Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tkonczer Creative Commons License 2013.11.27 0 0 19

Hello,

 

nekem egy golf kombim van, 2013-mas évjárat 140Le dízel, DSG-vel. Ez más technika, "olajos" és nem száraztárcsás ill. 6 sebességes, nem 7. A te hozzászólásodban olvastam végre szintén ez ta döccenéses dolgot, ezért reagálok erre a bejegyzésre...kifejtem bővebben :)

 

 

Az általad írt fékezés nagyon rossz érzés, 4-3 de főleg a 3-2 egy érezhető döccenés, amit érdekes az utasaim nem vesznek észre: kollégák, család, ffiak/nők vegyesen. De én igen. Tehát a visszaváltás kifejezetten rossz érzés. Sőt idegesítő. Az 1-üres szintén érezhető, de elviselhető.

 

Viszont a gyorsítás frenetikus: szinte mindig minden autó mellé beállok párhuzamos úton és elképesztően rajtolok el sima D-ben. Az S állás az értelmetlen baromság: pörgetia dízelt a visszaváltásos döccenések még rosszabbak. A hirtelen megáll a sor vagy a lámpa lassú majd megállok gurulásból zöldre vált, tehát repülőrajt szituban veled ellentétben hihetetlen gyorsan kapcsol vissza akár duplán vagy még többet is. A kézi váltó a sötét középkor, nem lehet vele ilyen gyorsan csúsztatni/elrúgni a kuplongot hogy erajtolhass. ez annyira gyors. Sőt éppen ez a bajom néha. Ha kicsit is vehemensebben nyomod le a  gázt, ránt az autó, ez engem zavar és már az utasaimat is. Tény, hogy otthagysz mindenkit lazán. Városon belül tehát nem a legfinomabb váltó...sokszor mintha nem is csúsztatna semmit. 

 

Sávváltások (Budapest): ahova csak akarok, amit írsz, hogy nem tudnék besorolni, mert késlekedik az itt nincs meg. minden gázmozdulatot lekövet, a késlekedés szinte semmi, sőt sokkal gyorsabb a kézinél. Nem vagyok teljesen troll, de majdnem azzá tesz ez a kocsi. Sokkal többet váltk sávot, mert ennyivel gyorsabban kezeli le a kuplungszúsztatásokat, előtte egy dízel Jettám volt, 5-ös kézi, szuper autó, azzal is mentem mint az állat, de sehol sincs ehhez képest, és nem a motorerő különbség miatt. Fordítva vagyok a dologgal: most több üres helyet észlelek anyival gyorsabb az utóm reakcióideje (nem a motorja). Hegyalja út felfelé Budapesten: itt érezni a vonóerő megszakadás teljes hiányát, mindenkit simán ott lehet hagyni, hasonló motorizáltságú kéziseket pedig külön öröm lenyomni.

 

viszont az országúti előzések ill. autópálya: itt végképp ez a király, itt már nem érezni semmit 6-5-4 és 4-5-6 a sorrend, ahogy gyorsítottál és visszaveszel a gázból már azonnal 6-ban van, ahogy lenyomod félig, már 4-ben. Itt már ókori szekér a kéziváltó.

 

Parkolás: nagyon finoman kúszik, kifejezetten könnyű a parkolás, olyan mintha dízel manuálnál csak a kuplungot emeled, na de emelkedőn: fék elenged majd kis idő múlva kúszni kezd. Idegesítő, de megsokható. Kis gázzal kell abszolválni. Lejtmenet R-ben néha előre gurul! ilyenkor kissebb nagyobb gázzal lehet észretérteni, hogy tegye már üresből hátramenetbe. Ez a konstrukció ilyen, ez megszokható, nem tarom hibának. A kúszás szinte semmi, ennek előnye az, hogy nem döccenünk, mint a hagyományos autómatákkal ha kicsit akarunk közelebb menni az előttünk levőhöz, a hátránya, hogy gázt kell adni ha a sor kicsit is elindul.

