálló már alapból kicsit lejjebb volt, mint a környezet, tehát nem ástam le csak kb 20 centit és cél volt az is, hogy a kocsibeálló picit magasabbra kerüljön, mint a környező füves rész. Sokkkal nem tudtam megemelni, mert akkor meg már a kaput nem lehetett volna kinyitni.

Előzmény: Cengő (323)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.12 0 0 325

nekem ez nyaralóban volt, csak hétvégente dolgoztam rajta és csak, akkor, ha kedvem volt hozzá és így hetekig tartott. Illetve pl zuzalékot csak akkor hozattam, amikor már kész volt a kiásás és közvetlenül oda öntötték, ahova kiástam, a finom zuzalékot csak akkor hozattam, ha a durvával már végeztem és azt is oda öntettem, ahol már végeztem a durvára rá, tehát voltak várakozások benne de mondjuk a zuzaléko nem kellett A-ból B-be hordani. De kb így nézhetett ki a ráfordítás (de ezek tényleg csak kb értékek, mert már nem tartottam nyilván) Viszont mivel nyaraló, tök mindegy volt mennyi idő, tavasszal csináltam, a kocsi addig az utcán állt, szóval nem sürgetett az idő. Jó szórakozás volt, máskor is szívesen csinálnék még ilyet.

 

 

ja a feleségem azt szerette volna, ha szakit hívunk.

 

  • 30 négyzetméter kiásás, föld eltalicskázása: kb 8 óra

  • szegélykövek betonozása (10+3 + 6 méter (azért nem 10+3+10+3 mert az egyik 3 méteres oldalon volt a kapubejáró, oda K szegélyek kerültek, de azokat egyelőre még csak beástam oda, nem betonoztam be, illetve az egyik 10 méteres oldalon a házfalig volt rakva a térkő, így oda sem kellett szegélykő) (ez nekem elég szöszmötölős volt, mert a szegélyköveket, ha nem pontosan pakolod, akkor onnan minden elromlik): kb 12 óra

  • durva murva terítése kb 2 óra

  • durva murva tömörítése: kb 2 óra

  • finom zuzalék terítése, nagyjáboli simítása: kb 2 óra

  • finom zuzalék tökéletes simítása és térkő lerakása (ezt ugye már nem tömörítjük, csak simítjuk! voltak négyzetméterek, amiket még rakás közben felszedtem, mert nem voltam vele elégedett. Mondom: nagyon fontos, hogy szépen húzd le a szintet (én egy deszkát és egy hosszú vízmértéket használtam. Illetve a már lerakott térkövektől kb 1 méterre leraktam a már lesimított zuzalékra egy térkövet és azt néztem vízmértékkel, hogy ha arra megyek, akkor az stimmelni fog-e): kb 16 óra

  • kvarchomok ráöntése, besöprése: kb 0.5 óra.

  • ehhez jön még a K szegély, azt nem betonoztam még be. Egyelőre azt sem ba van ásva a földbe.

 

A fentieknél vedd figyelembe, hogy összesen kb 20 darab térkövet kellett vágni (oszlopok miatt). Ha többet kell, akkor a lerakás ideje több lesz. Nekem egy egyszerű 10méter*3 méteres formám volt. Egyrészt ez illett oda, másrészt tudatosan is arra céloztam, hogy minél kevesebb követ kelljen vágni. Vágáshoz sima 125-ös(?) gyémántos tárcsát használtam. Kicsit kényelmetlen volt, hogy mivel nem érte át a vágás a követ így mindkét oldalról be kellett vágni a követ, de nem volt nagy flexem. De simán ment így is.

 

 
Alapvetően szerintem 3 dolog a nagyon fontos:

  • a megfelelő rétegek (de ha csak sima gyalogjárda, amin soha nem fog kocsi járni, akkor nem kell túlaggódni a vastagságokat)
  • tömörítés
  • precizitás, vízszintesek, távolságok, lejtések. (pl Inkább próbáld oda, mérd le 5-ször, mert ha már lebetonoztad a szegélyköveket, akkor macera van. A térkövet fel lehet szedni később is, de a betont macera)

 

Előzmény: Cengő (323)
balabmw Creative Commons License 2020.12.12 0 0 324

Szervezd máshogy!

Ő adogatja neked a szerszámokat és a térkövet.

Együtt is vagytok,munka is készül.

