Olyan autókról szólna a topic, amelyekben biztonságosan elfér mindenfajta trükközés nélkül legalább 3 gyermekülés (a jobb elsőt ülést nem számítva a lehetőségek közé
2003-as 2.9 CRDi volt nálunk 1,5 évet, ebből 3 hónapot a szervízben töltött, melynek során árának kb. 50%-át költöttük rá. Az új generációt nem ismerem, de ránézésre az már nem tágas annyira, mint az előd, ami a Chrysler Voyager mm pontos másolata volt. Ami a helyet illeti: a 2-2-3-as üléselrendezés (a Voyager és a Carnival is ilyen) se 3, se 4 gyerekkel nem praktikus igazán (4-gyel elmegy, de nem az igazi). Mindettől függetlenül nagyon szerettük, amikor épp ment, óriási élmény volt az automata váltóval urasan hajókázni 1 m-rel a forgalom fölött, és a háromliteres dízelmozdony húzott mint állat. Szóval érzelmileg kötődtünk hozzá, de a ráció győzőtt, és eladtuk életünk első és bizton állíthatom, utolsó dízeles autóját.
qashqai+2-vel valakinek tapasztalata? a "simával" nagyon jók a tapasztalataim, én most hétvégén megyek budaörsre a gablinibe próbakörre ha már nyílt hétvége.. állítólag meg sem érzi azt a plusz kb 100 kilót még az 1.6os benzinmotor se, kíváncsi leszek! :)
Némi szerencsével egy Toyota Versot vettem. Ismerős adta el, aki Németországba járt ki vele dolgozni, (nem ott vette, csak használta), de már nem kell neki, a 2 év alatt ugyan beletett 140ezer km-t, de mégiscsak 2 éves, és nagyon baráti áron adta. Ja és 1,6 benzines, 132 lovas. 3 ülés jól belefér, még viszonylag nagy csomagtér is marad, az autó meg nagyon jó, és meglepően keveset fogyaszt (annyit, mint egy dízel Avensis Verso taposva).
Akkor valamit nagyon rosszul csinálsz, ha egy 1,8-as COV ennyit eszik. Annak 10 alatt kéne maradnia. Ha meg sok dugó miatt ennyi, akkor minden benzines elszalad ilyenkor. Kivéve a hibrid benzinest.
Az Octavia elég tágas, nagy csomagtérrel, mégse nagy autó. A Golf kategóriája.
Igen, Golf kategória, de a méretei nagyobbak. Kicsi vagy nagy, ez relatív. Kis családhoz elég, három gyerekhez meg az igények szerint vagy igen, vagy nem...
a 161-ben általad ajánlott autó pont 10 éves, 2 literes motorral, 159.000 km-rel (hiszi, aki akarja), benzinzabáló
Gondolom én is hogy nem keveset fogyaszt, de relatív kevés pénzért egy nagy autó, megbizható márkától.
Rövid távokon, városi közlekedésben jobb mint egy diesel.
egy 10 éves kocsiban sokminden tönkremehet, ami a Toyotánál méregdrága...
Nem mindenkinek futja újra, a márkaszervizeket meg úgyis mellőzni kell, azok lehúznak...
Az Octavia elég tágas, nagy csomagtérrel, mégse nagy autó. A Golf kategóriája.
A valóban nagy és használt 5-10 éves, általad ajánlott autókkal, meg az a baj, amit magad is leírtál:
"Kb ez a hozzáállás. Aztán a második tulaj is még német vagy osztrák marad, mert kinézetre szép autó és még drága, majd mikor már itt azt tanácsolják, hogy nem érdemes vele foglalkozni (200-250.000km), akkor kerül keleteurópátba, feleződik a kilométerek száma, külső belső nagytakarítás és meg is született a megkímélt nyugati autó, ami orvosé volt, ügyvédé vagy nagypapáé aki templomba járt vele..."
Pl. a 161-ben általad ajánlott autó pont 10 éves, 2 literes motorral, 159.000 km-rel (hiszi, aki akarja), benzinzabáló (az általam rendszeresen használt 1.8-as benzines Corolla Verso benyel 10-11 litert városban, és az kisebb ugye ennél) és egy 10 éves kocsiban sokminden tönkremehet, ami a Toyotánál méregdrága...
Szóval lutri ám az ilyen autó, és igaz, hogy belül nagy hely van, de ez a csomagtér rovására megy...
A DSG váltót meg az ára miatt nem sokan veszik. Bőven jó a 6 sebességes manuális is.
2009-es győzelmét megismételve idén ismét a Volkswagen-kornszern kettős feltöltésű, 1,4 literes blokkja nyerte az International Engine of The Year-díjat.
Mindennapi városi használatra, gyereket iskolába való hordásra több, mint elég.
"Az 1.9 DCi és az 1.4 TCE között vívódtam. A benzines olcsóbb volt 600 000 Ft-tal mint a dízel. A gyári fogyasztási adat 7,3 l / 100 km, a dízelé 5,5."
Én 1,9 dCi-t vettem, és éppenhogy 7 L alatt fogyaszt. Mondjuk nem is számítottam másra, mert a 350 kilóval könnyebb előd ugyanilyen motorral stabil 5,8-at kér. A régi 102, az új 130 pacis. A nehezebb kasztni és a lovak pedig üzemanyagba kerülnek.
A turbós benzines jól megy, és ezt sokan ki is használják. Főleg olyanok, akiknek ez az első turbós autója :)
Élvezed a gyorsulást, de ez nincs ingyen :)
Viszont az ember helyében én évi 40ezer km-re nem is gondolkodtam volna benzines autóban.
A dieselnek meg nem kell visszahoznia a teljes vételárkülönbözetet, mert a használtautóknál is drágábbak a dieselek.
4-5 év és 200-250ezer km-t meg szinte bármelyik elmegy nagyobb hiba nélkül, így egy vaskosabb összegű meghibásodás sem sanszos ez idő alatt.