Motorfék: minek??! Utálom a motorféket semmi szükség rá, lejtmenetben gázzal kell menni!, mert a vissza 2 döccenéses majdnem megállunk story történik, a mögöttem jövő úgy érezheti, hogy szivatom egy kéziváltóssal, féklámpa nélküli kettőből leugrok a kuplongról ötlettel. Rettenetes az állandó hülye motorfék. Gurulna normálisan üresben és fékzhetnék csak én. Igen a sima úton megállok szitu a legrosszabb, sokszor a motorfék többet fékez főleg a 3-2-kor, mint ahogy én adagolnám. ez főleg a lassú becsorgásnál van így. A motorfék egy baomság, idegesít.

 

 

A 15. hozzászóló azt írja, a tempomattal lejtmenetben gyorsul. Nálam minden rendben van, nincs ilyen gond.

 

Offtopic: ennek a 6-os kombinak a comfortine komfortülése annyira kényemetlen, de annyira...szóval borzasztóan. 184cm és 76 kg vok, nekem borzasztó rossz helyen van a deréktámasz, konkrétan a seggemet kitolja az ülésből és pont a derekamat/hátamat nem tartja semmi, A Jetta trendline sima ülése tökéletes volt.

Ki az aki szerint szintén ótvar a komfortülés és rosszabb a támasz nélkülinél?

 

Akinek vagy aki vezette már az új generációs váltót, amely képes az üresben gurulásra gázelvételkor, az is ilyen döcögős a lassú fékezés megálláskor? Érdekes, ezt a döcögést egyik autós portálon sem olvasni egyik cikkben sem.

lextron Creative Commons License 2013.07.07 0 0 18

Sziasztok,

 

Rég nem volt téma. Érdekelne, engem, meghibásodási arány / tapasztalat. Ha nektek nem, esetleg ismerősé stb.

Továbbá mik a legfőbb hiba jelenségek, meghibásodások és nem utolsó sorban szervizköltség.

Úgy tudom, ha hozzányúlós nagyon mélyre kell nyúlni.

 

 

Előre is köszi!

OKdoki Creative Commons License 2012.11.04 0 0 17

Két friss fogyasztási adat, Polo 1.4 85 LE DSG. Budapest mértani középpontjának közeléből az M5 KIKA-hoz, majd tovább az M1-7 KIKA, az M0-án, visszafelé a Lágymányosi Hídon a kiindulási állomásra. Mindez pénteken 11-től 14-ig.  Bő 40 kilométer 4.8 l/100km.

Indulás haza a Csórbatótól, a Magas-Tátrából. Október végén, -5 fok, kb. 15 centi hó, utak kőzúzalékkal felszórva, ahogy szokták. Svítnél a D1-re, majd Hybe-nél a 18-as, 72-es (Alacsony-Tátra, végig -3-+2 Celsius, néha havas), 529-es Breznó, 526-os, E58 (50-es, lényegében a hegyek vége) Losonc, 71-es Fülek, Salgótarján, Hatvan M3, Gödöllő M31, M0, 4-es, Budapest közepe (6 fok Celsius), 314 kilométer, négy és fél óra, két rövidke megállással. Mindvégig mögöttem, maximum 2-300 méterrel lemaradva, de tartva a tempót.  Autópályán általában 120, hogy könnyebb legyen utolérni, a többi helyen a megengedett vagy az értelmes (itt elsősorban a szerpentines területekre gondolok, aki ismeri, az tudja). A Lagunám 5.4 l/100 km, amivel elégedett vagyok. A Polo 5.0 l/100 km. Igaz, a Poloban egy felnőtt és egy gyerek, teli csomagtartó, a Laguna 1.9 dCi (120 LE) dízelben három felnőtt egy gyerek, teli csomagtartó, ami ez esetben nagyobb súly. Ez azért nagyszerű! A DSG minden pillanatot, amikor nem volt szükség nyomatékra, kihasznált. A legkisebb motorféket is azonnal, vagy a legnagyobb fokozatot, rögtön abban a pillanatban, ahogy megütött egy olyan szintet, amikor már használható. A lehető legkisebb fogyasztásért, a lehető legkevesebb plusz energiákat hozzáadva a rendszer működéséhez, az adott sebességre és gázpedál állásra tekintettel. 