;-)

Előzmény: Cengő (323)
Cengő Creative Commons License 2020.12.12 0 0 323

Köszi mindkettőtöknek!

KakukkMosoly, neked ez a 30nm mennyi idő volt? Én is kb ennyi tapasztalattal rendelkezem egy kb ekkora területre :)

Billegek aközött, h vagy túl sokáig tart, vagy túl drága :) A feleségem nem annyira lelkes, ha a hétvégéimet tartósan ilyen munkákra szánom, ezért félek attól, hogy elkapkodom, és végül nem lesz elég jó. De ha meg hívok valakit, milliós tétel.

Előzmény: Törölt nick (321)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.10 0 0 322

ja, előtte nekem sem volt tapasztalatom. A lényeg a precizitás. Én nem vagyok az, de megértettem, hogy ilyen esetben nem lehet elkerülni.

 

és valami szép térkövet válassz, ne őszi lombot pl, mert az szörnyű :-)

Előzmény: Cengő (319)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.10 0 0 321

alapvetően, ha figyelsz és precíz vagy, nem tudod elrontani. Amire érdemes figyelni szerintem

 

 

  1. szegélykövek berakása: szintezés pontos legyen. mm-re!!! és az egymástól való távolság is. És figyel arra is, hogy a szegélykövek teteje vízszintes legyen, szóval ne dőljön semerre. Előtte sík területen rakd le a térköveket, hogy pontosan kimérd, hogy fog kijönni a méret, mert ha bebetonoztad a szegélyköveket, akkor már elég macera korrigálni :-)  Ha biztosra akarsz menni, akkor pár szegélykövet bebetonozol és odapróbálod a térköveket, hogy kijönnek-e a távolságok. Én ezt csináltam párszor.
  2. egyeneseket tartani kell, amikor már a térköveket pakolod. Ha nagyobb felületet raksz, akkor ellenőrizd pár méterenként, hogy tartod-e az egyeneseket, ne a végén derüljön ki, hogy csúnyán néz ki mert elcsúszott valahol, ahol picit nagyobb közöket hagytál a térkövek között, mert nem kalapáltad őket össze és ezért messzebbről nézve ferde. Ha ilyen van, szedd vissza és korrigáld!
  3. magasság: ha pl kapu van, akkor érdemes előtte átgondolni, hogy a kaput ki tudod-e nyitni a térkő miatt (mert a térkő lehet, hogy magasabban lesz, mint ami előtte ott volt). A térkő jó, ha pár centivel magasabban van, mint a környező fű, föld, hogy eső esetén a térkőről menjen a víz a fű irányába, ne fordítva
  4. tömörítés. Én egy gyepráccsal csináltam, nem kölcsönöztem semmi rezgőbizbaszt.. Emelgettem és ledobtam a durvább murva rétergre. Teljesen jó lett. Kicsit fárasztó volt, de nekem a mozgásra szükségem van. A már kész térköveket lehetett volna lapvibrátorozni, nem csináltam, így is teljesen jó lett. Picit kalapálgattam, amikor raktam.
  5. jó ha pontosan kiszámolod, hogy a durvább és finomabb anyagból, ami a térkő alatt lesz
  6. előtte gondold át, hogy ha kell lejteni, akkor merre lejtsen.
  7. amikor a finomabb zuzalékot lehúzod majd (tehát, amire már közvetlenül csak a térkő megy), akkor azt alaposan kell szintezni, mert amit ott elrontasz 1-2 centiket, az meglátszik a térkő szintjén is. Erre figyelni kell, nem kell sajnálni az időt. Addig kell csinálni, amíg szép víszintes (vagy ami neked kell lejtés) nem lesz.

 

 

 

én egy kb 30 négyzetméteres kocsibeállót térköveztem le, egyáltalán nem volt akkora mágia, mint aminek előtte hallottam. Legközelebb sem fogok szakit hívni (de persze, aki úgy érzi, hogy nem ez a kedvenc szórakozása, nyilván hívjon, de nekem tetszett ez a fajta meló).

 

Kicsit olyan ez, mint a csempézés. Az sem egy agysebészet, de ott is nagyon kell figyelni a vízszintesre, függőlegesre, eltérésekre ilyesmik...

