Mivel a tulajdonjoghoz való jog kikerült az alkotmányos alapjogok közül, azaz az AB nem bírálhat el pl. egy olyan indítványt, amely a magánnyugdíjpénztári számlákat vagy a bankbetéteket érintené, semmi sem akadályozhatja meg a kormányt abban, hogy akár a bankbetéteket is "államosítsa". Többektől hallottam, hogy átvitték a Bank Austriába a bankbetétjüket, mert itthon bármi megtörténhet.
"A brit állami nyugdíj érdekessége, hogy bárki - szöges ellentétben a közelmúltbeli hazai eseményekkel -, bármikor kiszerződhet az állami nyugdíjrendszerből úgy, hogy felhalmozott megtakarításait korlátlanul átteheti a magánpillérben vezetett privát nyugdíjszámlájára."
De szép is lenne egy ilyen itthon...
Ma bevezetnék, holnap megnyekkenne az állam, holnapután éhenhaló nyugdíjasok lázadoznának, pénteken polgárháború szőnyegbombázással, szombaton atomtámadás. A vasárnapi szántás-sóval behintés kombó után jövő hét hétfőn nekikezdhetnénk egy értelmes ország felépítésének. Mondjuk nem kergetek illúziókat, ha belegondoltok, hogy a manyupban levő vagyonunk háromszorosa dekkol az államnál, és mi a büdös életben nem fogunk hozzájutni:(
2012. április 10., kedd 9:55 Magyarországon a következő egy évben tetemes állami kötelezettség válik esedékessé − nemcsak forintban −, idén legalább 6,2 milliárd eurós hiteltörlesztés várható. A kormány az államadósság finanszírozásában mind nagyobb szerepet szán a hazai megtakarítóknak írja a Napi Gazdaság.
Amennyiben elhúzódnának az újabb nemzetközi hitelcsomagról folytatott tárgyalások, nagy valószínűséggel a devizaadósság egy részét is forintból kell majd, a forintpiac likviditásának erősítése ezért kulcskérdéssé válhat a következő időszakban.
A kormány vizsgálatot indított többek között annak felderítésére, hogy milyen szerepet játszhat a Magyar Posta az állampapír-forgalmazásban, hallani azonban egyéb ötletekről is, például hogy okmányirodában is lehet majd számlát nyitni, illetve vezetni, de okostelefonos alkalmazás is készülhet. A Magyar Államkincstárnak (MÁK) a hónap végéig kell kifejlesztenie a Webkincstár-honlapot, illetve több új iroda nyílik majd Budapesten és vidéken is.
A kormány az év elején hirdette meg a stratégiai célt, hogy a magyar államadósság finanszírozásában minél nagyobb szerepet kapjanak a hazai megtakarítók. A nyugdíjpénztári törvény egyik nem kívánt hatásaként az intézményi szereplői kör erőteljesen leszűkült, így a lakossági megtakarítások bevonása vált kézenfekvő megoldássá, ez azonban nem olyan egyszerű feladat, hiszen a hagyományos megtakarítási formák területén egyre élesedik a piaci verseny.
A közszférában dolgozókat is bevonnák a finanszírozásba, illetve a vállalkozások adó-visszatérítéseit pénz helyett állampapírokban teljesítené az állam. A mögöttes koncepciót csak részben indokolta a nyugdíjbiztosítók kiesése, fontos érv ugyanis, hogy az adósságfinanszírozáshoz minél kisebb mértékben legyen szükség országhatáron kívüli forrásokra.
Az állam abban érdekelt, hogy elsősorban saját polgárainak tartozzon, akkor ugyanis a kifizetett kamatok visszaforognának a gazdaságba, és csökkenne a külső finanszírozásból származó sérülékenység.
