Elfogták a rendőrök azt a két fiatal férfit, akik ellopták a síneket rögzítő csavarokat a balasai keskenynyomtávú vasút vágányairól.
A rendőröket vasárnap délután értesítették, hogy a szabolcsi község Tisza-partján futó kisvasút vágányairól ellopták a síneket rögzítő csavarokat. Mintegy 35 méteren szedték fel a tolvajok a sínrögzítő csavarokat, összesen 72 darabot, valamint az alátétlemezeket. Az ibrányi rendőrök elfogták a két tolvajt, egy 24 és egy 25 éves gávavencsellői férfit. Ellenük a vasúti közlekedés veszélyeztetése és lopás miatt indítottak eljárást. (da)
Kár, hogy ilyen kihalt a topik. A kisvasúttal jelenleg mi van? Amikor arra jártam, láttam néhány vasúti kocsit a felv. épület előtt, a gépek gondolom téli álmot alszanak a garázsban. . . most mi a hely státusza, ilyen "szüneteltetéskor" mit csinálnak a dolgozókkal, és mi lesz az egésszel?
Némileg más: a rakodó felőli oldalon van egy épület, amely mellé egy rövid, normál nyomtávos csonkavágány megy. Nem tűnik (vasúti)raktárnak, nincs magas pereme, hogy a mellé állt kocsit szintből tudják rakodni (bocs, nem tudom a szakszavakat). Nem tudja valaki, kié volt, mire szolgált anno?
A túloldalon van valami, ami miatt érdemes lenne átvezetni a vonalat? Térkép alapján nagyobb település nincs, a bodrogi kisvasutat bezárták (el is bontották??), így nem sokra mennének vele. Talán hosszabbítani lehetne nagyobb település felé, pl Kisvárda, de oda meg van gyors vonatközlekedés, esetleg Tokaj, de oda is, ráadásul az egészet át kellene építeni.
Nem nagyon látok semmi jövőt az egészben sajna, pedig jó lenne, de csak álmodozás az egész :(
Egy kis történelem. A Nyíregyháza vidéki Kisvasútak Rt. először a Nyíregyháza-Dombrád közötti vonalat fektette le. Az 57 km hosszú vonalon 1905-ben indult meg a forgalom. Herminatanyától kiágazó 15 km-es balsai vonalat 1911-ben kapcsolták be a forgalomba.
1930-ban Balsánál megépült a Tisza-híd, ezután nem volt akadálya, hogy az északkeleti hegyvidékkel kapcsolatos Bodrogközi Gazdasági Vasútat, majd később a Hegyközi Vasútat összekapcsolják. Az egységes, 187 km-es hosszú vonalon 1938-ban közel másfél millió ember utazott, de ennél is nagyobb jelentősége volt az árúszállításnak.
Sajnos a Bodrogközi és a Hegyközi Vasút az 1970-es évek közepén megszűnt.
Én még utaztam Nyíregyházától Füzérkomlósig kisvonattal - felejthetetlen élmény volt.