Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.11 0 0 23

Legalábbis azt senki sem gonolhatja komolyan hogy Ferenc Ferdinánd miatt kirobban egy VH!

 

Az akkor gazdaságilag nagyon megerősödött Németországot minden eszközzel igyekeztek béntani.

 

Legvalószínűbben ezért kezdtek háborúba...

tuutuu Creative Commons License 2011.05.11 0 0 22

Nekik kellett a legjobban, mert ahhoz sokkal több üzemanyag kellett, és messzire kellett cipelni.

 

Ha szénből kevesebbet kellett volna cipelni, még most is szénnel tüzelnél az autódban...:}}}

Előzmény: Három szegény szabólegény (8)
Álomvédelmi twist Creative Commons License 2011.05.11 0 0 21

"az oroszok meg dinamikusabban fejlodtek, ha nincs haboru, es folytatodnak a trendek (ki tudja, folytatodtak volna-e), akkor az orosz-francia szovetseg valamikor a huszas evekben ujra versenykepes lett volna (angolok nelkul is!) a nemetekkel."

 

Ezt Krivickij nagyon nem így látta. És bocs, ha hosszú:

 

 

V. G. Krivickij: Sztálin titkosszolgálatában - Az elsőként dezertáló szovjet mesterkém emlékiratai

A fordítás az alábbi kiadás alapján készült:
W. G. Krivitsky: In Stalin’s secret service
Copyright © 2000 Enigma Books All Rights Keserved
Copyright © 1939 The Saturday Evening Post
Copyright © 1966 The Washington Post
Who Killed Krivitsky?
Foreword Copyright © 2000 Sam Tanenhause

 

Az elképzelés, hogy Hitler és Sztálin esküdt ellenségek lettek volna, és amely egészen a nemrég aláírt orosz-német paktum bejelentéséig szilárdan tartotta magát, nem volt egyéb puszta mítosznál. Elferdített látomás, semmi más, amelyet a ravasz álcázás és a propaganda porhintése hitetett el az emberekkel. Kapcsolatukat leginkább az állhatatos kérőével lehetne jellemezni, akit nem tántorítanak el a sorozatos visszautasítások sem. A kérő ebben a színdarabban Sztálin volt. Hitlerből csak ellenségesség áradt. Sztálinból viszont félelem.

 

Ha bármilyen németpárti politikusról beszélhetünk, aki a Kremlben szolgált, az csakis Sztálin lehetett. Lenin halála óta szerette volna elmélyíteni a Németországgal való együttműködést, és ettől az alapvető céljától akkor sem tért el, amikor Hitler került hatalomra. Éppen ellenkezőleg, a náci rezsim diadala arra késztette, hogy fáradságot nem kímélve keresse a Berlinnel létesíthető kötelékeket. Ebben a ténykedésében pedig a Távol-Keletről érkező japán fenyegetés csak tovább tüzelte. Mélységesen megvetette a „gyengélkedő” demokratikus hatalmakat, ám ugyanilyen mélységes tiszteletet táplált a „hatalmas” totalitárius államokkal szemben, és mindvégig ugyanazt az alapelvét követte makacsul, miszerint az embernek meg kell egyeznie a nálánál erősebb hatalmakkal.

...

Sztálin politikája akkor érte el egyik csúcspontját, amikor 1936-ban megszületett a titkos német japán egyezmény, amely az antikomintern paktum álcája mögött köttetett meg. Eme titkos megegyezés, amely leginkább az én, valamint beosztottjaim fáradozásai nyomán kerülhetett Sztálin kezébe, arra késztette, hogy kétségbeesett próbálkozást tegyen egy Hitlerrel kötendő alku kiharcolására. És valóban, egy ehhez hasonló megegyezés már 1937-ben is függőben volt kettejük között. A nemrégiben, 1939 augusztusában aláírt egyezmény megszületését azonban akkoriban senki sem láthatta előre.

 

Még két évnek kellett eltelnie, hogy Sztálin a világ elé tárja, valójában milyen baráti kapcsolatokat ápol Németországgal. ...