 

OKdoki Creative Commons License 2011.01.18 0 0 16

Köszönöm a beszámolót!

Örülök, hogy tetszik. Nem is akarom tagadni, hogy nekem is, bárhogy is akarok rajta fogást keresni. Ha az áradozásokat hallom, akkor persze előjön a kötekedő énem, de elvitathatatlan, hogy korrekt szerkezet. Azért az megnyugtat, hogy hasonlót te is tapasztaltál. Nyilván az erősebb motor kisebb fordulatszám intervallumon belül produkál ilyesmi jelenséget. Az is általánossá válik, hogy a vezetés nem a mechanikákról, hanem az elektromos segédberendezések egyre nagyobb uralmáról szól. Ezek befolyásolják, egyes elemek viselkedését. 

Előzmény: Az Utolsó Európai (15)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15

Időközben már vezettem vagy 3500 kilométert a vadiúj gépet (Octavia 1.4 TSI DSG), és néhány dologban hasonló, másokban eltérő tapasztalatokat szereztem. Ami kétségkívül megvan, az a kis várakozás nagyobb gázra, alacsony sebességnél - talán pont annyi, amennyit a kézi váltás is igénybe venne, feltéve, hogy az ember nem gondolkodott előre és kapcsolt már hamarabb alacsonyabb fokozatba. Ez megszokható dolog, kicsit előre kell gondolkodni, de nem többet, mint mondjuk egy turbódízelnél.

D módban rendkívül simán, mondhatni észrevétlenül vált, és alig van a fordulatszám 2000 felett városban. Sőt, inkább 1500 alatt igyekszik tartani, állandó sebességnél 1200-on áll a mutató. Ebből következőleg szürreálisan csendesnek is tűnik, szinte hangtalanul utazik, amíg nem kell combosabbat gyorsítani. Rángatásokat nem tapasztalok, legalábbis olyat, ami feltűnne.

Negatívumként azt említhetem, hogy erős gyorsításnál túl sokáig pörgeti a motort, egész 5500-ig, holott a vonóerő 5000 felett már nem növekszik; mégsem kapcsol följebb. El kell vennem a gázt ahhoz, hogy ezt kiprovokáljam. Nem fordul elő túl sokszor, úgyhogy tudok vele élni. A másik rossz pont: lejtőn tempomatot használva nem kapcsol vissza, hogy tartsa a beállított sebességet, hanem gyorsul. Ez azért meghökkentő hiba, mert emelkedőn simán visszakapcsol, hogy tartani tudja a tempót, és a motorfék-szükségletet is felismerti lejtőn. Mennyire lett volna nehéz megoldani, hogy a tempomattal is működjön ez?

Az S módot még csak igen marginálisan próbáltam, de döbbenet nagy a különbség: megy, mint a fene, így igen hamar véget vet a dolognak a forgalmi helyzet, mert egykettőre utolérjük a sort. Nem fogom sokat használni, az biztos, értelme nem sok van polgári használatban. Nagyon jól jött viszont a kézi mód a 20 centis hóban a Pilisben. Erős, jól érezhető motorféket kaptam és abszolút kontrollálható viselkedést csúszós körülmények között.

Összességében egy rendkívül harmonikus, nyugodt vezetésre ösztönző gép ez, halk, dinamikus, élvezet vele közlekedni még kedvezőtlen forgalmi viszonyok között is. Nem bántam meg a választást.

OKdoki Creative Commons License 2011.01.11 0 0 14

Csak, hogy valami mozgás is legyen a tipicban.