"A száz évesnél is öregebb európai nyugdíjrendszerek mindenhol reformra szorulnak, de általában elmondható, hogy a gazdagabb országok inkább támaszkodnak a magánnyugdíjakra, mint a délkelet-európai államok.Az angolszász hagyományokon alapuló nyugdíjrendszerek építenek leginkább az öngondoskodásra Európában. A szakirodalom ebbe a csoportba sorolja az ír és a brit rendszert, de ezekhez hasonló jellegzetességei vannak az ausztrál, a kanadai és az új-zélandi nyugdíjrendszereknek is.Ezekben az országokban jellemzően kisméretű és átlátható nyugdíjrendszerek működnek, egy minimális társadalombiztosítási (tehát állami) résszel kiegészülve. Az állami rész tényleg nagyon korlátozott, nem is feltétlenül ad fedezetet a megélhetésre, inkább csak egy laza szociális védőhálóra emlékeztet. A brit állami nyugdíj érdekessége, hogy bárki - szöges ellentétben a közelmúltbeli hazai eseményekkel -, bármikor kiszerződhet az állami nyugdíjrendszerből úgy, hogy felhalmozott megtakarításait korlátlanul átteheti a magánpillérben vezetett privát nyugdíjszámlájára. Az állami rendszer az íreknél csupán egy alacsony, vagyoni helyzettől függő alapnyugdíjat tartalmaz, nyugdíjminimum csak a brit állami rendszerben van."
"Még a kormány elkötelezett hívei sem gondolják, hogy az eddigi kormányzást a kidolgozott tervek, az alapos munka és a jó kommunikáció jellemezte volna. Amit viszont bőven láthattunk: elképesztő hirtelenséggel felbukkanó ötleteket, melyeket szélesebb körű egyeztetés és kidolgozás nélkül, bármilyen alkotmányos ellenérv vagy nemzetközi tiltakozás ellenére is megvalósít a kormány. Ezek a lépések közvetlen hatásukon túl egy jóval fontosabb üzenetet is hordoztak: Magyarországon semmi és senki sem lehet biztonságban. Mindenki leválható, eltávolítható, minden intézmény megszüntethető, mindenki vagyona vagy jövedelme elvehető, megsarcolható. (...) Ezek az intézkedések azt sugallják, bárkivel bármi megtörténhet. Senkinek sincs sem a korábban megkeresett jövedelme, a korábban eszközölt befektetése, a korábban szerzett joga, sem a korábban az államtól kapott juttatása biztonságban."
Szvsz Gyurcsányt is csak koncepciós perben ítélhetik el, mert amúgy minden tette jogszerű és támadhatatlan, bár amióta a Fidesz feltalálta a visszamenőleges hatályú törvénymódosításokat, itt bármi megtörténhet, sőt alkothatnak egy törvényt, miszerint minden bajunkért Gyurcsány a felelős és azért a törvény értelmében teljes vagyonelkobzással és 10 év fegyházzal bünteti a az (I)gazság parlamentjének 2/3-os többsége. :D
A privatizációs törvények alapján és az állami támogatások megszerzése és a közbeszerzési koncessziók révén meg ma is törvényesen lehet leghatékonyabban a közpénzeket és közvagyont lenyúlni, irrális juttatásokat, fizetéseket kibulizni és jogszerűen gazdagodni annak, aki közel van a tűzhöz...:P
Végül is e manyup pénzt nem lehetett bankba tenni, mert a manyup törvény szerint kötelező nyugdíjcélú megtakarítás, amit a zemberek elköltöttek volna, ha szabadon rendelkezhettek volna vele, de most meg a cseles fidesz kormány költi majd el...:)
Szóval szvsz ilyen alapon sürgősen el kellene törölni az önkéntes nyugdíj és egészségpénztárak, meg a manyup egyéni kiegészítések 30%-os adókedvezményét, meg a gyerekek utáni adókedvezményeket, a biztosítási kedvezményeket, tandíjkedvezményeket,a lakáshiteltörlesztési adókedvezményeket, az őstermelők kedvezményeit, mert ilyesmik miatt történik egy csomó adókiutalás a magánszámlákra csakis törvényesen...:P Ja és szüntessük meg a bankokat is, a biztosítókat és legyen újra mindenből egyetlen állami...:)
Itt a legújabb jogi nonszensz a jogászok kormányától, mert annak, hogy elkülönített alapnak neveznek valamit semmi jelentősége, ha egyszer az állam kormánya, parlamentje dönt el mindent róla, ahogy annak sincs, ha a munkáltatói TB járulékot TB adónak, a nyugdíjjárulékot nyugdíj adónak nevezik át...:)
Nem igazán vicces ami történik, hiszen a diktátorok mindiig a nép javát akarták! (elvenni...) és mindig sikerült is nekik, de azt már Fletó is megmondta, hogy akinek nem nem tetszik mehet és ezt most nem mondják ám, hanem mindent megtesznek érte, hogy Fletónak igaza legyen...:(
Az állam viszont te meg én vagyok, az állampolgár, aki üzemelteti, működteti a közszférát!