Sok idővel azelőtt, hogy Hitler, de még Sztálin is hatalomra emelkedett volna, a szovjet-német együttműködés a körülmények szülte megegyezés volt. A Moszkva-Berlin köteléket több mint tíz évvel Hitler előtt, az 1922-ben aláírt rapallói egyezmény szentesíti. Akkoriban mind a Szovjetuniót, mind Németországot kirekesztettként tartották számon; mindketten elveszítették a szövetségesek kegyeit; mindketten szembehelyezkedtek a versailles-i rendszerrel. Hagyományosan jó üzleti kapcsolatban álltak egymással, és közös érdekük is a megegyezést diktálta.

 

Manapság már közismert tény, hogy abban a bizonyos tíz évben titkos megállapodást kötött a Reichswehr - vagyis a német hadsereg -, valamint a Vörös Hadsereg. Szovjet-Oroszország engedélyezte a Német Köztársaságnak, hogy a versailles-i egyezményt figyelmen kívül hagyva tüzérségi és harckocsizó tisztek számára kiképzést tarthasson, ezenkívül légi és vegyi hadviselési technikáit fejleszthesse, méghozzá szovjet földön. A Vörös Hadsereg számára ez azért volt előnyös, mert a németek megoszthatták velünk a hadviseléssel kapcsolatos szakértelmüket, mivel a két hadsereg kölcsönösen biztosította a másik számára a birtokukban levő információhoz való hozzáférést. Azzal szintén mindenki tisztában volt, hogy Németország, valamint Szovjet-Oroszország között ebben az évtizedben igen intenzív kereskedelmi kapcsolatok alakultak ki. A németek hatalmas tőkét fektettek be a Szovjetunióban, és számos koncessziós társaságot működtettek. A szovjet kormány gépeket és mérnökszemélyzetet hozatott Németországból.

...

Sztálin, személy szerint nagyon megnyugodott, amikor a német tiszt jelentését elolvasta. Habár tökéletesen tisztában volt a náci doktrína létével, mely szerint „teljes erőbevetéssel keleti irányba kell nyomulnunk”, bízott a Reichswehr valamint a Vörös Hadsereg közötti hagyományosan szoros együttműködésben, mindemellett pedig őszintén tisztelte a von Seeckt tábornok által vezetett német hadsereget. A német vezérkari tiszt által írásba adott tények megegyeztek saját nézeteivel. Sztálin elsősorban úgy tekintett a náci mozgalomra, mint a versailles-i békekötésre való reakcióra. Úgy tetszett számára, hogy Hitler vezetése alatt Németország nem tesz majd egyebet, mint hogy leveti magáról a győztes szövetséges hatalmak által rákényszerített bilincseket, amelyeket a szovjet kormány az elsők között ítélt el hivatalosan. Valóban, a kezdetek kezdetén Moszkvát és Berlint éppen az kötötte össze, hogy mindketten határozottan ellenezték a győztesek mohóságát.

 

Ezekből a megfontolásokból kiindulva, Sztálin, Hitler hatalomra kerülése után a legkisebb fáradságot sem tette a Berlin-Moszkva kötelék eltitkolására. Éppen ellenkezőleg. Minden erejével azon munkálkodott, hogy ez a kötelék fennmaradhasson. Hitler volt az, aki első három évében fokozatosan leépítette a Vörös és a német hadseregek közötti bizalmas kapcsolatokat. Ez azonban nem tántoríthatta el Sztálint. Csak annyi eredménnyel járt, hogy még nagyobb erőbedobással próbálta megszerezni Hitler barátságát.

1933. december 28-án, tizenegy hónappal Hitler hatalomra kerülése után, Molotov, a minisztertanács elnöke, a Szovjetek Kongresszusa előtt tartott beszédében megerősítette Sztálin ragaszkodását a Németországgal kapcsolatos politikához:

- Németország mindig is különleges szerepet töltött be nemzetközi kapcsolatainkban... A Szovjetuniónak éppen ezért nem áll érdekében, hogy az eddigi Németországgal kapcsolatos politikáját megváltoztassa.