Mértem egy gyorsulást, 9.7 másodperc 100-ra. A gyári adat, 11.9. A különbség lényeges, még ha én nem is tudom teljesen pontosan mérni.

cs_geza Creative Commons License 2010.12.09 0 0 13

hamar, főleg a vadulásra kap rá könnyen... :) ahogy figyeltem, néhány erősebb gyorsítás v kézi visszaváltás után is már "idegesebb", hajlamosabb visszakapcsolni. A lenyugodáshoz egyenletes sebesség kell neki.

Előzmény: Az Utolsó Európai (12)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2010.12.08 0 0 12

Köszönet mindenkinek a sok-sok infóért! :-)

 

Eszerint valóban tanulékony a szerkezet? Hallottam már erről, csak a manuális világból nehéz elképzelni, hogy ez valóban működni tud. Mennyi idő telik el, míg érezhetően igazodik a stílushoz?

Amúgy nekem is teljesen természetes volt a manuális váltás sokáig, de az utóbbi pár (cég)autómban pocsék volt a váltó, és pár százezer km alatt már teljesen elegem lett a váltáskényszerből. És hát az is szempont, hogy most ez egy jó lehetőség számomra kipróbálni a DSG-t használatban, anyagi kockázat nélkül.

OKdoki Creative Commons License 2010.12.08 0 0 11

Igazad van, ezt csak az 1.4-es benzinesre mondhatom, hiszen ezt ismerem. Megnézve a gyári adatokat, úgy tűnik a benzinesekkel jobb értéket produkál mint a manuális. Azonban a dízelekkel rosszabbat. Gyanítom hogy az 1.4 TSI-nél is aDSG a jobb.

Az Audi volt a CVT váltós? Olyat még kiprobálnék!

Előzmény: Boery (9)
cs_geza Creative Commons License 2010.12.08 0 0 10

kézissel tuti kevesebbet fogyasztana, de h mennyivel? eos 2.0 pd tdi dsg (1.6 tonna) bp dugós araszolás 11l, kisebb dugók 8l, dugó nélkül 6.5-7. Pálya 130 7l, országút 90 5-5.5l.

Btw használat: kényelmes, kellemes, főleg a kormányváltóval, néha az adaptív vezérlője megkergül, és mindenáron 3-ban akar menni 45-50nél, ahol legtöbbször (ugyanott, ugyanolyan körülményeknél) simán 4-esben megy magától is. Motorfékezősdihez S állás ill. kézi mód, egyébként ha nem variálod nagyon a vezetési módod, akkor rájön, megismer és igazodik hozzád (pl ha sokat gyorsítasz, "ösztönösen" visszakapcsolgat d-ben is, igyexik 1400-1500 körül tartani a fordulatot h legyen nyomatéka).

Előzmény: OKdoki (8)
Boery Creative Commons License 2010.12.07 0 0 9

"Az adott motor leggazdaságosabb működtetésében, élő ellenfele nincs."

Hát én ezt nem mondanám.

Ugyan nekem nem volt még DSG váltós autóm, de egy Audi Multitronicba már bele tettem 280e km-t.

A Multitronic annyiban más , hogy a vezérlés képes a motort egy adott fordulatszámon tartani miközben folymatosan "vált". Ergo gyorsításkor beáll a legnagyobb nyomaték közelébe és csak "variálja " fölfelé a váltót. Amikor gazdaságos üzemmódban van akkor meg a legkisebb fajlagos fogyasztás közelébe tartja a motor fordulatot. 

Gyorsulásban símán leveri a manuális váltós autókat, sokszor még sokkal nagyobb motorú kocsikat is ott tudok vele hagyni.

Ennek ellenére én is szemezgetek egy S-tronic váltós autóval, csak sajonos nem adják abban a modellben ami meg nekem teszene/kellene.

