Ez kétségtelen, az esztétikus kinézet messze nem egyenlő a csicsára gyúrással, jóllehet semmi nem zárja ki, hogy egy csicsás készüléknek jó hangja legyen és vica versa.
Megjegyzem mindig mosolygok, mikor egyesek a hifi kinézetére és a vele forditott arányban álló hangjára tesznek megjegyzéseket, miközben egy másik topicban pedig arról érzelegnek fátyolos hangon, hogy milyen hangulatosak is a világító csövek, milyen jól is néz ki az orsósmagnó, vagy a lemezen sikló hangszedő.
Nekem tetszeni mindig is a zene tetszett (vagy nem). A hifiben mi kellene, hogy "tetsszen"?;)
Viccet félretéve, borzasztóan nehéz kérdés és azért valahol összefügg a zenei ízléssel is, amelynek pallérozásához szintúgy nem előnyös, nem ajánlatos a talán még nyomokban sem létező ízlés után menni, ösztönlény módjára.
Anno azonos árban választhattam Heybrook TT 2öt és vagy LINNt . A Heybrookot választottam.-Nem bántam meg .Az eladását azt igen, mert őár évig nem volt gyalum. Aztán megint betaláltam 2000dezsőért egy Well temperedet. Be kellene megint üzemelnem, mert egy csoda
Félre ne értsd, a LINN nagyon jó csak kiderült hogy nem kicsit színez, egy rövid jelúton. Én ezen lepődtem meg a legjobban. A "rongy" cuccomon is remekül hallatszott.
Egyszer nehogy éljek a meghallgatási lehetőséggel :) nekem is tanulságos lehet....
Nekem wolt Linnem. Mostan meg nincs. Nem wéletlenül. Jut exembe, elhozhatod a DAC-od és hallgatozhacc egy jobb rendxeren is. Pl nálam, de ha mondjuk Kálmusnál xeretnél, az is megoldhato. Habár ö nem xiweli a digitiszt. De nálam legalább be wan egy kötwe. Söt még öxxehasonlitásra is wan mod. Addig kihuzzuk az egyik studiomagnot. )))
Én is elképzeltem egy csatornánként 7 db opa-val megvalósított kapcsolást, vajon minden jósága ellenére mennyire változtatja meg a dinamikát.
Múltkor egy Linn Kariknál ledöbbentünk, hogy a CS dac vonalkimenete és az utána illesztett, gyári, viszonylag egyszerű illesztőfokozat kötött mekkora eltérés volt. Asszimmetrikus kimenet, egyszerű kimeneti fokozat, és mégis. Egy fokozatot hagytunk ki és a LINN-hangzásból a fele eltűnt, de ami helyette volt, nekem (is) jobban tetszett.
Ez is egy "hibám", szeretem a szóbanforgó dobozokat. Árban jóvl komolyabb amire lecserélném.
(most megfelelő verziójú van újra, nem a Kínában moddolt rosszabb linearitású új verzió).
Ha tehetem, egyszer meghallgatom ezt a dac-ot egy jóval jobb rendszerben is.
Nálam is voltakmár élvezetes zenehallgatások, meg csináltunk "DAC-versenyeket" is, persze hogy ismerem a korlátokat. :) Majd egyszer lesz jobb, de ha ezt be tudtam lőni és ezzel megállapotni, az már szubjektív sikernek és rigolyának könyvelhető el. :)
khm...régi lemez, nem baszogatás: főleg ha lesz egy értelmes hangfalad. Akkor meg meglesz az esély arra, hogy kidobálod az eddigi motyóidat, mert a hibáit az arcodba fogja ordibálni amit a mostani nagyon jól elfed. Fordítva kellene építkezni: Először legyen egy nagyon jó hangfalad amihez összeszeded a hozzávaló elektronikákat.
Van olyan... Majdnem mind trafós be- és kimenetű, ami nem, na az a kivétel. Mellesleg a trafót helyettesítő szimmetrizáló elektronikákat épeszű ember nem nézheti jó szemmel. Valszeg sokkal nagyobb mértékben szólnak bele a hangminőségbe, mint a trafó.
Wan olyan studiomagno, ami xintén trafos kimenetü... De speciel én az elöbb nem ilyenekre gondoltam, hanem texem azt két közepes kéxülék közt nagyon jo egy olcso vandenhul kábel, egy jo ezüsttel pedig rikácsolni fog.
Ugyanezt gondolom. Idén 2 pofáraesésem volt. Tagadtam a csövet mint korszerű elektronikai eszközt, illetve bármilyen kimenőtrafókat meg ilyesmiket. Élből.
belekeveredtem a korpába, építettünk néhány házi DAC-ot. De nem ilyen vackokból meg egychipes 5 ezer forintos egyszerűket.
Amit megtartok, egy rendkívül jól sikerült PCM1794 alapú DAC. 3 ferdesége is van: kimenőtrafós, parallel (japán egyedi kapcsolás), és kapcsolóüzemű táp a kiinduló tápegysége. (Emellett természetesen szeparált segédtápok). Egyszerűen így állt össze benne az a pár plusz. Ez volt az egyik meglepődés. Innentől ragaszkodom ehhez, eddig elvetettem és nem hittem el hogy egy hetekig készült, ritka vasmagú trafó ilyen I/V fokozatot tud produkálni.
Másik meglepődésem egy Mullard csöves (kisfesz autóhifis cső, számát passzolom) AD1865 DAC volt, mely kölcsönben vendégeskedett nálam. Azóta hiszek a csőben, egy minőségibb DAC vonalkimenetét hajtotta meg.
Tanulság: 2 dolog amit korábban ok nélkül elvetettem (mondvacsinált okkal) az most központi szerepet tölt be. Eszembe se jutna átépíteni a kedvenc DA-mat aktív kimenetesre :)
Rájöttem, hogy a cső nem zajos és nem recseg, nem sávhatárolt, a trafó nem búg, nem vág 10 khz-nél, nem torz. kellett kis megújulás agyban. Most meg hüledezik 1-2 zenebarát ismerős amikor hallotta a produkciót, menjek már, ne mondjam hogy trafó van a kimeneten és kész :) mert ilyen részletes dinamikus súlyos megszólalást trafóval lehetetlen...aha, az :D Készjtettem valamit amit 100 ezerért nem adnék oda pedig nem vagyok jómódú.
Szwsz wan pár dolog, amiben sokan nem hixnek, söt kifejezettem marhaságnak tartják, oxt mégis müxik. Kezdwe a drotoktol a különbözö alátéteken keresztül egéxen addig, h milyen az a környezet, ahol megxolal a kütyü. Szwsz nagyon sok dolgot otthon is ki lehet probálni, mindenféle nagyobb ráforditás nélkül. Oxt ha megwan az irány, akkor már csak ragaszkodni kell hozzá, mégpedig köwetkezetesen.
Három unokám van és a nappaliban vannak a zajkeltő eszközök: csöves erősítők (szabadon álló csövekkel), lemezjátszó falikaron, álló háromutas hangládák. A kiskori "beszoktatáson" (Nem szabad, mert forró! Kipróbálta, tényleg az!) kívül soha semmi probléma nem volt.