Másnap, még mindig ugyanezen a kongresszusi ülésen, Litvinov, a külügyi népbiztos még Molotovnál is továbbment, amikor arra kérte az egybegyűlteket, értsék meg Hitler szándékait. Litvinov úgy magyarázta a Mein Kampfban leírt politikai tervet, mint a korábban, német területnek számító országok visszafoglalását. Beszélt a nácik határozott tervéről, miszerint: „Tűzzel-vassal kell egyengetnünk a keleti terjeszkedés felé vezető utat, anélkül hogy megállnánk a Szovjetunió határainál, és rabszolgaságba kell hajtanunk ennek az uniónak a polgárait.” Majd a következőképpen folytatta:

- Tíz éve szoros kötelékek állnak fenn Németország és hazánk között mind politikai, mind gazdasági értelemben. Mi voltunk az egyetlen nagy ország, amelynek semmi köze nem volt a versailles-i egyezményhez és annak következményeihez. Mi lemondtunk mindazokról a jogokról és előnyökről, amelyeket ez az egyezmény biztosított volna számunkra. Németország legelső helyen áll azóta is, ha külkereskedelmünkről esik szó. Mind Németországnak, mind hazánknak hihetetlenül hatalmas előnye származott a politikai és gazdasági kapcsolatokból, amelyeket országaink között sikerült kiépítenünk. (Kalinyin, a végrehajtó bizottság elnöke ekkor hangosan felkiáltott: „De különösen Németországnak!”) Ezen kapcsolatokból önbizalmat merítve, Németország ma már sokkal bátrabban szólhat azokhoz, akik tegnap legyőzték.

Ez a kis beszéd, amelyet csak még hangsúlyosabbá tett Kalinyin bekiabálása, egyértelműen azzal a céllal készült, hogy Hitlert emlékeztesse, milyen segítséget nyújtott országának Szovjet-Oroszország a versailles-i győztesekkel szembeni küzdelemben. Litvinov a következő hivatalos bejelentést tette:

- Németországgal, ugyanúgy, mint minden más állammal, a lehető legszívélyesebb kapcsolatok fenntartására törekszünk. Sem a Szovjetuniónak, sem Németországnak nem származik semmiféle kivételes előnye a baráti viszonyból. Nekünk, személy szerint semmilyen terjeszkedésre irányuló szándékunk nincsen, se nyugatra, se keletre, se bármelyik egyéb égtáj irányába. Szeretnénk, ha ugyanezt Németország is kijelentené.

...

Radeket, hogy az előkészítse Oroszország, valamint a világ közvéleményét eme taktikai pálfordulásra.

Azokban a napokban - vagyis 1934 kora tavaszán - rengetegszer találkoztam Radekkel, a Kommunista Párt Központi Bizottságának székházában. A moszkvai belső körökben már mindenki arról pletykált, hogy Radeknek olyan cikksorozatot kell előkészítenie, amely elsimítja az akadályokat a Kreml politikájának közelgő megváltoztatása előtt.

A cikkek a tervek szerint mind a Pravdában, mind pedig az Izvesztyijában, vagyis a legfőbb kommunista és szovjet orgánumokban is meg kellett hogy jelenjenek. Ezenkívül minden bizonnyal a világ minden részén leközlik őket, az európai országok kancellárjai pedig figyelmesen tanulmányozzák majd mindegyiket. Radek feladata úgy szólt, hogy tisztázza a versailles-i békekötés körüli félreértéseket, előre jelezze a Párizzsal való baráti viszony beköszöntét, meggyőzze a külföldön élő szovjet szimpatizánsokat, hogy ez a szemléletváltás nem ellenkezik a kommunizmussal, és ezzel egy időben szabadon hagyja annak lehetőségét, hogy Németországgal megegyezést köthessen a Szovjetunió.

Mivel akkoriban nagyon gyakran telefonáltam Radek irodájába, tisztában voltam vele, hogy nap mint nap személyesen beszéli meg Sztálinnal a további teendőket. Megesett, hogy naponta több alkalommal is átviharzott Sztálin irodájába. Sztálin alaposan átnézett minden egyes szót, amit papírra vetett. A cikkek a szó minden értelmében Radek és Sztálin közös munkái voltak.