 

Előzmény: OKdoki (8)
OKdoki Creative Commons License 2010.12.07 0 0 8

Visszatérve az S80-ra. Nem hasonlítható a DSG-hez. Nem az újságírós prekoncepciók (jó, legyünk megengedők, a furcsamód hasonló ízlésvilágú újságírók) alapján (tisztelet a kivételnek). Nem szabad elfelejteni, hogy a hagyományos nyomatékváltók legalább 5%-ot vesztenek a teljesítményből, ami mindenre kihat. Erre csak egy jó ellensúly létezik az alapjárat közelében is erősebb, nagyobb motor. Egyenes út a nagyobb fogyasztáshoz. A DSG-vel ilyen problémád nem lesz. Az adott motor leggazdaságosabb működtetésében, élő ellenfele nincs. Múltkor a saját dízelemen, próbáltam a létező legjobb fogyasztásom beállítani. 250 km autópálya, országút, délutáni budapesti forgalom. Sikerült, de azt hitem meghalok agysorvadásban, a lassú reakciók, impulzusok miatt. Biztos vagyok bee, hogy hasonló motorral a DSG leverne, természetesen D állásban. És még nem is olyan rossz érzés! A lassított folyamatokat kész tényként fogod fel, és ebből akarod kihozni a legjobbat. Ez is tudja inspirálni az agyat. Azzal ellentétben, ha kényszeríted magad.

Szóval a Volvo nem fogyasztott vészesen, mert dízel, azaz mégis mert dízel, azaz mégsem mert öthengeres nagy motor, azaz mégis mert egy jobb, kétezre dízel is élénkebb. De, az egész karaktere megnyugtató volt. A váltás talán még finomabb volt, mint a DSG-é. Nem kapkodott annyira a visszaváltással, de nem is volt rá úgy szüksége. Gyorsult és lehetett vele előzni, alapvetően élénkebb gázreakciói voltak. Mégis érződött, hogy az erő és dinamizmus némileg elvész valahol. Alapjáraton azonban furcsább hangok, és némi remegés jött a váltó felöl, amit akár a motor is okozhatott, de valahogy nem ez volt az érzésem. Valószínűtlen, hogy ilyen autót vennék. Persze ha meggazdagodom, minden elképzelhető. Akkor is inkább, egy duplakuplungos, vagy CVT szerkezet. De azért "stílusos", és ez is megkedvelhető.

Előzmény: OKdoki (7)
OKdoki Creative Commons License 2010.12.07 0 0 7

Ha a váltással kapcsolatban bármilyen gondolt megfogalmazódott benned, akkor szerintem a DSG előnyei jobban kidomborodnak majd, mint a hátrányai. Én nem is gondolok a váltásra. Mintha a természet szerves része lenne. Lehet, hogy csak önhitség, de én kifejezetten élvezem. Még így is elnéző vagyok a DSG-vel szemben. Sőt tulajdonképpen szeretem.

Előzmény: Az Utolsó Európai (5)
OKdoki Creative Commons License 2010.12.07 0 0 6

Szóval, a DSG is alapvetően abban jó, amiben az automaták egyébként is. Kényelmesebbé teszik az életet, és az autó ezen egységére kevesebb figyelmet kell szánni. De azért mindenki kedvére tud tenni néhány dologban. Én sem vezettem addig automata kocsit, míg a mi DSG masinánk a családba nem került. Nem az én autóm, de rendszeresen használom, és beismerem, azért mert megkedveltem. Ezenkívül, egy Golf 1.4TSI (122 LE) DSG-t, és mostanában egy Volvo S80 2.4D (163 LE) hagyományos automatát sikerült kipróbálnom.

Több mese nem is kell.