Előzmény: Cengő (319)
Pompiere Creative Commons License 2020.12.07 0 0 320

Hogy mit lehet elrontani? Pontosan azt amit te is említettél: az egyik a megfelelő aljzat elkészítése, a másik pedig a megfelelő szintezés. Ha nem jó az aljzat, akkor megsüllyedhet az a rész amit terhelés ér. Ha nem jó a szintezés akkor vagy foltokban megáll rajta a víz nagyobb esőkor (természetesen utána elszivárog) vagy nem oda folyik ahová eredetileg szeretted volna.

 

Egyébként nem nagy dolog az egész, egyedül is megcsinálható. Amikor a 6x4-es kocsibeállómat csináltam, egyedül az ágyazó réteg lehúzásakor kértem meg a feleségem, hogy fogja meg a lehúzó deszka másik végét. A 3x3-as kerti sütőhelyet viszont egyedül csináltam.

 

Nyilván egy több helyen megtörő, több irányú járdához már át kell látni az egészet, hogy mi merre is lejtsen.

Előzmény: Cengő (319)
Cengő Creative Commons License 2020.12.03 0 0 319

Sziasztok! Kocsibeálló térkövezésen gondolkozom, de nincs semmi tapasztalatom benne. Azt látom, h a vastagság mindig a legkényesebb kérdés, nekem most az lenne a kérdésem, hogy technikailag mi a legkényesebb? tehát ha rosszul csinálom / béna vagyok, mint ronthatok el leginkább? ha nincs eléggé letaposva a murva? vagy nincs jól vízszintezve? vagy mi más?

köszi!

stevemegane Creative Commons License 2020.12.01 0 0 318

Köszönöm mindenkinek a segítséget.

Előzmény: Pompiere (317)
Pompiere Creative Commons License 2020.12.01 0 0 317

A nagyon olcsó, végén mindig drága lesz.

 

Javaslom csinálj egy-egy számítást vastagabb és vékonyabb rétegrendre. A vékonyabb rétegrendnél  add még hozzá pluszként azt a lehetséges költséget, amely a térkő esetleges későbbi felszedését, aládolgozását és újbóli lerakását mutatja. Nem kérdés, hogy melyik lesz a drágább.

Egy vékonyabb rétegrendnél a gyökerek is gyorsabban felnyomják a térkövet.  

Ne nekem legyen igazam.

 

Előzmény: stevemegane (315)
balabmw Creative Commons License 2020.11.30 0 0 316

Én is inkább fölé mentem az előírásnak,minthogy újra kelljen csinálni.

 

Ez így zajlik:

-Mennyit szedjek ki?

-50cm-et!

-Harckocsival akarsz beállni? Muhahaha...

-Nem. De kifizetem,szedd ki. Teszek 20cm 20-55öt,fölé 20cm 0-20at.

 

Pár év múlva:

-Nálad hogyhogy nem süllyedt meg?

-...

Előzmény: stevemegane (315)
stevemegane Creative Commons License 2020.11.30 0 0 315

Az általad leírt 40-45 cm aládolgozás harckocsinak is megfelelne.

Nálunk most javítják ki az egyik számozott utat, amin buszok és 40 t-ás kamionok is közlekednek. Annak csinálnak 40 cm-es alapot zúzottkőből.

Előzmény: Pompiere (314)
Pompiere Creative Commons License 2020.11.30 0 0 314

No, azt meg elfelejtettem, hogy nálam Frühwald Florenz 6 cm-es térkő van. A 15-20 centi alap szerintem kevés.

Előzmény: stevemegane (312)
Pompiere Creative Commons License 2020.11.30 0 0 313

Én így csináltam.

Előzmény: stevemegane (312)
stevemegane Creative Commons License 2020.11.29 0 0 312

Sziasztok!

 

Autóbejárót szeretnék tavasszal építeni. Úgy képzeltem el, hogy 25 m hosszon a két nyomvonalban lenne két 60 cm széles sáv letérkövezve, utána pedig a garázsra derékszögben ráforduló résztől telibe rakva 3 m szélesen. A garázs előtt pedig lenne egy 3x6 m-es placc.

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy az 5 cm vastag térkő (semmelrock citytop smart) elegendő a max 3.5t-ás személy és kisteher autóhoz? Személyautó forgalom heti egy alkalommal lenne rajta átlagban, kisteher lehet, hogy csak havonta egy.

Aládolgozni elegendő 15-20 cm 0-32 zúzottkő plusz az ágyazó réteg?

 

 

Köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!