Mialatt ez a cikksorozat készült, Litvinov népbiztos továbbra is minden lehetségest megtett, hogy sikerüljön tető alá hoznia a Hitlerrel aláírandó megegyezést. Áprilisban azzal a javaslattal fordult Németország felé, hogy ketten, együttesen garantálják a balti államok függetlenségét és sérthetetlenségét. Berlin kerek perec visszautasította a javaslatot.

A Radek-cikket világszerte úgy emlegették, mint a szovjet nyitás beharangozóját Franciaország, valamint a kisantant felé, ezzel együtt pedig a Németországtól való elfordulás első jelét. „A német fasizmus és a japán imperializmus - írta Radek – a világ újrafelosztásáért küzd - ez a küzdelem pedig a Szovjetunió, Franciaország, Lengyelország, Csehszlovákia, Románia, a balti államok ellen; Kínával, valamint az Amerikai Egyesült Államokkal szemben irányul. A brit imperializmus ezzel szemben kizárólag a Szovjetunió ellen akarja felhasználni ezt a törekvést.”

Ekkoriban nagyon sokat beszélgettem Radekkal. Tudta, hogy tisztában vagyok vele, milyen feladatot bíztak rá. Tettem is néhány megjegyzést az „új politikával” kapcsolatban, és elmeséltem neki, hogy a kevéssé informált körökben milyen benyomást keltett a munkája.

Radek azonnal kiöntötte a lelkét: „Csak a bolondok gondolhatják azt, hogy valóban szakíthatunk Németországgal. Amit én itt papírra vetettem, az egy dolog - a valóság azonban egészen más. Soha senki nem adhatja meg nekünk mindazt, amit eddig a németektől kaptunk. Számunkra éppen ezért lehetetlen, hogy megszakítsuk a kapcsolatokat Németországgal.”

Radek tovább folytatta a beszédet, olyasmiket hangoztatva, amelyekkel én magam is tökéletesen tisztában voltam. Megemlítette a német hadsereggel való kapcsolatunkat, amely még Hitler uralma alatt is fennmaradt, a német nagytőkéhez való viszonyunkat - hiszen Hitlert magát nem az iparosok irányították? Még szép, hogy Hitlernek esze ágában sem lesz feloszlatni a vezérkart, amely éppen az Oroszországgal való kapcsolatok egyik legfőbb támogatója! Még szép, hogy Hitler nem fogja magára haragítani a német üzleti köröket, akik oly hatalmas összegeket áramoltattak az országba! Ez a két erő volt hát a szovjet-német kapcsolatok letéteményese.

Egyszerűen idiótának nevezett mindenkit, aki úgy tartotta; hogy azonnal meg kellene szakítanunk a kapcsolatokat Németországgal csak azért, mert a nácik üldözik a kommunistákat és a szocialistákat. Igaz, a Német Kommunista Pártot szétzúzták, vezetőjét, Thaelmannt bebörtönözték. Többezernyi tagját koncentrációs táborokba küldték. Ez azonban csak az érem egyik oldala volt. Ha az ember Szovjet-Oroszország alapvető érdekeit veszi figyelembe, akkor egészen más fényben tűnnek fel a dolgok. Ezek az érdekek pedig nem diktáltak egyebet, mint folytatni az együttműködés politikáját a német Reichhel.

Na és a cikkek, amiket írt? Azoknak mi közüle volt a valósághoz? Az egész csak a nagypolitika szolgálatában állt. Szükséges manőverek voltak. Sztálinnak eszében sem volt szakítani Németországgal. Inkább épp ellenkezőleg, csak szorosabbra akarta vonni Berlin és Moszkva kapcsolatait.

Nekem és a többieknek, akik bejáratosak voltak a Kreml belső köreibe, mindez teljesen egyértelműnek tűnt. 1934 tavaszán egyetlenegy sem akadt közöttünk, aki lehetségesnek tartotta volna, hogy hazánk hátat fordíthat Németországnak. Úgy tekintettünk Radek cikkeire, mint amelyek Sztálin taktikájának szerves részét képezik.