Valóban finoman kapcsol. Ha nem tapossa hirtelen tövig az ember, igaz akkor is csak egy elnézhető, finom rántással kezd gyorsulni. Ilyen bárkivel előfordul olykor-olykor manuálissal is. Folyamatos gyorsulásnál, azonban már észrevétlenül, vonóerő megszakítása nélkül kapcsolgat felfele. Ez biztosan a legdinamikusabb vezetőknek is tetszik. Ilyennek képzeli az ember a villanyautót. Nem utolsósorban, bárki bármikor tudja az adott motor maximális gyorsulását produkálni, és a kéz folyamatosan a kormányon. Bár engem soha sem zavart a manuális kapcsolgatása és a kormányzás, még forszírozott helyzetben sem. De az előny elvitathatatlan. Nem ennyire rózsás a helyzet visszakapcsolásnál. Szerintem, korán vált vissza, az alacsonyabb fokozatban még magas a fordulat, és ez hirtelen visszafogja az autót. Igaz így jobban tudna reagálni, ha hirtelen lassításból gyorsításba vált a vezető. De álló forgalmi szituációba becsorogva, kissé gyakorlatlan vezetőre emlékeztet a meg-megtorpanás. Ráadásul ezt D fokozatban is produkálja, amely egyébként más tekintetben inkább gazdaságos, mint dinamikus vezetésre ösztönöz. Ja igen, mert van S azaz sport állása is az előválasztó karnak, sőt manuális, szekvenciális (de adott esetben felülbírált, tehát kárt nemigen tehet a vezető a váltó-motor párosban) módja is. Előnynek érzem, ha van váltófül a kormány mellet, a manuális mód kiegészítésére. Igaz, ennek főleg országúton van értelme, de dinamikus városi haladásnál is jól jöhet.

Ismét hangsúlyoznom kell, hogy a következőkhöz nagyon fontos milyen motort társítanak a DSG váltóhoz. Bár, a nyomatékos 1.4-es TSI-nél is hasonlót tapasztaltam, azonban szűkebb fordulat és sebesség tartományban, mint a 85 lóerős 1.4-esnél. Valószínűleg másképpen viselkedik 1.2 TSI-vel vagy 1.6 CR TDI-vel, nem beszélve a nagyobb motorokról. Mint ahogy, a karosszéria súlya sem mellékes. Szóval, a reakció ideje lehet hogy jó az automaták között, de csak manuálisan kapcsolgatva veszi fel a versenyt egy valódi manuális váltóval. Elsősorban, azért mert a váltó nem látja előre mit tervezel. Másképpen, a gázreakciók lassúak és művinek tűnnek. D állásban ötvennél a váltó hetedikbab van. Ekkor az 1.4-es Polo 1500-at forog. Itt a motor reakciói gázadásra haloványak, tulajdonképpen mindegy menyi gázt ad a sofőr, gyorsulás több mint egy másodpercig nem érzékelhető. Azaz kisebb gáznál, (ez egyébként viszonylag nagyobb gázpedál kitérítést jelenthet) lassú gyorsulásba kezd, nagyobb gáznál visszavált, csakhogy ehhez több mint egy másodperc kell, persze ekkor akár hármat-négyet is (persze egy pillanat alatt), gázpedál kitérítés függvényében. Ez egy városi helyzetben, az éppen kihasználni kívánt lehetőség (pl. sávváltás) elszalasztását jelentheti, egy megszokott, manuális reakcióhoz képest. S állásban állandósult ötvennél valamivel 2000 felett forog, talán ötödikben. Ez egy picit jobb reakciókat jelent, de nekem még így is hiányérzetem van. Igaz, 60-70 környékén S-ben már élénk a kocsi, nem utolsósorban azért, mert még visszaváltania sem kell némi gázadásra. Ezt a 122 lóerőnél is tapasztaltam, igaz nem ötvennél, hanem lassú gurulásról történő kigyorsításkor. Tehát bármilyen motornak lehet olyan tartománya, ahol előjöhet. Még inkább érezni ezt elindulásnál. Ha átlépek a fékről a gázra, akkor megint cca. egy másodperc, amíg elindul a kocsi. Mondhatnánk, hogy manuálisnál is egy idő, míg kuplungolsz és beváltasz. Ez igaz egy piros lámpánál, a dugóban állva, miközben elunjuk az életünk. De ha az ember ki akar fordulni egy forgalmas útra, akkor ott állhat a kuplungon, majd ha jön egy megfelelő hely, akkor a gáz-kuplung játékával csak egy pillanat a sportos elindulás. A DSG-nél ez nagyobb helyekre jelent csak beszállókártyát, azaz hosszabb várakozás. Természetesen, az előnyökért cserében ezek az enyhén zavaró dolgok könnyen megszokhatók. De akárhogy nézzük, kiadja az ember a kezéből a váltás döntési jogát. Most érthető, hogy miért tartom előnynek a váltófüleket. Ha már a kormánynál lehet mindkét keze az embernek, akkor miért matatna lent a váltónál, egy kvázi manuális módért cserébe. Egyébként autópályám nem zavaró lenyúlni. Igen, ott is éreztem, hogy jön a hely egy megelőzni szándékozott autó mellett, de gázadásra ez a motor ott is csak hetedikből visszakapcsolva gyorsul. Itt viszont előnybe lehetnek a nagyobb motorok, de akár a kisebb TSI-k is.

