A topic elsősorban egy meglevő, működő fütésrendszerhez utólag csatlakoztatott vízteres kandallók beépítési gyakorlatáról, beépítésitapasztalatok megosztásáról szólna.
Ha nem a barkácsboltos jóárasított minőség felé indulsz el, és ésszel használod, akkor azért annak ki kell bírni sokat. Kérdés, érdemes-e 1M fölött befektetni, hogy aztán hordd a fát naponta, meg hamuzz, stb...
Mondjuk ha a gázt elzárják, akkor máris megérte, hogy nem fagytok meg otthon, pont ezért (is) van nekem is vízteres kandallóm.
Arra kell még figyelni, hogy van nyitott körre meg zárt körre köthető, a nyitottnál nagy tágulási tartály kell + hőcserélő + két keringető, a zártnál legyen benne hűtőkör és biztonsági szelep, plusz ahhoz egy lefolyó sem árt.
Üdv ! Mire gondolsz ,hogy "műszakilag bírja" ? Jól látod ,öszvér megoldás ,rengeteg negatívummal ,de persze megoldható minden ,de rengeteg pénzből fogsz kihozni egy műszakilag is macerás fűtési rendszert ,amivel se rendes kandalló fűtésed nem lesz se egy vízes fűtésed nem lesz ! Remélem jön még infó ,ne Én legyek az egyetlen infód !:-)
Köszi a válaszokat! Az a gond, hogy vegyestüzelésnek nincs hely, ezért gondolkodtunk vízteres kandallóban. Nekem is egy kicsit öszvér megoldásnak tűnik, de számomra az lenne a fontos, hogy műszakilag bírja-e a szerkezet. :)
Üdv ! Szerintem abszolút tévút ,és nem azért hogy abszolút nem működik ,hanem az egyéb hátrányok tömkelege jelentkezhet az üzemeltetés során!:-( Kosztól,befüstöléstől kezdve a szünetmentesig/biztonsági berendezésig minden kell ,puffert meg nem a szobából kéne felfüteni ! Hát és a szárazfát (2 éves) is igényli ,mert kártány gyár lesz ! Enged el ,ha van sok olcsó v ingyen fa ,akkor is inkább egy vegyeskazán pufferral kombinálva jobb opció lehet ,de persze nem az olcsó gáz opciója ! Szigetelést kell csinálni és megjavul a gázszámlád !
Érdemes tudni a ház fűtésigényét, és a kandalló teljesítményét nem túlzottan fölé tenni.
Csak száraz fát szabad használni, mert vizes fával nagyon fog kátrányosodni. Kazánvédő szelep legyen mindenképp, az csökkenti a kátrányosodást.
Ha megfelelően, ésszel van használva, akkor bírnia kell sokáig.
Ha van hely, érdemes egy nagy puffertartályt is betenni, akkor azt tudod felfűteni a kandallóval, és utána a vízben elraktározott hőmennyiséggel fűteni a házat, sokkal egyenletesebb lesz a hőmérséklet. Ehhez persze megfelelő gépészet is kell.
Vásároltunk egy emeletes lakóházat, amiben csak gázfűtés van. A mai környezetben nem egy életbiztosítás csak a gázfűtés, illetve én úgy nőttem fel, hogy anyuéknál a vegyestüzelés szinte minden nap adta a meleget. Szeretnénk mi is kialakítani fafűtési lehetőséget és erre a célra a vízteres kandallót néztük ki. Nincs benne sajnos tapasztalatom, illetve ismerősöm sincs, akitől kérdezzek.
Tudnátok adni pár tanácsot, hogy mire kell odafigyelni ezzel kapcsolatban? Illetve ezek a kandallók mennyire bírják akár a napi-kétnapi tüzeléseket, mint annó anyuéknak a vegyestüzeléses kazán? Pár ismerősömnek van sima levegős kandallója, de az az évek során elkezdett szétégni, pedig nem is használják nagyon gyakran. Köszönöm a tanácsotokat.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ennél a Torma Isberg K vízteres kandallónál hogy kell beállítani a szabályozókat? Mert gyanítom pl. más időjárási körülmények között máshogy kell állnia a három szabályozónak. Legalábbis remélem, hogy van megoldás arra, hogy akkor is normálisan égjen, ha pl süt a nap.
Évek óta megelégedéssel használunk egy H2Oceano 15 kandallóbetétet. Szeretném a beltérben lévő füstjáratokat kitakarítani, de nem szeretnék kért tenni benne. Hátha valaki ért hozzá és segítene, hogy kell a belső elemeket kiszabadítani és kiemelni a tűztérből, hogy az ott összegyűlt hamut kitakaríthassam.
Lenne még egy problémám, már a kezdetektől gondom volt az ajtó nyitásakor kinyíló belső ajtócskával, amely a füst útját egyenesen a kéménybe vezeti a visszafüstölés megakadályozása érdekében. Sajnos ez mindig megszorul, nyitva marad, így a hatásfokom sem az igazi.
Talán, ha a felső járatokat kiszedném, ennek a problémának az okára is fény derülhetne.
Ez a kályha kizárólag nyitott rendszerre készült. Vannak megoldások amivel zárttá lehet tenni, de az gyakorlott ebben jártas szerelő dolga lehet csak. Tágulási tartály mindenképpen szükséges.
Semmi köze nincs a tágulási tartálynak ehhez, viszont kellene lennie. Korábban a nyitott rendszerek tágulási tartályát nevezték kiegyenlítő tartálynak, szóval nem írtál hülyeséget elsőre sem.
A kb. 5kW vízoldali teljesítmény 100nm-nél legfeljebb passzív vagy ahhoz közeli házhoz elegendő, de legalább is igen jó hőszigetelés kellene. Nálatok ilyen ezek szerint nincs.