Előzmény: Törölt nick (14)
bpdili Creative Commons License 2011.05.11 0 0 20

Téves állítások sorozata,

John Fisher 1912-ben javasolja az olajat tüzelésre. Előnyei egyszerűek, ugyanannyi üzemanyag mennyiség mellett, nagyobb akciórádiusz, illetve hatótáv, a fűtő személyzeten(fekete banda) spórlás. Hátrányai, amíg a köszén utánpótlás ki van építve, ez lényegében egy világot átfogó infrastruktúra, addig az olaj ellátást is meg kell teremteni. Komolyabb mennyiség esetén stratégia tartalékokat kell felhalmozni. Pld szinte az összes az első VH alatt felhasznált szén a monarchia flottájában, már 1913-ra az adriai kikötőkben volt. yakorlatilag az I VH alatt építik az első olajkazános nagy hadihajókat.

Robbanó motorokkal a probléma, hogy az vagy nem elég a taljasítményük a hajók hajtására, vagy egyéb müszaki problémák vannak. Ezzel együtt, szép lassan. de a háború végére, ezek is megjelennek. Ezzel együtt, ahol egyértelműen olaj származékokat használtak, a repülésben, egyik hadviselő félnek se volt üzemanyag hiánya.

BpDili

 

 

Három szegény szabólegény Creative Commons License 2011.05.11 0 0 19

az I. Világháború kitöréséhez az olajnak elég sok köze volt.

 

A cikk nagyjából azt mondja a mit a topiknyitó video.

 

Ez volt a háború fő oka.

Ehhez kellett ürügyeket fabrikálni.

Bosznia a kutyát sem érdekelte.

Sajnos az angolszászok nagyon kifinomultan manipulálták a dolgokat.

 

És érdekes, hogy a hivatalos történelem milyen elegénsan kerüli a háború közel-keleti aspektusait.

 

Azt hiszem többet érdemel, mint lábjegyzet, hogy a Balfour deklaráció is ekkor keletkezett.

 

 

 

 

Előzmény: Axum (18)
Axum Creative Commons License 2011.05.11 0 0 18

"A háború előtt Nagy-Britannia aggódva figyelte Németország térnyerését a kontinensen és különösen a német csatahajó építási programot. Az admiralitás (Churchill vezetése alatt) a háború előtt egy évtizeddel határozott úgy, hogy a flottát átállítja olaj alapú üzemanyagra a szénről. Ekkoriban azonban Anglia egyáltalán nem termelt olajat és a legközelebbi ismert olajlelőhelyek a Perzsa-öböl környékén voltak a mai Irak és Irán területén. A XIX. század legvégén Németország az Ottomán Birodalom támogatásával megkezdte a Berlin-Baghdad vasútvonal kiépítését. Az angolok először támogatták a projektet, de később meggondolták magukat, nem tetszett nekik Németország nyomulása az olajlelőhelyek felé. Bár elvileg a nézeteltéreseket a vasút felett tisztázták a vitázó felek, mégis a háború kitörése után az egyik első brit hadművelet Bászrából indult (valahonnan ismerős, ugye...) Célja Bagdad elfoglalása volt, ami sikeresen meg is történt néhány évvel később. Nyilvánvaló, hogy közvetve ugyan, de az I. Világháború kitöréséhez az olajnak elég sok köze volt. A háború után a vasútvonal tulajdonjoga a britekhez került."

 

http://terminus.blog.hu/2008/07/25/a_nagy_jatszma_es_az_olaj

Vasgerinc Creative Commons License 2011.05.11 0 0 17

Nem tartom kizártnak, hogy volt aki felismerte a jelentősségét és tisztában vagyok a technika történelmével nagyjából, de például ha jól tudom 1930-as évek valamelyikéig egy gőzgép tartotta a sebességcsúcsot.

Előzmény: pizo (16)
pizo Creative Commons License 2011.05.10 0 0 16

A belső égésű motorral hajtott haditechnikának már az első VH-ban, és pár évvel előtte is komoly szerepe volt. Ugye gőzgépes komoly tengeralattjáróról és repülőgépről nem hallottál? Mert nem is volt, ezekbe a belsőégésű motor (kicsi, könnyű, nagy fajlagos teljesítményű) kellett. Gőzautó volt a XX. sz. elején, sőt ígéretes (Stanley Steamer és társai), de ezeket sem szénnel fűtötték. Hogy miért nem terjedtek el? Nem műszaki okai voltak.