Előzmény: OKdoki (2)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2010.12.07 0 0 5

Jah, amit írtál kissé megszeppentett, mert meglehetősen gyakorlott vagyok, sokat vezetek és a kézi váltó fontos eleme a vezetési stratégiámnak (motorfék, előrelátás, stb.) Ez most mind megy a levesbe. Azért választottam DSG-t, mert mindemellett az a tapasztalatom, hogy a váltási kényszer a stresszt is növeli nálam elég komoly mértékben (persze főleg városban). Azzal nyugtatom magam, hogy ha nagyon akarok, kézzel is válthatok majd...:-)

Előzmény: OKdoki (2)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2010.12.07 0 0 4

Köszönöm, elolvastam. :-) Annak alapján, amit írsz, a gyorsasága hirtelen beavatkozás esetén inkább csak mítosz? Amúgy az én autómban 1.4 TSI motor lesz (Octavia).

Előzmény: OKdoki (2)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3

Ilyesmi nem létezik a kereső szerint... Mi volt ez, topic? És ha igen, hol?

Előzmény: h0ur (0)
OKdoki Creative Commons License 2010.12.07 0 0 2

Írtam néhány észrevételt már itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9188710 (OKdoki nick-et olvasd). Ha lesz időm majd finomítom. Mindenesetre, a DSG viselkedése nagyban függ a hozzá párosított autó-motor együttesétől. 

Előzmény: Az Utolsó Európai (-)
cs_geza Creative Commons License 2010.12.07 0 0 1

szeretni fogod nagyon

Előzmény: Az Utolsó Európai (-)
h0ur Creative Commons License 2010.12.07 0 0 0
Előzmény: Az Utolsó Európai (-)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2010.12.07 0 0 topiknyitó

Üdv mindenkinek!

 

Ha Isten éltet, hamarosan ha nem is tulajdonosa, de tartós használója leszek egy DSG-váltós autónak. Ez eléggé nagy változás az eddigiekhez képest, lévén sofőri ténykedésem eddigi 23 évében kizárólag kéziváltós autókat hajtottam. Ennek megfelelően nem is tudok valami sokat az automaták csínjáról-bínjáról; igyekszem hát összeszedni annyi infót, tapasztalatot, amennyit csak lehetséges. Teszteket persze elolvas az ember, de ott a témát elintézik néhány sorban, azt is rendszerint az obligát, kifordult szemű dicsőítés hangnemében. Ami viszont igazán hasznos lenne, az némi valós használói tapasztalat beszerzése, lehetőleg "eredeti" forrásból.

 

Ez azonban nem könnyű, mert a márkák szaktopicjaiban ha akad is információ, jobbára elveszik a hozzászólások ezrei között. Így arra gondoltam, hogy nyitnék egy ilyen, duplakuplungos váltóról szóló specializált topicot.

 

Várok szeretettel minden kedves DSG, S-Tronic, Powershift stb. tulajdonost/használót, ossza meg tapasztalatait! Minden érdekel, ami a valós használat során fölmerülhet, a megbízhatóságon kezdve a működésen át a vezetéstechnikai trükkökig, előnyök-hátrányok - s még bármi, ami eszetekbe jut.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!