Szvsz egy felosztó-kirovó rendszerben működő költségvetést, amelynek az eü-i és nyugdíjrendszer a legfontosabb eleme, nem kéne pazarlóan, magunknak milliókat osztva működtetni, ha a GDP-ből az állampolgárok mindegyikére 2,6 millió jut fejenként és ebből ráadásul fejenként 1,4 millió sorsáról én dönthetek, de tudva azt, hogy 3 millió embernek minimum évente cirka 1,03 milkót kell odaadnom...:) A költségvetés minden fillérje valójában az azt befizető állampolgároké és a kormány, a képviselő elzavarható, kidobható, lecserélhető szolga! Az elnevezéseken meg semmi sem múlik, bár a törvényeket éppenséggel a legnagyobb ilyesforma rablások törvényesítése érdekében találták ki a történelem hajnalán...:P
Viszont minden elméleti vita meg azonnal értelmetlenné válik, ha igazodva kormány agyatlanságához az emberek többsége nem lesz szolidáris és dolgozik feketén és maga eldönti hogyan takarékoskodik a 127% bérköltségből törvényesen és szolidárisan 65%-ból nyomorgás helyett a mindkét félnek előnyös 100 % kézbe kapását választva...:)
Persze a legkényelmesebb és leggyorsabb látszatmegoldást választva a világgazdasági válság begyűrűző hatásainak tűzoltására az IMF hitel képében kéznél volt és van, ahogy Írország is igénybe veheti, ha kéri....
Nyugdíjmentőnek nevezett programcsomagot fogadott el a kormány...:P
Persze ha profitot akarnak, akkor a bankok is mindig bevállalják a kockázatot, meg persze az állam is nyakló nélkül támogatja a vállalkozásokat a munkahelyteremtésre hivatkozva adómentességet, meg konkrét milliárdokat odaadva. Ugyanis amikor 250 fős vállalkozás 5 év alatt 1 milliárd támogatást kap, akkor az ott dolgozók foglalkoztatásához cirka évi 800000 Ft/fővel járult hozzá, vagyis az én elméletem arról, hogy legyen már a megszületéstől létminimumot garantáló nyugdíja mindenkinek, sokkal jobban felpörgetné a fizetőképes igényeken keresztül a gazdaságot! :P
Az államapparátus viszont biztosan nem főnöke a népnek, hanem szolgája! A közszolgák leválthatók, kirúghatók, lecserélhetők, a törvények újra írhatók és épp ezt tudatosították a fiúk tömegekkel, pedig ők is sorra kerülnek, ha nem tudják, hogy miért vannak ott, ahol vannak....:)
Tömegesen mentek el innen a fiatalok eddig is és jövőre még többen fognak a lábukkal szavazni.
már nem sok van hátra, amikor sok millió ember (pontosan 2:) felébred csipkejózsika álmából, amikor a kormány bejelenti, hogy akkora a válság, hogy sajnos zároljuk a bankbetéteket. mehettek az AB-ra panaszkodni!
A Soros pénzzel működő Eötvös intézet véleménye alapos forráskritikát igényel. A demokrácia halálával riogatni, miközben a 2006-os államilag szervezett erőszakhoz langyos szarkenéssel aszisztáltak, igen méretes aránytévesztésnk látszik.
Mindenesetre vége a szép időknek, amikor háttérjátkosként csak kiséretet adtak az állam pénzén muzsikáló szólistáknak. A források elapadása a frontvonalba sodorta őket.
Megkértek minket, adakozzunk vörösiszap károlsultjainak. Miközben a kormánytagok, a milliárdos tulajok nem adakoznak.
Az érdekes, hogy a katasztrófavédlmi főember MEGTILTOTTA, hogy a MAL fizesse a kártérítést (miért???), miközben (szakértők nélkül szerintem) kormányhatározatot hoztak: a MAL a vétkes...
Különben az elkeseredés vezette a szavazókat, nem a bizalom, s főként azt a 2/3-ot hagyjuk már, senki sem ezt akarta ami itt folyik/elkezdődött...