 

Ugye az eddigi "legracionálisabb"  hőerőgépet Rudolf Diesel találta fel, és a németek gyorsan felismerték a jelentőségét. Olyannyira, hogy mikor Diesel 1913-ban Angliába utazott új üzleteket kötni, "bánatában" a tengerbe ugrott a La Manche csatornán közlekedő hajóról. De nagy valószínűséggel a német titkosszolgálat tette el láb alól.

 

Zoli

Előzmény: Vasgerinc (6)
Holdkooros Creative Commons License 2011.05.10 0 0 15

Ahhoz rá kellett volna venniuk vilmos császár unokaöccét, hogy ferdinand helyett ő menjen Szarajövő-be... de ez vmiért nem jött össze...

Előzmény: Vasgerinc (10)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.10 0 0 14

számítások szerint ha nem tör k ia vh, akkor kb. a harmincas évekre olyan fejlett lett volna, hogy az antant nem tudta volna lenyomni

 

Ez azert nem igaz, mert az oroszok meg dinamikusabban fejlodtek, ha nincs haboru, es folytatodnak a trendek (ki tudja, folytatodtak volna-e), akkor az orosz-francia szovetseg valamikor a huszas evekben ujra versenykepes lett volna (angolok nelkul is!) a nemetekkel.

Előzmény: ==T== (4)
Qputyin Creative Commons License 2011.05.10 0 0 13

Azért minden elvnek és gyakorlati megvalósítási fázisnak van hasznos mellék vagy periférikus haszna. Épült egy ma is drága befektetési ágnak számító vasútvonal.

Előzmény: Három szegény szabólegény (9)
Mindenki egyéni, én nem. Creative Commons License 2011.05.10 0 0 12

Ha a nürnbergi elvek lennének alkalmazva, Tony Blairt felakasztanák.

 

 

Három szegény szabólegény Creative Commons License 2011.05.10 0 0 11

Azt tőlük kérdezd.

 

A PsyOps meg a BlackOps korai megjelenése.

Nyilván azt a látszatot akarták kelteni, hogy az angolok csak áldozatok a dologban. Szemtől szembe nem mertek kiállni a németekkel.

 

 

Előzmény: Vasgerinc (10)
Vasgerinc Creative Commons License 2011.05.10 0 0 10

És miért egy ilyen merénylettel robbantották ki? Miért nem a németekbe kötöttek bele közvetlenül?

Előzmény: Három szegény szabólegény (9)
Három szegény szabólegény Creative Commons License 2011.05.10 0 0 9

De a világháború kitörése valahogy nem kapcsolódik konkrétan a történelem hivatalos verziói között Irakhoz az én ismereteim szerint.

 

Sajnos ez már így szok lenni.

Mivel a "hivatalos verzió" a győzteseké, nem várható el tőlük, hogy magukra terhelő adatokat keverjenek bele.

 

Ugyanúgy, ahogy ma sem úgy írják le a háborúkat, hogy az olaj és az olajdollár körül törtek ki, hanem "demokráciát vinni a közel keletre".

Ugyanúgy az első világháború is az energiaforrásokért ment.

 

Még a módszer is hasonló: Egy terrorista akcióval robbantják ki. (Gavrilo Prinzip és a Fekete Kéz) - Nyilván az akkori Soros már szervezte az OTPOR mozgalmat...

 

Azóta se váltottak logót:

 

Előzmény: Qputyin (3)
Három szegény szabólegény Creative Commons License 2011.05.10 0 0 8

Az I. VH idején még nem volt olyan fontos szerepe az olajnak, hiszen ezidő alatt találták fel a tankot és a harci repülőt.

 

Dehogynem !

Az I VH előtt a British Navy már átváltott olajra.

Nekik kellett a legjobban, mert ahhoz sokkal több üzemanyag kellett, és messzire kellett cipelni.