Szerinted, van olyan elmeháborodott aki azért vesz (kétszer annyiért) vizteres kandallót, hogy légfűtésűnek használja. Felém is intéznek ilyen kérdést hogy átmenetileg mig a vizes rész elkészül fűthetnek e vele, de ezt határozottan tiltjuk.
Köszönöm a sok (sajnos általam nem igazán) építő jellegű(nek vélt) hozzászólást. Elhiszem, hogy van, akinek sok-sok év tapasztalata van már ebben a szakmában. A fórum kezdetektől való végigolvasását követően nem is kételkedem ebben. Viszont sajnos úgy látom, a kérdésem még mindig nem ment át rendesen: "valakinek van tapasztalata a Domofire vízteres kandallóiról?" Ezt kérdeztem, nem általánosságokat. Ha valakinek sok-sok év tapasztalata is van a háta mögött, de egy adott konkrét dologgal kapcsolatban nincs (pl. egyáltalán nem is ismeri, mert másra szakosodott), akkor az ő személyes véleménye a konkrét dologgal kapcsolatban továbbra is csak vélemény lesz a szememben, nem tapasztalat az adott termékkel kapcsolatban. A további "fikázásom" helyett kérem, ha valakinek tényleg van tapasztalata ilyenről, az válaszoljon, az egyéb véleményekből már épp eléggé tele van a padlás, így költözés előtt épp elég lesz azt lepakolni, ami az elmúlt évek során felgyűlt.
Hát megnéztem én is ezeket a csoda kandallókat. Kettőt találomra kis is választottam. Ha jól emlékszem Villach és Firenze, 450 ill. majd 600 eft.
Ezt írja agyártó :
"Zárt központi fűtési rendszerre köthető kandalló, külső levegő csatlakoztatással. Samottlap és samotthabarcs kitöltés van a csempebordák között, valamint a párkányfelületeknél vízszintesen tömör habarcs. Ez átlagosan 4 - 5 cm vastag samottozott hőtároló falazatot jelent, ami kb. 80-120 kg hőtároló tömeg. A kandalló, teljes víztelenítés mellett, a rendszerre való rákötés nélkül is üzemeltethető."
Elhiszem, de azt szerintem nem teszik hozzá, hogy száraz üzem után már sohasem lesz vizes üzemű kandalló.
Eléghetnek a csövek :
Más károsodás ?
Az is lehet.
Más : én 24 óra alatt bármely cserépkályhát tönkre vágok, ha kérik.
Nem kell más csak nagyon magas fűtőértékű tüzelőanyag, pl. kosz vagy antracit és annak a kályhának annyi !!
"Vízteres kandalló Központi fűtéses rendszerek Általános ismertetés:
A hagyományos kandallók korszerűbb utódja a vizes tűzterek, amik egyesítik egy nagy teljesítményű kazán és egy kandalló előnyös tulajdonságait. A központi fűtésrendszerre köthető kandallók felhasználhatók akár az egyedi fűtésrendszerek kialakítására akár a meglévő fűtési rendszerek pl.: a gáz kiegészítő megoldásaként is. A kandallóban keletkezett energiát a kandallóban keringetett víz veszi fel így nem csak abban a helységben tudunk vele fűteni, ahol a kandalló található hanem padló, radiátoros és falfűtésen keresztül az egész lakásban. Az igazán hatékony megoldás ha a kandalló által előállított hőt, hőtároló tartályban tároljuk, majd a fűtési, vagy meleg víz rendszerbe visszaforgatjuk. A vízteres kandallókba 40 % energia megtakarítás is elérhető.
Termékeink fűtővíz-oldali betervezésénél és beépítésénél minden esetben épületgépész szakember segítségét vegyék igénybe. A gyártómű által meghatározott biztonsági szerelvények beépítése minden esetben kötelező! Szakszerűtlen szerelés esetén fennáll a balesetveszély, melyért a gyártó cég nem vállal felelősséget.
Rendkívül fontos, hogy a szilárd tüzeléssel összefüggő rendszerbe csak nyitott tágulási tartály építhető be.
Amennyiben a fűtési rendszer hőleadói oldalát szeretnénk a korróziótól megvédeni, akkor azt a kandalló résztől (primer oldal) hőcserélővel kell leválasztani, s ekkor a hőleadói oldal (szekunder oldal) már zárt tágulási tartállyal biztosítható.
A tervezésnél vegyék figyelembe:
a fűtendő helyiségek hőszükségletét
a nyitott tágulási tartály méretét
a keringtető szivattyú paramétereit (magasságát és a szállított fűtővíz mennyiségét)
a rendszer hidraulikai méretezését
a kémény MSZ szerinti méretezését"
Nem vélem felfedezni amit a viznélküli üemről kérdeztek. Ha lehetne abban az esetben irnák!
Újra megkérdezem: ismered konkrétan azt a fajta kandallót, vagy csak általánosságban mondod? Attól, hogy nem tudsz róla, még létezhet ilyen. "Simán károsodhat" ez is inkább feltételezésnek tűnik számomra, mint megalapozott kijelentésnek, ennyi erővel simán ki is bírhatja gond nélkül. Újra felhívnám figyelmedet a gyártó honlapján levő termékismertetőre: "A kandalló, teljes víztelenítés mellett, a rendszerre való rákötés nélkül is üzemeltethető." Ha nincs konkrét tapasztalatod ezzel kapcsolatban, akkor inkább ne válaszolj, a kérdésem arra vonatkozott, hogy valakinek van-e konkrétan ilyennel tapasztalata. Jelek szerint neked nincs, mivel általánosságokat írsz.