Már csak kérdés, hogy nem fogja-e túllépni a díj az 1 km-re jutó megtakarított üzemanyagot.
Mert ha igen, akkor a települések gondja előreláthatólag semmilyen mértékben nem oldódik meg.
Kicsit megkésve reagálok, de tökéletesen igazad van. Nemcsak legbiztonságosabb, hanem talán az egyetlen civilizált módja az országutakkal átszelt települések lakóíra nézve. A miértre ellenben egyszerű a válasz, mert megtehetik.
Ez egy egyszerű képlet: az embereknek nincs munkájuk = nincs pénzük, de van sok szabadidejük. Hülyék lennének díjat fizetni azért, hogy kevesebb pénzük és még több szabadidejük legyen. Ehelyett mennek majd az országúton, hogy több pénzük maradjon, és áldoznak a szabdidejükből (mer az van). A pályák olyan kihaltak lesznek, mint, anno a koncessziós M5. Ezért érdemes volt elvinni Nagykanizsától Vásárosnaményig a pályát.
Autópályán időt spórolsz, üzemanyagot biztosan nem. Egyébként arról volt szó, hogy az egyszámjegyű párhuzamos utakra is kiterjesztik, tehát választási lehetőség nem lesz.
Én azt nem értem a cikkből, hogy minek ezt túlbonyolítani (persze a korrupció miatt), ha a rendszám és a renszámleolvasó tökéletesen alkalmas erre (ugyanígy a belvárosi parkolás megfizettetetésére is alkalmas lenne a mai drága (és persze elsősorban korrupt) megoldás helyett).
Saját tapasztalat szerint az üzemynag megtakarításra nem az autópálya a megoldás, hanem a településeket elkerülő országút. Az autópálya az időre megoldás. Nagyon drága viszont az a 6 Ft/km amit személyautókra emlegetnek, így is, meg úgy is, mindenhogy.
Már csak kérdés, hogy nem fogja-e túllépni a díj az 1 km-re jutó megtakarított üzemanyagot. Mert ha igen, akkor a települések gondja előreláthatólag semmilyen mértékben nem oldódik meg.
Módosítják a sztrádákon a díjfizetés rendszerét: jön a kilométerdíj, s előbb-utóbb megy a matrica. A most még képlékenynek tűnő nagy rendszerváltás 2013-ban indul, de tíz évig is eltarthat. A változások még jó ideig nem érintik az autósokat, motorosokat. Tovább »