Es a britek igen nagy területeket ellenőriztek a tengereken.

A németek is akartak váltani, de nekik nem voltak olajgyarmataik.

 

Addigra már tudták, hogy az olaj fűtőértéke sokkall jobb mint a széné, nem kell lapátolni, és nincs utána hamu.

A haditengerészetnél ezek az előnyök fontosabbak voltak mint másutt.

 

Mivel a németek voltak a legaktívabbak a babiloni régészeti ásatásokban, nekik tűnt fel hogy ott rengeteg olaj van, és érdemes a Berlin-Bagdad vasútba befektetni.

 

 

 

 

Előzmény: Vasgerinc (6)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.10 0 0 7

Egész eddig úgy tuttam, hogy Orbán miatt vót...

Előzmény: Három szegény szabólegény (-)
Vasgerinc Creative Commons License 2011.05.10 0 0 6

Az I. VH idején még nem volt olyan fontos szerepe az olajnak, hiszen ezidő alatt találták fel a tankot és a harci repülőt. Ekkoriban az olajat csak fűtésre és világításra használták.

Vagy ennyire előrelátóak lettek volna az olaj szerepét illetően? És már akkor is tudták, hogy Irakban olyan sok olaj van? 

wok Creative Commons License 2011.05.10 0 0 5

nemyo a cím

 

max az olaj miatt (sem), de semmiképp se irak miatt

 

üdv

Előzmény: Három szegény szabólegény (-)
==T== Creative Commons License 2011.05.10 0 0 4

Németország volt a kor legdinamikusabban fejlődő országa (ez a II. vh előtt is így volt), számítások szerint ha nem tör k ia vh, akkor kb. a harmincas évekre olyan fejlett lett volna, hogy az antant nem tudta volna lenyomni, ezért kellett még előtte háborút kirobbantani a németekkel ill .megakadlyozni, hogy erőforráshoz jussanak.

 

Most kína van hasonló helyzetben, de a rengeteg amcsi államkötvény és főleg a kínai interkontinentális rakáták miatt ezt a módszert már nem igazán ajánlott megint elővenni.

Előzmény: Három szegény szabólegény (-)
Qputyin Creative Commons License 2011.05.10 0 0 3

Nekem Seherezádé is beugrott egy verzióként ahogy mesél Sahrijár királynak aki ennek köszönhetően gyógyult elmeileg.

De meg kellett állapitanom az archivumokból, hogy a petróleummal világítás és a motorizáció beindulása felfuttatta a Shell és a BP olajcégeket előjogokkal a kereskedelemben.

Ismeretes, hogy a német hadiipar jelentős arzenált épített a tengeralattjárótól a motorkerékpárig és ez jelentős olajigényt váltott ki.

De a világháború kitörése valahogy nem kapcsolódik konkrétan a történelem hivatalos verziói között Irakhoz az én ismereteim szerint.

Előzmény: Három szegény szabólegény (-)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.10 0 0 2

A catalaunumi csata is miattuk volt.

Előzmény: Három szegény szabólegény (-)
Mátrix Es Creative Commons License 2011.05.10 0 0 1

Más miatt is megromlott a német-angol viszony. (már sokkal korábban)

Nem véletlen, hogy Anglia összefogott a gyűlölt franciákkal is a németekkel szemben.

Előzmény: Három szegény szabólegény (-)
Három szegény szabólegény Creative Commons License 2011.05.10 0 0 topiknyitó

  Egy videón  - a tények érdekes csoportosítása alapján úgy tűnik, hogy az első világháborút is az olaj, és annak birtoklása miatt robbantottákk ki... az angolok.

A rövid történet az, hogy a Berlin - Bagdad vasútvonal szépen haladt, és az angolok rájöttek, hogy így Németország egyenes hozzáférést kaphat az olajhoz, amit nem lehetett szó nélkül hagyni...
A britek első dolga volt Irakot megszállni, és lehetetlenné tenni a német vasútvonal befejezését.

És innen kezdve OLAJTÖRTÉNELEM - ahogy sosem tanították az iskolákban.

(sajnos csak angolul van meg)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!